Виско - блокирала би-метална пластина

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 22.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw X3 Е83 М47
Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d

Мнение от saint85 » 23 Фев 2009, 20:28

Това с разхода на гориво мога да го потвърдя и аз сега от 2 дена карам с напълно зацепило виско и разхода скочи с около 2-3 литра на 100км. аз така и така съм за виско и се чудя дали да сложа направо ел. перка сега ще се зачета у темата на Дино даже имам и някакви идейки да си изкарам копче някаде за ръчно охлаждане ако се наложи(неработи термостата, или тръгва да прегрява- датчика неработи и тн.)

Конкретно по темата аз огледах моята пластинка хубаво и беше права и не е нормално да дрънчи моята беше идеално слепнала със силикона
Изображение

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 23 Фев 2009, 20:43

ivan. написа:
kirililiev написа:минавате на ел перка и приключвате с филма виско.
Напълно подкрепям.
При заводско(или ново) виско ,то зацепва на 85-90гр и спира на 60гр,когато термостата вече е затворил-ИЗТОЧНИК
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=130505
Зацепеното виско спъва мотора,като качва разход и намаля динамиката му,съответно и разхода е друг-лично съм го ''тествал'':
В моя случай на засичане на разхода виското ми бе зацепено постоянно(след удър)
30км на темпомат-100км/ч околко 1500 оборота.
-разход с постоянно зацепено виско за 30км-2.45литра:
-разход с ел.перка(нямаше възможност да се включи дори)-1.92 литра:
-разхода е засечен на отсечка 15км в двете посоки,за да може да допълня на същата колонка, пълненето беше точно до капачката;
За да стане добре монтажа на ел перката (професионално)надежно-имало много тънкости(благодаря за ценните съвети на Дани-динозаб)


Не ме радва ама хич ел. перката с постоянното клатене на температурата включ-изключ. Изправното виско е много по-прецизна система и си заслужава всеки грам бензин повече.
П.С. Имам старо леко изпуснало виско в гаража. Запазих го заради една тема в руски БМВ форум с обяснение как се възстановяват. Става за мостра,не е пипано. Линка към руската тема обаче съм го затрил при преинсталация.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 23 Фев 2009, 20:49

NeoPrint написа:
ivan. написа:
kirililiev написа:минавате на ел перка и приключвате с филма виско.
Напълно подкрепям.
При заводско(или ново) виско ,то зацепва на 85-90гр и спира на 60гр,когато термостата вече е затворил-ИЗТОЧНИК
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=130505
Зацепеното виско спъва мотора,като качва разход и намаля динамиката му,съответно и разхода е друг-лично съм го ''тествал'':
В моя случай на засичане на разхода виското ми бе зацепено постоянно(след удър)
30км на темпомат-100км/ч околко 1500 оборота.
-разход с постоянно зацепено виско за 30км-2.45литра:
-разход с ел.перка(нямаше възможност да се включи дори)-1.92 литра:
-разхода е засечен на отсечка 15км в двете посоки,за да може да допълня на същата колонка, пълненето беше точно до капачката;
За да стане добре монтажа на ел перката (професионално)надежно-имало много тънкости(благодаря за ценните съвети на Дани-динозаб)


Не ме радва ама хич ел. перката с постоянното клатене на температурата включ-изключ. Изправното виско е много по-прецизна система и си заслужава всеки грам бензин повече.
П.С. Имам старо леко изпуснало виско в гаража. Запазих го заради една тема в руски БМВ форум с обяснение как се възстановяват. Става за мостра,не е пипано. Линка към руската тема обаче съм го затрил при преинсталация.



първо ел перката се прави на бърза и бавна степен и проблема с играенето на температурата е минимален.
второ,като си с виско темпа също играе,особенно лятото по крастовищата,ако си с клима пък още повече се усеща,дори минава 100 градуса в жегите.по новите модели на бмв не случайно са с ел перка,защо ли?

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 23 Фев 2009, 22:05

Позволи ми да те повозя и сам ще се убедиш,че от 12:00 не мърда стрелката. Така е на всяко изправно БМВ!
Втори проблем на ел. шиттовете е много по-голямата опастност от внезапен отказ поради оксидирали контакти,реле,датчик и тн. Виското е далеч по-проста и надеждна конструкция.
Аз предпочитам да не следя нон-стоп температурата докато карам.
А новите са с ел. перки защото сега приоритет е поевтиняването на производството,а не качеството.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 23 Фев 2009, 23:11

NeoPrint написа:Позволи ми да те повозя и сам ще се убедиш,че от 12:00 не мърда стрелката. Така е на всяко изправно БМВ!
Втори проблем на ел. шиттовете е много по-голямата опастност от внезапен отказ поради оксидирали контакти,реле,датчик и тн. Виското е далеч по-проста и надеждна конструкция.
Аз предпочитам да не следя нон-стоп температурата докато карам.
А новите са с ел. перки защото сега приоритет е поевтиняването на производството,а не качеството.


не ми се влиза в спор колега,ако искаш да си видиш колата как седи на 12:01 трябва да ми дадеш аз да опитам :D по въпроса с евтините ел перки,по скъпи са 7 пъти от едно виско и са измислени с цел да не се прахосва излишна мощност и разхода на гориво да е по малък, ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 24 Фев 2009, 0:06

Колко струва като цяло интервенцията с преминаването към ел. перка?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 24 Фев 2009, 10:47

tsb_bg написа:Колеги, мисля си, че не е много здравословно да се заигравате с виското ........

Твърде тънка е разликата в хода на щифта, за да се огъва би-металната пластинка и да се вкара в "НЯКАКЪВ" режим на работа.

Според мен разумно и необходимо от време на време е само почистване и то ако е твърде замърсено


Като цяло аз бях направил грешка че бях огъвал пластината, но беше факт, че пластината клеясва.. явно миналата зима докато имаше известно време в което колата не ми трябваше и не бях разтривал зимата на Витоша за да засвири виското :) та по темата - отворих я за да напиша, че хората които се съмняват в заминало виско (защото аз почти се бях засилил да се обадя и да си поръчам виско, когато установих, че пластината е блокирала) могат да направят една проста проверка и профилактика, защото моето виско вече половин година си работи като по старому.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 24 Фев 2009, 10:58

Gemar написа:
tsb_bg написа:Колеги, мисля си, че не е много здравословно да се заигравате с виското ........

Твърде тънка е разликата в хода на щифта, за да се огъва би-металната пластинка и да се вкара в "НЯКАКЪВ" режим на работа.

Според мен разумно и необходимо от време на време е само почистване и то ако е твърде замърсено


Като цяло аз бях направил грешка че бях огъвал пластината, но беше факт, че пластината клеясва.. явно миналата зима докато имаше известно време в което колата не ми трябваше и не бях разтривал зимата на Витоша за да засвири виското :) та по темата - отворих я за да напиша, че хората които се съмняват в заминало виско (защото аз почти се бях засилил да се обадя и да си поръчам виско, когато установих, че пластината е блокирала) могат да направят една проста проверка и профилактика, защото моето виско вече половин година си работи като по старому.


Здрасти, някой ще кажели по точно с какво се почиства, предстои ми някой неща да сменям около него и да му направя една профилактика, виското е на Бехер сменях юни месец...

Колеги да попитам проблем ли е че по някога много странно за мен ми се включва ел перката на първа степен :roll: преди да запаля. Смисъл вчера малко на разходка бях с нея че не беше видяла 10 дена слънце , всичко си беше тип топ и се прибрах вкарах в гаража и незнам защо реших пак да я запаля и като дадох на контакт и почна да върти Ел перката, по време на движение си играх с парното и климатика да раздвижа клапите :roll: :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 24 Фев 2009, 11:01

Peter Angelov написа:Здрасти, някой ще кажели по точно с какво се почиства, предстои ми някой неща да сменям около него и да му направя една профилактика, виското е на Бехер сменях юни месец...


Ами с WD40 най-лесно и бързо.. пръсваш пластината в 2-та края където се фиксира за алуминиевия корпус и това би трябвало да свърши работа.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 24 Фев 2009, 11:06

Gemar написа:
Peter Angelov написа:Здрасти, някой ще кажели по точно с какво се почиства, предстои ми някой неща да сменям около него и да му направя една профилактика, виското е на Бехер сменях юни месец...


Ами с WD40 най-лесно и бързо.. пръсваш пластината в 2-та края където се фиксира за алуминиевия корпус и това би трябвало да свърши работа.


Да разбирам благодаря колега :yes: Като сменям всичко що се касае като шайби, ремъци, маркучи и т.н. ще накарам да го напраска моя човек :D

Да попитам лятото като тръгна /още студена / се чува как вие докато обере силикона и след това ако има нужда а сега в зимата не го чувам...

Благодаря

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Мнение от xela » 24 Фев 2009, 14:02

Колеги, защо въобще правите компромис с температурата. Точно заради такива компромиси М51 и М20 чупят глави.
Въпросния съединител не струва повече от главоболията, които можете да си причините сами. Сами се досещате колко левове ще ви излезе една такава залъгалка.
Ако си го купите и монтирате в Дару Кар или Камор, Ви дават 2 години гаранция. Което е много добре, защото го заменят ако се скапе.

Колеги, не правете неща който може да Ви костват нерви!!!

Сашо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 24 Фев 2009, 15:07

Колега аз не стимулирам DIY-то особено свързано с температурата на мотора.. Аз лично нямаше да прежаля стотинка за да си купя ново виско, но просто установих, че при дадени обстоятелства и то заради една глупост се оказва, че виското е абсолютно здраво и работещо, а хората го хвърлят.

Ако виското ви е заминало никаква пластина няма да помогне - купувайте ново, защото компромис наистина не бива.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 24 Фев 2009, 18:44

Лелееее... пишете, пишете и никой не ми отговаря на въпроса - тая пластина хлабава ли трябва да е? В смисъл отстрани където е захваната за алуминия чрез огъване? Не правя никакви цигании по колата, просто веднъж поради не знание я мръднах. Нищо не съм целял, температурата ми не минава средата. ("да чукна на дърво"). Обаче колата ми загрява сравнително бавно , а съм с нов термостат и се притеснявам дали не съм сторил нещо не съзнателно, когато съм пипал тая пластина. Всъщност не знам колко бързо трябва да загрява колата ми, не съм видял на друг колега, но имам доста приятели с Е36, 320 и мога да кажа, че загряват много по-бързо от моята... :roll:
Ако може някой да ми обясни точно как трябва да бъде ще съм благодарен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 22.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw X3 Е83 М47
Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d

Мнение от saint85 » 24 Фев 2009, 19:02

Конкретно по темата аз огледах моята пластинка хубаво и беше права и не е нормално да дрънчи моята беше идеално слепнала със силикона


Колега цитат от по-горния ми пост :) ето снимка на виското
http://store.picbg.net/pubpic/7D/5A/8a7 ... df7d5a.jpg
и пластината е залепнала за силикона който излиза а не за метала за металната част е само закачена така че когато се издува силикона и повдига пластината и тя отпуска палеца и виското почва да върти повече. Пластината при мен при откачено виско беше натиснала иглата и беше идеално права и беше здраво закрепена без да мърда в двата края дето е закачена за металната част _---_ - нещо такова :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 12.12.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Жена
Кара: E46

Мнение от Access_Denied » 27 Фев 2009, 11:04

Колега възможно ли е ако ми е свършило виското да ми вкарва въздух в системата.
Последна промяна Access_Denied на 27 Фев 2009, 13:54, променена общо 1 път
За мен BMW не е мания, а религия!

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook