електрическата перка

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 25 Авг 2006, 14:34

Имам съмнения в кабелите дето ходят до датчика на радиатора, някои да знае къде им е другия край, че да прозвъня веригата?
Някой нещо да сподели по въпросчето? :help:
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 31 Авг 2006, 12:28

Изображение

Някой би ли ме светнал, липсващото реле на втори ред, това м\у черното и жълтото за какво е? :help: :help: :help:
А другото липсващо?
ПОМОООООООООООООЩ!
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 31 Авг 2006, 12:34

и аз ги нямам тия 2 релета, споко ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 31 Авг 2006, 12:57

Приятелю, то споко ама при мен май това на втори ред ми подава за перката, а кат го няма, няма и ток, нама и перка. Аз прозвъних всички жици и се оказа, че не идва захранване към релетата, иначе си цъкат кат пусна климата или като окъся на датчика, но го няма силовото дето да врътне перчицата. Памагай, че май ти си най светнат за тя пущина. :help:
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 31 Авг 2006, 19:52

Ето това е моето ел табло:
Релето за пускане на перката е най-горната редица от към бушоните, третото от ляво на дясно, светло сиьото с цифричките отгоре. Свали го и го разглоби, почисти контактите добре, и използваи малко сила, за да раздалечиш котвата :idea: При мен така се оправи, вместо да си купувам ново, щтракаше, а не включваше перката :idea: писах за това в някаква тема мисля че беше "отново загряване и М50", явно модераторите не са сметнали за необходимо да я направят важна :idea:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 01 Сеп 2006, 8:18

stanchev написа:Ето това е моето ел табло:
Релето за пускане на перката е най-горната редица от към бушоните, третото от ляво на дясно, светло сиьото с цифричките отгоре. Свали го и го разглоби, почисти контактите добре, и използваи малко сила, за да раздалечиш котвата :idea: При мен така се оправи, вместо да си купувам ново, щтракаше, а не включваше перката :idea: писах за това в някаква тема мисля че беше "отново загряване и М50", явно модераторите не са сметнали за необходимо да я направят важна :idea:
Изображение

Така, значи релетата са две, това дето си го отбелязал и другото - оранжево, което е м\у двете сини. Те се управляват от датчика на радиатора, сивичкото реле пуска 1-ва степен, а другото 2-ра. Аз ги чистих, но сега ще дръпна котвата на сивото :roll: . А иначе знаеш ли от къде идва захранването на тея релета?
Благодаря :) !
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 01 Сеп 2006, 11:39

силовото или пусковото ? пусковото би трябвало да е от управлението на климатроника, а силовото нямам идея, чак до там не съм стигал.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 01 Сеп 2006, 14:20

Пусковото работи, силовото го няма :( ами, ще го намеря тая събота и него, ако пък не, ще му го тура директен та да се чуди :evil: .
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 24.01.2005
Местоположение: София

Мнение от plamenppppp » 05 Сеп 2006, 10:31

Такаааааааа. Сега и аз да си изкажа болката .
При мен ситуацията е следната : Включвам климатика - той си работи - охлажда , но перка не върти . никога не съм я виждал да върти . Разкачих буксата и подадох 12 в към перката - завъртя работи си вентилатора. Търся въпросните релета и бушони- няма ги при мен :shock: !!! Поразтърсих се повечко и ги намирам от дясно при компа а не в ляво кадето са релетата и бушоните. Такааааа- там намирам въпросните 2 релета и 2 бушона . Бушоните - здрави . Проверявам релетата - здрави . Започвам по отдалечена проверка - окъсявам на датчика , който при мен се намира не на радиатора а на термостата . перката завърта . Значи когато загрее прекомерно и датчика измери висока температура 95-100 , че и повече градуса - тая перка ще се включи за да помага . /Дано не се налага / И струва ми се фучи доста силно - както вие казвате - 2 рата степен .
И сега - остава 1 -вата степен под въпрос за мен . Когато вкюлча климатика - духа си студено - но не се включва перката . А разбирам че би трябвало. С разглобено реле - като го поставя в гнездото му и като пипна котвата - и перката завърта :lol: . Но ми прави впечатление че пак на бързата скорост !!!??? Значи управлението на релето - е нещо бъгаво . Остана обаче под въпрос - тая кутиика със съпротивлението . Свалих радиатора и свалих и самата перка за да го търся - но такова не намерих .
Та въпросите са ми
1. На колко градуса трябва включи датчика - за 2 рата степен ?
2. При включването на климатика - включва се компресора - но кое трябва да включи 2-рото реле- за да врътне то перката .
3. И като я завърти - не би ли трябвало да е на по бавната степен защото фактически ще я върти през цялото време докато работи климата и не е необходимо да я зори на силна степен да не я изгори .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 307
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: кв гоце делчев

Мнение от Ple6ivia » 05 Сеп 2006, 14:40

а при дизела нещата по същия начин ли седят :(

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 06 Сеп 2006, 8:08

plamenppppp написа: 1. На колко градуса трябва включи датчика - за 2 рата степен ?
2. При включването на климатика - включва се компресора - но кое трябва да включи 2-рото реле- за да врътне то перката .
3. И като я завърти - не би ли трябвало да е на по бавната степен защото фактически ще я върти през цялото време докато работи климата и не е необходимо да я зори на силна степен да не я изгори .


Така:
1- зависи от самия датчик, предполагам на 95.
2- Тая перка работи с компресора едновременно, значи тръва компресора, тръгва и тя - релето взема индукция от захранването на компресора.
3- Да трябва да е на бавната. При теб сигурно предишен собственик е спестил пари и просто е махнал изгорялото съпротивлетие :evil: , след като не го намираш. Можеш сам да си го направиш по описания от Станчев начин - върши същата работа.
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 06 Сеп 2006, 8:10

Ple6ivia написа:а при дизела нещата по същия начин ли седят :(

ДА. Бензин дизел все тая, принципа на работа е един и същ.
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 24.01.2005
Местоположение: София

Мнение от plamenppppp » 06 Сеп 2006, 16:58

Много ти благодаря Маречков [img]http://smilies.sofrayt.com/^/aiw/good.gif[/img] Така ще направя .Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 21.02.2006
Местоположение: гр. Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: е34,е39, МL320, е70 4.8 и F 15

Мнение от маречков » 07 Сеп 2006, 10:25

:D Така:
1-бушоните са 2 - №19 и №25, които са по 30А.
- 19 - управляваща верига(май).
-25 - силова верига. Взема захранване дириктно от плюсовата клейма, която е в таблото долу.
2- релета - 2 бр. и са на първи ред до бушоните второто и третото от към предницата.
- оранжевото е за 2ра степен - взема индукция от датчика на радиатора.
-сивото е за 1ва степен - взема индукция както от датчика на радиатора, така и от климатроника т.е. има двойно захранване.
За другото Станчев доста обстоятелствено писа.
Разликата в работата на климатика на място е фрапираща.
Станчев, специални благодарности :D !
Да живее БЪЛГАРИЯ!

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 07 Сеп 2006, 10:41

за нищо приятел, радвам се че решихме досадния проблем с тези перки :mhihi:
:bchug:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook