За сферите на нивомата при Touring-a

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

За сферите на нивомата при Touring-a

Мнение от Tod » 13 Ное 2008, 22:12

Колеги повдигам въпроса за сферите за сетен път, защото искам да избавя возещите се отзад от супер некомфортото поведение на туринга!
Да ли ако сменя сферите, което си мисля да направя, ще се промени твърдоста на окачването на здния мост!?
Благодаря предварително!
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 13 Ное 2008, 22:35

и аз имам някакъв такъв проблем... но аз съм с нивомат на седан-а - много подскача отзад.. омекотява като падне в дупка и после ме изхвърля много бързо нагоре :roll: получава се едно неприятно чувство... регулирах го нагоре надолу с кантара, може би като е малко по високо става по твърдо но тоя гаден "ефект" не изчезва.. някви идеи ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 13 Ное 2008, 23:27

Регулирай си нивомата до заводските му стойности и всичко ще ти се оправи. Нито да е висок, нито нисък. Postman беше регулирал нивомата на неговата кола и знае как става.

Поздрави.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 13 Ное 2008, 23:41

И моята е някаква друсалка, аз си мисля, че е заради ниските гуми и 17-ките, но може и от тоя нивомат да е. :roll:
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 14 Ное 2008, 0:33

хахахаха
моя пък нивомат е премахнат от някой предишен собственик и май се досещам кой е въпросния, и е запушил сферите с парцали. Пожелавам му само хубави работи на неговата кола да му се случват за което...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 14 Ное 2008, 8:50

Аз се чудя как да я втвърдя като камък отзад и ми се струва мека въпреки 17-ките и "спортните" пружини, а пък на вас ви е твърдо в оригиналната форма :)... Имам усещането, че при мен нивомата така и не успях да го регулирам както си представях че трябваше. Та оттам изхождам, че ако си пререгулирате вашите, в смисъл да свалите "точката на зацепване" надолу, ще се получи ефекта който искате.
Това предполага малкото лостче, хванато на задната стабилизираща щанга да се разхлаби с ключ 8 и да се премести съвсем малко назад (ама наистина малко). Въпреки всичко не ви съветвам да го правите :).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 14 Ное 2008, 9:07

Postman написа:Аз се чудя как да я втвърдя като камък отзад и ми се струва мека въпреки 17-ките и "спортните" пружини, а пък на вас ви е твърдо в оригиналната форма :)... Имам усещането, че при мен нивомата така и не успях да го регулирам както си представях че трябваше. Та оттам изхождам, че ако си пререгулирате вашите, в смисъл да свалите "точката на зацепване" надолу, ще се получи ефекта който искате.
Това предполага малкото лостче, хванато на задната стабилизираща щанга да се разхлаби с ключ 8 и да се премести съвсем малко назад (ама наистина малко). Въпреки всичко не ви съветвам да го правите :).



Работата с машината ми е известна (повдигнал съм задницата с 2см.) но немисля че ще се оправят нещата с врщане на заводските настройки!
Въпроса е че като мина през неравност задните гуми остават във въздуха и който се возина задната седалка също губи контакт междо задните си части и седалката! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 14 Ное 2008, 9:17

Трябва да се оправят ако пререгулираш, поради следната причина:
когато хидравличният шибър е настроен да сработва при по-свита задница, тогава няма хидравлична връзка между помпата и амортисьорите, което означава че при свиване на амортисьора обратната му реакция включва сила породена от налягането в сферите, което помня че беше 30 бара (както и от пружината и евентуално стабилизиращата щанга разбира се), но когато нивомата е този, който поддържа височината на задницата (ако например си го повдигнал допълнително с 2 см), тогава реакцията от хидравликата е с налягането на помпата (а не на сферите), което е 130 бара. Т.е. има осезаема разлика в силата, с която самия амортисьор противодейства на неравностите по пътя. Това е, което не е същото, не мисля че сферите са проблем.
За пример - когато сложих дебелата стабилизираща щанга отзад и колата бе свалена от крика нивомата беше регулиран и даваше максимално повдигане - тогава излязох да пробвам колата и беше като лагерница отзад - усещах всяко камъче на пътя.
Според мен именно това ще ти реши проблема - пусни колата до заводското положение, когато бива поддържана задницата само от пружинната сила и именно там презацепи нивомата (или още малко по-надолу ако искаш още по-комфортно возене).


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 14 Ное 2008, 10:00

Postman написа:Трябва да се оправят ако пререгулираш, поради следната причина:
когато хидравличният шибър е настроен да сработва при по-свита задница, тогава няма хидравлична връзка между помпата и амортисьорите, което означава че при свиване на амортисьора обратната му реакция включва сила породена от налягането в сферите, което помня че беше 30 бара (както и от пружината и евентуално стабилизиращата щанга разбира се), но когато нивомата е този, който поддържа височината на задницата (ако например си го повдигнал допълнително с 2 см), тогава реакцията от хидравликата е с налягането на помпата (а не на сферите), което е 130 бара. Т.е. има осезаема разлика в силата, с която самия амортисьор противодейства на неравностите по пътя. Това е, което не е същото, не мисля че сферите са проблем.
За пример - когато сложих дебелата стабилизираща щанга отзад и колата бе свалена от крика нивомата беше регулиран и даваше максимално повдигане - тогава излязох да пробвам колата и беше като лагерница отзад - усещах всяко камъче на пътя.
Според мен именно това ще ти реши проблема - пусни колата до заводското положение, когато бива поддържана задницата само от пружинната сила и именно там презацепи нивомата (или още малко по-надолу ако искаш още по-комфортно возене).

:yes: Абсолютно моя го свалих щот возеше твърдо отзад и сега возията се оправи чувствително.Иначе некомфортната возия действително идва от сверите ако не е пипан нивомата.Има някаква мембрана която отделя маслото от газта която се къса и колата става дръвче отзад.Моя съвет към г-н Попов е да си свали малко г**а и ако още му е неудобно и му подскачат задните гости да смени и сферите :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 14 Ное 2008, 10:04

Ако са скъсани мембраните в сферите нищо не може да помогне в посока повишен комфорт... освен нови сфери или демонтиране на цялата система.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 14 Ное 2008, 11:10

Смъкването малко не ми е по сърце `щото колата си е малко с Off-road предназначение, но ще я посваля тия дни и ако не закомфортее :mhihi: ще се ръся за сфери!
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 14 Ное 2008, 12:23

аз пробвах със завдските стойности 521 мм... и возията е същата имам чувството, че след неравност нивомата иска да ме изстреля в космоса :mhihi: а искам малко по-конфортно да го направя...
има една точка в регулирането при която лостчето "спира" и трябва да се приложи по-голяма сила за да слезе още по-надолу незнам дали това е точката на зацепване за която Явор говори... :roll:

off-topic: Postman вчера сутринта ти махнах тука в младост-2 на умрелите полицай... и не ми се видя комбито да ти е толко твърдо отзад ;) но пък комбито кърти мивки :driving:

П.С. Тod кви пари са тея сфери...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 14 Ное 2008, 13:42

Около 200лв за брой.
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 14 Ное 2008, 13:44

пак е добре, че в дару амортесьорите за нивомата са по 1300 лв парчето...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 14 Ное 2008, 13:45

skylord написа:off-topic: Postman вчера сутринта ти махнах тука в младост-2 на умрелите полицай... и не ми се видя комбито да ти е толко твърдо отзад ;) но пък комбито кърти мивки :driving:

Благодаря за комплимента!
Аз за това говоря - искам го много твърдо отзад и съвсем скоро ще обърна отново внимание на регулировката на шибърния кран на нивомата. Остана ми едно съмнение от последния път, че нещата не станаха както аз бих ги направил и затова ще проверя...

Tod, според мен ако сферите не са ти със спукани мембрани или изпуснал азот, дори да ги смениш возията едва ли ще се промени...

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook