стъпковото моторче - моля за насоки
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Имам в предвид, че ако помислиш поне малко преди да го сложиш на мястото му, няма как да го объркаш, иначе чисто технически, разбира се че има как... особено при нас българите-няма не възможни неща 

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Най-добре е да го отвориш и да го почистиш, но ако не си сигурен какво правиш, по-добре недей. Идеята е да се почисти тялото което затваря/отваря, както и четките и колектора най-вече. Ако не си го свалял до сега, ще се изненадаш какво ще видиш вътре...
- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Най-добре е да го отвориш и да го почистиш, но ако не си сигурен какво правиш, по-добре недей. Идеята е да се почисти тялото което затваря/отваря, както и четките и колектора най-вече. Ако не си го свалял до сега, ще се изненадаш какво ще видиш вътре...

Аз го чистих моето моторче със ВД-40 и не съм го разглабял щото незнам какво правя


П.С. Ха ама как обърках посоката - пълен тапак


- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Здравейте колеги,
Относно въпроса дали затваря напълно моторчето:
Разсъждавам (ама си философствам, защото не знам):
Въпросното моторче доставя въздух във входящия (смукателния) колектор при затворена дроселна клапа. Как става това? (на всички е ясно) Маркуч (въздуховод) със значително по-малък диаметър излиза от главния въздуховод преди дроселната клапа и през моторчето влиза в смукателния колектор. Един вид това е бай-пас на дроселната клапа. До тук добре. Следващата ситуация е т.н. "газ до дупка". В това състояние дроселната клапа е напълно отворена и през главния въздуховод преминава сериозно количество въздух със сериозна скорост. В зоната, където е включено маркучето (бай-пасното) се получава т.н. "Тръба на Вентури" и в това маркуче се получава вакуум.
И сега:
Ако моторчето е отворено, то в положение "газ до дупка" през моторчето в обратна посока ще се движи въздух - от колектора към въздуховода заради вакуума в тръбата мужду моторчето и главния въздуховод. И на практика в двигателя няма да влиза достатъчно въздух и няма да може да се развърти до максимални обороти.
Следователно:
Моторчето трябва да затваря напълно при натискане на педала на газта. И при пускане на педала да отваря до толкова, до колкото му казва компа, пресмятайки входните параметри като температура, налягане, ламбда сигнал и т.н.
Не знам дали стана ясно... дано да е така...
Но, пак ще повторя: това са мои разсъждения, а дали е така...
Поздрави,
Д
Относно въпроса дали затваря напълно моторчето:
Разсъждавам (ама си философствам, защото не знам):
Въпросното моторче доставя въздух във входящия (смукателния) колектор при затворена дроселна клапа. Как става това? (на всички е ясно) Маркуч (въздуховод) със значително по-малък диаметър излиза от главния въздуховод преди дроселната клапа и през моторчето влиза в смукателния колектор. Един вид това е бай-пас на дроселната клапа. До тук добре. Следващата ситуация е т.н. "газ до дупка". В това състояние дроселната клапа е напълно отворена и през главния въздуховод преминава сериозно количество въздух със сериозна скорост. В зоната, където е включено маркучето (бай-пасното) се получава т.н. "Тръба на Вентури" и в това маркуче се получава вакуум.
И сега:
Ако моторчето е отворено, то в положение "газ до дупка" през моторчето в обратна посока ще се движи въздух - от колектора към въздуховода заради вакуума в тръбата мужду моторчето и главния въздуховод. И на практика в двигателя няма да влиза достатъчно въздух и няма да може да се развърти до максимални обороти.
Следователно:
Моторчето трябва да затваря напълно при натискане на педала на газта. И при пускане на педала да отваря до толкова, до колкото му казва компа, пресмятайки входните параметри като температура, налягане, ламбда сигнал и т.н.
Не знам дали стана ясно... дано да е така...
Но, пак ще повторя: това са мои разсъждения, а дали е така...
Поздрави,
Д

- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
Така е и може да си го потвардиш като запалиш колата когато не си монтирал моторчето и да раздаваш газ и да гледаш какво прави то 

21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани