Габаритни диоди- ремонт

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 31.03.2008
Местоположение: PLOVDIV

Габаритни диоди- ремонт

Мнение от t_mobile » 10 Авг 2008, 7:29

Здравейте , купих си за 2-ри път бели габаритни диоди, но за съжаление пак изгоряха. Реших сам да си ги оправя, като ги изкарах от белия пластмасов цокъл. Отивайки в електронния магазин цените на белите диоди варираха според производителя.
Въпросът ми е на какъв ток трябва да работят диодите? (спецификация в магазина нямаше)
Последна промяна t_mobile на 10 Авг 2008, 7:42, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 16.12.2007
Местоположение: Варна

Мнение от drmirchev » 10 Авг 2008, 7:39

Диодите работят на 4,5 волта.За да бачка на 12 слагаш на всяко краче по едно съпротивление от по 200ома , може и 100ома но не знам колко ще искара така.

Голяма играчка си си отворил :( , направо земай нови и не се трови.Я кажи с лупа ли са ти тея дето изгоряха или с чупка.И ако са с лупа как ги набута във фара ;) , че моите трябваше да ги пиля.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 31.03.2008
Местоположение: PLOVDIV

Мнение от t_mobile » 10 Авг 2008, 7:45

Е колега и ти си в ТУ браво .
С пилене става работата.
А по 200 ома на катода и 200 ома на анода, така ли?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 10 Авг 2008, 9:06

Въпроса на колегата беше на какъв ток не какво напрежение :mhihi:

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 10 Авг 2008, 9:39

Четири пъти вече купувам бели и все горят :( Сигурен съм,че сините са вечни :mhihi:
Проблема е сериозен.Само бели си тичкат с ксенона 6000К. Сега карам с резервни диоди в жабката.
Знам магазин специализиран само за диоди и ако има майстор м/у нас да направи няколко комплекта качествени ще е чудесно.
Казвали са ми,че горят защото ползват евтини диоди китайчетата. Ако е така супер,ние ще си купим високо яркостни и готово.

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 10 Авг 2008, 9:52

NeoPrint написа:Четири пъти вече купувам бели и все горят :( Сигурен съм,че сините са вечни :mhihi:
Проблема е сериозен.Само бели си тичкат с ксенона 6000К. Сега карам с резервни диоди в жабката.
Знам магазин специализиран само за диоди и ако има майстор м/у нас да направи няколко комплекта качествени ще е чудесно.
Казвали са ми,че горят защото ползват евтини диоди китайчетата. Ако е така супер,ние ще си купим високо яркостни и готово.

Аз се чудех защо мойте китайчета пак не светят (то за 1лв. цял месец)... и аз съм с 6000К ксенончета и смених всички видове цветове на габаритите и наистина само белите си тичкат като хората... ако някой измисли някакви подобрени, ще си взема два комплекта.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 31.03.2008
Местоположение: PLOVDIV

Мнение от t_mobile » 10 Авг 2008, 13:50

Работя по въпроса. Има ли пожително-треан ефект ще пиша

Само някой ако каже на какъв ток горе долу могат да работят ще е добре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 16.12.2007
Местоположение: Варна

Мнение от drmirchev » 10 Авг 2008, 18:59

Слагай резисторите и си готов.Работят с незначително малък ток.Земи един мултицет напрей го да мери ампери и го пусни през някой диод където ти бачка добре, примерно някое радио или тв така ще разбереш какъв ток ти зема ама не виждам смисъл да ти кажа.Аз съм също с бели диоди и съм ги сложил преди година и не горят още не знам вашите от кои са.Мога да ти кажа даже как да ги направиш да изгасят плавно 30-40 сек след като изгасиш фаровете.

Манчестър Юнайтед Фен
Аватар
Мнения: 585
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
Пол: Мъж
Кара: E39 525d с много кончета
Мечтае да кара: GT5
Детайли за колата: Е39

Мнение от Nasic » 10 Авг 2008, 19:13

На брато му правих нещо като на новите Аудита, тези диоди дето изглеждат доста добре, и му сложих 220ОМ резистор на 1 диод, и си стана супер :) .
Успех.
| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 10 Авг 2008, 20:44

Аз като взех колата смених крушките с бели диоди и стоя така 2 месеца и не мръднаха, като се има в предвид че винаги когато колата работи-фаровете светят :) след това си направих очичките и диодите останаха излишни :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 10 Авг 2008, 22:38

Вземи им сложи по един резистор/съпротивление SMD около 560 - 640 Ома на +12 Волта преди диода и си в джаза, ако не можеш да се оправиш, идвай да ти правя всичките, но си набави матряла предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 16.12.2007
Местоположение: Варна

Мнение от drmirchev » 11 Авг 2008, 20:18

Да ама ти трябва SSR конектор, SE потенциометър, JS или най добре PR(по нови и по качествени са) магнитизатор, няма да минеш и без PRSa преходници щото разширяват връзката до ниво TW#3 което позволява равномерно разпределение на фотонния поток в KMS3 режима, което своеобразно ти позволява да регулираш напрежинието към фотосветлинниямикропроцесорнофазоинверторенчетириполюсник с който колата ти трябва да е снабдена(ако няма значи много са те набутали като си си я купувал).Цялата тая работа се стартира от 6-конекторна FZI 8-степенна бубина от която са произведени само 60 бройки в света 3 от които за България, ако не може да се набави, неин заместител е гаймлерово XAS живачно реле, с което обаче никога няма да бъде постигнат ефекта от бубината :( .

На кратко това е цялата схема, написал съм само основните елементи, другите са маловажни и с тях или без тях същата работа(2бр. диоди, 2бр. фасунки, 4бр. резистори 200/100ома)работи вечно не изгаря :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 11 Авг 2008, 20:59

Лелей каква извънземна технология, по прост начин няма ли да върши работа, :shock: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 11 Авг 2008, 21:13

хахахах Мирчев е стоял повече на слънце ми се струва :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 16.03.2004
Местоположение: гр. София

Ето ме.

Мнение от Joro2004 » 12 Авг 2008, 12:28

Здравейте. Внасям така нужните пояснения. Първо характеристиката за работен режим на даден диод се дава по ток, а не по напрежение! Не можем да казваме, че диода работи на еди-колко си волта. Казваме, че работи на еди-какъв си максимално допустим ток! Тук нещата разбира се са различни, в зависимост от използвания диод. В общия случай тока е около 30 милиампера, или 0,030 ампера. Формулата която ни интересува е U=I.R ли напрежението=тока умножен по съпротивлението. Само че тока в колите ни варира до 14 волта, да речем (слагам запас 15 волта) и какво излиза?
Съпротивлението = 15/0.030 , или 500 ома. Аз не бих сложил много по-малко съпротивление, за да не сменявам пустите диоди. Мисля, че от 470 ома надолу не трябва да се слиза. Дано съм бил полезен.
Лесно е да се жертваш за приятел, но е трудно да намериш приятел, за когото да се жертваш!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook