Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
Модератор: Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- mimo1987
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: 27.03.2008
- Местоположение: gr.levski obl.Pleven
Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
КОлеги неможах да намеря подобна тема извинявам се ако има подобна или такава.Та въпроса ми е колата скоро я закупих е34 525ТД Автомат и искам малко повече мощност от нея.Може ли да сложа кулер и какво ще ми трябва при монтажа и ще има ли ефект от цялата работа.Притесняваме че имам много радиатори и за кулера ще е трудно да намяря място трябва да е маиче някав афтърмаркет да не е оригиналния според мен затова искам да ми кажете нещо повече да се захващам ли или не, ако може и някои колега да ми помогне с надстроиката да каже какво трябва да се преправи.Колата е 94г.има клима автомат е и има нз си колко радиатора 4 5
Благодаря предварително ..

Благодаря предварително ..

- mimo1987
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: 27.03.2008
- Местоположение: gr.levski obl.Pleven
Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
Никои ли не е правил тази интервенция....
- alchohol
- ентусиаст
-
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
Няма смисъл за десетина магарета отгоре. Не си струва всичката тая разправия и пунтипластики. Най-вероятно ще трябва и турбината да подмениш. Аз по едно време си мислех за такова нещо, но се разубедих. А и на градско разхода ще се вдигне неминуемо. Все пак с поставянето на кулера се удължават турбопътищата и мотора се развърта по-бавно.
Това естествено си е мое мнение, ти си решаваш какво да правиш с колицата си.
Успех, ако наистина си решил да правиш тази интервенция
Това естествено си е мое мнение, ти си решаваш какво да правиш с колицата си.
Успех, ако наистина си решил да правиш тази интервенция

Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка




Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
2.5тд с кулер не е по лош мотор от тдс .
според мен това е добра инвестиция
как да го направиш ли? отиваш при някой с тдс на части ,сваляш кулера и турбопътищата и монтираш на твоята
според мен това е добра инвестиция
как да го направиш ли? отиваш при някой с тдс на части ,сваляш кулера и турбопътищата и монтираш на твоята

by ''kompleksa''
- mimo1987
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: 27.03.2008
- Местоположение: gr.levski obl.Pleven
Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
ivan. написа:2.5тд с кулер не е по лош мотор от тдс .
според мен това е добра инвестиция
как да го направиш ли? отиваш при някой с тдс на части ,сваляш кулера и турбопътищата и монтираш на твоята
Само това ли колега после някаква надстроика на електроника барове на турбото нешо подобно трябва ли...или само монтирам кулера и сам готов

Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
mimo1987 написа:ivan. написа:2.5тд с кулер не е по лош мотор от тдс .
според мен това е добра инвестиция
как да го направиш ли? отиваш при някой с тдс на части ,сваляш кулера и турбопътищата и монтираш на твоята
Само това ли колега после някаква надстроика на електроника барове на турбото нешо подобно трябва ли...или само монтирам кулера и сам готов
най-просто казано:
-интер/кулера позволява да пуснеш малко повече надув в цилиндрите;
-с поставянето само на такъв,няма да усетиш повече мощ;
-за повече мощност ''трябва'' да направиш някои корекции ,не е задължително,просто вече можеш да го направиш;
примерно:
-да мръднеш разтоварващият клапан да разтоварва на над 1.1 бар(твоят сток е на 0.8 и ако го надуеш без кулер ефекта от това ще е отрицателен спрямо живота на мотора и съмнително постигане на мощност);
-с кулера ще имаш по-добро изгаряне (искам да опровергая колегата дето пише ,че ще се покачи разхода);
С две думи аз не бих вкарал повече надув на кола без кулер,въпреки че настройките са идентични и за двата м51 били те със или без....кулера просто ти дава възможност да качиш мощността безопастно за мотора.
Пак казвам просто казано ,иначе научно доста хора тук могат да споделят защо е така

by ''kompleksa''
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
Ванката ти е казал начина да си сложил интеркулер- вземаш целият комплект и не се занимаваш с импровизации.
Смисъла на интеркулера е да охлажда топлият въздух след турбината.По-студен въздух означава повече кислородни молекули в единица въздух, от това следва,че може да пуснеш и повече гориво.Ефекта от цялата работа е ,че за едно и също време,с кулер ще можеш да вкараш повече горивна смес в двигателя ,отколкото без.Подобно нещо може да постигнеш и като пипнеш клапана на турбото- както Ванката ти казва го нагласяваш да отваря на по-високо налягане,но не знам как ще се отрази на живота на двигателя-аз съм го правил на 1.5-2 ,радвал съм се няколко часа и после пак си го върнах където трябва.
Чел съм за кулери с водно охлаждане- пръска се вода с дюзи върху тях, с които можеш да вдигнеш к.с. с доста проценти.Дори на моят умрял М50В20 когато въздуха е студен се усещаше прилив на сила- колата не е с дебитомер, който хваща само дебита на въздуха, а с масметър, който най-грубо казано брои кислородните молекули, при студен въздух те са повече, от там ДМЕ за да запази нужното съотношение подава повече гориво и като цяло колата върви по-добре. 



- mimo1987
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: 27.03.2008
- Местоположение: gr.levski obl.Pleven
Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
zvetiko написа:Ванката ти е казал начина да си сложил интеркулер- вземаш целият комплект и не се занимаваш с импровизации.Смисъла на интеркулера е да охлажда топлият въздух след турбината.По-студен въздух означава повече кислородни молекули в единица въздух, от това следва,че може да пуснеш и повече гориво.Ефекта от цялата работа е ,че за едно и също време,с кулер ще можеш да вкараш повече горивна смес в двигателя ,отколкото без.Подобно нещо може да постигнеш и като пипнеш клапана на турбото- както Ванката ти казва го нагласяваш да отваря на по-високо налягане,но не знам как ще се отрази на живота на двигателя-аз съм го правил на 1.5-2 ,радвал съм се няколко часа и после пак си го върнах където трябва.
Чел съм за кулери с водно охлаждане- пръска се вода с дюзи върху тях, с които можеш да вдигнеш к.с. с доста проценти.Дори на моят умрял М50В20 когато въздуха е студен се усещаше прилив на сила- колата не е с дебитомер, който хваща само дебита на въздуха, а с масметър, който най-грубо казано брои кислородните молекули, при студен въздух те са повече, от там ДМЕ за да запази нужното съотношение подава повече гориво и като цяло колата върви по-добре.
Благодаря ви много за исчепрателните отговори.Това значи че ще слагам кулер...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
Колега, заслужава си.Като го сложиш от плочката на помпата ще подадеш и повече гориво и нещата ще се променят коренно.
Е, нещо в областа на фантастиката, но някои колеги го правят
- откачат маркучите от охлаждането на колата от дроселовата клапа с цел да не се нагрява и от там въздуха да стане с повече кислородни молекули,но това не е сериозно, а пък дори и някак си да стане, ефекта ще е обратен защото сместа ще стане по-бедна на гориво. 
Е, нещо в областа на фантастиката, но някои колеги го правят


- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
zvetiko написа:По-студен въздух означава повече кислородни молекули в единица въздух

zvetiko написа:...Дори на моят умрял М50В20 когато въздуха е студен се усещаше прилив на сила...

zvetiko написа:... масметър, който най-грубо казано брои кислородните молекули, при студен въздух те са повече...

zvetiko написа:...от там ДМЕ за да запази нужното съотношение подава повече гориво ...


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
- coresnet
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 28.01.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: '94 525tdsA
Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
Колегата може би не се е изразил правилно, но при положение че въздуха се охлажда- плътността му се покачва съответно масата, така че не знам какво удряте тия глави в стената 

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
coresnet написа:Колегата може би не се е изразил правилно, но при положение че въздуха се охлажда- плътността му се покачва съответно масата, така че не знам какво удряте тия глави в стената
Аз съм посочил и това, което е от значение за темата- молекулите на кислорода във въздуха.
По-студен въздух означава повече кислородни молекули в единица въздух
- coresnet
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 28.01.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: '94 525tdsA
Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
Това казвам и аз, в студения въздух има повече кислород (ако вземем два еднакви обема топъл и студен въздух)
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Въпрос за монтиране на Интеркулер на 525 ТД
Лелеееее колеги, трябва да внимавате като отваряте фризера да не сте с цигара, че от толкова много кислород вътре да не стане сакатлък 


23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани