ламбда сонда?
Модератор: Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Въпрос към Ivoo
Ако ламбдите са две преди и след катализатора и махна катализатора 1 Ще запише лигрешка, ково ще стане?
2 Ако заменя тази след кат. с емулатор на ламбд. сонда ще успея ли да го излъжа.
3 Тази след катализ. различава ли се по нещо от първата.
2 Ако заменя тази след кат. с емулатор на ламбд. сонда ще успея ли да го излъжа.
3 Тази след катализ. различава ли се по нещо от първата.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: ламбда сонда?
Ясно е как работи сондата, ама да ходя на диагностика спец. за нея няма да стане. Направил съм си ламбда монитор и чакам сгодно време да го монтирам, следи какво напрежение подава сондата към ЕКУ-то чрез светодиоди. Продават се такива неща, но предпочетох да си го направя, доста по евтинко ми излиза. Тука ги продават, цената нея знам, не ме интересува: http://www.runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=5
- mgate
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 380
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: бургас
- Кара: 318тдс комби
Re: ламбда сонда?
Ламбда сонда
Ламбда сондата /датчик за кислород/ е разположена в изпускателния колектор. Тя измерва количеството "неизгорен" кислород в изпусканите отработени газове и сигнализира на компютъра на лекия автомобил дали сместа е твърде силна или слаба. Компютърът на свой ред взависимост от това изпраща сигнал на карбуратора на лекия автомобил или инжекцията да коригира гориво-въздушната смес.
За пълното изгаряне на 1 кг. бензин е необходим 14,7 кг. въздух.
Такъв състав на гориво-въздушната смес се нарича стехиометрически.
Той обезпечава най-малко съдържание на токсични вещества в изгорелите газове и съответно ефективното им доизгаряне в катализатора.
За оценка състава на гориво-въздушната смес се използва коеф. за излишък на въздух - отношението на количеството въздух, постъпващо в цилиндрите към количеството въздух, теоретически необходимо за пълното изгаряне на бензина. В световната практика този коефициент се нарича ЛАМБДА.
При стехиометричната смес ламбда=1, ако ламбда<1 /недостиг на въздух/, сместа се нарича богата, при ламбда>1 /излишък на въздух/, сместа се нарича бедна.
Най-голяма икономичност при пълно отваряне на дроселовата клапа на бензиновия двигател се постига при ламбда=1,1-1,3. Максимална мощност се постига, когато ламбда=0,85-0,9.
В световната практика датчика може да бъде наричан различно, кислороден датчик, регулатор ламбда, ламбда сонда, датчик за концентрация на кислорода в отработените газове.
Циркониеви ламбда сонди
Ламбда сонда с един кабел Ламбда сонда с два кабела
Ламбда сонда с три кабела Ламбда сонда с четири кабела
Титаниеви ламбда сонди
Титаниева ламбда сонда с три кабела Титаниева ламбда сонда с три кабела Титаниева ламбда сонда с четири кабела
Каква е подръжката на ламбда сондата?
• на всеки 40 - 50 000 километра трябва да се извършва задължителна подмяна или поне пълен тест на ламбда сондата;
• да се извършват редовни анализи на състава на изпусканите газове;
• да се следят предупредителните сигнални лампи в автомобили;
Всички автомобилни производители предупреждават и препоръчват редовна смяна на ламбда сондите.
Контролират се следните параметри, но при работна температура 300-350 градуса по Целзий
• При ламбда=0,9 напрежението в сигналния проводник трябва да бъде не по-малко от 0,65V
• При ламбда=1,1 напрежението в сигналния изход трябва да бъде не повече от 0,25V
• Време за сработване при обеднена горивна смес не повече от 250 мс
• Време за сработване при обогатена горивна смес не повече от 450 мс
• Съпротивление при температура 300-350 градуса по Целзий не повече от 10 килоома
Причините за преждевременна повреда на датчика за кислорода са:
• Използване на оловен бензин или неподходящо гориво.
• Прегряване на датчика.
• Многократни и неуспешни опити за палене на двигателя през къси интервали, което води до натрупване на неизгоряло гориво в изпускателния колектор, което може да се възпламени детонационно
• Проверка работата на цилиндрите на двигателя чрез махане на запалителните кабели от някоя от свещите;
• Нехерметичност в изпускателната система.
Кога ламбда сондата не работи добре?
• когато се отделят големи въглеводородни емисии, тоест не може да се извършат необходимите измервания на отделяните газове;
• сигналната предупредителна лампа на двигателя свети или лампата за сервизно обслужване се е включила;
• когато консумацията на гориво се е покачила, дефектирала ламбда сонда може да доведе до повишаване на консумацията на гориво с 30 %;
• при шофиране се наблюдават проблеми, като например напрежение в работата на двигателя;
• компютърът на колата извежда грешка в подаваната запалителна смес;
• когато ламбда сондата не работи изцяло, катализаторът на автомобила може да се нагрее прекалено много и да престане да функционира;
Дефектирането на ламбда сондата обикновено довежда до значителни обслужващи разходи:
• Повишена температура около катализатора;
• Характерна детонация около катализатора след гасене на двигателя
• Води до увеличена с до 30 % консумация на гориво;
• Причинява проблеми с двигателя и ритмичната му работа при шофиране - неустойчива работа на двигателя при ниски обороти /празен ход/;
• променя и влошава състава на отделяните вредни газове;
A. Ламбда сондата е повредена от повишеното количество олово в отделяните вредни газове
. B. Ламбда сондата е повредена от присъствието в изгорелите газове на останки от охладителната течност на автомобила, която е проникнала в цилиндрите в резултат на скъсана или протекла гарнитура
C. Ламбда сондата е повредена от прекалено голяма консумация и разход на масло
D. Ламбда сондата е повредена от повишеното количество силикон в отделяните вредни газове
Правила за демонтаж и монтаж на датчика.
• Демонтажът се извършва само при студен двигател (50'c);
• Проверка на херметичността при монтаж;
• Проверка работоспособността по контролируеми параметри
Ламбда сондата /датчик за кислород/ е разположена в изпускателния колектор. Тя измерва количеството "неизгорен" кислород в изпусканите отработени газове и сигнализира на компютъра на лекия автомобил дали сместа е твърде силна или слаба. Компютърът на свой ред взависимост от това изпраща сигнал на карбуратора на лекия автомобил или инжекцията да коригира гориво-въздушната смес.
За пълното изгаряне на 1 кг. бензин е необходим 14,7 кг. въздух.
Такъв състав на гориво-въздушната смес се нарича стехиометрически.
Той обезпечава най-малко съдържание на токсични вещества в изгорелите газове и съответно ефективното им доизгаряне в катализатора.
За оценка състава на гориво-въздушната смес се използва коеф. за излишък на въздух - отношението на количеството въздух, постъпващо в цилиндрите към количеството въздух, теоретически необходимо за пълното изгаряне на бензина. В световната практика този коефициент се нарича ЛАМБДА.
При стехиометричната смес ламбда=1, ако ламбда<1 /недостиг на въздух/, сместа се нарича богата, при ламбда>1 /излишък на въздух/, сместа се нарича бедна.
Най-голяма икономичност при пълно отваряне на дроселовата клапа на бензиновия двигател се постига при ламбда=1,1-1,3. Максимална мощност се постига, когато ламбда=0,85-0,9.
В световната практика датчика може да бъде наричан различно, кислороден датчик, регулатор ламбда, ламбда сонда, датчик за концентрация на кислорода в отработените газове.
Циркониеви ламбда сонди
Ламбда сонда с един кабел Ламбда сонда с два кабела
Ламбда сонда с три кабела Ламбда сонда с четири кабела
Титаниеви ламбда сонди
Титаниева ламбда сонда с три кабела Титаниева ламбда сонда с три кабела Титаниева ламбда сонда с четири кабела
Каква е подръжката на ламбда сондата?
• на всеки 40 - 50 000 километра трябва да се извършва задължителна подмяна или поне пълен тест на ламбда сондата;
• да се извършват редовни анализи на състава на изпусканите газове;
• да се следят предупредителните сигнални лампи в автомобили;
Всички автомобилни производители предупреждават и препоръчват редовна смяна на ламбда сондите.
Контролират се следните параметри, но при работна температура 300-350 градуса по Целзий
• При ламбда=0,9 напрежението в сигналния проводник трябва да бъде не по-малко от 0,65V
• При ламбда=1,1 напрежението в сигналния изход трябва да бъде не повече от 0,25V
• Време за сработване при обеднена горивна смес не повече от 250 мс
• Време за сработване при обогатена горивна смес не повече от 450 мс
• Съпротивление при температура 300-350 градуса по Целзий не повече от 10 килоома
Причините за преждевременна повреда на датчика за кислорода са:
• Използване на оловен бензин или неподходящо гориво.
• Прегряване на датчика.
• Многократни и неуспешни опити за палене на двигателя през къси интервали, което води до натрупване на неизгоряло гориво в изпускателния колектор, което може да се възпламени детонационно
• Проверка работата на цилиндрите на двигателя чрез махане на запалителните кабели от някоя от свещите;
• Нехерметичност в изпускателната система.
Кога ламбда сондата не работи добре?
• когато се отделят големи въглеводородни емисии, тоест не може да се извършат необходимите измервания на отделяните газове;
• сигналната предупредителна лампа на двигателя свети или лампата за сервизно обслужване се е включила;
• когато консумацията на гориво се е покачила, дефектирала ламбда сонда може да доведе до повишаване на консумацията на гориво с 30 %;
• при шофиране се наблюдават проблеми, като например напрежение в работата на двигателя;
• компютърът на колата извежда грешка в подаваната запалителна смес;
• когато ламбда сондата не работи изцяло, катализаторът на автомобила може да се нагрее прекалено много и да престане да функционира;
Дефектирането на ламбда сондата обикновено довежда до значителни обслужващи разходи:
• Повишена температура около катализатора;
• Характерна детонация около катализатора след гасене на двигателя
• Води до увеличена с до 30 % консумация на гориво;
• Причинява проблеми с двигателя и ритмичната му работа при шофиране - неустойчива работа на двигателя при ниски обороти /празен ход/;
• променя и влошава състава на отделяните вредни газове;
A. Ламбда сондата е повредена от повишеното количество олово в отделяните вредни газове
. B. Ламбда сондата е повредена от присъствието в изгорелите газове на останки от охладителната течност на автомобила, която е проникнала в цилиндрите в резултат на скъсана или протекла гарнитура
C. Ламбда сондата е повредена от прекалено голяма консумация и разход на масло
D. Ламбда сондата е повредена от повишеното количество силикон в отделяните вредни газове
Правила за демонтаж и монтаж на датчика.
• Демонтажът се извършва само при студен двигател (50'c);
• Проверка на херметичността при монтаж;
• Проверка работоспособността по контролируеми параметри
- mgate
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 380
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: бургас
- Кара: 318тдс комби
Re: ламбда сонда?
ето това ,че снимките май не се виждат 

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- thugmc1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E36coupe320
Re:
ivan1979g написа:stambo_81dg написа:...
или е ламбдата или дебитомера
...
На мен това менене/гаснене ми се появи точно като смених дебитомера с читав. До преди това си знаех, че дебитомера не е в ред и затова бях откачил буксата (като го закачах, моторът неработеше). Смених го и след 10км почна да гасне на празен ход. В сервиза ми бяха казали, че не могат със сигурност да направят диагностика, защото прецакания дебитомер щял да скрие (или нещо подобно) други проблеми. Та сондата я откриха като проблем след като дебитомерът беше ОК.
Сондата е 120-130лв, но сервизът е на приятел и не ме е товарил. Те освен това ползват отстъпки, така че сигурно е по-скъпа. Не знам дали Magneti Marelli са читави сонди, такава сложиха в сервиза. Бош, мисля, е около 200лв.
оригиналната сонда е на хела и зависи коя година ти е колата от 230 до 280 кинта е оригиналната.
- thugmc1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E36coupe320
Re:
Stanchev написа:ivan1979g написа:....Сондата е 120-130лв, но сервизът е на приятел и не ме е товарил. Те освен това ползват отстъпки, така че сигурно е по-скъпа. Не знам дали Magneti Marelli са читави сонди, такава сложиха в сервиза. Бош, мисля, е около 200лв.
е аз ги продавам на цени от 60 до 90лв без отстъпка самай не ти е много приятел
и на коя фирма са ти сондите колега, щото нема как да са оригинал от сорта на томсан и подобни нема сми
Re: Re:
Колеги искам да попитам, значи смених ламбда сондата колата почна да харчи нормално и след някои друг ден пак се върнахме на стария огромен разход, та въпроса ми е може ли компа нещо да прецаква ламбдата или просто трябва да сложа нова? Извинявам се за тъпия въпрос ама...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Re:
Manuel написа:Колеги искам да попитам, значи смених ламбда сондата колата почна да харчи нормално и след някои друг ден пак се върнахме на стария огромен разход, та въпроса ми е може ли компа нещо да прецаква ламбдата или просто трябва да сложа нова? Извинявам се за тъпия въпрос ама...
Сондата е генератор на напрежение и компа не може да я прецака. Има няколко варианта на това защо колата отново е почнала да харчи много, но трябва да отидеш при някой, който може да види как работи сондата в реално време.
Re: Re:
zvetiko написа:Manuel написа:Колеги искам да попитам, значи смених ламбда сондата колата почна да харчи нормално и след някои друг ден пак се върнахме на стария огромен разход, та въпроса ми е може ли компа нещо да прецаква ламбдата или просто трябва да сложа нова? Извинявам се за тъпия въпрос ама...
Сондата е генератор на напрежение и компа не може да я прецака. Има няколко варианта на това защо колата отново е почнала да харчи много, но трябва да отидеш при някой, който може да види как работи сондата в реално време.
Мерси колега : )
Re: ламбда сонда?
Случайно някой да ме ориентира къде в София могат да ми направят диагностика. Падат ми оборотите на празен ход и леко понамирисва .... и ако знаете къде да закарам колата за да сменя ламбда сондата , също може да пишете.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани