Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
Модератор: Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- georgivar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
Ако сменя стабилизиращите щанги отпред и отзад с по-добели (за коли със спортно окачване). Ще има ли осезаема разлика в стабилността и усукването на купето?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
не... по-добри помисли над окачването и тампоните, зависи какво целиш и как/къде караш.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
Е-е-е Ненко, ти как го каза все едно си слагал такива щанги 
Има подобрение и то осезаемо. Търсиш предна щанга от е34 ТДС комби (25мм) същата като на М5 и задна щанга от М5 седан (18мм) или комби (20мм). За съжаление втората е почти неоткриваема и можеш да си я закупиш от официалния представител срещу 280лв (май толкова струва трябва да провериш). Поставянето е много лесно и единствено трябва да си купиш нови тампони. Предните са 40лв двата задните към 30лв. Взимай само за м5, че са по-твърди.
Има колега от форума който е с 27мм предна щанга от е31 (850и). Тя също става, но е нужно малко преправяне за да пасне. Позволявам си директен цитат на колегата, ако има нещо против нека каже и ще променим нещата в този пост.
Още 1 жокер. Вече правят тук и полиуретанови тампони за предните носачи, както и за задния мост. Единствения минус, е че като се отмие греста и скърцат
Ето линк. ЦЪК
Надявам се да съм ти помогнал и успех.

Има подобрение и то осезаемо. Търсиш предна щанга от е34 ТДС комби (25мм) същата като на М5 и задна щанга от М5 седан (18мм) или комби (20мм). За съжаление втората е почти неоткриваема и можеш да си я закупиш от официалния представител срещу 280лв (май толкова струва трябва да провериш). Поставянето е много лесно и единствено трябва да си купиш нови тампони. Предните са 40лв двата задните към 30лв. Взимай само за м5, че са по-твърди.
Има колега от форума който е с 27мм предна щанга от е31 (850и). Тя също става, но е нужно малко преправяне за да пасне. Позволявам си директен цитат на колегата, ако има нещо против нека каже и ще променим нещата в този пост.
Postman написа:Неотдавна пристигна и корава предна стабилизираща щанга - 27мм, понеже старите такива са дефицитни се наложи да взема нова.
Парт номерът е 31 35 2 227 364, а донорът - Е31 850 CSi. В момента карам с 24 мм отпред и 20 отзад. На повечето Е34 може да се монтира директно, но при по-късните "двайски", каквато е моята, се налага малка преработка отдолу, за да стане като по учебник. Когато съм готов и покарам ще споделя впечатления.
Благодаря на колегата за съдействието!
Още 1 жокер. Вече правят тук и полиуретанови тампони за предните носачи, както и за задния мост. Единствения минус, е че като се отмие греста и скърцат
Ето линк. ЦЪК
Надявам се да съм ти помогнал и успех.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
Първо, цитата на дето Зъбчо ти е дал, е от една тема 10-15 страници, в която един колега(цитирания) си прави точно такива експерименти. Ползвай търсачката и ще я намериш.
Колкото до полиуретановите тампони - не се занимавай с глупости
Пауърфлекс-а е недомислен и е мек за тая голяма кола и омеква за норматив, а ефекта е...
За българските - доста по-твърди са от Пауърфлекс-а, но там е и техния проблем - прехвърлят всички натоварвания към купето.
А за скърцането - мажат се с морска грес която не се отмива
Колкото до полиуретановите тампони - не се занимавай с глупости

Пауърфлекс-а е недомислен и е мек за тая голяма кола и омеква за норматив, а ефекта е...

За българските - доста по-твърди са от Пауърфлекс-а, но там е и техния проблем - прехвърлят всички натоварвания към купето.

А за скърцането - мажат се с морска грес която не се отмива

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
2000 кубиковият двигател е прекалено мощен за Е34 и усилените стабилизиращи щанги според мен са задължителни-без тях звяра няма удържане.
Също ако прехвърлиш цялото окачване от една М5-ца на стандартна 2000 кубикова Е34-ка колата просто хвръква,както един колега от Е36 ми казваше ,че като сложил спортни седалки и колата вървяла по-добре.
Колеги,защо смятате конструкторите на БМВ за идиоти ,които не могат да си изчисляват колите и то със съответното застраховане.За умрелият 2000 кубиковият двигател окачването е едно ,за М5 със съответният двигател съвсем друго-кола със слаб двигател просто не можеш да я настъпиш както трябва ,за да имаш нужда от съответното окачване.

Колеги,защо смятате конструкторите на БМВ за идиоти ,които не могат да си изчисляват колите и то със съответното застраховане.За умрелият 2000 кубиковият двигател окачването е едно ,за М5 със съответният двигател съвсем друго-кола със слаб двигател просто не можеш да я настъпиш както трябва ,за да имаш нужда от съответното окачване.
Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
Както някои слагат газови уредби, така други слагат твърдо окачване - нито едно от двете не прави инженерите на БМВ идиоти, нито гении... всичко е въпрос на лични предпочитания - за едните да експлоатират по-евтино, за другите да се друсат като на волска каруца
.
От друга страна за да може човек обективно да сравни окачване на нормална 520, на М5 и афтърмаркет окачване, трябва да ги е пробвал всичките... и накрая - може би всяка 520 може да се засили достатъчно спрямо М5 за една поредица от завои, където доброто окачване има какво да покаже... все пак окачването не е преди всичко каране направо с 250
По темата - дебелите стаб. щанги са само част от спортно ориентираното окачване и разликата е осезаема, само че ако се сменят само те, ще се промени поведението само в ситуациите, в които щангите "работят".

От друга страна за да може човек обективно да сравни окачване на нормална 520, на М5 и афтърмаркет окачване, трябва да ги е пробвал всичките... и накрая - може би всяка 520 може да се засили достатъчно спрямо М5 за една поредица от завои, където доброто окачване има какво да покаже... все пак окачването не е преди всичко каране направо с 250

По темата - дебелите стаб. щанги са само част от спортно ориентираното окачване и разликата е осезаема, само че ако се сменят само те, ще се промени поведението само в ситуациите, в които щангите "работят".
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
Мдаа. То само с М5 може да я изкараш от завоя със 160
ю
Стабилизиращите щанги могат да накарат една кола да стои/да не стои. Затова при М5 примерно те са по-дебели. Затова се продават регулируеми биалетки, къстъм щанги и т.н., дето не са по 100-200лв... Няма абсолютно никакво значение с какъв мотор ти е колата!!! Малко допълнителна стабилност е винаги добре дошла, та ако ще и със 100 да си я караш.
ПП: Щангата неслучайно е наречена "стабилизираща"/("anti roll").


Стабилизиращите щанги могат да накарат една кола да стои/да не стои. Затова при М5 примерно те са по-дебели. Затова се продават регулируеми биалетки, къстъм щанги и т.н., дето не са по 100-200лв... Няма абсолютно никакво значение с какъв мотор ти е колата!!! Малко допълнителна стабилност е винаги добре дошла, та ако ще и със 100 да си я караш.
ПП: Щангата неслучайно е наречена "стабилизираща"/("anti roll").
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
Газовият инжекцион наистина е свързан с икономии,без промяна на динамиката на двигателя и има реален смисъл от него.
Когато двигателя не е с необходимите динамични характеристики,колата не може да се кара правилно с голяма скорост в завой,да не говорим за поредица от завои, това ,че си сложил не знам какво си окачване,а както 99% правят само елементи от него ти създава привидно чуство на сигурност и резултата е ,че те дават по новините.
Това къде-на един завой на магистралата сигурно.И ако не си сложа усилени стабилизиращи щанги ще се пребия.
И за какво точно ти е тази стабилност-може ли да обясниш.Значи Е34 не е добре изчислено да вземе завой със 100км и трябва да го достабилизирам.

Когато двигателя не е с необходимите динамични характеристики,колата не може да се кара правилно с голяма скорост в завой,да не говорим за поредица от завои, това ,че си сложил не знам какво си окачване,а както 99% правят само елементи от него ти създава привидно чуство на сигурност и резултата е ,че те дават по новините.

То само с М5 може да я изкараш от завоя със 160
Това къде-на един завой на магистралата сигурно.И ако не си сложа усилени стабилизиращи щанги ще се пребия.

Малко допълнителна стабилност е винаги добре дошла, та ако ще и със 100 да си я караш.
И за какво точно ти е тази стабилност-може ли да обясниш.Значи Е34 не е добре изчислено да вземе завой със 100км и трябва да го достабилизирам.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
Тия завои по магистралата аз не ги броя
Говоря ти за натискане на автомобила до максималните му възможности. Правил съм ги тия неща, возили са ме също така, и знам какво може да се изкара от привидно малкия потенциал на подобна стокова кола. То и по-добри спирачки не й трябват, нали немеца е преценил какви да сложи. Ама поне веднъж в определена ситуация ти се е искало малко повече спирачна мощ
Пределно ясно е, че поведението на колата няма да се промени коренно. За това се иска цял кит окачване, наистина добри гуми и т.н., и не напоследно място шофьор, който умее да ги оползотвори. Но си е + да се направи такъв лек ъпгрейд. Друг е въпроса, че не всички виждат смисъл в това... което е жалко.


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
zvetiko написа:Газовият инжекцион наистина е свързан с икономии,без промяна на динамиката на двигателя и има реален смисъл от него.![]()
Когато двигателя не е с необходимите динамични характеристики,колата не може да се кара правилно с голяма скорост в завой,да не говорим за поредица от завои, това ,че си сложил не знам какво си окачване,а както 99% правят само елементи от него ти създава привидно чуство на сигурност и резултата е ,че те дават по новините.![]()
Ако ти чувстваш, че имаш право да компроментираш работата на баварските инженери с един газов инжекцион, би трябвало и аз да чувствам че имам същото право, но с някакво измислено окачване... Обърнато в контекста на темата - който иска да си сложи дебели стаб. щанги нека си сложи, а по новините дават и тези, които заради една щанга са си повярвали, че могат да карат, както и онези, на който са им гръмнали бутилките, т.е. повярвали са си че ще им е евтино... както виждаш това е философски спор, а не технически

Като обобщение - ти казваш няма смисъл да се ъпгрейдват стабилизиращите щанги - хубаво, така мислиш, така си написал, други казват има смисъл - пак хубаво, а дали е правилно да се ъпгрейдват - същата работа - за теб не е, за друг е... какво има да му спориме толкова

- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
На колегата темата е много интересна и полезна. Прочети я. Аз взех от 540и задна щанга която е 18мм. По реалоем-а я дават 15мм, както е на оригиналните комбита, ама може пък и да са си я поръчвали по-дебела... Искам да кажа, че 18мм можеш и да си намериш по-лесно отколкото си мислиш. Ходиш - мериш. А за предна 25мм ако решиш имам една - предната от 540-то... Тампони нови...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- georgivar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
Четох я темата предишната и оттам се ентусиазирах. И гледах в реалоем-а. Специално за моята 520-ка излизат тия опции. Доколкото знам спортното окачване като опция като се поръчва е точно като за мене - малко по-добър хендлинг от стандартното. Аз точно това и търся, щото усещам недостатъци рядко само при някакви изцепки, т.е. не ми е за редовно спортно каране.
За отпред я дават 25мм от м-окачване
31 35 1 138 704 D=24MM
31 35 1 140 192 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes
За отзад разликата пак е 1мм по-дебела
33 53 1 132 197 D=15MM
33 55 1 140 141 D=16MM
For vehicles with:
Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl. (S227A) = Yes
За ТДС-а дето казвате излиза друг номер иначе като дебелина е пак 25мм
31 35 2 226 333 D=25MM
31 35 2 226 333 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes
За м5 туринг отпред дават 25мм, а отзад 20мм.
И сега следващия въпрос - има ли по-добър ъпгрейд по окачването за тия 300-400 лева (или може би по-малко ако се намери 2-ра ръка задната щанга)? Говорим за ъпгрейд, а не за ремонти
За отпред я дават 25мм от м-окачване
31 35 1 138 704 D=24MM
31 35 1 140 192 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes
За отзад разликата пак е 1мм по-дебела
33 53 1 132 197 D=15MM
33 55 1 140 141 D=16MM
For vehicles with:
Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl. (S227A) = Yes
За ТДС-а дето казвате излиза друг номер иначе като дебелина е пак 25мм
31 35 2 226 333 D=25MM
31 35 2 226 333 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes
За м5 туринг отпред дават 25мм, а отзад 20мм.
И сега следващия въпрос - има ли по-добър ъпгрейд по окачването за тия 300-400 лева (или може би по-малко ако се намери 2-ра ръка задната щанга)? Говорим за ъпгрейд, а не за ремонти

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
georgivar написа:Четох я темата предишната и оттам се ентусиазирах. И гледах в реалоем-а. Специално за моята 520-ка излизат тия опции. Доколкото знам спортното окачване като опция като се поръчва е точно като за мене - малко по-добър хендлинг от стандартното. Аз точно това и търся, щото усещам недостатъци рядко само при някакви изцепки, т.е. не ми е за редовно спортно каране.
За отпред я дават 25мм от м-окачване
31 35 1 138 704 D=24MM
31 35 1 140 192 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes
За отзад разликата пак е 1мм по-дебела
33 53 1 132 197 D=15MM
33 55 1 140 141 D=16MM
For vehicles with:
Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl. (S227A) = Yes
За ТДС-а дето казвате излиза друг номер иначе като дебелина е пак 25мм
31 35 2 226 333 D=25MM
31 35 2 226 333 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes
За м5 туринг отпред дават 25мм, а отзад 20мм.
И сега следващия въпрос - има ли по-добър ъпгрейд по окачването за тия 300-400 лева (или може би по-малко ако се намери 2-ра ръка задната щанга)? Говорим за ъпгрейд, а не за ремонти
Ами по-горе КРЕТЕН ти каза, че има предна щанга 25мм от 540 която се слага без преправяне на 520. Със задната щанга се процедира по същия начин. С останалите 280лв (от 400) може да си купиш по-ниски пружини. Тези щанги от тдс можеш да ги намериш за по 30-40лв (предни говоря). 18мм задна аз лично я купих от м5 седан за 40лв.
Ако си мераклия за 20мм задна щанга вече е доста трудно да намериш на 2-ра ръка и ще се наложи да я закупиш от официалния представител. Към 280лв мисля, че беше. Цената можеш да провериш и с номера на щангата в сайта на Дарукар.
(Мисля, че се повтарям по-горе, но лично за мен при поставянето на по-дебела задна щанга се усети подобрение при завой. Колата се усеща по-стабилна и се накланя по-малко)
Он-топик:
Под по-добър ъпгрейд какво разбираш? Още по-дебели щанги от изброените от теб или нещо друго свързано с окачването?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?
georgivar написа:Четох я темата предишната и оттам се ентусиазирах. И гледах в реалоем-а. Специално за моята 520-ка излизат тия опции. Доколкото знам спортното окачване като опция като се поръчва е точно като за мене - малко по-добър хендлинг от стандартното. Аз точно това и търся, щото усещам недостатъци рядко само при някакви изцепки, т.е. не ми е за редовно спортно каране.
За отпред я дават 25мм от м-окачване
31 35 1 138 704 D=24MM
31 35 1 140 192 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes
За отзад разликата пак е 1мм по-дебела
33 53 1 132 197 D=15MM
33 55 1 140 141 D=16MM
For vehicles with:
Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl. (S227A) = Yes
За ТДС-а дето казвате излиза друг номер иначе като дебелина е пак 25мм
31 35 2 226 333 D=25MM
31 35 2 226 333 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes
За м5 туринг отпред дават 25мм, а отзад 20мм.
И сега следващия въпрос - има ли по-добър ъпгрейд по окачването за тия 300-400 лева (или може би по-малко ако се намери 2-ра ръка задната щанга)? Говорим за ъпгрейд, а не за ремонти
Аз не видях с амортисор и пружина какви си ,направо за щанга тръгна ????
+ това ако си с 205/65/15 и 33мм щанга да сложиш все таз.
И нека темата остане за щангите , че газта е много тежка тема с неясен летален изход



М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани