Размер на гумите
Модератор: Технически модератори
72 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Vlados написа:За този модел дават следните размери:
Летни - 225/65/15
Зимни - 205/65/15
От там нататък всичко останало зависи от теб - възможности, опит, кеф и т.н.



- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
dj_ennsy_1 написа:Vlados написа:За този модел дават следните размери:
Летни - 225/65/15
Зимни - 205/65/15
От там нататък всичко останало зависи от теб - възможности, опит, кеф и т.н.И аз така я карам
ама още съм с 225-иците, летни
дам... и аз съм така, но за тази зима мисля 195 да взема въпреки всичко...
- rdvr_burgas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 566
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: T-34
zvetiko написа:Stanchev написа:да и повече ще друса и ще криви джантите.
много хитро![]()
айде сега ми кажи как ще върви повече в сняг, като по-тънката гума има предимство единствено и само в дълбок и НЕотъпкан сняг![]()
като направим сметка дали тая година ще има сняг, камоли дълбок, колко време ще е дълбок (ако го има) и колко време няма да е отъпкан
и като сметнем разликата от 195 до 205 е точно 10 мм, направо ми иде да легна по гръб и да се смея 20 миннути.
п.п. Бисере, щом толкова се харчат тънките зимни дай да ти давам 195/65/15, а може да ми дадеш 225/60/15 или 225/55/16 и ще доплатя малко отгоре
15 години съм карал с 195/65/15-и зимата и лятото.След , което 1.5 година карах с 205 и не бях очарован.По тясната гума дава по-голямо налягане и от там по-добро сцепление при лоши пътища каквито са българските -през зимата киша,сняг,пясък,през лятото-пясък,прах,камъчета.Широката гума има смисъл при хубави пътища-има контакт на по-голяма площ и от там по-голяма стабилност,при лоши пътища голямата контактна повърхност се превръща в огромен недостатък.И да допълня-винаги карам само със зимни гуми-износват се по-бързо,но поради голямото количество каучук лепят страшно добре , заради по-големите грайфери чистят пътя под тях през лятото,за зимата -няма какво да обяснявам.Когато спирам рязко със зимни гуми през лятото усещането е ,че колата се вкопава във асфалта и ABS включва много рядко и за кратко,докато ри летните,почти винаги.Един път сложих летни-спират много по-лошо,защото не се лепят-твърди са заради многото пластмаса,пързалят се заради мръсотията по пътя,която не могат да почистят под себе си.
Пич, погледни някой друг тест на Аутобилд(немския) и ще видиш, че зимните гуми имат мнооого по-дълъг спирачен път през лятото




R6 - Was sonst?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Усещането изобщо не е субективно-ти не си разбрал това ,което съм написал.
При хубав асфалт,на който се тестват гумите,летните наистина ще спират по-добре от зимните,поради по-голямата контактна повърхност.
При българските прашни и мръсни пътища с груб асфалт нещата стоят съвсем различно-гумата трябва да е с едър грайфер за да почиства под себе си и да е мека ,за да се хваща добре за неравностите на асфалта.
Още си спомням когато с новите летни гуми подкарах както трябва колата по "България" и на първият червен сфетофар,вместо да заоре в асфалта както бях свикнал,почна да се пързаля и да чука ABS-са.
При хубав асфалт,на който се тестват гумите,летните наистина ще спират по-добре от зимните,поради по-голямата контактна повърхност.
При българските прашни и мръсни пътища с груб асфалт нещата стоят съвсем различно-гумата трябва да е с едър грайфер за да почиства под себе си и да е мека ,за да се хваща добре за неравностите на асфалта.
Още си спомням когато с новите летни гуми подкарах както трябва колата по "България" и на първият червен сфетофар,вместо да заоре в асфалта както бях свикнал,почна да се пързаля и да чука ABS-са.
rdvr_burgas написа:да и повече
Пич, погледни някой друг тест на Аутобилд(немския) и ще видиш, че зимните гуми имат мнооого по-дълъг спирачен път през лятото![]()
![]()
Това твоето е субективно усещане, което няма нищо общо с реалността
+1
Понякога разликата в спирачния път от 100 до 0 км/ч надминава 10 м!
Каращите със зимни гуми през лятото са също толкова потенциални убийци както каращите с летни гуми през зимата

zvetiko написа:Още си спомням когато с новите летни гуми подкарах както трябва колата по "България" и на първият червен сфетофар,вместо да заоре в асфалта както бях свикнал,почна да се пързаля и да чука ABS-са.
Нищо чудно, че са се пързаляли веднага след смяната и излизането от сервиза.
Всяка нова гума има технологичен повърхностен слой, който се изтърква за около 10-20 км и чак след това можеш да ги подложиш на тест.
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
ре
Ти имаш ли представа наистина какво значи да караш зимни гуми в летните горещини.zvetiko написа:klintan66 написа: Добре ,зимни ,зимни но така пък няма ли нещо като "топуркане" от грайфера? И твоя стил на шофиране трябва да е доста агресивен ...Иначе аз под 205 никога не съм падал . 215 отпред, 225 отзад . Ако зора е голям , спадам малко гумите за 2-3 дена докато се стопи леда и така...А когато се заледи и пътя стане дупка до дупка от непочистен сняг , направо оставям колата на топло в гаража и само такси
Топуркане наистина има и не возят "мазно" като летните,но с летни при моя начин на каране-близо до другите коли и завои с голяма скорост в кварталните улички,бих правил постоянно катастрофи.Със зимни гуми през лятото колата се кара невероятно прецизно и знаеш точно къде ще спре.


Ще ти кажа само едно без да споря и да се заяждам. Зимната гума през летните жеги покараш ли я с по висока скорост така се измята че после къвто и баланс да и сложиш файда йок. Да не ти говоря че има голяма вероятност направо да се пръсне. Прочети изричните инструкции на която и да е истинска зимна гума и ще видиш че хората са написали че не е желателно да не се кара през лятото и с по висока скорост. Иначе за сцеплението не коментирам там си прав.
Последна промяна slavianko на 03 Окт 2008, 14:20, променена общо 1 път
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Аз съм с джанти 7х15 и летни 225х60 R15 W96 Goodyear.
Проверих, че най-малкия размер гуми, който мога да сложа на тези джанти е 205х65 R15, а имам 195х65 R15 зимни, но четох, че за тях ще трябват 6х15 джанти - така ли е?
Колкото до карането със зимни гуми през лятото - с фиат типо 3 години карам само зимни гуми и зиме и лете, дори все още отзад са зимните - едва последната зима леко занасяше задницата на резки завои (как са се изпекли гумите
). Относно стабилността при фиата не се усеща нешо особено дори и при 160+, за БМВ-то нямам още толкова впечатления, но определено с летните 225-ци е много стабилно - трябва да го поднеса умишлено и то с по-висока скорост (която не се усеща изобщо на фона на фиатчето).
Като съвет по отношение на гумите бих казал само, че "без посока на движение" аз гума не взимам - на фиата предните са Uniroyal за не много пари, но локвите ги цепи с над 100 км/ч и няма теглене и поднасяне.
Проверих, че най-малкия размер гуми, който мога да сложа на тези джанти е 205х65 R15, а имам 195х65 R15 зимни, но четох, че за тях ще трябват 6х15 джанти - така ли е?
Колкото до карането със зимни гуми през лятото - с фиат типо 3 години карам само зимни гуми и зиме и лете, дори все още отзад са зимните - едва последната зима леко занасяше задницата на резки завои (как са се изпекли гумите

Като съвет по отношение на гумите бих казал само, че "без посока на движение" аз гума не взимам - на фиата предните са Uniroyal за не много пари, но локвите ги цепи с над 100 км/ч и няма теглене и поднасяне.
Последна промяна dokie на 03 Окт 2008, 14:26, променена общо 1 път
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
ре
avtogumi.bg написа:rdvr_burgas написа:да и повече
Пич, погледни някой друг тест на Аутобилд(немския) и ще видиш, че зимните гуми имат мнооого по-дълъг спирачен път през лятото![]()
![]()
Това твоето е субективно усещане, което няма нищо общо с реалността
+1
Понякога разликата в спирачния път от 100 до 0 км/ч надминава 10 м!
Каращите със зимни гуми през лятото са също толкова потенциални убийци както каращите с летни гуми през зимата


oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Уважаеми zvetiko,
Вашата теория за поведението на зимните гуми през летния сезон е крайно невярна!
Съветите, които давате са крайно опасни!
Защото, повярвайте ми, има хора, които незнаят разликата между зимни гуми и летни гуми, дори има хора, които въобще не се замислят защо има т.н. "зимни" гуми и защо има т.н. "летни" гуми, защо през зимата се кара автомобила със зимни гуми и защо през лятото се кара с летни гуми. Ще Ви поварват... и ще Ви послушат... и после... "ПИРОГОВ"... и после...
... има много литература за гумите... дори в интернет... особено в интернет.. дори и в този форум...
... въобще аз съм крайно възмотен от изключително невярната теория на колегата zvetiko!
Вашата теория за поведението на зимните гуми през летния сезон е крайно невярна!

Съветите, които давате са крайно опасни!

... има много литература за гумите... дори в интернет... особено в интернет.. дори и в този форум...

... въобще аз съм крайно възмотен от изключително невярната теория на колегата zvetiko!


dokie написа:Аз съм с джанти 7х15 и летни 225х60 R15 W96 Goodyear.
Проверих, че най-малкия размер гуми, който мога да сложа на тези джанти е 205х65 R15, а имам 195х65 R15 зимни, но четох, че за тях ще трябват 6х15 джанти - така ли е?
Taка е, 7х15 е твърде широка джанта, за 195 широчина на гумата, възможно е да се монтира, но не е препоръчително.
6x15 трудно ще намериш, по-масовия размер е 6.5х15 и точно той ти трябва.
Re: ре
slavianko написа:Зимната гума през летните жеги покараш ли я с по висока скорост така се измята че после къвто и баланс да и сложиш файда йок.
Наистина се получава при много марки този проблем.
Но дори да не се изкриви гумата, високите температури и директното излагане на силно слънце са достатъчни да се "спече" гумата и дори да има грайфер за следващата зима, сцеплението вече не е същото.
За да запазят качествата си, гумите трябва да се съхраняват на тъмно без излагане на пряка слънчева светлина.
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: ре
Няма да споря с теб щото явно му разбирашavtogumi.bg написа:slavianko написа:Зимната гума през летните жеги покараш ли я с по висока скорост така се измята че после къвто и баланс да и сложиш файда йок.
Наистина се получава при много марки този проблем.
Но дори да не се изкриви гумата, високите температури и директното излагане на силно слънце са достатъчни да се "спече" гумата и дори да има грайфер за следващата зима, сцеплението вече не е същото.
За да запазят качествата си, гумите трябва да се съхраняват на тъмно без излагане на пряка слънчева светлина.

oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Да оказва се ,че минималния препоръчителен размер е 205 за стандартните джанти 15"... Днес ходих при гумаджия с мерака да сложа 195, но той ми каза, че няма смисъл да си троша джантите и препоръча 205-ци.. та сега почва голямата дилема, защото бях намерил 195-ци на добра цена и сега се чудя коя гума е най-добра в съотношение цена-качество. Сигурно колегата avtogumi.bg ще вземе някво отношение тук. Искам само да вметна, че когато взимахме летните имаше някво значение че колата е тежка и имаше и някви усилени гуми...
Моля по запознатите ако могат да обяснят, защото идва сезона на купона, а без гуми си за никъде... 


skylord написа:Искам само да вметна, че когато взимахме летните имаше някво значение че колата е тежка и имаше и някви усилени гуми...Моля по запознатите ако могат да обяснят
Да, по-добре е усилена гума, обикновено се обозначават с Reinf. или XL и товарния индекс за размер 205/65 R15 трябва да е 99
Ще ти пиша на ЛС да не обръщаме темата в сергия.
72 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани