Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i Touring '96

Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от georgivar » 10 Мар 2012, 18:04

Ако сменя стабилизиращите щанги отпред и отзад с по-добели (за коли със спортно окачване). Ще има ли осезаема разлика в стабилността и усукването на купето?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от Ненко Вранков » 10 Мар 2012, 21:43

не... по-добри помисли над окачването и тампоните, зависи какво целиш и как/къде караш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от Zubcho » 11 Мар 2012, 11:07

Е-е-е Ненко, ти как го каза все едно си слагал такива щанги :)

Има подобрение и то осезаемо. Търсиш предна щанга от е34 ТДС комби (25мм) същата като на М5 и задна щанга от М5 седан (18мм) или комби (20мм). За съжаление втората е почти неоткриваема и можеш да си я закупиш от официалния представител срещу 280лв (май толкова струва трябва да провериш). Поставянето е много лесно и единствено трябва да си купиш нови тампони. Предните са 40лв двата задните към 30лв. Взимай само за м5, че са по-твърди.

Има колега от форума който е с 27мм предна щанга от е31 (850и). Тя също става, но е нужно малко преправяне за да пасне. Позволявам си директен цитат на колегата, ако има нещо против нека каже и ще променим нещата в този пост.

Postman написа:Неотдавна пристигна и корава предна стабилизираща щанга - 27мм, понеже старите такива са дефицитни се наложи да взема нова.
Парт номерът е 31 35 2 227 364, а донорът - Е31 850 CSi. В момента карам с 24 мм отпред и 20 отзад. На повечето Е34 може да се монтира директно, но при по-късните "двайски", каквато е моята, се налага малка преработка отдолу, за да стане като по учебник. Когато съм готов и покарам ще споделя впечатления.
Благодаря на колегата за съдействието!Изображение


Още 1 жокер. Вече правят тук и полиуретанови тампони за предните носачи, както и за задния мост. Единствения минус, е че като се отмие греста и скърцат

Ето линк. ЦЪК

Надявам се да съм ти помогнал и успех.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от VesoPesa » 11 Мар 2012, 11:30

Първо, цитата на дето Зъбчо ти е дал, е от една тема 10-15 страници, в която един колега(цитирания) си прави точно такива експерименти. Ползвай търсачката и ще я намериш.

Колкото до полиуретановите тампони - не се занимавай с глупости :!:

Пауърфлекс-а е недомислен и е мек за тая голяма кола и омеква за норматив, а ефекта е... :banghead:

За българските - доста по-твърди са от Пауърфлекс-а, но там е и техния проблем - прехвърлят всички натоварвания към купето. :idea:
А за скърцането - мажат се с морска грес която не се отмива ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от zvetiko » 11 Мар 2012, 11:45

2000 кубиковият двигател е прекалено мощен за Е34 и усилените стабилизиращи щанги според мен са задължителни-без тях звяра няма удържане. ;) Също ако прехвърлиш цялото окачване от една М5-ца на стандартна 2000 кубикова Е34-ка колата просто хвръква,както един колега от Е36 ми казваше ,че като сложил спортни седалки и колата вървяла по-добре.
Колеги,защо смятате конструкторите на БМВ за идиоти ,които не могат да си изчисляват колите и то със съответното застраховане.За умрелият 2000 кубиковият двигател окачването е едно ,за М5 със съответният двигател съвсем друго-кола със слаб двигател просто не можеш да я настъпиш както трябва ,за да имаш нужда от съответното окачване.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от Postman » 11 Мар 2012, 12:45

Както някои слагат газови уредби, така други слагат твърдо окачване - нито едно от двете не прави инженерите на БМВ идиоти, нито гении... всичко е въпрос на лични предпочитания - за едните да експлоатират по-евтино, за другите да се друсат като на волска каруца :).

От друга страна за да може човек обективно да сравни окачване на нормална 520, на М5 и афтърмаркет окачване, трябва да ги е пробвал всичките... и накрая - може би всяка 520 може да се засили достатъчно спрямо М5 за една поредица от завои, където доброто окачване има какво да покаже... все пак окачването не е преди всичко каране направо с 250 :)

По темата - дебелите стаб. щанги са само част от спортно ориентираното окачване и разликата е осезаема, само че ако се сменят само те, ще се промени поведението само в ситуациите, в които щангите "работят".

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Мар 2012, 12:48

Мдаа. То само с М5 може да я изкараш от завоя със 160 ;) :banghead: ю
Стабилизиращите щанги могат да накарат една кола да стои/да не стои. Затова при М5 примерно те са по-дебели. Затова се продават регулируеми биалетки, къстъм щанги и т.н., дето не са по 100-200лв... Няма абсолютно никакво значение с какъв мотор ти е колата!!! Малко допълнителна стабилност е винаги добре дошла, та ако ще и със 100 да си я караш.

ПП: Щангата неслучайно е наречена "стабилизираща"/("anti roll").

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от zvetiko » 11 Мар 2012, 13:13

Газовият инжекцион наистина е свързан с икономии,без промяна на динамиката на двигателя и има реален смисъл от него. ;)
Когато двигателя не е с необходимите динамични характеристики,колата не може да се кара правилно с голяма скорост в завой,да не говорим за поредица от завои, това ,че си сложил не знам какво си окачване,а както 99% правят само елементи от него ти създава привидно чуство на сигурност и резултата е ,че те дават по новините. ;)

То само с М5 може да я изкараш от завоя със 160


Това къде-на един завой на магистралата сигурно.И ако не си сложа усилени стабилизиращи щанги ще се пребия. ;)

Малко допълнителна стабилност е винаги добре дошла, та ако ще и със 100 да си я караш.

И за какво точно ти е тази стабилност-може ли да обясниш.Значи Е34 не е добре изчислено да вземе завой със 100км и трябва да го достабилизирам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Мар 2012, 13:31

Тия завои по магистралата аз не ги броя :winky: Говоря ти за натискане на автомобила до максималните му възможности. Правил съм ги тия неща, возили са ме също така, и знам какво може да се изкара от привидно малкия потенциал на подобна стокова кола. То и по-добри спирачки не й трябват, нали немеца е преценил какви да сложи. Ама поне веднъж в определена ситуация ти се е искало малко повече спирачна мощ ;) Пределно ясно е, че поведението на колата няма да се промени коренно. За това се иска цял кит окачване, наистина добри гуми и т.н., и не напоследно място шофьор, който умее да ги оползотвори. Но си е + да се направи такъв лек ъпгрейд. Друг е въпроса, че не всички виждат смисъл в това... което е жалко.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от Stanchev » 11 Мар 2012, 13:33

zvetiko, моля те, спри се :!:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от Postman » 11 Мар 2012, 14:40

zvetiko написа:Газовият инжекцион наистина е свързан с икономии,без промяна на динамиката на двигателя и има реален смисъл от него. ;)
Когато двигателя не е с необходимите динамични характеристики,колата не може да се кара правилно с голяма скорост в завой,да не говорим за поредица от завои, това ,че си сложил не знам какво си окачване,а както 99% правят само елементи от него ти създава привидно чуство на сигурност и резултата е ,че те дават по новините. ;)

Ако ти чувстваш, че имаш право да компроментираш работата на баварските инженери с един газов инжекцион, би трябвало и аз да чувствам че имам същото право, но с някакво измислено окачване... Обърнато в контекста на темата - който иска да си сложи дебели стаб. щанги нека си сложи, а по новините дават и тези, които заради една щанга са си повярвали, че могат да карат, както и онези, на който са им гръмнали бутилките, т.е. повярвали са си че ще им е евтино... както виждаш това е философски спор, а не технически :) и може да си го водим до другия петък.
Като обобщение - ти казваш няма смисъл да се ъпгрейдват стабилизиращите щанги - хубаво, така мислиш, така си написал, други казват има смисъл - пак хубаво, а дали е правилно да се ъпгрейдват - същата работа - за теб не е, за друг е... какво има да му спориме толкова :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от KPETEH » 12 Мар 2012, 10:22

На колегата темата е много интересна и полезна. Прочети я. Аз взех от 540и задна щанга която е 18мм. По реалоем-а я дават 15мм, както е на оригиналните комбита, ама може пък и да са си я поръчвали по-дебела... Искам да кажа, че 18мм можеш и да си намериш по-лесно отколкото си мислиш. Ходиш - мериш. А за предна 25мм ако решиш имам една - предната от 540-то... Тампони нови...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i Touring '96

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от georgivar » 12 Мар 2012, 11:58

Четох я темата предишната и оттам се ентусиазирах. И гледах в реалоем-а. Специално за моята 520-ка излизат тия опции. Доколкото знам спортното окачване като опция като се поръчва е точно като за мене - малко по-добър хендлинг от стандартното. Аз точно това и търся, щото усещам недостатъци рядко само при някакви изцепки, т.е. не ми е за редовно спортно каране.

За отпред я дават 25мм от м-окачване
31 35 1 138 704 D=24MM
31 35 1 140 192 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes

За отзад разликата пак е 1мм по-дебела
33 53 1 132 197 D=15MM
33 55 1 140 141 D=16MM
For vehicles with:
Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl. (S227A) = Yes

За ТДС-а дето казвате излиза друг номер иначе като дебелина е пак 25мм
31 35 2 226 333 D=25MM
31 35 2 226 333 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes

За м5 туринг отпред дават 25мм, а отзад 20мм.

И сега следващия въпрос - има ли по-добър ъпгрейд по окачването за тия 300-400 лева (или може би по-малко ако се намери 2-ра ръка задната щанга)? Говорим за ъпгрейд, а не за ремонти :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от Zubcho » 12 Мар 2012, 12:05

georgivar написа:Четох я темата предишната и оттам се ентусиазирах. И гледах в реалоем-а. Специално за моята 520-ка излизат тия опции. Доколкото знам спортното окачване като опция като се поръчва е точно като за мене - малко по-добър хендлинг от стандартното. Аз точно това и търся, щото усещам недостатъци рядко само при някакви изцепки, т.е. не ми е за редовно спортно каране.

За отпред я дават 25мм от м-окачване
31 35 1 138 704 D=24MM
31 35 1 140 192 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes

За отзад разликата пак е 1мм по-дебела
33 53 1 132 197 D=15MM
33 55 1 140 141 D=16MM
For vehicles with:
Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl. (S227A) = Yes

За ТДС-а дето казвате излиза друг номер иначе като дебелина е пак 25мм
31 35 2 226 333 D=25MM
31 35 2 226 333 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes

За м5 туринг отпред дават 25мм, а отзад 20мм.

И сега следващия въпрос - има ли по-добър ъпгрейд по окачването за тия 300-400 лева (или може би по-малко ако се намери 2-ра ръка задната щанга)? Говорим за ъпгрейд, а не за ремонти :)


Ами по-горе КРЕТЕН ти каза, че има предна щанга 25мм от 540 която се слага без преправяне на 520. Със задната щанга се процедира по същия начин. С останалите 280лв (от 400) може да си купиш по-ниски пружини. Тези щанги от тдс можеш да ги намериш за по 30-40лв (предни говоря). 18мм задна аз лично я купих от м5 седан за 40лв.

Ако си мераклия за 20мм задна щанга вече е доста трудно да намериш на 2-ра ръка и ще се наложи да я закупиш от официалния представител. Към 280лв мисля, че беше. Цената можеш да провериш и с номера на щангата в сайта на Дарукар.

(Мисля, че се повтарям по-горе, но лично за мен при поставянето на по-дебела задна щанга се усети подобрение при завой. Колата се усеща по-стабилна и се накланя по-малко)

Он-топик:

Под по-добър ъпгрейд какво разбираш? Още по-дебели щанги от изброените от теб или нещо друго свързано с окачването?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Има ли смисъл от ъпгрейд на стабилизиращи щанги?

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 12 Мар 2012, 12:09

georgivar написа:Четох я темата предишната и оттам се ентусиазирах. И гледах в реалоем-а. Специално за моята 520-ка излизат тия опции. Доколкото знам спортното окачване като опция като се поръчва е точно като за мене - малко по-добър хендлинг от стандартното. Аз точно това и търся, щото усещам недостатъци рядко само при някакви изцепки, т.е. не ми е за редовно спортно каране.

За отпред я дават 25мм от м-окачване
31 35 1 138 704 D=24MM
31 35 1 140 192 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes

За отзад разликата пак е 1мм по-дебела
33 53 1 132 197 D=15MM
33 55 1 140 141 D=16MM
For vehicles with:
Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl. (S227A) = Yes



За ТДС-а дето казвате излиза друг номер иначе като дебелина е пак 25мм
31 35 2 226 333 D=25MM
31 35 2 226 333 D=25MM
For vehicles with:
M Sports suspension (S704A) = Yes

За м5 туринг отпред дават 25мм, а отзад 20мм.

И сега следващия въпрос - има ли по-добър ъпгрейд по окачването за тия 300-400 лева (или може би по-малко ако се намери 2-ра ръка задната щанга)? Говорим за ъпгрейд, а не за ремонти :)


Аз не видях с амортисор и пружина какви си ,направо за щанга тръгна ????
+ това ако си с 205/65/15 и 33мм щанга да сложиш все таз.

И нека темата остане за щангите , че газта е много тежка тема с неясен летален изход :) .Аз от мойта съм доволен .,4 пъти я прехвърлям :mhihi:
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook