Здачка закачка-"Син пушък"

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 16 Фев 2008, 0:03

Здраве да е
Извинявам се за късния отговор.
Промяната в наляганията в картера зависи от количеството на масло в него (количество, температура и свободен обем е зависимоста).По малко масло по лесно се изпарява количеството влага което се е получило при кондензата на парите, повече свободен обем за картерните газове , повече масло по малко свободен обем за газовете в картера-тук некои ще ме контрира за ПЦВ клапана , но по дефиниция тои е с калибриран отвор за да пропуска определено калибрирано количествио "пари"(и когато станат повече вече не е достатъчен)- дори по новите са с два изхода преди и след дроселната клапа за да може да се изпомпват(изсмукват) при ралични натоварвания "парите".
КОнструктивно се промениха и двигателте(една от причините е маслото именно)-по скоро щеките за измерване на маслото- при по старите мин макс беше един литър сега е 0,5литра(и не само за това но ще разводня много темата.(консуматзия на масло 0.100 л на 1000 км мин макс 1 л смяна на 10000 км, това преди сега 0.075 -0.100лна 1000 км мин макс 0.5л смяна на 15-20к и т,н в този ред, дано да стана ясно))

Тези разлики при нашите двигатели за пренебрежими, и затова не се отчитат почти никога,(просто количеството на маслото е малко-ако катрера е 7000 литра там вече нещата стоят по друг начин- аз до скоро обслужвах такива моторетки :mhihi: 10500kW ).
Драмата с картерното налягане се увеличава при големите дизелови мотори които са с цилиндрови втулки, и в повечето случаи поради кавитация и слаба химична обработка на охлаждащата течност втулките кавитират и протичат. Водата си тече директно в картера , после се изпарява и повишава налягането в картера макар и там да има нещо катао ПЦВ които обаче не може да поеме цялото налягане .
Картерите на тези мотори са обурудвани и с предпазителни клапани , ако поради една или друга причина се повиши налягането да се разтовари това налягане.(маи доста се увлякох днес, :help: )
Good luck
Последна промяна bat Jeko на 16 Фев 2008, 2:01, променена общо 1 път

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 16 Фев 2008, 0:22

Бат Жеко, не си се увлякъл ,направо ме изкефи човеко :clap:
много се радвам като се пишат толкова сериозни неща тука :!:

Втория абзац се отнася за въпросните "вентилаторчета" от по 15 000 к.с. (кажи за какво са тези идиотски агрегати) :shock: :mhihi: За леки автомобили вода в картера е недипостимо и вариант при дефектиране на гарнитурата на главата само :roll:


В случай на високо ниво какво точно се случва та налягането отново е високо :?:


Георги Пенчев
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 16 Фев 2008, 1:02

:bowdown: Една от малкото теми ,в които има смисъл

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 16 Фев 2008, 1:55

Здраве да е
Еи хора стига с тези поклончета че ще ме откажете да пиша тук.
Аз просто имах възможноста а и все още имам да се занимавам с двигатели нищо повече(Diesel Engineer over 3000 kW).Въпросните "Моторетки" са монтирани на една плаваща електроцентрала в Санто Доминго, Доминикан Републик където аз бях последните 6 години(Wartsila 18V38 =18 цилиндъра 38см диаметър на буталата).Сега съм в Бг един от малкото "заблудили" се Българи върнали се в Бг след успешна кариера навън ,но никои не знае какво ще му донесе утрешният ден.


Нека си представим че буталото като се движи към ДМТ то дефакто си помпи в картера(има и такова което отива нагоре -аз говоря за общ случаи)и към това помпене прибавим и количеството на изгорелите газове които по една или друга причина попадат в картера колкото и малко да са те, при високо ниво свободният обем е по малко и + високите обороти какво става(повишава се налягането), избиват семеринги, гарнитури и т.н.

Вода в маслото може да попадне и от ризите на двигателя ако се охлаждат разбира се, но като първа и основна причина гарнитура на главата.

лека нощ че ще ме бият вече :guitarist:
Good luck

Горенаписаното прочетох и за достоверноста му се подписвам bat Jeko

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 16 Фев 2008, 14:04

:clap:
бат Жеко, за пореден път ни остави умислени ....
Страхотна тема, за която сигурен съм всички ти благодарим :D

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 16 Фев 2008, 14:23

EEEE верно беее ,Бат Жеко искам да се видя с теб на живо, да си поговорим човеко 8)

А понеже едни бутала слизат надолу в процеса на пълненето,други се изкачват нагоре и ако мислено се направи една диаграма ,като тази на рекламата на Мтел :mhihi: ще се получи нещо такова май :roll:
В едни зони рязко се покачва налягането,в други се разтоварва поради тези бутала които се качват нагоре ,но вътре всичко е на рязки пулсации с пикови стойности на налягането в зоните под 6-те бутала :) Не е толкова сложно бе,аз вчера и брат ми питах какво мисли по този въпрос ,но и той беше доста уморен и не можа да отлепи :mhihi: Попита ме "ма кой те вкарва в тоя филм?" :mhihi:


Георги Пенчев
Изображение

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook