Показания на темп. датчик за перката на клима?
Модератор: Технически модератори
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
zvetiko написа:А помпата дали е изчислена да работи на по -високи обороти-да не останеш някъде без водна помпа ,което е по-страшно от 2-ра степен на вентилатора.После нали знаеш-1700лв.;)
дали ще се скапе на 100 хиляди км или на 95, каква е разликата, като все ще се скапе

И ако всяка скапана водна помпа води до "1700", то 90% от тдс-ите ще са "на части"




- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Stanchev написа:zvetiko написа:А помпата дали е изчислена да работи на по -високи обороти-да не останеш някъде без водна помпа ,което е по-страшно от 2-ра степен на вентилатора.После нали знаеш-1700лв.;)
дали ще се скапе на 100 хиляди км или на 95, каква е разликата, като все ще се скапе
И ако всяка скапана водна помпа води до "1700", то 90% от тдс-ите ще са "на части"![]()
![]()
Абе при тдс-ите точно до това води и затова 90% са на части,ако не ти се дават 1700 разбира се.

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Аз първо искам да реша проблема и после ще слагам ролката. Най-много ме притеснява, че ще се отваря пак мотора заради тия тъпотии 

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Zubcho написа:Аз първо искам да реша проблема и после ще слагам ролката. Най-много ме притеснява, че ще се отваря пак мотора заради тия тъпотии
Иво спри се бе човек,като отвориш двигателя няма никаква гаранция ,че нещата ще се оправят.По-добре вземи едно комби 525i прехвърли екстрите от твоята,остатъка продай и ще ти излезе по-евтино.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
zvetiko написа:Zubcho написа:Аз първо искам да реша проблема и после ще слагам ролката. Най-много ме притеснява, че ще се отваря пак мотора заради тия тъпотии
Иво спри се бе човек,като отвориш двигателя няма никаква гаранция ,че нещата ще се оправят.По-добре вземи едно комби 525i прехвърли екстрите от твоята,остатъка продай и ще ти излезе по-евтино.
Ми дай пари за комби 2.5 и действаме.

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Zubcho написа:zvetiko написа:Zubcho написа:Аз първо искам да реша проблема и после ще слагам ролката. Най-много ме притеснява, че ще се отваря пак мотора заради тия тъпотии
Иво спри се бе човек,като отвориш двигателя няма никаква гаранция ,че нещата ще се оправят.По-добре вземи едно комби 525i прехвърли екстрите от твоята,остатъка продай и ще ти излезе по-евтино.
Ми дай пари за комби 2.5 и действаме.
Ми ти си налял кинти за две такива


- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Ново 20
Мерили са на пусната перка със заврян термометър (лазерен на Wurth) до датчика за температурата и около него 85C. Вече отклонението със сигурност дори и 5C да е пак няма защо да се пуска перката. С пуснато парно на топло и усилено на 4 отново не иска да спре тази перка
Продължава да си работи. Не надува маркучи, не изхвърля вода като се отвори казанчето. По маркучите няма висока температура.
Аз вече нямам идеи къде може да е проблема.
Сега някой ще каже помпа. Е да, но като смених помпата не пускаше перки и тн., а колата тогава надуваше маркучите през гарнитурата. Освен да е дефектирала докато е седяла на сухо. Но все си мисля, че ако й беше малък дебита щеше и стрелката да ми мърда. А стрелката седи на 11:58/59 и не мърда грам.
Още нещо при смяната на гарнитурата на главата смених и всички ролки, ремъци и амортисьорчето, което обтяга ремъка. Възможно ли е нещо по тази система да се бъзика и това да води до по-малко обороти на помпата? Примерно вместо при 1500 об/мин на ДВГ помпта да трябва да прави 800 об/мин, а да всъшност да прави 790об/мин? Или пък да прави някаква кавитация вътре самата помпа и мехурчета???
Вече нямам обяснение защо пуска тая шибана перка. Всичко е прегледано. Сега ще се тества новия датчик на колко точно градуса се пуска.
Нещо немогат да закача колата на живи данни ;( През ОBD им работи IMPA-та ама през кръглата букса не се връзва за мотора.
Помагайте, защото аз вече не знам къде да търся проблема.
П.П.
Пепи чакам те да смениш помпата и да пробвам със старата ти.
Мерили са на пусната перка със заврян термометър (лазерен на Wurth) до датчика за температурата и около него 85C. Вече отклонението със сигурност дори и 5C да е пак няма защо да се пуска перката. С пуснато парно на топло и усилено на 4 отново не иска да спре тази перка

Аз вече нямам идеи къде може да е проблема.

Сега някой ще каже помпа. Е да, но като смених помпата не пускаше перки и тн., а колата тогава надуваше маркучите през гарнитурата. Освен да е дефектирала докато е седяла на сухо. Но все си мисля, че ако й беше малък дебита щеше и стрелката да ми мърда. А стрелката седи на 11:58/59 и не мърда грам.
Още нещо при смяната на гарнитурата на главата смених и всички ролки, ремъци и амортисьорчето, което обтяга ремъка. Възможно ли е нещо по тази система да се бъзика и това да води до по-малко обороти на помпата? Примерно вместо при 1500 об/мин на ДВГ помпта да трябва да прави 800 об/мин, а да всъшност да прави 790об/мин? Или пък да прави някаква кавитация вътре самата помпа и мехурчета???
Вече нямам обяснение защо пуска тая шибана перка. Всичко е прегледано. Сега ще се тества новия датчик на колко точно градуса се пуска.
Нещо немогат да закача колата на живи данни ;( През ОBD им работи IMPA-та ама през кръглата букса не се връзва за мотора.
Помагайте, защото аз вече не знам къде да търся проблема.

П.П.
Пепи чакам те да смениш помпата и да пробвам със старата ти.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Zubcho написа:Мерили са на пусната перка със заврян термометър (лазерен на Wurth) до датчика за температурата и около него 85C.
До осезатела на датчика достига течност, а така нареченият "лазерен" термометър мери температура на външната повърхност на главата. (то даже и това не мери, а отдадената/излъчената, ама това е друга тема)
Разликата има.
Към това добави и ниският клас на точност на тези измервателни средства (ДАМТН отказва да ги тарира и не ги приема за ТСИ) и ще получиш такова отклонение, че не би трябвало да приемаш това измерване за меродавно.
Трябва ти сонда-термометър и да ти измерят течността в зоната около датчика.
Едно отклонение на маркуч номер9 е вариант:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Сонда-термометър имат бойлер-майсторите и всички подобни дето се занимават със затопляне на флуиди.
Поздрави,
Д

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Ок да кажем, че прави такава темп. в главата. Защо по дяволите като пусна парното и не охлажда, както и като карам с 80-90 без газ по нанадолнище? Не би ли трябвало също веднага да ми вдигне темп. на таблото, както и да надува маркучите на охл. система (това малко след като загрее колата)?
Търся темп. датчик - този който показва темп. на таблото от ТДС да навъртя в последната дупка под 6-ти цилиндър и някак да премеря там с него температурата на главата.
Номер 7 или 8 ми трябва от схемата и как да премеря точно ? Цвета на датчика какъв е?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... hed_parts/
Може и да разменя местата на датчиците, но не ми се иска. Ще махна този датчик за 101гр. и ще сложа на негово място друг темп. датчик с който да премерим какво се случва вътре. За друго не се сещам вече.
А дори и да има темп. там вътре от какво става нямам идея изобщо.
Търся темп. датчик - този който показва темп. на таблото от ТДС да навъртя в последната дупка под 6-ти цилиндър и някак да премеря там с него температурата на главата.
Номер 7 или 8 ми трябва от схемата и как да премеря точно ? Цвета на датчика какъв е?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... hed_parts/
Може и да разменя местата на датчиците, но не ми се иска. Ще махна този датчик за 101гр. и ще сложа на негово място друг темп. датчик с който да премерим какво се случва вътре. За друго не се сещам вече.
А дори и да има темп. там вътре от какво става нямам идея изобщо.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Не знам това, Иво.
Просто ти дадох информация за тези термометри с лазерчето и ти предложих да не се осланяш на него.
Ако пък наистина държиш да разбереш аджеба колко точно е тая температура, може да потърсиш сонда.
За перката
Просто ти дадох информация за тези термометри с лазерчето и ти предложих да не се осланяш на него.
Ако пък наистина държиш да разбереш аджеба колко точно е тая температура, може да потърсиш сонда.
За перката


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Не може помпата да прави два пъти по-малко обороти и да не грее колата.Иво стига с тая помпа ,сваляне на глава,харчене на пари и т.н Или самият датчик въпреки ,че е нов подава грешна информация,затова хиляда пъти ти казвам да го премериш,може да има и нещо по веригата от датчика до DDE-окисляване на клема,лош контакт,затова най-добре като се премери датчика и се види ,че всичко е наред с него,виж в Аутодата,кои са ти пиновете на датчика на голямата букса за DDE ,оголи ги ,включи мултицет и вече може да имаш живи данни и да провериш и веригата на датчика,ако там нещо не е наред може се мисли с някакви резистори да се реши проблема,който е не ,че грее двигателя,а те дразни 2-ра степен на двигателя. 

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
zvetiko написа:Не може помпата да прави два пъти по-малко обороти и да не грее колата.Иво стига с тая помпа ,сваляне на глава,харчене на пари и т.н Или самият датчик въпреки ,че е нов подава грешна информация,затова хиляда пъти ти казвам да го премериш,може да има и нещо по веригата от датчика до DDE-окисляване на клема,лош контакт,затова най-добре като се премери датчика и се види ,че всичко е наред с него,виж в Аутодата,кои са ти пиновете на датчика на голямата букса за DDE ,оголи ги ,включи мултицет и вече може да имаш живи данни и да провериш и веригата на датчика,ако там нещо не е наред може се мисли с някакви резистори да се реши проблема,който е не ,че грее двигателя,а те дразни 2-ра степен на двигателя.
У аутодата не пише такива работи, има само как да премерим температурния датчик. Ако има го пише в схемите за ел. И при стария датчик (оригиналния) на главата пак пускаше перката. Бах му мамата.
Значи ако се окаже някоя жичка оголена ще се самоотвлека в дън гори тилилейски и там ще направя сепуко


Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
Има го -порови и намери схемата на пиновете на буксата на DDE-аз на моята кола съм си го разпечатил,един чаршаф от 4 листа.
След като имаш два датчика премери ги/от любопитсво ,статистика и все пак някакви грешни данни/ с омметър дали дават еднакви показания при гореща вода-в един съд да кипне вода ,сложи двата датчика и ги премери да видиш дали са с еднакви показания.После слагаш датчика на колата,ако е там махаш буксата и го мериш при загрял двигател.После го намери на пиновете на буксата на DDE-или по схемата или просто с мултицет и виж дали там показанията са еднакви-ако не са значи е нещо по веригата.Буксата на датчика сигурно си я пръскал,провери дали няма окисление при голямата букса.

Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
ddddk написа:... така нареченият "лазерен" термометър мери температура на външната повърхност на главата. (то даже и това не мери, а отдадената/излъчената, ама това е друга тема)
1. Безконтактния термометър или така наречения Thermopoint (мери температурата само в една точка) не е "лазерен", а инфрачервен (IR) и е изграден на базата на единичен инфрачервен детектор.
2. Мери повърхностна температура а според естеството на материала, коефицента на топлопредаване и дебелината на стенатата може да се изчисли вътрешната температура. При това голямо значение за корекция на отчетената температура има коефицента (ε) - степен на чернота, характерен за всеки материал макар и не до там значими стойности за околна, отразена т-ра, разстояние и влажност на въздуха.
3. При най-добрите прибори от този клас оптиката е 1Х120 (от 1м. петното което се измерва в даден момент е 12мм), а лазерния показалец те ориентира къде е центъра на петното което мериш (в миналото се използваха стандартни оптически мерници). Проблема в случая е, че точката в която мериш е със сравнително голям размер и включва различни температури (в някои случаи и различни материали с различна степен на чернота) и от там усреднената температура отчетена на дисплея макар и коректна сама по себе си не може да се каже точно за коя точка се отнася.
4. Този недостатък се избягва при приборите от висок клас (термовизионни камери) които са изградени на базата на IR матрица (от 120Х80 пиксела до 640Х480 пиксела). При тях едновреммено в реално време се измерват и обработват над 300 000 пиксела като за всеки един може да се зададат различни корекции за стойностите на епсилон, околна т-ра и т.н. ...
ddddk написа:... Към това добави и ниският клас на точност на тези измервателни средства (ДАМТН отказва да ги тарира и не ги приема за ТСИ) и ще получиш такова отклонение, че не би трябвало да приемаш това измерване за меродавно.
1. Температурната чувствителност при добрите модели е доста приличен (01*С) а при качествените IR камери стига до 0.06*С !!!
2. В България никой не калибрира подобен вид измервателни прибори по простата причина, че стенда за калибровка е скъп, самата калибровка е продължителна и за бройката IR камери и пирометри които са в употреба тук е неизгодно да се инвестира в тази дейност.
С една дума ако се спазва технологията на измерването приборите са достатъчно добри (а за конкретната цел напълно покриват изискванията за точност)
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Показания на темп. датчик за перката на клима?
tsb_bg написа:3. При най-добрите прибори от този клас...
4. Този недостатък се избягва при приборите от висок клас...
Страхотна информация, която допълни моите познания в област, която ме интересува.
Благодаря.
Сега е редно да напишеш, че уредът, за който говори авторът на тази тема е в съответствие с т.3 и т.4 от твоя пост и всичко е ОК. В противен случай постът ти е чиста проба офтопик.
Поздрави,
Д

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани