SOLENOID SWITCH - за 525 TDS

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 20 Фев 2009, 13:45

Смената на веригите не трябва да се отлага.
Поне лесно се познава когато за смяна.
Въпроса ти за дюзите не го разбрах :uups:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 20 Фев 2009, 14:09

Колеги,

Аз от дизел нищо не вдявам и затова моля предварително за извинение, че се намесвам в тема техническа конкретна за дизел, НО професионално се занимавам с ел.магнитни вентили и ако позволите да внеса малко теория относно т.н. соленоидни клапани...

1. ел.магнитният вентил е ел. и механично изделие, което повярвайте ми се износва и дефектира сериозно и сигурно
2. В зависимост от режима на работа се износва и дефектира по различен начин:
- Ако се "чъка" рядко и стои в режим "вкл" продължително време, то дефектира бобината - пробива, спича се, изгаря, теква и лака и окъсява и т.н. - сменяш само бобината и си готов
- Ако е в режим на постоянно (в малък интервал от време) вкл-изкл, то тогава си износва стержена и по-специално връхчето (иглата), което затваря отвора - в този случай уж е затворил пък пропуска по малко
- Най-сигурния дефект от продължителна работа - флуида, който минава през отвора износва материала (ерозира го) и отвора става по-голям и пак не затваря плътно (говорим за мнооогооо голям дебит мнооогооо продължително време)
3. Ел.магнитните вентили са "нормално отворени" и "нормално затворен" и в двата случая режимът "вкл" се задвижва ел.магнитно, а режимът "изкл" се задвижва или с пружина или с налягане с флуида, който тече през вентила. Не съм запознат точно с вентила, който обсъждате, но си мисля, че е трудно да използваш дизела за затваряне на клапана и в тази връзка си мисля, че затварянето му е пружинно. С ТОВА искам да кажа, че колкото и да се износи вентилът, той ще гаси колата докато не му изгори бобината.

Дали трябва да се сменя преждевременно - Неее знам!
Лично аз се старая да подменям интензивно-амортизиращите се детайли преди да се окотят..., но трябва да призная, че не винаги успявам... то не може да сменяш всичко наред, братче... незнам...

Това от мен.
Извинявам се, ако съм ви отекчил.

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 20 Фев 2009, 14:40

ddddk написа:Колеги,

Аз от дизел нищо не вдявам и затова моля предварително за извинение, че се намесвам в тема техническа конкретна за дизел, НО професионално се занимавам с ел.магнитни вентили и ако позволите да внеса малко теория относно т.н. соленоидни клапани...

1. ел.магнитният вентил е ел. и механично изделие, което повярвайте ми се износва и дефектира сериозно и сигурно
2. В зависимост от режима на работа се износва и дефектира по различен начин:
- Ако се "чъка" рядко и стои в режим "вкл" продължително време, то дефектира бобината - пробива, спича се, изгаря, теква и лака и окъсява и т.н. - сменяш само бобината и си готов
- Ако е в режим на постоянно (в малък интервал от време) вкл-изкл, то тогава си износва стержена и по-специално връхчето (иглата), което затваря отвора - в този случай уж е затворил пък пропуска по малко
- Най-сигурния дефект от продължителна работа - флуида, който минава през отвора износва материала (ерозира го) и отвора става по-голям и пак не затваря плътно (говорим за мнооогооо голям дебит мнооогооо продължително време)
3. Ел.магнитните вентили са "нормално отворени" и "нормално затворен" и в двата случая режимът "вкл" се задвижва ел.магнитно, а режимът "изкл" се задвижва или с пружина или с налягане с флуида, който тече през вентила. Не съм запознат точно с вентила, който обсъждате, но си мисля, че е трудно да използваш дизела за затваряне на клапана и в тази връзка си мисля, че затварянето му е пружинно. С ТОВА искам да кажа, че колкото и да се износи вентилът, той ще гаси колата докато не му изгори бобината.

Дали трябва да се сменя преждевременно - Неее знам!
Лично аз се старая да подменям интензивно-амортизиращите се детайли преди да се окотят..., но трябва да призная, че не винаги успявам... то не може да сменяш всичко наред, братче... незнам...

Това от мен.
Извинявам се, ако съм ви отекчил.

Поздрави,
Д


Колега, евала :yes: Независимо от това че не си запознат с конкретния клапан на много хора ще им е ясно сега за какво става въпрос :!:

Благодаря ти отново


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 20 Фев 2009, 15:07

ddddk написа:Колеги,

Аз от дизел нищо не вдявам и затова моля предварително за извинение, че се намесвам в тема техническа конкретна за дизел, НО професионално се занимавам с ел.магнитни вентили и ако позволите да внеса малко теория относно т.н. соленоидни клапани...

1. ел.магнитният вентил е ел. и механично изделие, което повярвайте ми се износва и дефектира сериозно и сигурно
2. В зависимост от режима на работа се износва и дефектира по различен начин:
- Ако се "чъка" рядко и стои в режим "вкл" продължително време, то дефектира бобината - пробива, спича се, изгаря, теква и лака и окъсява и т.н. - сменяш само бобината и си готов
- Ако е в режим на постоянно (в малък интервал от време) вкл-изкл, то тогава си износва стержена и по-специално връхчето (иглата), което затваря отвора - в този случай уж е затворил пък пропуска по малко
- Най-сигурния дефект от продължителна работа - флуида, който минава през отвора износва материала (ерозира го) и отвора става по-голям и пак не затваря плътно (говорим за мнооогооо голям дебит мнооогооо продължително време)
3. Ел.магнитните вентили са "нормално отворени" и "нормално затворен" и в двата случая режимът "вкл" се задвижва ел.магнитно, а режимът "изкл" се задвижва или с пружина или с налягане с флуида, който тече през вентила. Не съм запознат точно с вентила, който обсъждате, но си мисля, че е трудно да използваш дизела за затваряне на клапана и в тази връзка си мисля, че затварянето му е пружинно. С ТОВА искам да кажа, че колкото и да се износи вентилът, той ще гаси колата докато не му изгори бобината.

Дали трябва да се сменя преждевременно - Неее знам!
Лично аз се старая да подменям интензивно-амортизиращите се детайли преди да се окотят..., но трябва да призная, че не винаги успявам... то не може да сменяш всичко наред, братче... незнам...

Това от мен.
Извинявам се, ако съм ви отекчил.

Поздрави,
Д
Отекчил ли :shock: Откога търся да намеря такава информация :bowdown:
Да ме извинява колегата за отклонението от темата.Въпроса ми е следния-
в основата на смяната на предваките на автоматична скоростна кутия са именно соленоиди
в тая връзка да те питам-подлежат ли на проверка или на ремонт?
Направо си златен :D


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 20 Фев 2009, 15:08

ddddk написа:Колеги,

Аз от дизел нищо не вдявам и затова моля предварително за извинение, че се намесвам в тема техническа конкретна за дизел, НО професионално се занимавам с ел.магнитни вентили и ако позволите да внеса малко теория относно т.н. соленоидни клапани...

1. ел.магнитният вентил е ел. и механично изделие, което повярвайте ми се износва и дефектира сериозно и сигурно
2. В зависимост от режима на работа се износва и дефектира по различен начин:
- Ако се "чъка" рядко и стои в режим "вкл" продължително време, то дефектира бобината - пробива, спича се, изгаря, теква и лака и окъсява и т.н. - сменяш само бобината и си готов
- Ако е в режим на постоянно (в малък интервал от време) вкл-изкл, то тогава си износва стержена и по-специално връхчето (иглата), което затваря отвора - в този случай уж е затворил пък пропуска по малко
- Най-сигурния дефект от продължителна работа - флуида, който минава през отвора износва материала (ерозира го) и отвора става по-голям и пак не затваря плътно (говорим за мнооогооо голям дебит мнооогооо продължително време)
3. Ел.магнитните вентили са "нормално отворени" и "нормално затворен" и в двата случая режимът "вкл" се задвижва ел.магнитно, а режимът "изкл" се задвижва или с пружина или с налягане с флуида, който тече през вентила. Не съм запознат точно с вентила, който обсъждате, но си мисля, че е трудно да използваш дизела за затваряне на клапана и в тази връзка си мисля, че затварянето му е пружинно. С ТОВА искам да кажа, че колкото и да се износи вентилът, той ще гаси колата докато не му изгори бобината.

Дали трябва да се сменя преждевременно - Неее знам!
Лично аз се старая да подменям интензивно-амортизиращите се детайли преди да се окотят..., но трябва да призная, че не винаги успявам... то не може да сменяш всичко наред, братче... незнам...

Това от мен.
Извинявам се, ако съм ви отекчил.

Поздрави,
Д
Отекчил ли :shock: Откога търся да намеря такава информация :bowdown:
Да ме извинява колегата за отклонението от темата.Въпроса ми е следния-
в основата на смяната на предваките на автоматична скоростна кутия са именно соленоиди
в тая връзка да те питам-подлежат ли на проверка или на ремонт?
Направо си златен :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 20 Фев 2009, 21:52

нали знаеш, няма начин да няма начин :D

ама, честно казано, работата не е толкова лесна и сигурно за една кутия се обезмисля. разходите да си направиш всичките приспособления сигурно ще са по - големи от цената на нови вентили.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 21 Фев 2009, 11:28

Здравейте,

Със сигурност ел.магнитните вентили се ремонтират, но тук проблема е да намериш spare parts. И другия въпрос е дали не са кербовани телата на тези клапани - все пак са в скоросната кутия? Не съм ги виждал тези никога - и тука идва за мен един въпрос:

Защо 99% от автосервизите бягат от ремонт на скоростна кутия като дявол от тамян?

Мисля, че е по-добре да си ремонтираш кутията отколкото да вземеш една от моргата. Та тази секънд хенд може да ти се скапе по абсолютно същия начин и най-лошото е, че не знаеш кога... от веднага до никога :confused:

Конкретно на въпроса: не знам дали може да се направи нещо по клапаните в автоматичната скоростна кутия, просто никога не съм отварял такава :roll: :uups: :confused:

Средната цена на един ел.магнитен вентил до 3/4" е около 100лв - има и по 40лв има и по 150лв. За автомобилните не знам, но няма логика да са по-различни цените :roll: :confused:

Радвам се, че беше полезна информацията, колеги :D

P.S. От предния ми пост съм пропуснал да си довърша мисълта по т.3: значи като изгори бобината или и се случи нещо, щото да не създава ел.магнитно поле, то тогава просто стержена не се вдига и не пуска потока. Значи изгори ли бобината колата не пали или огасва веднага (пружината връща стержена) - дали се индикира някъде в колата или е измислена някаква защита, че да не стане някоя беля по време на движение - и това не знам.

Поздрави,
Д
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 23 Фев 2009, 17:56

Peter Angelov написа:
ivan. написа:Колега ако не работи този клапан няма да ти гаси мотора.Той отваря(при подаване на контакт) и затваря (спира горивото към дюзите) като върнеш ключа.Принципа му е прост (електромагнит) при поддаване на ток към него отваря и обратно.
Мисля,че е в пъти по-възможно да се наруши по някакъв начин захранването на клапана,отколкото самия той.
И ако все пак си решил да го смениш ми пиши да ти пратя един подарък.


Благодаря Иван, ще върна жеста стократно :bchug: Просто не познавам въпросната помпа а видях че в Даря струва над 200 лв. и затова исках да попитам, то беше ясно че се отняся до колегите с дизел :yes:
Можеш ли да ми помогнеш за тези дюзи че има подобен вариянт и също имам намерение да сменя всичко по отношение на веригата, какво ти е мнението?

Благодаря отново колеги
Доколкото рабрах,че дюзите,които се предлагат за тдс са с три различни партидни номера и точно това те притеснява.
Отговора е следния
-ТДС(БМВ)'
-ТДС(ОПЕЛ)
-ТДС(Некакъв английски офроад беше :kuku: )
Няма проблем да се монтират дюзи от тдс(опел) на тдс(бмв)-разликата им е в броя на навивките на резбата(на опел са по-малко)-просто се отвива долната част и на двете дюзи и се монтира тази,която си е била на колата.Като се има предвид,че в дюзите се износват два детайла-разпръсквач и омекване на пружината на самия разпръсквач,няма смисъл,ама никакъв да се купува цяла дюза.
Вътрешно и трита вида са еднакви.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 23 Фев 2009, 21:40

ivan. написа:
Peter Angelov написа:
ivan. написа:Колега ако не работи този клапан няма да ти гаси мотора.Той отваря(при подаване на контакт) и затваря (спира горивото към дюзите) като върнеш ключа.Принципа му е прост (електромагнит) при поддаване на ток към него отваря и обратно.
Мисля,че е в пъти по-възможно да се наруши по някакъв начин захранването на клапана,отколкото самия той.
И ако все пак си решил да го смениш ми пиши да ти пратя един подарък.


Благодаря Иван, ще върна жеста стократно :bchug: Просто не познавам въпросната помпа а видях че в Даря струва над 200 лв. и затова исках да попитам, то беше ясно че се отняся до колегите с дизел :yes:
Можеш ли да ми помогнеш за тези дюзи че има подобен вариянт и също имам намерение да сменя всичко по отношение на веригата, какво ти е мнението?

Благодаря отново колеги
Доколкото рабрах,че дюзите,които се предлагат за тдс са с три различни партидни номера и точно това те притеснява.
Отговора е следния
-ТДС(БМВ)'
-ТДС(ОПЕЛ)
-ТДС(Некакъв английски офроад беше :kuku: )
Няма проблем да се монтират дюзи от тдс(опел) на тдс(бмв)-разликата им е в броя на навивките на резбата(на опел са по-малко)-просто се отвива долната част и на двете дюзи и се монтира тази,която си е била на колата.Като се има предвид,че в дюзите се износват два детайла-разпръсквач и омекване на пружината на самия разпръсквач,няма смисъл,ама никакъв да се купува цяла дюза.
Вътрешно и трита вида са еднакви.


Здрасти Ванка, благодаря за отговора, при мене проблема е в това че ако реша и има нужда от смяна на разпръсквачи, въпросните механизми са или някви от великата китайска република, зимбабве, индия и къде ли не :no: аз ако ще слагам подобно нещо око ще да серат с извинение дюзите няма да ги сменя. Другия проблем е българския майстор, не ми се вярва да намеря човека който да я свърши толкова добре тази работа. Затова ако има нужда ще купя оригинал, щом стават за опел предполагам че са тези с цена около 100 лв. от дюзите за BMW ще се направи заменката на долните части и работата спи :smoke:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 06 Мар 2009, 16:24

ddddk написа:Здравейте,

Със сигурност ел.магнитните вентили се ремонтират, но тук проблема е да намериш spare parts. И другия въпрос е дали не са кербовани телата на тези клапани - все пак са в скоросната кутия? Не съм ги виждал тези никога - и тука идва за мен един въпрос:

Защо 99% от автосервизите бягат от ремонт на скоростна кутия като дявол от тамян?

Мисля, че е по-добре да си ремонтираш кутията отколкото да вземеш една от моргата. Та тази секънд хенд може да ти се скапе по абсолютно същия начин и най-лошото е, че не знаеш кога... от веднага до никога :confused:

Конкретно на въпроса: не знам дали може да се направи нещо по клапаните в автоматичната скоростна кутия, просто никога не съм отварял такава :roll: :uups: :confused:

Средната цена на един ел.магнитен вентил до 3/4" е около 100лв - има и по 40лв има и по 150лв. За автомобилните не знам, но няма логика да са по-различни цените :roll: :confused:

Радвам се, че беше полезна информацията, колеги :D

P.S. От предния ми пост съм пропуснал да си довърша мисълта по т.3: значи като изгори бобината или и се случи нещо, щото да не създава ел.магнитно поле, то тогава просто стержена не се вдига и не пуска потока. Значи изгори ли бобината колата не пали или огасва веднага (пружината връща стержена) - дали се индикира някъде в колата или е измислена някаква защита, че да не стане някоя беля по време на движение - и това не знам.

Поздрави,
Д
Колега още един въпрос ,ако може....Влиаят ли се соленодоидите от температурата на флуида?

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook