e34 520i - реставрация - човъркане - закърпване на положение
Модератор: Технически модератори
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: e34 520i - реставрация
За мен реставрацията трябва да започне със смяна на двигателя. 520 е типичен пример на неудачно съчетаване на тежко купе с двигател с недостатъчна мощност- всяко изпреварване на тир да е със стискане на зъби дали ще се получи и на светофара да си последен, поне според мен не трябва да е отличителната черта на BMW . А извращението 518 изобщо не искам да коментирам. 
Освен това смяната на консумативи, за мен не е реставриране. Нека колегата каже какъв е бюджета му и ще кажем дали ще се получи- ако смята да го с части за 200лв от НАДИН- нищо няма да стане.
Изобщо за мен всички проекти за реставриране, силов и оптичен тунинг, трябва да започнат с обявяване на бюджета, за да се прецени дали изобщо има смисъл да се започва и дали заявеното е нещо реално или е просто някаква моментна психическа потребност на автора- има колеги с добър опит в това отношение и може да дадат обективна оценка. Да кажем не знам колко обаждания съм имал- намерих една турбина за 100лв нека да я сложим и колата да хвръкне. И пък колко подобни теми- намерения има, просто излишно писане.

Освен това смяната на консумативи, за мен не е реставриране. Нека колегата каже какъв е бюджета му и ще кажем дали ще се получи- ако смята да го с части за 200лв от НАДИН- нищо няма да стане.
Изобщо за мен всички проекти за реставриране, силов и оптичен тунинг, трябва да започнат с обявяване на бюджета, за да се прецени дали изобщо има смисъл да се започва и дали заявеното е нещо реално или е просто някаква моментна психическа потребност на автора- има колеги с добър опит в това отношение и може да дадат обективна оценка. Да кажем не знам колко обаждания съм имал- намерих една турбина за 100лв нека да я сложим и колата да хвръкне. И пък колко подобни теми- намерения има, просто излишно писане.

- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: e34 520i - реставрация
Ако се гони пълна реставрация /а точно това цели колегата, както и го е написал/, то колата си остава с агрегатите, с които е излязла от завода. Така се запазва и стойността и напред във времето. Пък и не вярвам, след като колата мине през такава, далеч не евтина процедура, колегата да я подкара като ежедневка, така че мощността на мотора не е от значение.
only rear wheel drive
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация
Честно казано не исках да споделям бюджети и т.н, защото ще почнат излишни спорове. Като цяло, колата не е в лошо, но не е и в добро състояние.
Днес свалих 4 врати и калник от донора между другото - оригинални без грам ръжда, ако искате вярвайте.
Планирал съм бюджет (засега, първоначален) около 2000-2500лв.
Тук включвам: бобина(1 цилиндър ми бяга), обслужване пълно (масла, филтри ремъци, веригата не я пипам), засега спирачки и съединител мисля, че са добре и не са наложителни смени - пак казвам правя най-спешното и наложитело!, шасито отдолу е здраво, без ръжда, по ходовата част има изгнили биалетки, носачи, но тях няма да ги пипам, като почнат да се чупат ще ги сменям 1х1, климатик - спукан радиатор или тръби, не помня какво беше) , счупени щипки на жабката(имам ги вече), прагове - тотално изгнили(възможно е да се режат от донора), смяна на 4 врати (имам ги вече), изгнили задни калници най-вече около капачката на резервоара, преден калник (имам го), таван за претапициране (сам си го правя), кожен салон (предните 2 седалки пълна реставрация - сам си ги правя), и цялостно боядисване на колата, със се новите(неизгнили) врати, предния прозорец тече (смяна на уплътнение), двете средни гърнета за смяна или права тръба + резонатор, може би леко спукан резервоар (когато се напълни догоре, капе леко, ако е пълен до средата не тече)
Много от нещата ще се опитам да си оправя сам. Боядисването и праговете разбира се са при майстор и генерацията е при майстор.
С тези работи, мисля, че се включвам в планирания бюджет.
На по-късен етап вече ще се оглеждам за джанти, лайсни, възможно е и смяна на мотора, както спомена колегата по-горе, но не съм решил.
Не съм решил и дали ще я пазя за уикендите или ще я газифицирам за евридейка. Предполагам, че когато заприлича на кола, решението ще си ми дойде отвътре.
За колегата по-горе дето ме нахрани да се отказвам искам да му кажа, че колата от 3 години седи пред блока и чака този момент! Поне 4 пъти съм намирал лисчета с телефони на чистачките "ако се продава" и не за миг не ми хрумнало да я продавам, така че си гледай твоята машина и ако ще спамиш само, не се включвай в темата.
Както казах, в тази тема ще имам нужда от отговори, не от друго!
да, няма да сменям всяка една част по двигателя и по купето, а само това което не работи или счупи или в процес на работа се открие, че не работи или е за смяна, ако това се има предвид под пълна реставрация, тогава няма да е пълна а частична
Поздрави,
Днес свалих 4 врати и калник от донора между другото - оригинални без грам ръжда, ако искате вярвайте.
Планирал съм бюджет (засега, първоначален) около 2000-2500лв.
Тук включвам: бобина(1 цилиндър ми бяга), обслужване пълно (масла, филтри ремъци, веригата не я пипам), засега спирачки и съединител мисля, че са добре и не са наложителни смени - пак казвам правя най-спешното и наложитело!, шасито отдолу е здраво, без ръжда, по ходовата част има изгнили биалетки, носачи, но тях няма да ги пипам, като почнат да се чупат ще ги сменям 1х1, климатик - спукан радиатор или тръби, не помня какво беше) , счупени щипки на жабката(имам ги вече), прагове - тотално изгнили(възможно е да се режат от донора), смяна на 4 врати (имам ги вече), изгнили задни калници най-вече около капачката на резервоара, преден калник (имам го), таван за претапициране (сам си го правя), кожен салон (предните 2 седалки пълна реставрация - сам си ги правя), и цялостно боядисване на колата, със се новите(неизгнили) врати, предния прозорец тече (смяна на уплътнение), двете средни гърнета за смяна или права тръба + резонатор, може би леко спукан резервоар (когато се напълни догоре, капе леко, ако е пълен до средата не тече)
Много от нещата ще се опитам да си оправя сам. Боядисването и праговете разбира се са при майстор и генерацията е при майстор.
С тези работи, мисля, че се включвам в планирания бюджет.
На по-късен етап вече ще се оглеждам за джанти, лайсни, възможно е и смяна на мотора, както спомена колегата по-горе, но не съм решил.
Не съм решил и дали ще я пазя за уикендите или ще я газифицирам за евридейка. Предполагам, че когато заприлича на кола, решението ще си ми дойде отвътре.
За колегата по-горе дето ме нахрани да се отказвам искам да му кажа, че колата от 3 години седи пред блока и чака този момент! Поне 4 пъти съм намирал лисчета с телефони на чистачките "ако се продава" и не за миг не ми хрумнало да я продавам, така че си гледай твоята машина и ако ще спамиш само, не се включвай в темата.
Както казах, в тази тема ще имам нужда от отговори, не от друго!
да, няма да сменям всяка една част по двигателя и по купето, а само това което не работи или счупи или в процес на работа се открие, че не работи или е за смяна, ако това се има предвид под пълна реставрация, тогава няма да е пълна а частична

Поздрави,
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
Re: e34 520i - реставрация
бате ква реставрация те гони пък тебе като няма да смениш дори биалетките
реставрация е да я разглобиш до голо, да я минеш на песъкоструй, боя, да отвориш мотора, да смениш всичко по него (да речем без блок, колянов вал итн) - вериги, клапани, лагери, итн, да ревизираш всички механизми по колата с нови тампончета, втулчици, всички ел. моторчета да ги прегледаш, да ги излъскаш, да ги анодираш, да смениш всяка една спукана/нацъфкана пластмаска, да отвориш кутията, да смениш синхронизаторите, лагерите, да отвориш дифа, да смениш фрикционите, да купиш нов кардан, да ревизираш полуоските, да ревизираш спирачните апарати, да ревизираш хидравликата, охладителната система с нов водна помпа, термостат, радиатор, нови маркучи, нови клапани на парното и още 1000001 неща
това е реставрация. мога да дам линк към такава реставрация, ама аз като гледам снимките там се чувствам клошар и за тва не ги гледам
а иначе е просто дефибрилация на мъртвец
реставрация е да я разглобиш до голо, да я минеш на песъкоструй, боя, да отвориш мотора, да смениш всичко по него (да речем без блок, колянов вал итн) - вериги, клапани, лагери, итн, да ревизираш всички механизми по колата с нови тампончета, втулчици, всички ел. моторчета да ги прегледаш, да ги излъскаш, да ги анодираш, да смениш всяка една спукана/нацъфкана пластмаска, да отвориш кутията, да смениш синхронизаторите, лагерите, да отвориш дифа, да смениш фрикционите, да купиш нов кардан, да ревизираш полуоските, да ревизираш спирачните апарати, да ревизираш хидравликата, охладителната система с нов водна помпа, термостат, радиатор, нови маркучи, нови клапани на парното и още 1000001 неща
това е реставрация. мога да дам линк към такава реставрация, ама аз като гледам снимките там се чувствам клошар и за тва не ги гледам
а иначе е просто дефибрилация на мъртвец
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- leTransporteur
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 5.03.2008
Re: e34 520i - реставрация
Хаос написа:бате ква реставрация те гони пък тебе като няма да смениш дори биалетките
реставрация е да я разглобиш до голо, да я минеш на песъкоструй, боя, да отвориш мотора, да смениш всичко по него (да речем без блок, колянов вал итн) - вериги, клапани, лагери, итн, да ревизираш всички механизми по колата с нови тампончета, втулчици, всички ел. моторчета да ги прегледаш, да ги излъскаш, да ги анодираш, да смениш всяка една спукана/нацъфкана пластмаска, да отвориш кутията, да смениш синхронизаторите, лагерите, да отвориш дифа, да смениш фрикционите, да купиш нов кардан, да ревизираш полуоските, да ревизираш спирачните апарати, да ревизираш хидравликата, охладителната система с нов водна помпа, термостат, радиатор, нови маркучи, нови клапани на парното и още 1000001 неща
това е реставрация. мога да дам линк към такава реставрация, ама аз като гледам снимките там се чувствам клошар и за тва не ги гледам
а иначе е просто дефибрилация на мъртвец
може би в мен е грешката тогава - за думата пълна реставрация. колата ще бъде разглобена и разгледана включвам тапицерии, мокети, жици и кабели, но без двигателя, без скорости, без диф.
Не виждам смисъл да се преглеждат и сменят части, които са здрави и работят!
Не искам да споря с тебе. Повечето неща, които изброи горе се сменят в движение, когато се прецакат. Абе вобще не искам и няма да ти коментирам постовете. Чети какво съм написъл - най-спешните работи правя - другото е лакомия и ще се прави в последствие!
Благодаря все пак за градивната критика!
И като я направя, ще те поканя да си ги мериме, ок?

Поздрави,
Карай бързо
Стигни 'пръв
Стигни 'пръв
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: e34 520i - реставрация
Интересно е че в темата се обаждат хора, дето не са развили една гайка през живота си 



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Re: e34 520i - реставрация
leTransporteur написа:
може би в мен е грешката тогава - за думата пълна реставрация. колата ще бъде разглобена и разгледана включвам тапицерии, мокети, жици и кабели, но без двигателя, без скорости, без диф.
Не виждам смисъл да се преглеждат и сменят части, които са здрави и работят!
Не искам да споря с тебе. Повечето неща, които изброи горе се сменят в движение, когато се прецакат. Абе вобще не искам и няма да ти коментирам постовете. Чети какво съм написъл - най-спешните работи правя - другото е лакомия и ще се прави в последствие!
Благодаря все пак за градивната критика!
И като я направя, ще те поканя да си ги мериме, ок?![]()
Поздрави,
няма смисъл да си ги мерим, не е това целта
това се казва стягане на кола, не реставрация
идеята е добра, все пак Е34-ките по улиците вече не се мяркат, добре е да съживиш някоя
пък кое кога и колко ще го правиш си е изцяло твоя работа
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- d.raychev
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 11.02.2015
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: Е34 М5
Re: e34 520i - реставрация
Хаос написа:бате ква реставрация те гони пък тебе като няма да смениш дори биалетките
реставрация е да я разглобиш до голо, да я минеш на песъкоструй, боя, да отвориш мотора, да смениш всичко по него (да речем без блок, колянов вал итн) - вериги, клапани, лагери, итн, да ревизираш всички механизми по колата с нови тампончета, втулчици, всички ел. моторчета да ги прегледаш, да ги излъскаш, да ги анодираш, да смениш всяка една спукана/нацъфкана пластмаска, да отвориш кутията, да смениш синхронизаторите, лагерите, да отвориш дифа, да смениш фрикционите, да купиш нов кардан, да ревизираш полуоските, да ревизираш спирачните апарати, да ревизираш хидравликата, охладителната система с нов водна помпа, термостат, радиатор, нови маркучи, нови клапани на парното и още 1000001 неща
това е реставрация. мога да дам линк към такава реставрация, ама аз като гледам снимките там се чувствам клошар и за тва не ги гледам
а иначе е просто дефибрилация на мъртвец
дай линк към галерията,може и на лично че обичам да гледам такива ентусиасти

popowski написа:
един приятел от асеновград ми каза че я знае тая ифа , била в пламъци и вериги ,пишело нещо като 700++ к.с. отзад .на обратния завой преди бачково карала на заден ,а като спре един младеж я връзвал за ограда или дърво да не избяга

един приятел от асеновград ми каза че я знае тая ифа , била в пламъци и вериги ,пишело нещо като 700++ к.с. отзад .на обратния завой преди бачково карала на заден ,а като спре един младеж я връзвал за ограда или дърво да не избяга


Re: e34 520i - реставрация
за да не съм голословен
http://www.drive2.ru/r/bmw/694368/
ей така се реставрира, вярно, сложил е lemforder по ходовата част, което си е компромис, но пък там пътищата им не са идеални (също като нашите) и може би така е по-добре, просто ще ги сменя по-често
http://www.drive2.ru/r/bmw/694368/
ей така се реставрира, вярно, сложил е lemforder по ходовата част, което си е компромис, но пък там пътищата им не са идеални (също като нашите) и може би така е по-добре, просто ще ги сменя по-често
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: e34 520i - реставрация
zvetiko написа:За мен реставрацията трябва да започне със смяна на двигателя. 520 е типичен пример на неудачно съчетаване на тежко купе с двигател с недостатъчна мощност- всяко изпреварване на тир да е със стискане на зъби дали ще се получи и на светофара да си последен, поне според мен не трябва да е отличителната черта на BMW . А извращението 518 изобщо не искам да коментирам.
Освен това смяната на консумативи, за мен не е реставриране. Нека колегата каже какъв е бюджета му и ще кажем дали ще се получи- ако смята да го с части за 200лв от НАДИН- нищо няма да стане.
Изобщо за мен всички проекти за реставриране, силов и оптичен тунинг, трябва да започнат с обявяване на бюджета, за да се прецени дали изобщо има смисъл да се започва и дали заявеното е нещо реално или е просто някаква моментна психическа потребност на автора- има колеги с добър опит в това отношение и може да дадат обективна оценка. Да кажем не знам колко обаждания съм имал- намерих една турбина за 100лв нека да я сложим и колата да хвръкне. И пък колко подобни теми- намерения има, просто излишно писане.
абе ти от ден на ден все по-насериозно се вземаш

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: e34 520i - реставрация
Хаос написа:за да не съм голословен
http://www.drive2.ru/r/bmw/694368/
ей така се реставрира, вярно, сложил е lemforder по ходовата част, което си е компромис, но пък там пътищата им не са идеални (също като нашите) и може би така е по-добре, просто ще ги сменя по-често
aaaa... чакай сега ... какво общо има намазаното колекционерско е34 м5 с крива генерация от линка с това което човека иска и може да направи?
Колегата пуснал темата - препоръчвам ти най-доброжелателно да не се занимаваш повече с темата тук, освен може би понякога някоя кифленска снимка да пускаш или ако си тапицираш салона с изкуствена кожа тип мушама да пуснеш снимка или си сложиш 19ки/20ки джанти с галоши гуми тва се котира ... но за всичко друго - имайки предвид реална работа по колата и нещо смислено да се ориентираш към някой друг форум (примерно за класически автомобили). Тук освен да те нахранят колко си зле, как нямаш достатъчно пари и че си губиш времето , не вярвам да срещнеш друго. Има 10на колеги които сигурно вече на ЛС са ти казали каквото могат да ти помогнат, другите които ти пишат в темата само ще наливат масло в огъня.
И бая учене те чака щом калник не можеш да сваляш, в нета има много видеа добре обяснени кое как се прави ... гледай и докъдето ти стигнат уменията и силите. Не е лошо и да имаш доверен сервиз, каквото не можеш сам да направиш да има някой насреща. И не е зле и сервиз да я огледа тази кола, че да не стане накрая, че правиш нещо което няма спасяване.
Успех, бюджета, времето, колата са си твои - поне не си я "раздул/изрязал/направил на дрифтачка".
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: e34 520i - реставрация
ogata написа:Аз до ся бмв ръчна кутия с масло различно от atf не съм виждал
Ела да ти покажа, имам три свалени в мазето, които не са с атф и една на колата, която също не е с атф

michev написа:Ако се гони пълна реставрация /а точно това цели колегата, както и го е написал/, то колата си остава с агрегатите, с които е излязла от завода. Така се запазва и стойността и напред във времето.
За съжаление малко са хората, които мислят така.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: e34 520i - реставрация
Аз съм ЗА тъй наречения проект.
Ще има нерви и доста работа но с подходящите хора и съвети от същите, нещата се случват.
АЗ гайки не съм завивал ама акъл мога да ръся обилно
Ще има нерви и доста работа но с подходящите хора и съвети от същите, нещата се случват.
АЗ гайки не съм завивал ама акъл мога да ръся обилно


М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
Re: e34 520i - реставрация
host написа:Хаос написа:за да не съм голословен
http://www.drive2.ru/r/bmw/694368/
ей така се реставрира, вярно, сложил е lemforder по ходовата част, което си е компромис, но пък там пътищата им не са идеални (също като нашите) и може би така е по-добре, просто ще ги сменя по-често
aaaa... чакай сега ... какво общо има намазаното колекционерско е34 м5 с крива генерация от линка с това което човека иска и може да направи?
нищо общо няма с реставрация на Е34, тотален офтопик е, кьорав ли си?
сигурен съм че твоя кенеф е по-прав, чакаме снимки
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: e34 520i - реставрация
евала, точно тоя тип отношение визирах по-рано
по-крив кенеф от моя надали може да се намери, пък и еднакви панели няма

радвам се че така високо оценяваш пластмасова е36 чак кенеф, а не скрап заради ръждите
по-крив кенеф от моя надали може да се намери, пък и еднакви панели няма

радвам се че така високо оценяваш пластмасова е36 чак кенеф, а не скрап заради ръждите
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани