Въпрос относно климатика ....
Модератор: Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Въпрос относно климатика ....
Отдавна не съм задавал въпрос, но айде да видим мнения :
Преди около 3 години реших да видя как е системата и да я допълня евентуално с фреон ( забравих да спомена на компресора пише Р12 )... Та намерих си аз Р12 и процедурата е мисля ясна на всеки... Източване тотално на фреона, вакуумиране на системата и пълнене с точно определено количество ( по спомен около 1900гр. - тогава имах списък колко побира ) и смяна на цевичките с нови... Всичко ОК, но скоро се загледах че на едната ми врата има някаква приличаща на фабрична лепенка на която пише R134A...Не пише че става въпрос за климатика, но то пък ще е голямо съвпадение ако не е.... Колата от тогава си я карам така пълна с R12, но се запитах, тъй като знам че има ретрофит кит за преобразуване към R134A и дали предния собственик не е правил процедурата, ако я е правил какви може да са последствията от R12 върху системата и има ли изобщо проблем... Климатика искам да подчертая, че си работи добре и съм доволен просто ме интересува някой занимаващ се с това или имащ познания да каже...
Преди около 3 години реших да видя как е системата и да я допълня евентуално с фреон ( забравих да спомена на компресора пише Р12 )... Та намерих си аз Р12 и процедурата е мисля ясна на всеки... Източване тотално на фреона, вакуумиране на системата и пълнене с точно определено количество ( по спомен около 1900гр. - тогава имах списък колко побира ) и смяна на цевичките с нови... Всичко ОК, но скоро се загледах че на едната ми врата има някаква приличаща на фабрична лепенка на която пише R134A...Не пише че става въпрос за климатика, но то пък ще е голямо съвпадение ако не е.... Колата от тогава си я карам така пълна с R12, но се запитах, тъй като знам че има ретрофит кит за преобразуване към R134A и дали предния собственик не е правил процедурата, ако я е правил какви може да са последствията от R12 върху системата и има ли изобщо проблем... Климатика искам да подчертая, че си работи добре и съм доволен просто ме интересува някой занимаващ се с това или имащ познания да каже...
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Въпрос относно климатика ....
Те са взаимнозаменяеми двата вида, защото имат една и съща температура на изпарение: -26.1 градуса май беше
Джиткай спокойно.
Джиткай спокойно.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Re: Въпрос относно климатика ....
alchohol написа:Те са взаимнозаменяеми двата вида, защото имат една и съща температура на изпарение: -26.1 градуса май беше
Джиткай спокойно.
Ретроитфит-а мисля че включваше друго масло в компресора и друг дехидрататор... Може да бъркам... За тях ми е интересно дали има ядове...
Re: Въпрос относно климатика ....
щом охлажда ,значи проблем няма
и без това не си сигурен какво е правено преди теб.
Тук съм чел за различни маркучи,0-пръстени,изпарители и масло за двата вида газ...
Теории много,на практика ще покаже при теб
Та карай и си свиркай.
тия 1900гр. не са ли му много?
и без това не си сигурен какво е правено преди теб.
Тук съм чел за различни маркучи,0-пръстени,изпарители и масло за двата вида газ...
Теории много,на практика ще покаже при теб
Та карай и си свиркай.
тия 1900гр. не са ли му много?

by ''kompleksa''
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Re: Въпрос относно климатика ....
ivan. написа:щом охлажда ,значи проблем няма
и без това не си сигурен какво е правено преди теб.
Тук съм чел за различни маркучи,0-пръстени,изпарители и масло за двата вида газ...
Теории много,на практика ще покаже при теб
Та карай и си свиркай.
тия 1900гр. не са ли му много?
Не съм сигурен за 1900гр. затова и казах но знам че беше над кило и половина... Тия нашите климатици бая събират дявол ги взел... На по-новите коли са доста под кило...
- intention
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: Въпрос относно климатика ....
за обратната процедура от стария на новия:
Нови о-пръстени
нови дифтунги( или поне ревизия за цепки/изтичане)
ново масло - пълна синтетика поне на такова работи новия фреон
по думите на майстора - с новия R134 събира около 1400-1600 макс!
Стария е между 1850 и 2000 така че не е много твоето количество.
Както казват колегите след като охлажда и си доволен не би трябвало да има проблеми или да се тормози самия компресор.
колко време караш така ?
течове някакви има ли ?
От къде намери стария
аз не можа и направих конверсията стар към нов всичко 120 лв.
BTW лепенката трябва да е на гредата под предния капак , поне знам че там я слагат и повечето сервизи , защо е на вратата при теб -

Нови о-пръстени
нови дифтунги( или поне ревизия за цепки/изтичане)
ново масло - пълна синтетика поне на такова работи новия фреон
по думите на майстора - с новия R134 събира около 1400-1600 макс!
Стария е между 1850 и 2000 така че не е много твоето количество.
Както казват колегите след като охлажда и си доволен не би трябвало да има проблеми или да се тормози самия компресор.
колко време караш така ?
течове някакви има ли ?
От къде намери стария
аз не можа и направих конверсията стар към нов всичко 120 лв.
BTW лепенката трябва да е на гредата под предния капак , поне знам че там я слагат и повечето сервизи , защо е на вратата при теб -


Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Re: Въпрос относно климатика ....
На самия компресор пише Р12, но намерих лепенка на врата на която има някакви бар кодове и т.н. и надпис Р134А, което ще е голямо съвпадение на символи ако не се отнася за фреона... Иначе източването и пълненето съм го направил преди 3-4години някъде... Проблеми нямам по принцип, работи си нормално духа студено... Изключително странен случай нямам думи... По принцип хората искат да минават на Р134А, а аз тогава намерих Р12 и го заредих ( като смених само цевичките, от които имаше вероятност да изпуска ) и това е което съм правил по климатика... Е сменял съм си филтрите естествено, което е нормалното...
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Въпрос относно климатика ....
SaSo написа:На самия компресор пише Р12, но намерих лепенка на врата на която има някакви бар кодове и т.н. и надпис Р134А, което ще е голямо съвпадение на символи ако не се отнася за фреона... Иначе източването и пълненето съм го направил преди 3-4години някъде... Проблеми нямам по принцип, работи си нормално духа студено... Изключително странен случай нямам думи... По принцип хората искат да минават на Р134А, а аз тогава намерих Р12 и го заредих ( като смених само цевичките, от които имаше вероятност да изпуска ) и това е което съм правил по климатика... Е сменял съм си филтрите естествено, което е нормалното...
Карай и не барай, ако щеше да се троши, щеше за 3 години да пръцне.

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Въпрос относно климатика ....
Много правилно за минаване към новия!
Аз ще хвърлям или ремонтирам компресор заради не спазени процедури по преминаване!
Може да намина покрай видния майстор и му забия един компресор в главата.
Когато правех смяната поне 10 пъти му казах да спазим процедурата, оня НЕ ТА НЕ НЯМАЛО СМИСЪЛ
Аз ще хвърлям или ремонтирам компресор заради не спазени процедури по преминаване!
Може да намина покрай видния майстор и му забия един компресор в главата.
Когато правех смяната поне 10 пъти му казах да спазим процедурата, оня НЕ ТА НЕ НЯМАЛО СМИСЪЛ

Re: Въпрос относно климатика ....
Колеги, да ползвам темата. Онзи ден ми се случи нещо странно. Прибирам се и пукаше дъжд (тоест е било сравнително по-хладно, но надали под 16 градуса), барчето се беше сгряло необичайно, предполагам от скоростите, но дали е нормално или не, не знам. Та, вътре взе да става топло, пускам климатика - фука топло та се не трае. То парното не ми е толко яко по принцип.
А светва лампичката на бутона на климатика, зимата като е студ знам че не сработва. Ама сега защо?! Въртях врътките (с хоризонтални съм), гасих климатика, пусках, сменявах от парно на auto... няма студ и тва е. В крайна сметка карах на отворен джам и после нямаше нужда да си взимам душ.
Идеи?




- jivakula
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: Въпрос относно климатика ....
Щом духа топло, значи няма достатъчно фреон и налягане в системата. Това, че светва копчето, означава, че имаш малко фреон, и датчиците го отчитат, колкото да включи компресора, но не и да се получи налягането за изстудяване. Следва, преглед на системата при майстор.

Re: Въпрос относно климатика ....
Ама до онзи ден си работеше идеално. Не е като постепенно да е давал признаци. Ще пробвам като излизам дали е моментно явление или пак го няма.


- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Въпрос относно климатика ....
PornoMANo написа:Ама до онзи ден си работеше идеално. Не е като постепенно да е давал признаци. Ще пробвам като излизам дали е моментно явление или пак го няма.
Пусни климата и ако пак ти го прави тоя номер докато работи пипни с ръка дебелата алуминиева тръба която излиза от компресора към купето.Трябва да е ледено студена и по откритите места оросена с конденз.
Ако не е -си за фреон ако обаче е така както ти описвам парното ти работи заедно с климата.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос относно климатика ....
PornoMANo написа:Ама до онзи ден си работеше идеално. Не е като постепенно да е давал признаци. Ще пробвам като излизам дали е моментно явление или пак го няма.
Колега, няма никакви признаци.Лека полека се губи фреона, ти постепенно свикваш с по-малкият капацитет за охлаждане, докато в един момент датчика за налягане в системата върху дехидратататора изключи компресора.Ако се включва компресора не може да не усетиш, ако не усещаш, погледни ремъчната му шайба- предната част трябва ту да се върти, ту да спира.Върху дехидрататора- под казанчето за вода за чистачките ще намериш едно прозорче като на нивелир- погледни и ще видиш има ли фреон или не.Ако имаш късмет- извади буксите на датчиците върху дехидрататора, напръскай ги с ВД40 и виж дали ще тръгне компресора.

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Въпрос относно климатика ....
zvetiko написа:PornoMANo написа:Ама до онзи ден си работеше идеално. Не е като постепенно да е давал признаци. Ще пробвам като излизам дали е моментно явление или пак го няма.
Колега, няма никакви признаци.Лека полека се губи фреона, ти постепенно свикваш с по-малкият капацитет за охлаждане, докато в един момент датчика за налягане в системата върху дехидратататора изключи компресора.Ако се включва компресора не може да не усетиш, ако не усещаш, погледни ремъчната му шайба- предната част трябва ту да се върти, ту да спира.Върху дехидрататора- под казанчето за вода за чистачките ще намериш едно прозорче като на нивелир- погледни и ще видиш има ли фреон или не.Ако имаш късмет- извади буксите на датчиците върху дехидрататора, напръскай ги с ВД40 и виж дали ще тръгне компресора.
Лека корекция, буксите не с ВД40, а с контактен спрей. Има разлика.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани