Проблем с бавно загряване
Модератор: Технически модератори
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- el_nino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 15.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E30 320i Convertible '87
Проблем с бавно загряване
Колеги имам проблем с бавно загрпване . Колата нощува в гараж, когато я изкарам то него почти веднага стрелката на температурата мръдва от първата чертичка , но за да се изправи стрелката в нормалното положение на колата са и нужни около 15+ км градско каране при външна температура около 0-5 градуса . При спускане по енерция по наклон и при посточнна работа на парното нямам никакви връщания на стрелката на температурата към по-студено . Лятото си загряваше нормално . Колата е обезвъздушена на 100% . След като загрее колата се държи в абсолютно нормални граници , т.е. стралката непомръдва от 12 без 1 дори и на дълги преходи от по 500км !
Февруари месец са и сменени водна помпа , ремъците и термостата . Единствено виското е старото и работи като постоянно зацепено , т.е. няколко секунди след като запаля не утихва ами си върти постоянно (звук като на самолет) независимо дали е загряла или студена .
Въпроса ми е дали след смяната на виското ще се нормализира загряването на колата или някои от компонентите термостат или водна помпа са или лошо качество или сменени само на думи от майстора ?
Колеги колата е Е39 но пускам и тук темата поради еднаквоста на двигателите . От доста време се боря с този проблем и вече 8 месеца няма решение , колегите от подфорума на Е39 също нямат решения засега .
Февруари месец са и сменени водна помпа , ремъците и термостата . Единствено виското е старото и работи като постоянно зацепено , т.е. няколко секунди след като запаля не утихва ами си върти постоянно (звук като на самолет) независимо дали е загряла или студена .
Въпроса ми е дали след смяната на виското ще се нормализира загряването на колата или някои от компонентите термостат или водна помпа са или лошо качество или сменени само на думи от майстора ?
Колеги колата е Е39 но пускам и тук темата поради еднаквоста на двигателите . От доста време се боря с този проблем и вече 8 месеца няма решение , колегите от подфорума на Е39 също нямат решения засега .
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблем с бавно загряване
За пробата можеш да пробваш без виско да видиш как ще се държи
Също като идея ако от някой сервиз или приятел, можеш да вземеш неработещо виско и също с него да пробваш как ще загрява.
При мен виското е от ТДС въпреки че съм с бензинов мотор ( така си е просто от завода) и мога да ти кажа че при мен виското при палене се чува, утихва и после само когато загрее се обажда, и то доста рядко
ПС виското сам съм си го ревизирал, правил и настройвал, така че да е близко до истината.
Също като идея ако от някой сервиз или приятел, можеш да вземеш неработещо виско и също с него да пробваш как ще загрява.
При мен виското е от ТДС въпреки че съм с бензинов мотор ( така си е просто от завода) и мога да ти кажа че при мен виското при палене се чува, утихва и после само когато загрее се обажда, и то доста рядко

ПС виското сам съм си го ревизирал, правил и настройвал, така че да е близко до истината.

- kokali praa vsiakvi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 21.03.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
- Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
- Детайли за колата: Истинската 328ца
Re: Проблем с бавно загряване
Ми термостата е за смяна, ма аз бих сменил и виското.
Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблем с бавно загряване
kokali praa vsiakvi написа:Ми термостата е за смяна, ма аз бих сменил и виското.
Да де ама един път загрее ли термостата я поддържа топла чрез отваряне/затваряне


- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Проблем с бавно загряване
_65536_kb_sec_ написа:kokali praa vsiakvi написа:Ми термостата е за смяна, ма аз бих сменил и виското.
Да де ама един път загрее ли термостата я поддържа топла чрез отваряне/затваряне
Да така е и в тоя ред на мисли ако термостата е здрав, няма значение виското в какво положение е просто термостата ще затваря по-често за по мъничко.

- kokali praa vsiakvi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 21.03.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
- Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
- Детайли за колата: Истинската 328ца
Re: Проблем с бавно загряване
_65536_kb_sec_ написа:kokali praa vsiakvi написа:Ми термостата е за смяна, ма аз бих сменил и виското.
Да де ама един път загрее ли термостата я поддържа топла чрез отваряне/затваряне
Как дя потдържа топла, като е запекъл отворен или полуотворен? Първо него да смени и мисля ще е наред.
Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблем с бавно загряване
kokali praa vsiakvi написа:_65536_kb_sec_ написа:kokali praa vsiakvi написа:Ми термостата е за смяна, ма аз бих сменил и виското.
Да де ама един път загрее ли термостата я поддържа топла чрез отваряне/затваряне
Как дя потдържа топла, като е запекъл отворен или полуотворен? Първо него да смени и мисля ще е наред.
чичо, как да ти обясня че след като стои в работна температура и не слиза надолу, значи термостата си върши работата и затваря като усети студено и отваря после като се постопли водата, и просто виското е включено да охлажда прекалено много и тормози загряването...

- el_nino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 15.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E30 320i Convertible '87
Re: Проблем с бавно загряване
Да но по моята логика , на студена кола водата се върти в малкия кръг термостата е затворен, а радиатора който е обдухван от виското не е включен в малкия кръг , т.е. виското не би трябвало да влияе на загряването на колата защото водата се върти само в малкия кръг или се бъркам нещо ?
- ///MILEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 14.07.2006
- Местоположение: Русе
- Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX
- \MITETO\ DSB
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 9.05.2008
- Местоположение: Нови хан София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 525ТДС
- Мечтае да кара: Е 38 Дизел
- Детайли за колата: Снегорин
http://prntscr.com/c056ee
Re: Проблем с бавно загряване
При спускане по енерция по наклон и при посточнна работа на парното нямам никакви връщания на стрелката на температурата към по-студено .
При това положение термостата е здал багажа.

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Проблем с бавно загряване
Здравейте колеги,
Таблото на Е39 няма чертичка на 12 часа.
С други думи е много трудно да се определи местоположението на 12 без 1.
Също така температурният диапазон, в който стрелката се задържа във вертикално положение е по-голям от на Е34.
Искам да кажа, че дори и да не играе стрелката при продължително спускане или продължително натоварване това въобще не значи, че температурата не играе между 75 и 95 градуса примерно
Ако може колегата да сподели какъв термостат е сложил - марка и температура и сигурен ли е, че е спазил посоката на стрелката на тялото на термостата.
Също и с какъв антифриз кара и с каква пропорция. Не за колко градуса, а колко литра концентрат към колко литра вода. И дали водата е дестилирана/дейонизирана или е чешмянка.
Поздрави,
Д
Таблото на Е39 няма чертичка на 12 часа.
С други думи е много трудно да се определи местоположението на 12 без 1.
Също така температурният диапазон, в който стрелката се задържа във вертикално положение е по-голям от на Е34.
Искам да кажа, че дори и да не играе стрелката при продължително спускане или продължително натоварване това въобще не значи, че температурата не играе между 75 и 95 градуса примерно

Ако може колегата да сподели какъв термостат е сложил - марка и температура и сигурен ли е, че е спазил посоката на стрелката на тялото на термостата.
Също и с какъв антифриз кара и с каква пропорция. Не за колко градуса, а колко литра концентрат към колко литра вода. И дали водата е дестилирана/дейонизирана или е чешмянка.
Поздрави,
Д

- el_nino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 15.05.2004
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW E30 320i Convertible '87
Re: Проблем с бавно загряване
Когато купих колта я закарах при Явор да се обслужи , ремъци , водна помпа, термостат, антифриз и т.н. Не знам марките на резервните части поради простата причина че имах достатъчно доверие на Явор за тези неща . Не мисля че той може да сложи термостат по грешен начин и да не спази посоката !
Кажете как да проверя термостата дали отваря и затваря в правилния момент защото не съм запознат с това (пипане на маркучи и кой маркуч кога трябва да е студен/топъл) ?
Благодаря ви колеги предварително , добре че има Е34 подфорум че при Е39-ките в темата ми все още няма нито 1 мнение
Кажете как да проверя термостата дали отваря и затваря в правилния момент защото не съм запознат с това (пипане на маркучи и кой маркуч кога трябва да е студен/топъл) ?
Благодаря ви колеги предварително , добре че има Е34 подфорум че при Е39-ките в темата ми все още няма нито 1 мнение

- BMario
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 524 тд
- Мечтае да кара: самолет
- Детайли за колата: невзрачна
Re: Проблем с бавно загряване
Правилната работа на термостата можеш да провериш само ако го свалиш от колата,в съд на котлона и термометър до 100 градуса.С пипане на маркучите можеш ориентировъчно да провериш отваря или не.Понякога се случва термостата да работи,но да не затваря напълно.Предполагам,че с падането на температурите ще започнат и оплаквания,че колата не може,или съвсем трудно достига работна температура.
По-добре го свали и ревизирай,както казват колегите.
По-добре го свали и ревизирай,както казват колегите.
Искаш ли да направиш нещо,намираш начин.Не искаш ли-намираш причина и то важна!
- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Проблем с бавно загряване
Не виждам да има проблем с термостата
Щом си държи температурата и при спускане и т.н. не се движи стрелката, значи не стои пуло отворен и т.н. Другия момент не го коментирам защото щеше да има колеги кипна ми чайника
За мен проблема е виското
То заема съществено място в охлаждането на автомобила. Така че с две думи смениси виското и то не вземай Закс ами Бер това е правилното виско 




- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Проблем с бавно загряване
\MITETO\ DSB написа:При спускане по енерция по наклон и при посточнна работа на парното нямам никакви връщания на стрелката на температурата към по-студено .
При това положение термостата е здал багажа.
Тука си в голяма грешка

На Е31-цата имам този проблем и на пролет ще бъде направена ревия. при нея при продължително спускане ми пада стрелката към студено. Макар че може и да има измама защото тоя V12 е голям чугун. Лятото когато беше 35-38 градуса, като съм карал в града и като изключа мотора и в следващите 3-5 мин. запаля отново стрелката ми мърдаше в дясно към по топъл мотор и аз се притисних но питах на доста места и ми обясниха че е нормално с тоя мотор, задържа се голямо количество горещ антифриз в мотора и датчика за момент показва по висока температура. Като запаля и завърти виското и помпата всичко си идва на мястото.
46 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани