Проблеми с TPS, Дросел и Speed signal М52Б28ТУ - Решени
Модератор: Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Проблем с м52б28TUB
Днес реших да се позанимая малко с колата. В Събота си купих двата датчика за разпределителните валове, понеже 90% съм сигурен, че при тях е проблема. Направих го предварително, понеже ми се караше, а нямах търпение първо да връзвам букса, после диагностика и т.н.
Идеята ми беше да ги сменя един по един, докато се оправи проблема. Днес обаче отивам, паля и всичко беше наред. Обиколих малко квартала, нямаше проблеми. В Четвъртък я палих да пробвам и все още и беше лошо, единственото, което се беше променило от тогава беше, че разкачах буксите на компа.
Малко по-късно, когато вече покарах както подобава, разбрах, че не си стига прекъсвача на всички скорости. Понякога на 1-ва и 2-ра го прави, но на 3-та и 4-та стига до 5 500 и спира да ускорява. Мисля си, че след рестарта е влязла в авариен режим. Въпреки че миналата седмица пробвах с откачане на акумулатора и нямаше ефект
След като си покарах, към края на деня реших да свържа буксата.
Понеже нямам много опит с инсталации, винаги ми е изглеждало плашещо, за това и имах толкова въпроси за връзването на 5 кабела
Реално, ако човек е подготвен с информация(благодаря на колегите, които ми помогнаха), е елементарно и няма нищо сложно.
Не ми хареса грам какво е положението около ECU-то. Адската топка от кабели след външната намеса на присаждащият мотора и газаджията ми...Като се постопли времето, ще отделя един ден за работа с поялник, термошлаух и текстилен изолирбанд, за да регулирам нещата
Ще използвам случая и да преместя буксата в жабката.


Като обобщение как съм свързал пиновете:

Pin
1. +12V Ignition(in run or start) - 12V на контакт
4. CGND Chassis ground - Маса от купето
5. SGND Signal ground - Без него
7. ISO 9141-2 K-LINE engine (ISO-9141 and ISO-14230), automatic transmission diagnostic (in some models) - Пин 32 от букса X00004 на ECU-то Diagnosis signal TXD OBDII socket
8. ISO 9141-2 K-LINE IKE/KOMBI, ABS, ABS/ASR, ABS/ABD, ESP, DSC, Airbag and other electronic equipment - [color=#BF0040]Без него
9. TD/RPM Engine rotation speed - Пин 17 A Engine speed signal output (TD) OBDII socket
16. +12v Battery power
За съжаление не успях да тествам дали работи, понеже лаптопът на мой приятел, който има софтуера и кабела е на ремонт и би трябвало да е готов следващата седмица.
Ще пиша какъв е резултата
Идеята ми беше да ги сменя един по един, докато се оправи проблема. Днес обаче отивам, паля и всичко беше наред. Обиколих малко квартала, нямаше проблеми. В Четвъртък я палих да пробвам и все още и беше лошо, единственото, което се беше променило от тогава беше, че разкачах буксите на компа.
Малко по-късно, когато вече покарах както подобава, разбрах, че не си стига прекъсвача на всички скорости. Понякога на 1-ва и 2-ра го прави, но на 3-та и 4-та стига до 5 500 и спира да ускорява. Мисля си, че след рестарта е влязла в авариен режим. Въпреки че миналата седмица пробвах с откачане на акумулатора и нямаше ефект

След като си покарах, към края на деня реших да свържа буксата.
Понеже нямам много опит с инсталации, винаги ми е изглеждало плашещо, за това и имах толкова въпроси за връзването на 5 кабела

Реално, ако човек е подготвен с информация(благодаря на колегите, които ми помогнаха), е елементарно и няма нищо сложно.
Не ми хареса грам какво е положението около ECU-то. Адската топка от кабели след външната намеса на присаждащият мотора и газаджията ми...Като се постопли времето, ще отделя един ден за работа с поялник, термошлаух и текстилен изолирбанд, за да регулирам нещата

Ще използвам случая и да преместя буксата в жабката.


Като обобщение как съм свързал пиновете:

Pin
1. +12V Ignition(in run or start) - 12V на контакт
4. CGND Chassis ground - Маса от купето
5. SGND Signal ground - Без него
7. ISO 9141-2 K-LINE engine (ISO-9141 and ISO-14230), automatic transmission diagnostic (in some models) - Пин 32 от букса X00004 на ECU-то Diagnosis signal TXD OBDII socket
8. ISO 9141-2 K-LINE IKE/KOMBI, ABS, ABS/ASR, ABS/ABD, ESP, DSC, Airbag and other electronic equipment - [color=#BF0040]Без него
9. TD/RPM Engine rotation speed - Пин 17 A Engine speed signal output (TD) OBDII socket
16. +12v Battery power
За съжаление не успях да тествам дали работи, понеже лаптопът на мой приятел, който има софтуера и кабела е на ремонт и би трябвало да е готов следващата седмица.
Ще пиша какъв е резултата

- Войводата
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Проблем с м52б28TUB
Всичко точно с буксата, само 8 пин го пусни на 17 пин на Х20 (кръглата букса) 


Re: Проблем с м52б28TUB
Знаех си, че нещо съм пропуснал
Благодаря, колега
Нали за тази кръгла букса става въпрос?


Благодаря, колега

Нали за тази кръгла букса става въпрос?

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Проблем с м52б28TUB
Точно тя,ако са я оставили.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Проблем с м52б28TUB
Като запояваш кабелите, преди термошлауха слагай изолирбанд. При спойките остават остри ръбове, които понякога пробиват шлауха при свиване.
Не ма питай от къде знам, връзвал съм хиляди кабели, но на 1001 се срещна + с - и то след месец каране.
Не ма питай от къде знам, връзвал съм хиляди кабели, но на 1001 се срещна + с - и то след месец каране.
Re: Проблем с м52б28TUB
Благодаря за съвета
До сега не съм го правил, но е добра идея. Като се замисля, често ми се е струвало, че на места се разпъва прекалено много термошлауха.

До сега не съм го правил, но е добра идея. Като се замисля, често ми се е струвало, че на места се разпъва прекалено много термошлауха.
Re: Проблем с м52б28TUB
След известно забавяне, да обновя малко темата
Още тогава свързах всички кабели и буксата беше готова за проба, но лаптопът на моя човек беше на ремонт, който се проточи доста и не успях да я закача да видя дали всичко е точно. А и не бързах, понеже междувременно проблема беше изчезнал и в бързината и навъртях едни 1000км
. Миналата седмица в Неделя, обаче отново се се скапаха нещата и едва се прибрах. А преди ден-два беше готов и лаптопът на моя човек - тъкмо навреме
.
Тая вечер я закачихме и всичко тръгна успешно, включително и електрониката по купето. Вече имам OBD 2 на е34

Благодаря на всички колеги, които ми помогнаха, сам нямаше да се справя
Имаше доста записани грешки, повечето бяха породени от смяната на мотора - ASC, T антифриз, Т масло и др. Имаше 1-2, за които не бяхме сигурни, за съжаление не им направихме Screen shot, за да ги проверя точно какво означават, но грешката ще бъде поправена тези дни. Но нито една от тях обаче, не изглеждаше да бъде свързана с проблемната работа на мотора.
Заслушахме се и при подаване на газ се чува смучене на въздух под колектора. Най-вероятно клапана за картерни газове прави мизерия или от някъде друга засмуква. Направих един клип да добиете представа:
Описание на проблема:
- Пали без никакъв проблем;
- На празен ход работи равномерно;
- При подаване на газ заглъхва и работи адски зле;
- Понякога след изгасяне и палене, проблема изчезва;
- Най-често се появява при рязко смачкване на газта от ниски обороти(2-3к)
- Докато се беше оправила, прекъсвача се беше преместил на 5 500 оборота и беше бърз(подобен на М50 и М20), интересното е, че на 1-ва и 2-ра предавка беше нормален, на 6 500, бавен.
Мисля да разглобя около колектора и да проверя за пропуски, също да използвам случая да почистя дросела и стъпковия мотор.
Какво Ви е мнението?

Още тогава свързах всички кабели и буксата беше готова за проба, но лаптопът на моя човек беше на ремонт, който се проточи доста и не успях да я закача да видя дали всичко е точно. А и не бързах, понеже междувременно проблема беше изчезнал и в бързината и навъртях едни 1000км


Тая вечер я закачихме и всичко тръгна успешно, включително и електрониката по купето. Вече имам OBD 2 на е34


Благодаря на всички колеги, които ми помогнаха, сам нямаше да се справя


Имаше доста записани грешки, повечето бяха породени от смяната на мотора - ASC, T антифриз, Т масло и др. Имаше 1-2, за които не бяхме сигурни, за съжаление не им направихме Screen shot, за да ги проверя точно какво означават, но грешката ще бъде поправена тези дни. Но нито една от тях обаче, не изглеждаше да бъде свързана с проблемната работа на мотора.
Заслушахме се и при подаване на газ се чува смучене на въздух под колектора. Най-вероятно клапана за картерни газове прави мизерия или от някъде друга засмуква. Направих един клип да добиете представа:
Описание на проблема:
- Пали без никакъв проблем;
- На празен ход работи равномерно;
- При подаване на газ заглъхва и работи адски зле;
- Понякога след изгасяне и палене, проблема изчезва;
- Най-често се появява при рязко смачкване на газта от ниски обороти(2-3к)
- Докато се беше оправила, прекъсвача се беше преместил на 5 500 оборота и беше бърз(подобен на М50 и М20), интересното е, че на 1-ва и 2-ра предавка беше нормален, на 6 500, бавен.
Мисля да разглобя около колектора и да проверя за пропуски, също да използвам случая да почистя дросела и стъпковия мотор.
Какво Ви е мнението?
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Проблем с м52б28TUB
Мнението ни е да си почистиш буксата на диференциала и да видиш инсталацията и по конкретно кабела който подава аварийния режим и конкретно пин14 на Х20.
Огледай си датчиците на разпределителните валове , някой от тях ще излезе скоро. Лули бобини също прегледай и си настрой газовата наново.
И като се видиш с пари си смени веригата с бананите
не ме питай от де знам.
Огледай си датчиците на разпределителните валове , някой от тях ще излезе скоро. Лули бобини също прегледай и си настрой газовата наново.
И като се видиш с пари си смени веригата с бананите


М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
Re: Проблем с м52б28TUB
Ще огледам кабела за спиид сигнала, а датчиците на разпределителните валове, не трябва ли да ги изкара на диагностиката? Ще прегледам и другите неща, а настройка на газовата задължително, даже трябваше вече да съм я направил, но искам да оправя проблема и после.
Re: Проблем с м52б28TUB
Днес след работа разглобих дисата, дросела и малко чарколяк около колектора. Видях, че в задната му страна има едни тънки маркучета, от вакуум системата предполагам. Едното маркуче е затапено с болт, някой пак се е изживявал като мунингист. Друго пък тръгва и на него има едно малко пластмасово кръгло тяло, половината жълто, половината черно и трябва пак да продължи с маркуче, но беше откачено и висеше до него. Мисля си, че то може да създава проблем. Докато го чопля ми остана в ръката и не видях до къде отива. Много е забутано там, в задната страна, под колектора и ще се наложи да го махна, за да видя какво се случва. Тъкмо мисля да направя малко профилактика да го промия целия, заедно с щеката за маслото. Ще използвам случая да почиста дисата, дросела и стъпковия мотор.
Някой знае ли тези вакумчета в задната страна на колектора, под него каква им е ролята и каква им схемата на изолиране, понеже вече явно е направено, но да знам кое трябва да бъде свързано и кое не.
Някой знае ли тези вакумчета в задната страна на колектора, под него каква им е ролята и каква им схемата на изолиране, понеже вече явно е направено, но да знам кое трябва да бъде свързано и кое не.
Re: Проблем с м52б28TUB
Да ъпдейтна малко 
Основната част от проблема го реших преди време.
Неравномерната работа и невъзможността за изфорсиране се дължеше на нагар и замърсяване на дросела.
Оправи се след почистване.
Колата обаче беше мудна в ниските обороти и съответно разхода по-висок.
Записваше грешка в дросела и по-специално TPS-a, който на този мотор не е отделна част, а върви с целият дросел.
Смених го с втора употреба работещ, спря да записва грешки и вървежа в ниските се оправи.
Остана последния проблем - прекъсвача на 5500.
Записва грешка - speed signal.
Интересното е, че като взех колата всичко беше наред. Проблема се появи няколко дни след като сложих газовата. Мисля си, че газаджията може да е направил нещо с кабелите, но проблема не се получи непосредствено след интервенцията, а няколко дни след това.
Забелязах, че имам кабел от датчика на диференциала, който идва до двигателният отсег, прекарван е допълнително и е бил свързан някъде, но в момента не е, намерих го висящ. Логично е да има връзка в проблема, лошото е, че не знам къде трябва да го свържа.
Това, което научих и опитах до момента е следното:
- Пинът на ECU-то, където трябва да дойде speed signal е №22 на букса х60004.
- Пробвах да закача въпросният кабел от дифа за него - прекъсвача не се оправя, странното е, че километража спира да работи.
- Въпросният кабел го закачих на пин 14 на кръглата букса х20(черно-бял, от страната на купето, където трябва да има speed signal) - без ефект.
- Кабела от дифа го оставих разкачен и пуснах допълнителен кабел между пин 14 на х20 и пин 22 на ECU-то - без ефект.
- Ако съм подал правилно speed signal, нужно ли е грешката да се изчисти, за да започне да стига прекъсвача до край или ще се оправи веднага?
Има ли някой, който се сеща за възможно решение, че забравих звука на мотора точно в медеца

Основната част от проблема го реших преди време.
Неравномерната работа и невъзможността за изфорсиране се дължеше на нагар и замърсяване на дросела.
Оправи се след почистване.
Колата обаче беше мудна в ниските обороти и съответно разхода по-висок.
Записваше грешка в дросела и по-специално TPS-a, който на този мотор не е отделна част, а върви с целият дросел.
Смених го с втора употреба работещ, спря да записва грешки и вървежа в ниските се оправи.
Остана последния проблем - прекъсвача на 5500.
Записва грешка - speed signal.
Интересното е, че като взех колата всичко беше наред. Проблема се появи няколко дни след като сложих газовата. Мисля си, че газаджията може да е направил нещо с кабелите, но проблема не се получи непосредствено след интервенцията, а няколко дни след това.
Забелязах, че имам кабел от датчика на диференциала, който идва до двигателният отсег, прекарван е допълнително и е бил свързан някъде, но в момента не е, намерих го висящ. Логично е да има връзка в проблема, лошото е, че не знам къде трябва да го свържа.
Това, което научих и опитах до момента е следното:
- Пинът на ECU-то, където трябва да дойде speed signal е №22 на букса х60004.
- Пробвах да закача въпросният кабел от дифа за него - прекъсвача не се оправя, странното е, че километража спира да работи.
- Въпросният кабел го закачих на пин 14 на кръглата букса х20(черно-бял, от страната на купето, където трябва да има speed signal) - без ефект.
- Кабела от дифа го оставих разкачен и пуснах допълнителен кабел между пин 14 на х20 и пин 22 на ECU-то - без ефект.
- Ако съм подал правилно speed signal, нужно ли е грешката да се изчисти, за да започне да стига прекъсвача до край или ще се оправи веднага?
Има ли някой, който се сеща за възможно решение, че забравих звука на мотора точно в медеца

Re: Проблем с м52б28TUB
Най-после оправих нещата.
Проблемът със speed signal-а изчезна, съответно прекъсвача ми е където трябва, след като прекарах кабел, от таблото с уредите(черно-бял, от най-дясната букса), до пин 22 на букса X60004(4-тата) на ECU-то. Няма нужда от изчистване на грешката, за да тръгне стрелката на оборотомера до края. Все пак, това трябва да се свърши.
Благодаря на всички, които ми помогнаха
П.С. Направих обобщение на 1-ва страница, в случай, че информацията би била полезна на някого.
Проблемът със speed signal-а изчезна, съответно прекъсвача ми е където трябва, след като прекарах кабел, от таблото с уредите(черно-бял, от най-дясната букса), до пин 22 на букса X60004(4-тата) на ECU-то. Няма нужда от изчистване на грешката, за да тръгне стрелката на оборотомера до края. Все пак, това трябва да се свърши.
Благодаря на всички, които ми помогнаха

П.С. Направих обобщение на 1-ва страница, в случай, че информацията би била полезна на някого.
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани