Въпрос за съединител.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Въпрос за съединител.

Мнение от ddddk » 16 Ное 2010, 0:31

Не съединител, а маховик.

Тривиалното название на понятието "маса" е "тегло".
С други думи "двумасов" означава "с 2 тегла". А това ще рече, че имаш две отделни тела захванати едно за друго с такава връзка щото да позволява хем двете тела да образуват един машинен елемент, хем теглото на всяко тяло по отделно да влияе на агрегата, част от който е маховикът. В нашия случай тази връзка между двете тела е демпфиращ елемент (абе просто казано една гума) и затова на двумасовия маховик (на автомобилите) му се вика още "демпферен". Защо се поставя такава джаджа е вече друга тема.

Едномасовия маховик е просто едно парче монолитно желязо ... еее не е желязо, а е стомана 20 или стомана 45.

Относно самите дискове на съединителите там също има вариант с демпфиращи елементи. В общия случай това са 5-6 пружини. На практика при него имаме не 2, а 6 - 7 отделни тела със собствена маса, затова тук не може да се каже "двумасов" защото е неправилно по-скоро трябва да се каже "седеммасов". Затова е прието дискът на съединителя да се нарича просто "демпферен" когато е с такива елементи разбира се.

Отделно самият диск на съединителя, дори и обикновения (не демпферен) е съставен от няколко тела, но хванати с твърда връзка. Въпреки това всяко тяло си има собствена маса. Затова да се казва "едномасов съединител" е неправилно.

Enjoy,
Д
Изображение

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook