Виско шпер? Един разказ в картинки.
Модератор: Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Виско шпер?
ивчо написа:Ако е 4.45, мога да ти кажа кой ще му се зарадва![]()

Може би ще е най-добре да се направи външно управление с потенциометър, който да управлява помпа, която да прави различно налягане на различна степен и така да имаш различно заключване.

Относно каква течност да се ползва - аз бих заложил на хидравлично масло, поради ред причини ...


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Виско шпер? Един разказ в картинки.
Днес получих и модула, който управлява заключването на диференциала.
На самия модул има 4 гнезда, в които влиза или излиза хидравлично масло от хидравличната помпа.
Свалих капака и видях, че има един датчик и 4 броя клапани( поне аз си мисля, че са клапани, които отварят или затварят в даден момент), по един за всяко гнездо през което минава течност. Това е съдържанието на модула. Ясно се вижда датчика за налягането на маслото, който според мен отчита дали минава масло през модула с нужното налягане. Във всеки клапан влизат два кабела, които предполагам, че са +/-. Ако някой може да ми помогне и да намеря схема на кабелите към буксата на самия модул, ще знам и, за какво точно служи всеки един от клапаните.


- захранване от помпата номер 6 от схемата
- изход към диференциала номер 8 на схемата
- връща към разширителния съд номер 4 на схемата
- връща към разширителния съд номер 7 на схемата
п.с относно спора искам да кажа, че според мен при влизане в завой в хлъзгаво време постоянно зацепения шпер ще направи колата малко по-нестабилна и ще поднесе по-лесно.
На самия модул има 4 гнезда, в които влиза или излиза хидравлично масло от хидравличната помпа.
Свалих капака и видях, че има един датчик и 4 броя клапани( поне аз си мисля, че са клапани, които отварят или затварят в даден момент), по един за всяко гнездо през което минава течност. Това е съдържанието на модула. Ясно се вижда датчика за налягането на маслото, който според мен отчита дали минава масло през модула с нужното налягане. Във всеки клапан влизат два кабела, които предполагам, че са +/-. Ако някой може да ми помогне и да намеря схема на кабелите към буксата на самия модул, ще знам и, за какво точно служи всеки един от клапаните.


- захранване от помпата номер 6 от схемата
- изход към диференциала номер 8 на схемата
- връща към разширителния съд номер 4 на схемата
- връща към разширителния съд номер 7 на схемата
п.с относно спора искам да кажа, че според мен при влизане в завой в хлъзгаво време постоянно зацепения шпер ще направи колата малко по-нестабилна и ще поднесе по-лесно.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Виско шпер? Един разказ в картинки.
LiTtLeRoCk написа:п.с относно спора искам да кажа, че според мен при влизане в завой в хлъзгаво време постоянно зацепения шпер ще направи колата малко по-нестабилна и ще поднесе по-лесно.
Ами аз това имам предвид, ама явно останах неразбран. При отворен диф имаме 2 колелета, които се въртят с различна скорост и нищо не им пречи да го правят. Във вторият случай имаме същите 2 колелета, които се движат с различна скорост, но шпера се опитва да изравни тази скорост. Споменах за променливото приплъзване при М-дифовете с целта да дам пример само. Не знам точни числа. Но принципа е този. А когато сцепление липсва дифа няма как да създаде такова така или иначе. Шперът просто помага да се извлече максимума от ситуацията, но само ако водачът знае какво да прави. Дайте да спрем вече и да оставим колегата по-спокойно да си развие темата. Освен ако някой няма нещо свръхинтересно и ново за споделяне, но те нещата са пределно ясни и прости.

- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Виско шпер? Един разказ в картинки.
Ако някой може да ми помогне със схема на модула или ЕКУто, което го управлява.....
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Виско шпер? Един разказ в картинки.
Ако някой има такова животно на колата си нека го снима. Искам да видя със сигурност къде и какво влиза.
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Виско шпер? Един разказ в картинки.
Е34 525 ИХ комби.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Виско шпер? Един разказ в картинки.
vladobate написа:А от каква кола е въпросното животно ?
e34 ИХу



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Виско шпер? Един разказ в картинки.
Да беше питал да ти кажа
При е34 този "виско" шпер се управлява посредством компютъра на АБС/АСЦ.
Реално посредством датчиците на АБС-а на всяко колело, компютъра контролира заключването на шпера, като в допълнение прилага и спирачна сила на дадено колело при определени условия.
Подозирам че раздатката също е в играта, но каква точно и е ролята си нямам никаква идея.
На теория всичко е цветя и рози и системата е безупречна, но е факт че след 12-ти месец 93-та виско шпера бива премахнат от картинката и АБС-а започва да си партнира с два отворени дифа, докато командва целия парад.

При е34 този "виско" шпер се управлява посредством компютъра на АБС/АСЦ.
Реално посредством датчиците на АБС-а на всяко колело, компютъра контролира заключването на шпера, като в допълнение прилага и спирачна сила на дадено колело при определени условия.
Подозирам че раздатката също е в играта, но каква точно и е ролята си нямам никаква идея.
На теория всичко е цветя и рози и системата е безупречна, но е факт че след 12-ти месец 93-та виско шпера бива премахнат от картинката и АБС-а започва да си партнира с два отворени дифа, докато командва целия парад.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Виско шпер? Един разказ в картинки.
В крайна сметка това е интелигентно-сложният еквивалент на заварката 



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Виско шпер? Един разказ в картинки.
Весо, мен ми е ясен принципа на работа, ясно ми е, че този модул си има отделно ЕКУ, което следи АБСа. Аз искам със сигурност да разбера, кой вход, за какво точно е. И всеки един от клапаните, за какво е.
Re: Виско шпер? Един разказ в картинки.
Електросхемите на модела не казват ли нищо по въпроса?
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Виско шпер? Един разказ в картинки.
Не мога да намеря такава до ИХ и модула.
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани