За сферите на нивомата при Touring-a
Модератор: Технически модератори
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
За сферите на нивомата при Touring-a
Колеги повдигам въпроса за сферите за сетен път, защото искам да избавя возещите се отзад от супер некомфортото поведение на туринга!
Да ли ако сменя сферите, което си мисля да направя, ще се промени твърдоста на окачването на здния мост!?
Благодаря предварително!
Да ли ако сменя сферите, което си мисля да направя, ще се промени твърдоста на окачването на здния мост!?
Благодаря предварително!
Good Luck
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
и аз имам някакъв такъв проблем... но аз съм с нивомат на седан-а - много подскача отзад.. омекотява като падне в дупка и после ме изхвърля много бързо нагоре
получава се едно неприятно чувство... регулирах го нагоре надолу с кантара, може би като е малко по високо става по твърдо но тоя гаден "ефект" не изчезва.. някви идеи ?

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Регулирай си нивомата до заводските му стойности и всичко ще ти се оправи. Нито да е висок, нито нисък. Postman беше регулирал нивомата на неговата кола и знае как става.
Поздрави.
Поздрави.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
И моята е някаква друсалка, аз си мисля, че е заради ниските гуми и 17-ките, но може и от тоя нивомат да е. 

BMW only!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
хахахаха
моя пък нивомат е премахнат от някой предишен собственик и май се досещам кой е въпросния, и е запушил сферите с парцали. Пожелавам му само хубави работи на неговата кола да му се случват за което...
моя пък нивомат е премахнат от някой предишен собственик и май се досещам кой е въпросния, и е запушил сферите с парцали. Пожелавам му само хубави работи на неговата кола да му се случват за което...

Аз се чудя как да я втвърдя като камък отзад и ми се струва мека въпреки 17-ките и "спортните" пружини, а пък на вас ви е твърдо в оригиналната форма
... Имам усещането, че при мен нивомата така и не успях да го регулирам както си представях че трябваше. Та оттам изхождам, че ако си пререгулирате вашите, в смисъл да свалите "точката на зацепване" надолу, ще се получи ефекта който искате.
Това предполага малкото лостче, хванато на задната стабилизираща щанга да се разхлаби с ключ 8 и да се премести съвсем малко назад (ама наистина малко). Въпреки всичко не ви съветвам да го правите
.

Това предполага малкото лостче, хванато на задната стабилизираща щанга да се разхлаби с ключ 8 и да се премести съвсем малко назад (ама наистина малко). Въпреки всичко не ви съветвам да го правите

- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
Postman написа:Аз се чудя как да я втвърдя като камък отзад и ми се струва мека въпреки 17-ките и "спортните" пружини, а пък на вас ви е твърдо в оригиналната форма... Имам усещането, че при мен нивомата така и не успях да го регулирам както си представях че трябваше. Та оттам изхождам, че ако си пререгулирате вашите, в смисъл да свалите "точката на зацепване" надолу, ще се получи ефекта който искате.
Това предполага малкото лостче, хванато на задната стабилизираща щанга да се разхлаби с ключ 8 и да се премести съвсем малко назад (ама наистина малко). Въпреки всичко не ви съветвам да го правите.
Работата с машината ми е известна (повдигнал съм задницата с 2см.) но немисля че ще се оправят нещата с врщане на заводските настройки!
Въпроса е че като мина през неравност задните гуми остават във въздуха и който се возина задната седалка също губи контакт междо задните си части и седалката!



Good Luck
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
Трябва да се оправят ако пререгулираш, поради следната причина:
когато хидравличният шибър е настроен да сработва при по-свита задница, тогава няма хидравлична връзка между помпата и амортисьорите, което означава че при свиване на амортисьора обратната му реакция включва сила породена от налягането в сферите, което помня че беше 30 бара (както и от пружината и евентуално стабилизиращата щанга разбира се), но когато нивомата е този, който поддържа височината на задницата (ако например си го повдигнал допълнително с 2 см), тогава реакцията от хидравликата е с налягането на помпата (а не на сферите), което е 130 бара. Т.е. има осезаема разлика в силата, с която самия амортисьор противодейства на неравностите по пътя. Това е, което не е същото, не мисля че сферите са проблем.
За пример - когато сложих дебелата стабилизираща щанга отзад и колата бе свалена от крика нивомата беше регулиран и даваше максимално повдигане - тогава излязох да пробвам колата и беше като лагерница отзад - усещах всяко камъче на пътя.
Според мен именно това ще ти реши проблема - пусни колата до заводското положение, когато бива поддържана задницата само от пружинната сила и именно там презацепи нивомата (или още малко по-надолу ако искаш още по-комфортно возене).
когато хидравличният шибър е настроен да сработва при по-свита задница, тогава няма хидравлична връзка между помпата и амортисьорите, което означава че при свиване на амортисьора обратната му реакция включва сила породена от налягането в сферите, което помня че беше 30 бара (както и от пружината и евентуално стабилизиращата щанга разбира се), но когато нивомата е този, който поддържа височината на задницата (ако например си го повдигнал допълнително с 2 см), тогава реакцията от хидравликата е с налягането на помпата (а не на сферите), което е 130 бара. Т.е. има осезаема разлика в силата, с която самия амортисьор противодейства на неравностите по пътя. Това е, което не е същото, не мисля че сферите са проблем.
За пример - когато сложих дебелата стабилизираща щанга отзад и колата бе свалена от крика нивомата беше регулиран и даваше максимално повдигане - тогава излязох да пробвам колата и беше като лагерница отзад - усещах всяко камъче на пътя.
Според мен именно това ще ти реши проблема - пусни колата до заводското положение, когато бива поддържана задницата само от пружинната сила и именно там презацепи нивомата (или още малко по-надолу ако искаш още по-комфортно возене).
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Postman написа:Трябва да се оправят ако пререгулираш, поради следната причина:
когато хидравличният шибър е настроен да сработва при по-свита задница, тогава няма хидравлична връзка между помпата и амортисьорите, което означава че при свиване на амортисьора обратната му реакция включва сила породена от налягането в сферите, което помня че беше 30 бара (както и от пружината и евентуално стабилизиращата щанга разбира се), но когато нивомата е този, който поддържа височината на задницата (ако например си го повдигнал допълнително с 2 см), тогава реакцията от хидравликата е с налягането на помпата (а не на сферите), което е 130 бара. Т.е. има осезаема разлика в силата, с която самия амортисьор противодейства на неравностите по пътя. Това е, което не е същото, не мисля че сферите са проблем.
За пример - когато сложих дебелата стабилизираща щанга отзад и колата бе свалена от крика нивомата беше регулиран и даваше максимално повдигане - тогава излязох да пробвам колата и беше като лагерница отзад - усещах всяко камъче на пътя.
Според мен именно това ще ти реши проблема - пусни колата до заводското положение, когато бива поддържана задницата само от пружинната сила и именно там презацепи нивомата (или още малко по-надолу ако искаш още по-комфортно возене).




- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
Смъкването малко не ми е по сърце `щото колата си е малко с Off-road предназначение, но ще я посваля тия дни и ако не закомфортее
ще се ръся за сфери!

Good Luck
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
аз пробвах със завдските стойности 521 мм... и возията е същата имам чувството, че след неравност нивомата иска да ме изстреля в космоса
а искам малко по-конфортно да го направя...
има една точка в регулирането при която лостчето "спира" и трябва да се приложи по-голяма сила за да слезе още по-надолу незнам дали това е точката на зацепване за която Явор говори...
off-topic: Postman вчера сутринта ти махнах тука в младост-2 на умрелите полицай... и не ми се видя комбито да ти е толко твърдо отзад
но пък комбито кърти мивки
П.С. Тod кви пари са тея сфери...

има една точка в регулирането при която лостчето "спира" и трябва да се приложи по-голяма сила за да слезе още по-надолу незнам дали това е точката на зацепване за която Явор говори...

off-topic: Postman вчера сутринта ти махнах тука в младост-2 на умрелите полицай... и не ми се видя комбито да ти е толко твърдо отзад


П.С. Тod кви пари са тея сфери...
- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
Около 200лв за брой.
Good Luck
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
skylord написа:off-topic: Postman вчера сутринта ти махнах тука в младост-2 на умрелите полицай... и не ми се видя комбито да ти е толко твърдо отзадно пък комбито кърти мивки
Благодаря за комплимента!
Аз за това говоря - искам го много твърдо отзад и съвсем скоро ще обърна отново внимание на регулировката на шибърния кран на нивомата. Остана ми едно съмнение от последния път, че нещата не станаха както аз бих ги направил и затова ще проверя...
Tod, според мен ако сферите не са ти със спукани мембрани или изпуснал азот, дори да ги смениш возията едва ли ще се промени...
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани