Как М50В20 да работи по-добре.
Модератор: Технически модератори
74 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Christoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 777
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: на пътя
- Кара: 330Xi
- Мечтае да кара: 760
При включване на климатика промяната наистина е значителна - потвърждавам го. Аз кикдаун много не ползвам, за сметка обаче на спортния режим. Когато пускам климата, особено на дълъг път, преминавам на спортен режим поне докато набера, за да може да се използва максималния въртящ момент. След това пак преминавам на икономичен за да може да качи на директната предавка. Да допълня и друго - 1во колите са поколение отпреди 15г., второ климатиците са най-несъвършеното в тях, така че нека не очакваме чудеса, когато са влючени при 2л двг. И на последно място, zvetiko, покрай твоите теми от миналите няколко дена и аз ще ходя да проверявам катализатора.
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Christoff написа:При включване на климатика промяната наистина е значителна - потвърждавам го. Аз кикдаун много не ползвам, за сметка обаче на спортния режим. Когато пускам климата, особено на дълъг път, преминавам на спортен режим поне докато набера, за да може да се използва максималния въртящ момент. След това пак преминавам на икономичен за да може да качи на директната предавка. Да допълня и друго - 1во колите са поколение отпреди 15г., второ климатиците са най-несъвършеното в тях, така че нека не очакваме чудеса, когато са влючени при 2л двг. И на последно място, zvetiko, покрай твоите теми от миналите няколко дена и аз ще ходя да проверявам катализатора.
Там е работата ,че не можеш да го провериш-на газоанализатор се хваща последна степен на задръстване.Един от начините е като усещаш как върви колата-ако върви по-добре когато е токущо загряла,от колкото когато си я карал известно време е за смяна.Ако двигателят е много тих-също.Някои казват ,че мирише на развалени яйца-аз не съм го усетил.Ако разхода ти е много висок и сондата е в ред.Горе-долу това знам.Имай в предвид и километрите-препоръчва се смяна на кантализатора на 100К-значи аз би трябвало да съм го сменил два пъти до тук ,а не е пипан изобщо.С една дума рано или късно трябва да се махне.Въпроса е къде-динамичните характеристики на колата трябва да станат нормални ,а звука не трябва да се промени в целият диапазон от обороти.Намерих един човек в София,който мисля ,че знае какво прави-ако е запазен корпуса избушва керамиката и го пълни със стоманена вата от неръждаема стомана,като така запазва характеристиките му,или пък монтира някакво гърне ,което нарича катализаторно,той си преценява,дава и 2 години писмена гаранция,във вторник съм при него,ако искаш се обади да ти кажа какво е станало-разкарването си заслужава,защото ако ти сложат нещо ,което дрънчи....Аз за газовият инжекцион отидох до Пазарджик,защото съм сърбал попарата на софийските майстори.
- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
И стария катализатор може да се направи на гърне... изкормва се и се слагат 2 тръби вътре с много отвори по тях, слага се и вата за да няма кънтене... аз съм така вече 10 месеца и нямам оплаквания 

- Christoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 777
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: на пътя
- Кара: 330Xi
- Мечтае да кара: 760
zvetiko написа:Christoff написа:При включване на климатика промяната наистина е значителна - потвърждавам го. Аз кикдаун много не ползвам, за сметка обаче на спортния режим. Когато пускам климата, особено на дълъг път, преминавам на спортен режим поне докато набера, за да може да се използва максималния въртящ момент. След това пак преминавам на икономичен за да може да качи на директната предавка. Да допълня и друго - 1во колите са поколение отпреди 15г., второ климатиците са най-несъвършеното в тях, така че нека не очакваме чудеса, когато са влючени при 2л двг. И на последно място, zvetiko, покрай твоите теми от миналите няколко дена и аз ще ходя да проверявам катализатора.
Там е работата ,че не можеш да го провериш-на газоанализатор се хваща последна степен на задръстване.Един от начините е като усещаш как върви колата-ако върви по-добре когато е токущо загряла,от колкото когато си я карал известно време е за смяна.Ако двигателят е много тих-също.Някои казват ,че мирише на развалени яйца-аз не съм го усетил.Ако разхода ти е много висок и сондата е в ред.Горе-долу това знам.Имай в предвид и километрите-препоръчва се смяна на кантализатора на 100К-значи аз би трябвало да съм го сменил два пъти до тук ,а не е пипан изобщо.С една дума рано или късно трябва да се махне.Въпроса е къде-динамичните характеристики на колата трябва да станат нормални ,а звука не трябва да се промени в целият диапазон от обороти.Намерих един човек в София,който мисля ,че знае какво прави-ако е запазен корпуса избушва керамиката и го пълни със стоманена вата от неръждаема стомана,като така запазва характеристиките му,или пък монтира някакво гърне ,което нарича катализаторно,той си преценява,дава и 2 години писмена гаранция,във вторник съм при него,ако искаш се обади да ти кажа какво е станало-разкарването си заслужава,защото ако ти сложат нещо ,което дрънчи....Аз за газовият инжекцион отидох до Пазарджик,защото съм сърбал попарата на софийските майстори.
Аз ще търся човек в Пловдив, но имам предвид и благодаря за информацията, която подаваш. Ако имаш път пак към региона пиши ми лично, ще се радвам да поговорим лично кое-как-защо.
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
zvetiko написа:Christoff написа:При включване на климатика промяната наистина е значителна - потвърждавам го. Аз кикдаун много не ползвам, за сметка обаче на спортния режим. Когато пускам климата, особено на дълъг път, преминавам на спортен режим поне докато набера, за да може да се използва максималния въртящ момент. След това пак преминавам на икономичен за да може да качи на директната предавка. Да допълня и друго - 1во колите са поколение отпреди 15г., второ климатиците са най-несъвършеното в тях, така че нека не очакваме чудеса, когато са влючени при 2л двг. И на последно място, zvetiko, покрай твоите теми от миналите няколко дена и аз ще ходя да проверявам катализатора.
Там е работата ,че не можеш да го провериш-на газоанализатор се хваща последна степен на задръстване.Един от начините е като усещаш как върви колата-ако върви по-добре когато е токущо загряла,от колкото когато си я карал известно време е за смяна.Ако двигателят е много тих-също.Някои казват ,че мирише на развалени яйца-аз не съм го усетил.Ако разхода ти е много висок и сондата е в ред.Горе-долу това знам.Имай в предвид и километрите-препоръчва се смяна на кантализатора на 100К-значи аз би трябвало да съм го сменил два пъти до тук ,а не е пипан изобщо.С една дума рано или късно трябва да се махне.Въпроса е къде-динамичните характеристики на колата трябва да станат нормални ,а звука не трябва да се промени в целият диапазон от обороти.Намерих един човек в София,който мисля ,че знае какво прави-ако е запазен корпуса избушва керамиката и го пълни със стоманена вата от неръждаема стомана,като така запазва характеристиките му,или пък монтира някакво гърне ,което нарича катализаторно,той си преценява,дава и 2 години писмена гаранция,във вторник съм при него,ако искаш се обади да ти кажа какво е станало-разкарването си заслужава,защото ако ти сложат нещо ,което дрънчи....Аз за газовият инжекцион отидох до Пазарджик,защото съм сърбал попарата на софийските майстори.
Борето ли ти сложи инжекциона ... Я пиши на ЛС...

- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
zvetiko написа:Christoff написа:При включване на климатика промяната наистина е значителна - потвърждавам го. Аз кикдаун много не ползвам, за сметка обаче на спортния режим. Когато пускам климата, особено на дълъг път, преминавам на спортен режим поне докато набера, за да може да се използва максималния въртящ момент. След това пак преминавам на икономичен за да може да качи на директната предавка. Да допълня и друго - 1во колите са поколение отпреди 15г., второ климатиците са най-несъвършеното в тях, така че нека не очакваме чудеса, когато са влючени при 2л двг. И на последно място, zvetiko, покрай твоите теми от миналите няколко дена и аз ще ходя да проверявам катализатора.
Там е работата ,че не можеш да го провериш-на газоанализатор се хваща последна степен на задръстване.Един от начините е като усещаш как върви колата-ако върви по-добре когато е токущо загряла,от колкото когато си я карал известно време е за смяна.Ако двигателят е много тих-също.Някои казват ,че мирише на развалени яйца-аз не съм го усетил.Ако разхода ти е много висок и сондата е в ред.Горе-долу това знам.Имай в предвид и километрите-препоръчва се смяна на кантализатора на 100К-значи аз би трябвало да съм го сменил два пъти до тук ,а не е пипан изобщо.С една дума рано или късно трябва да се махне.Въпроса е къде-динамичните характеристики на колата трябва да станат нормални ,а звука не трябва да се промени в целият диапазон от обороти.Намерих един човек в София,който мисля ,че знае какво прави-ако е запазен корпуса избушва керамиката и го пълни със стоманена вата от неръждаема стомана,като така запазва характеристиките му,или пък монтира някакво гърне ,което нарича катализаторно,той си преценява,дава и 2 години писмена гаранция,във вторник съм при него,ако искаш се обади да ти кажа какво е станало-разкарването си заслужава,защото ако ти сложат нещо ,което дрънчи....Аз за газовият инжекцион отидох до Пазарджик,защото съм сърбал попарата на софийските майстори.
Като стана въпрос на катализатори, моета е вече на 450 000 км и гледам още си е с катализатор. Мерил съм го веднъж в сервиз ама това беше преди две години и тогава беше на 370 000 км и си беше добре . Сега дали е вече за смяна? Ама и аз много се страхувам при кой да отида за да не ме метнат нещо пък и колко пари ще искат и нали има платина в катализатора.Някакви пари не дават ли за катализатора и примерно свалят ми катализатора и като приспаднат платината ,която е в него и да ми сложат там каквото трябва и да не плащам нищо ...
- sniper74
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 15.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
NeoPrint написа:Супер идея, харесва ми и ще се приложи в моята бима в най-скоро време.
П.С. Пак да кажа след чипосването при Лъчо ефекта със "спирането" при вкючен климатроник значително намаля
а колко ти излезе чипосването

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
Как М50В20 да работи по-добре.
2.Модифициране на системата за вентилация на картерните газове.
Системата работи по следният начин:
Големият маркуч тръгва преди дросела и благодарение на формата на пластмасовият детайл 1 смуче по-навътре под капака на двигателя,малкият тръгва след дросела а в пластмасовият детайл където се включва има едно разширение като фуния ,което предполагам е разположено над отвора ,от който излизат газовете.За мен идеята е -на празен ход вакума е малък и се смуче по-малко количество газове,когато се отвори дроселовата клапа,горе се създава вакум в по-голяма степен от дебелият маркуч ,а заради формата на детайла ,газовете минават през фуниеобразната част и през малкият маркуч отиват към смукателният колектор.




Система вентиляции картера - Каталог запчастей BMW
Цялата тази история с изключение на екологичното и значение за изгаряне на картерните газове,вместо свободното им изпускане е пълна недомислица:
-влизат газове богати на масло ,които цапат всичко-маркучи,колектор ,стъпково моторче с всички произтичащи последици от това
-след прецизното изчисление на количеството постъпващ въздух от MAF сенсора и изчислявана на съответстващото му количество гориво от DME изведнъж влиза ,някаква допълнителна газова смес,за чието количество и състав DME не получава никаква информация
-директната връзка между картер и смукателен колектор-при Е39 вече са сложили клапан
Със запушването на маркучи 3 и 5:
-спира цапането на важни за работата на двигателя елементи
-горивната смес става с по-добър състав,най-малкото това ,което постъпва в горивната камера е по-богато на бензин,без да се увеличава разхода

Маркучите, които отиват към смукателният колектор, се запушвата както следва: малкият маркуч с винт Ф8, големият с Ф14.
На пластмасовият детайл 1 се запушва малкият щуцер,а на големият се слага маркуч,с който картерните газове се извеждат под колата.
Ефекта от цялата работа-карам вече няколко дни така ,колата стана определено по-стартова
Скоро ще има и трета точка-на двигателите с атмосферно пълнене при чип тунинг може да се модифицират две неща-момента на подаване на искрата и промяна на съотношението въздух/гориво,от 14.7:1 се прави на 12:1.По доста елементарен начин това съотношение може да се промени и без чип тунинг,но нека да завърша пробата върху колата си и ще пиша.

2.Модифициране на системата за вентилация на картерните газове.
Системата работи по следният начин:
Големият маркуч тръгва преди дросела и благодарение на формата на пластмасовият детайл 1 смуче по-навътре под капака на двигателя,малкият тръгва след дросела а в пластмасовият детайл където се включва има едно разширение като фуния ,което предполагам е разположено над отвора ,от който излизат газовете.За мен идеята е -на празен ход вакума е малък и се смуче по-малко количество газове,когато се отвори дроселовата клапа,горе се създава вакум в по-голяма степен от дебелият маркуч ,а заради формата на детайла ,газовете минават през фуниеобразната част и през малкият маркуч отиват към смукателният колектор.




Система вентиляции картера - Каталог запчастей BMW
Цялата тази история с изключение на екологичното и значение за изгаряне на картерните газове,вместо свободното им изпускане е пълна недомислица:
-влизат газове богати на масло ,които цапат всичко-маркучи,колектор ,стъпково моторче с всички произтичащи последици от това
-след прецизното изчисление на количеството постъпващ въздух от MAF сенсора и изчислявана на съответстващото му количество гориво от DME изведнъж влиза ,някаква допълнителна газова смес,за чието количество и състав DME не получава никаква информация
-директната връзка между картер и смукателен колектор-при Е39 вече са сложили клапан
Със запушването на маркучи 3 и 5:
-спира цапането на важни за работата на двигателя елементи
-горивната смес става с по-добър състав,най-малкото това ,което постъпва в горивната камера е по-богато на бензин,без да се увеличава разхода

Маркучите, които отиват към смукателният колектор, се запушвата както следва: малкият маркуч с винт Ф8, големият с Ф14.
На пластмасовият детайл 1 се запушва малкият щуцер,а на големият се слага маркуч,с който картерните газове се извеждат под колата.
Ефекта от цялата работа-карам вече няколко дни така ,колата стана определено по-стартова
Скоро ще има и трета точка-на двигателите с атмосферно пълнене при чип тунинг може да се модифицират две неща-момента на подаване на искрата и промяна на съотношението въздух/гориво,от 14.7:1 се прави на 12:1.По доста елементарен начин това съотношение може да се промени и без чип тунинг,но нека да завърша пробата върху колата си и ще пиша.

Последна промяна zvetiko на 07 Дек 2013, 20:14, променена общо 1 път
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
А като подкараш със 160 на магистралата и дебита на картерните газове се увеличи в пъти, къде ще "пръска" пластмасовия отдушник?
Всмисъл да не се окаже, че следващата ти тема "Как се мие двигателното отделение от масло - с WD40 или Maglio е по-добре?"
Всмисъл да не се окаже, че следващата ти тема "Как се мие двигателното отделение от масло - с WD40 или Maglio е по-добре?"

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
Postman написа:А като подкараш със 160 на магистралата и дебита на картерните газове се увеличи в пъти, къде ще "пръска" пластмасовия отдушник?
Всмисъл да не се окаже, че следващата ти тема "Как се мие двигателното отделение от масло - с WD40 или Maglio е по-добре?"
при мен също цапа коша

иначе за нормално каране не виждам смисъл от подобна екстра,рядко се загрява маслото до такава степен че да има много изпарения,и рядко се кара колата повече от няколко секунди в лютеницата.а при нормална експлотация ако има зверско изпарение и пушак от картерната вентилация,значи че мотора не е много в час


Последна промяна kirililiev на 24 Дек 2009, 19:20, променена общо 1 път
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
Значи стигаме до изконния въпрос изолирането на оригиналната картерна вентилация подобрение ли е или не (защото оригиналната система си работи добре и на празен ход и на максимална мощност)... и ако не е подобрение, то какво още да се направи, за да стане подобрение.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
Здравейте колеги,
не искам да влизам в спор с колегата zvetiko и затова пропуснах коментар в темата му за camshaft sensor-а, но тук ще споделя, че съм крайно не съгласен!
Не знам кога са открили далаверата за връщане на картерните газове в смукателния колектор, дори не знам кой пръв го е въвел, но си спомням, че москвичът имаше такава екстра дори!
Няма да пиша плюсовете на тази система, защото би трябвало колегата zvetiko да ги знае дори по-добре от мен, бидейки автор на тема "Как М50В20 да работи по-добре."
Не искам да го обидя и се извинявам за тона.
Следвайки тенденцията да отстраняваме иновативните инженерни решения може лесно да стигнем до извода, че е най добре да извадим тея сложни двг-та от кошовете и да ръгнем по един такъв от Ford Model T и край с проблемите...
Това от мен.
С най-добри чувства и с желание да съм полезен,
Д
не искам да влизам в спор с колегата zvetiko и затова пропуснах коментар в темата му за camshaft sensor-а, но тук ще споделя, че съм крайно не съгласен!
Не знам кога са открили далаверата за връщане на картерните газове в смукателния колектор, дори не знам кой пръв го е въвел, но си спомням, че москвичът имаше такава екстра дори!
Няма да пиша плюсовете на тази система, защото би трябвало колегата zvetiko да ги знае дори по-добре от мен, бидейки автор на тема "Как М50В20 да работи по-добре."
Не искам да го обидя и се извинявам за тона.
Следвайки тенденцията да отстраняваме иновативните инженерни решения може лесно да стигнем до извода, че е най добре да извадим тея сложни двг-та от кошовете и да ръгнем по един такъв от Ford Model T и край с проблемите...

Това от мен.
С най-добри чувства и с желание да съм полезен,
Д

- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
Не е съвсем така, има и някои глупости които може да се махнат, например резервоара за бензинови изпарения 

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
стан написа:Не е съвсем така, има и някои глупости които може да се махнат, например резервоара за бензинови изпарения
+1
но това са неща които се правят с цел екология и опазване на околната среда, а не за да ти работи по-добре мотора...
74 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани