Помощ за DIY DRL модул

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от Jordana » 15 Юли 2014, 12:47

stony1 написа:
sixstraight написа:
stony1 написа:Аз ви говоря за решение, при което фаровете работят само когато работи двигателя на колата, а вие продължавате да слагате релета и ключове.

А аз за какво ти говоря при това без модули майстори и пари става с едно реле с 4 крачета ако прочетеш това дето съм написал и вникнеш в него съм сигурен че ще разбереш че е по лесно и практично. Даже може да ти покажа готов резултат ако си от Сф че даже е и на бмв монтирано :shock:


Аз не съм споменавал никакви майстори и внимателно съм прочел свички мнения преди да напиша нещо. Разликата в това, за което говоря е, че фаровете ще светнат едва когато динамото започне да зарежда, защото лампата за акумулатора угасва веднага след като двигателя стартира, но преди динамото да започне да зарежда. Дори когато двигателя работи и напрежението падне под нормалното за заряд на акумулатора, фаровете няма да се включат. Относно готовия резултат и това дали е по-лесно и практично, не искам да влизам в спорове.

В такъв случай може да се вземе плюс от запалването . Не знам с какви бобини и какво запалване си , но може да се направи елементарно само с транзистор или с транзистор и реле което е по добрия вариант според мен.Лошото е че ще светят преди да си завъртял стартера което не е много добре за акумулатора .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от stony1 » 03 Авг 2014, 14:00

Ето една схема:
Автоматични фарове.jpg

Работните (мощните) контакти на релето П1 могат да се свържат по няколко начина:
1. да управлява късите, като при включване на габаритите от ключа за фаровете, схемата по-горе да се игнорира и да останат включени само габаритите;
2. да управлява късите, като при включване на габаритите от ключа за фаровете, да работят габаритите и късите, а по-горната схема да се игнорира едва когато се включат късите от ключа за фаровете.
И в двата случая, игнорирането на схемата не прекратява нейната работа. При връщане на ключа за фаровете в нулева позиция (изключено), при работещ деигател схемата ще включи късите светлини.

П.П. Запалването ми е стандартното, което инженерите от BMW са проектирали за дизелаците.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от Jordana » 03 Авг 2014, 14:33

Това прави ли го или го постваш за обсъждане ?
555 не съм сигурен дали ще издържи силово реле способно да комутира фаровете на пин 7 .Хубаво е да има там един транзистор в ключов режим.Другото неприятно е че тоя таймер има Drift with Temperature до 50% което значи че ще има доста нестабилна работа зимно /лятно време.Няма никаква защита по захранване - VCC на 555 е 16 волта което е доста съмнително да удържи в това включване .
В крайна сметка пак е общия вариант с включване по напрежение на генератора.Това се ползва от хората които ги правят защото е универсално включване ,но не е най практичното .
Като е дизел няма ли релета по горивната система да работят само при запален двигател ? Слага се пак тоя таймер с едно закъснение примерно 10 секунди да не щрака произволно и толкова .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от stony1 » 03 Авг 2014, 17:18

Не го поствам за обсъждане, защото вече е тествано и работи безотказно. Така показаната схема работи като компаратор на напрежение, а и 7 крак на 555 е отворен колектор на npn транзистор. Управлението на едно реле не е проблем за схемата, а и управляващата верига на което и да е мощно реле е с минимална консумация.
Относно моето BMW, аз съм с ОЕМ DRL Modul, a горепосочената схема е монтирана на няколко други автомобила.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от Jordana » 03 Авг 2014, 18:46

Имам предвид да не грее 555 все пак тия релета са 150-200 мА , виждам че има транзистор там .Самият той не покрива стандарта за автомобилни приложения тъй като работната му температура е 85 градуса .Поне му сложи един ценер на входа с обратен диод или най добре 7810 линеен стабилизатор да ти е гарантирано че няма да има грижи .Би трябвало за такава цел да се ползва пин 3 с транзистор и реле .Щом си доволен от резултата и така става .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook