Профилактика на Е34
Модератор: Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
А могат ли да се измият (външно) без да се разкачва охладителната с-ма, т.е. дали ще трябва да източвам антифриза?
Vlados написа:А могат ли да се измият (външно) без да се разкачва охладителната с-ма, т.е. дали ще трябва да източвам антифриза?
Може, ако махнеш дифузьора около перката и откачиш само водния радиатор, като го дръпнеш леко назад, за да си направиш място (виж снимката от предишния ми пост)
ВНИМАВАЙ да не натиснеш радиатора в в перката и да му изкривиш ламелите (най-добре сложи дебел картон между радиатора и перката докато работиш)

Ако няма достатъчно разстояние, най-добре свали перката с виското (не знам как е при tds-а)

НЕ ИЗПОЛЗВАЙ СИЛНА СТРУЯ ВОДА - много лесно може да се изкривят ламелите

- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Във връзка с прочетеното дотук, направих следните работи и както се казваше в една реклама, ефекта е "Уаууу":
- Свалих радиатора, отидох на една автомивка и внимателно с водоструйката ми го измиха отвън (падна яка чернилка) и леко отвътре.
- Смених водната помпа. Старата се оказа оригиналната и по нея имаше немалко котлен камък.
- Смених термостата (стария се оказа оригиналния).
- Смених антифриза с червен.
- Свалих интерколера, на който питата отпред беше старателно замазана (в продължение на 12 г.) с едносантиметров слой масло и прах. След като го изтъргах, го полях с нафта, която едвам попи и въобще не протече от другата страна. Започнах да го поливам (тъй като нямах подходящ съд да го сложа целия да се кисне) в продължение на 30 мин. въртейки го от двете страни, докато нафтата започна спокойно да излиза от другата страна. След това го напълних целия с чиста нафта, а след десет минути направих фокус - вместо нафта изсипах от колера използвано масло 15W40. Отново напълних с нафта и след десет минути изсипах вече по-рядко масло. Третия път го напълних с бензин и той вече прозираше. Поливах питата още известно време с бензин и като започна да се вижда през нея го оставих на слънце да съхне. Между другото ме предопредиха препатили, че ако остане нафта в колера, колата може да не гасне като се извади ключа от стартера или да пуши много. Това се избягва с миенето с бензин и съхненето на слънце (може да се замени с обдухване с компресор) Също ме предупредиха да не го мия с вода, за да не остане вътре и после да влезе в турбината, че ще стане мазало.
- Измих и маркучите от АГР клапана и този към турбината (бая масло имаше и по стените им.
- Промих колекторите с нафта и бензин
Резултата: събудиха се всичките 140 кончета (другите три са починали от старост). Колата стана като джет - настъпвам педала и предницата се вдига като за излитане, а звука от турбината е същия като на ТУ-154 преди да отлепи от пистата.
- Свалих радиатора, отидох на една автомивка и внимателно с водоструйката ми го измиха отвън (падна яка чернилка) и леко отвътре.
- Смених водната помпа. Старата се оказа оригиналната и по нея имаше немалко котлен камък.
- Смених термостата (стария се оказа оригиналния).
- Смених антифриза с червен.
- Свалих интерколера, на който питата отпред беше старателно замазана (в продължение на 12 г.) с едносантиметров слой масло и прах. След като го изтъргах, го полях с нафта, която едвам попи и въобще не протече от другата страна. Започнах да го поливам (тъй като нямах подходящ съд да го сложа целия да се кисне) в продължение на 30 мин. въртейки го от двете страни, докато нафтата започна спокойно да излиза от другата страна. След това го напълних целия с чиста нафта, а след десет минути направих фокус - вместо нафта изсипах от колера използвано масло 15W40. Отново напълних с нафта и след десет минути изсипах вече по-рядко масло. Третия път го напълних с бензин и той вече прозираше. Поливах питата още известно време с бензин и като започна да се вижда през нея го оставих на слънце да съхне. Между другото ме предопредиха препатили, че ако остане нафта в колера, колата може да не гасне като се извади ключа от стартера или да пуши много. Това се избягва с миенето с бензин и съхненето на слънце (може да се замени с обдухване с компресор) Също ме предупредиха да не го мия с вода, за да не остане вътре и после да влезе в турбината, че ще стане мазало.
- Измих и маркучите от АГР клапана и този към турбината (бая масло имаше и по стените им.
- Промих колекторите с нафта и бензин
Резултата: събудиха се всичките 140 кончета (другите три са починали от старост). Колата стана като джет - настъпвам педала и предницата се вдига като за излитане, а звука от турбината е същия като на ТУ-154 преди да отлепи от пистата.
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
аз искам да кажа, че Меглио-то върши чудеса и при радиаторите
свалих нацяло водния и първо с градинския маркуч с накрайник и яка струя измих старателно докато не потече чиста вода от питата. После с меглиото напръсках обилно (1 шише) буквално го наводних и изчаках около 15 минути, след което пак със силната струя - резултата беше още толкова чернилка и алуминия светна, стана като нов. това упражнение повторих при радиатора на климатика (без да го демонтирам
)
иска много вода, меглио и време за да стане как трябва.
според мен само с вода и силна струя няма ефект на 100%
сега в най-големите жеги виското ми зацепва едвам едвам за по 20 сек, а преди да изчистя радиаторите (видимо чисти) 40% от времето в което карах ми беше зацепено!

свалих нацяло водния и първо с градинския маркуч с накрайник и яка струя измих старателно докато не потече чиста вода от питата. После с меглиото напръсках обилно (1 шише) буквално го наводних и изчаках около 15 минути, след което пак със силната струя - резултата беше още толкова чернилка и алуминия светна, стана като нов. това упражнение повторих при радиатора на климатика (без да го демонтирам

иска много вода, меглио и време за да стане как трябва.
според мен само с вода и силна струя няма ефект на 100%
сега в най-големите жеги виското ми зацепва едвам едвам за по 20 сек, а преди да изчистя радиаторите (видимо чисти) 40% от времето в което карах ми беше зацепено!

- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
За съжаление си нямам градински маркуч, нито градинка
и много ме е яд, че нямах възможност да измия и този на климатика, ама пустия бетон в София... нямаше как.
А как разбираш кога ти е зацепило виското, че мойто не изглеждаше добре?

А как разбираш кога ти е зацепило виското, че мойто не изглеждаше добре?
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
ами чувам го даже и при затворени прозорци
п.п. с виско и перка от ТДС съм на М50 мотор
хората се обръщат от 100 метра да видят какво се задава

п.п. с виско и перка от ТДС съм на М50 мотор

хората се обръщат от 100 метра да видят какво се задава


- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
dj_ennsy_1 написа:Ми тя щото е за дизелгледай да не го простудиш
сигурно виеш като реактивен двигадел
Има бая оплаквания вече от него от Пловдив






ПП. А бре Иво от де го купи тва меглито пеглито ли е




- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Stanchev написа:ами чувам го даже и при затворени прозорци![]()
п.п. с виско и перка от ТДС съм на М50 мотор![]()
хората се обръщат от 100 метра да видят какво се задава
И аз съм така, вие като изтребител

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
dinozab написа:dj_ennsy_1 написа:Ми тя щото е за дизелгледай да не го простудиш
сигурно виеш като реактивен двигадел
Има бая оплаквания вече от него от Пловдив![]()
![]()
вие та се нетрае на дизела как фучеше а представете си на М50 при 6500 об. за кво става въпрос все едно Ф16 излита
![]()
![]()
ПП. А бре Иво от де го купи тва меглито пеглито ли е![]()
![]()
дай че и на мене ще ми трябва щото като слегах ел.перката и случайно надникнах между радиаторите и се ушашавих за няма и две години откакто ги смених и двата между тях беше мазало
има го почти навсякъде където продават препарати за дома. включително и по хипермаркетите (там до теб има) към 5 кинта е

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Stanchev написа:dinozab написа:dj_ennsy_1 написа:Ми тя щото е за дизелгледай да не го простудиш
сигурно виеш като реактивен двигадел
Има бая оплаквания вече от него от Пловдив![]()
![]()
вие та се нетрае на дизела как фучеше а представете си на М50 при 6500 об. за кво става въпрос все едно Ф16 излита
![]()
![]()
ПП. А бре Иво от де го купи тва меглито пеглито ли е![]()
![]()
дай че и на мене ще ми трябва щото като слегах ел.перката и случайно надникнах между радиаторите и се ушашавих за няма и две години откакто ги смених и двата между тях беше мазало
има го почти навсякъде където продават препарати за дома. включително и по хипермаркетите (там до теб има) към 5 кинта е
Къде е тва до мен бре иначе тенкю баба



26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани