Размер на гумите

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 03 Окт 2008, 7:16

Vlados написа:За този модел дават следните размери:
Летни - 225/65/15
Зимни - 205/65/15
От там нататък всичко останало зависи от теб - възможности, опит, кеф и т.н.

:yes: И аз така я карам :) ама още съм с 225-иците, летни :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 03 Окт 2008, 9:07

dj_ennsy_1 написа:
Vlados написа:За този модел дават следните размери:
Летни - 225/65/15
Зимни - 205/65/15
От там нататък всичко останало зависи от теб - възможности, опит, кеф и т.н.

:yes: И аз така я карам :) ама още съм с 225-иците, летни :mhihi:


дам... и аз съм така, но за тази зима мисля 195 да взема въпреки всичко...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 566
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: София
Кара: T-34

Мнение от rdvr_burgas » 03 Окт 2008, 9:48

zvetiko написа:
Stanchev написа:да и повече ще друса и ще криви джантите.
много хитро :mhihi:
айде сега ми кажи как ще върви повече в сняг, като по-тънката гума има предимство единствено и само в дълбок и НЕотъпкан сняг ;)
като направим сметка дали тая година ще има сняг, камоли дълбок, колко време ще е дълбок (ако го има) и колко време няма да е отъпкан
и като сметнем разликата от 195 до 205 е точно 10 мм, направо ми иде да легна по гръб и да се смея 20 миннути.

п.п. Бисере, щом толкова се харчат тънките зимни дай да ти давам 195/65/15, а може да ми дадеш 225/60/15 или 225/55/16 и ще доплатя малко отгоре :mhihi:


15 години съм карал с 195/65/15-и зимата и лятото.След , което 1.5 година карах с 205 и не бях очарован.По тясната гума дава по-голямо налягане и от там по-добро сцепление при лоши пътища каквито са българските -през зимата киша,сняг,пясък,през лятото-пясък,прах,камъчета.Широката гума има смисъл при хубави пътища-има контакт на по-голяма площ и от там по-голяма стабилност,при лоши пътища голямата контактна повърхност се превръща в огромен недостатък.И да допълня-винаги карам само със зимни гуми-износват се по-бързо,но поради голямото количество каучук лепят страшно добре , заради по-големите грайфери чистят пътя под тях през лятото,за зимата -няма какво да обяснявам.Когато спирам рязко със зимни гуми през лятото усещането е ,че колата се вкопава във асфалта и ABS включва много рядко и за кратко,докато ри летните,почти винаги.Един път сложих летни-спират много по-лошо,защото не се лепят-твърди са заради многото пластмаса,пързалят се заради мръсотията по пътя,която не могат да почистят под себе си.

Пич, погледни някой друг тест на Аутобилд(немския) и ще видиш, че зимните гуми имат мнооого по-дълъг спирачен път през лятото :!: :!: :!: Това твоето е субективно усещане, което няма нищо общо с реалността :confused:
R6 - Was sonst?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 03 Окт 2008, 10:07

Усещането изобщо не е субективно-ти не си разбрал това ,което съм написал.
При хубав асфалт,на който се тестват гумите,летните наистина ще спират по-добре от зимните,поради по-голямата контактна повърхност.
При българските прашни и мръсни пътища с груб асфалт нещата стоят съвсем различно-гумата трябва да е с едър грайфер за да почиства под себе си и да е мека ,за да се хваща добре за неравностите на асфалта.

Още си спомням когато с новите летни гуми подкарах както трябва колата по "България" и на първият червен сфетофар,вместо да заоре в асфалта както бях свикнал,почна да се пързаля и да чука ABS-са.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 26.09.2008

Мнение от Dani-gumi » 03 Окт 2008, 11:25

rdvr_burgas написа:да и повече
Пич, погледни някой друг тест на Аутобилд(немския) и ще видиш, че зимните гуми имат мнооого по-дълъг спирачен път през лятото :!: :!: :!: Това твоето е субективно усещане, което няма нищо общо с реалността :confused:


+1

Понякога разликата в спирачния път от 100 до 0 км/ч надминава 10 м!

Каращите със зимни гуми през лятото са също толкова потенциални убийци както каращите с летни гуми през зимата :!:

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 26.09.2008

Мнение от Dani-gumi » 03 Окт 2008, 11:34

zvetiko написа:Още си спомням когато с новите летни гуми подкарах както трябва колата по "България" и на първият червен сфетофар,вместо да заоре в асфалта както бях свикнал,почна да се пързаля и да чука ABS-са.



Нищо чудно, че са се пързаляли веднага след смяната и излизането от сервиза.

Всяка нова гума има технологичен повърхностен слой, който се изтърква за около 10-20 км и чак след това можеш да ги подложиш на тест.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

ре

Мнение от slavianko » 03 Окт 2008, 14:19

zvetiko написа:
klintan66 написа: Добре ,зимни ,зимни но така пък няма ли нещо като "топуркане" от грайфера? И твоя стил на шофиране трябва да е доста агресивен ...Иначе аз под 205 никога не съм падал . 215 отпред, 225 отзад . Ако зора е голям , спадам малко гумите за 2-3 дена докато се стопи леда и така...А когато се заледи и пътя стане дупка до дупка от непочистен сняг , направо оставям колата на топло в гаража и само такси :mhihi:


Топуркане наистина има и не возят "мазно" като летните,но с летни при моя начин на каране-близо до другите коли и завои с голяма скорост в кварталните улички,бих правил постоянно катастрофи.Със зимни гуми през лятото колата се кара невероятно прецизно и знаеш точно къде ще спре. ;)
Ти имаш ли представа наистина какво значи да караш зимни гуми в летните горещини. :shock: :shock: За да правиш това или трябва да си пълно камикадзе или просто да нямаш вродено чувство за самосъхранение. Или освен ако не караш само жигата от снимката и то с не повече от 90км/ч
Ще ти кажа само едно без да споря и да се заяждам. Зимната гума през летните жеги покараш ли я с по висока скорост така се измята че после къвто и баланс да и сложиш файда йок. Да не ти говоря че има голяма вероятност направо да се пръсне. Прочети изричните инструкции на която и да е истинска зимна гума и ще видиш че хората са написали че не е желателно да не се кара през лятото и с по висока скорост. Иначе за сцеплението не коментирам там си прав.
Последна промяна slavianko на 03 Окт 2008, 14:20, променена общо 1 път
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 03 Окт 2008, 14:19

Аз съм с джанти 7х15 и летни 225х60 R15 W96 Goodyear.
Проверих, че най-малкия размер гуми, който мога да сложа на тези джанти е 205х65 R15, а имам 195х65 R15 зимни, но четох, че за тях ще трябват 6х15 джанти - така ли е?
Колкото до карането със зимни гуми през лятото - с фиат типо 3 години карам само зимни гуми и зиме и лете, дори все още отзад са зимните - едва последната зима леко занасяше задницата на резки завои (как са се изпекли гумите :mhihi: ). Относно стабилността при фиата не се усеща нешо особено дори и при 160+, за БМВ-то нямам още толкова впечатления, но определено с летните 225-ци е много стабилно - трябва да го поднеса умишлено и то с по-висока скорост (която не се усеща изобщо на фона на фиатчето).
Като съвет по отношение на гумите бих казал само, че "без посока на движение" аз гума не взимам - на фиата предните са Uniroyal за не много пари, но локвите ги цепи с над 100 км/ч и няма теглене и поднасяне.
Последна промяна dokie на 03 Окт 2008, 14:26, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

ре

Мнение от slavianko » 03 Окт 2008, 14:24

avtogumi.bg написа:
rdvr_burgas написа:да и повече
Пич, погледни някой друг тест на Аутобилд(немския) и ще видиш, че зимните гуми имат мнооого по-дълъг спирачен път през лятото :!: :!: :!: Това твоето е субективно усещане, което няма нищо общо с реалността :confused:


+1

Понякога разликата в спирачния път от 100 до 0 км/ч надминава 10 м!

Каращите със зимни гуми през лятото са също толкова потенциални убийци както каращите с летни гуми през зимата :!:
:yes: :yes:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 03 Окт 2008, 14:27

Уважаеми zvetiko,

Вашата теория за поведението на зимните гуми през летния сезон е крайно невярна! :evil:

Съветите, които давате са крайно опасни! :evil: Защото, повярвайте ми, има хора, които незнаят разликата между зимни гуми и летни гуми, дори има хора, които въобще не се замислят защо има т.н. "зимни" гуми и защо има т.н. "летни" гуми, защо през зимата се кара автомобила със зимни гуми и защо през лятото се кара с летни гуми. Ще Ви поварват... и ще Ви послушат... и после... "ПИРОГОВ"... и после...

... има много литература за гумите... дори в интернет... особено в интернет.. дори и в този форум... :evil:

... въобще аз съм крайно възмотен от изключително невярната теория на колегата zvetiko! :evil:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 26.09.2008

Мнение от Dani-gumi » 03 Окт 2008, 14:45

dokie написа:Аз съм с джанти 7х15 и летни 225х60 R15 W96 Goodyear.
Проверих, че най-малкия размер гуми, който мога да сложа на тези джанти е 205х65 R15, а имам 195х65 R15 зимни, но четох, че за тях ще трябват 6х15 джанти - така ли е?


Taка е, 7х15 е твърде широка джанта, за 195 широчина на гумата, възможно е да се монтира, но не е препоръчително.

6x15 трудно ще намериш, по-масовия размер е 6.5х15 и точно той ти трябва.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 26.09.2008

Re: ре

Мнение от Dani-gumi » 03 Окт 2008, 14:49

slavianko написа:Зимната гума през летните жеги покараш ли я с по висока скорост така се измята че после къвто и баланс да и сложиш файда йок.


Наистина се получава при много марки този проблем.

Но дори да не се изкриви гумата, високите температури и директното излагане на силно слънце са достатъчни да се "спече" гумата и дори да има грайфер за следващата зима, сцеплението вече не е същото.

За да запазят качествата си, гумите трябва да се съхраняват на тъмно без излагане на пряка слънчева светлина.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: ре

Мнение от slavianko » 03 Окт 2008, 14:55

avtogumi.bg написа:
slavianko написа:Зимната гума през летните жеги покараш ли я с по висока скорост така се измята че после къвто и баланс да и сложиш файда йок.


Наистина се получава при много марки този проблем.

Но дори да не се изкриви гумата, високите температури и директното излагане на силно слънце са достатъчни да се "спече" гумата и дори да има грайфер за следващата зима, сцеплението вече не е същото.

За да запазят качествата си, гумите трябва да се съхраняват на тъмно без излагане на пряка слънчева светлина.
Няма да споря с теб щото явно му разбираш ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 03 Окт 2008, 15:17

Да оказва се ,че минималния препоръчителен размер е 205 за стандартните джанти 15"... Днес ходих при гумаджия с мерака да сложа 195, но той ми каза, че няма смисъл да си троша джантите и препоръча 205-ци.. та сега почва голямата дилема, защото бях намерил 195-ци на добра цена и сега се чудя коя гума е най-добра в съотношение цена-качество. Сигурно колегата avtogumi.bg ще вземе някво отношение тук. Искам само да вметна, че когато взимахме летните имаше някво значение че колата е тежка и имаше и някви усилени гуми... :roll: Моля по запознатите ако могат да обяснят, защото идва сезона на купона, а без гуми си за никъде... :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 26.09.2008

Мнение от Dani-gumi » 03 Окт 2008, 16:13

skylord написа:Искам само да вметна, че когато взимахме летните имаше някво значение че колата е тежка и имаше и някви усилени гуми... :roll: Моля по запознатите ако могат да обяснят :driving:


Да, по-добре е усилена гума, обикновено се обозначават с Reinf. или XL и товарния индекс за размер 205/65 R15 трябва да е 99

Ще ти пиша на ЛС да не обръщаме темата в сергия.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook