Поведение на компресора на климатика
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
Поведение на компресора на климатика
Въпросът е най-накрая за тези, на който не им се чете
Откакто имам колата (месец и половина) още не мога да свикна с това как се борави с климатика. Той е от модела с 3-те „врътки” и 3-те плъзгача отляво, ’95 година. Когато го пускам да охлажда, студения въздух идва обикновено на вълни с различна температура, т.е. притокът на въздух е сравнително постоянен, но температурата плува и мога да усетя връзка с това кога се включва компресора. Да кажем духа студено примерно за около половин минута, след това започва да духа все по-малко студено и след някакво време пак започва да духа доволно студено. Много ми напомняше поведение като при недостатъчно количество фреон и отидох в сервиза на Стенли в Горна баня за да проверят и ако се наложи да допълнят системата. На табелката се оказа, че пише 1550 +/- 25 грама от които в системата имаше около 1370 грама фреон. След като го допълниха ми обясниха, че поведението на компресора на климатика и по-точно, начина по който се включва и изключва съединителя на компресора, е странен и има нещо нередно и ме посъветваха да ида на диагностика на двигателя. Т.е. най-вероятната причина според майсторите е грешна комуникация (или по-скоро комуникация с грешки) между модула за управление на климатика и ECU-то на двигателя, защото когато модула на климатика пусне компресора, почти веднага той спира, вероятно поради сигнал, наложен от ECU-то. Т.е. въпроса трябва да се реши (повредата да се открие) след диагностика, при която записаната грешка би насочила към проблемния компонент. Последния (и единствен път), когато ми четоха грешките, имаше записана грешка в климатика, на която обаче аз не обърнах никакво внимание.
Поведението на компресора е горе долу следното: при празен ход на двигателя компресора се включва на определени интервали с пауза между тях. Особеното е, че интервалите обикновено са от по 2 до 5 секунди, а паузата между тях различно – понякога 5, друг път повече секунди. С две думи хаос и безпорядък.
При по-високи обороти (пробвах на около 3000) компресора се държи почти по същия начин – много по-малко работи отколкото почива и се включва за по 3 до 5, максимум 10 секунди.
Ето го и въпроса: намирате ли от дългото описание някакво сходство в това как работи моя компресор и вашите компресори? В крайна сметка моя охлажда, макар и не толкова интензивно, колкото аз смятам че трябва да бъде, докато майсторите са категорични, че имам проблем - електрически проблем, който възпрепятства ECU-то да разреши на модула на климатика да пусне компресора, което аз не оспорвам разбира се...
Е?

Откакто имам колата (месец и половина) още не мога да свикна с това как се борави с климатика. Той е от модела с 3-те „врътки” и 3-те плъзгача отляво, ’95 година. Когато го пускам да охлажда, студения въздух идва обикновено на вълни с различна температура, т.е. притокът на въздух е сравнително постоянен, но температурата плува и мога да усетя връзка с това кога се включва компресора. Да кажем духа студено примерно за около половин минута, след това започва да духа все по-малко студено и след някакво време пак започва да духа доволно студено. Много ми напомняше поведение като при недостатъчно количество фреон и отидох в сервиза на Стенли в Горна баня за да проверят и ако се наложи да допълнят системата. На табелката се оказа, че пише 1550 +/- 25 грама от които в системата имаше около 1370 грама фреон. След като го допълниха ми обясниха, че поведението на компресора на климатика и по-точно, начина по който се включва и изключва съединителя на компресора, е странен и има нещо нередно и ме посъветваха да ида на диагностика на двигателя. Т.е. най-вероятната причина според майсторите е грешна комуникация (или по-скоро комуникация с грешки) между модула за управление на климатика и ECU-то на двигателя, защото когато модула на климатика пусне компресора, почти веднага той спира, вероятно поради сигнал, наложен от ECU-то. Т.е. въпроса трябва да се реши (повредата да се открие) след диагностика, при която записаната грешка би насочила към проблемния компонент. Последния (и единствен път), когато ми четоха грешките, имаше записана грешка в климатика, на която обаче аз не обърнах никакво внимание.
Поведението на компресора е горе долу следното: при празен ход на двигателя компресора се включва на определени интервали с пауза между тях. Особеното е, че интервалите обикновено са от по 2 до 5 секунди, а паузата между тях различно – понякога 5, друг път повече секунди. С две думи хаос и безпорядък.
При по-високи обороти (пробвах на около 3000) компресора се държи почти по същия начин – много по-малко работи отколкото почива и се включва за по 3 до 5, максимум 10 секунди.
Ето го и въпроса: намирате ли от дългото описание някакво сходство в това как работи моя компресор и вашите компресори? В крайна сметка моя охлажда, макар и не толкова интензивно, колкото аз смятам че трябва да бъде, докато майсторите са категорични, че имам проблем - електрически проблем, който възпрепятства ECU-то да разреши на модула на климатика да пусне компресора, което аз не оспорвам разбира се...
Е?
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
И при мен компресора бачка на интервали,горе-долу по равно. Включва и изсключва постоянно през около 12 секунди. Перката на климатика си бачка на 16 и при последната диагностика няма грешки освен клапана на резервоара дето при мен изобщо го няма. 

Re: й
turieca написа:а всичко друго адекватно ли работи перки мерки и други че ко не ти върти перката отпред може да вдига налягне и пресостата да изключва компресора и като падне налягането до включва
Да, работи електрическия вентилатор. Ако не работеше вероятно би станало така, както казваш, но с много по-големи интервали между включванията и изклчванията... знам ли...
Освен това виско-съединителя ми е чисто нов, Sachs, и вентилатора хич да не е на напълно загрял двигател ще охлажда и радиатора на климатика...
NeoPrint написа:И при мен компресора бачка на интервали,горе-долу по равно. Включва и изсключва постоянно през около 12 секунди. Перката на климатика си бачка на 16 и при последната диагностика няма грешки освен клапана на резервоара дето при мен изобщо го няма.
Ясно, значи определено има разлика в поведението. Трябва да отида отново да се прочетат грешките, подозирам че грешката в климатика си е налице и този път ще и обърна подобаващо внимание.
Логиката на майсторите беше, че ECU-то спира компресора понеже натоварвайки двигателя механично и топлинно, вероятно той би влязъл в конфликт с параметрите на двигателя и по-точно склонността му към прегряване... т.е. може би има отклонение в някой от сензорите за температура на двигателя.
Повторна диагностика си трябва и това е..., освен ако не се окаже че повечето компресори работят като моя... ма все по-малко вероятно ми се струва...
Първо честито за придобивката,надявам се да си доста доволен.Аз от 6 месеца имам 95 525iA и съм много доволен,ако изключим сериозния недостиг на мощност
До края на годината сам решил да сглобя едно китче за чарджване на М50 в Е34
По темата:напоследък се занимавам с ремонт и пълнене на климатици и натрупах малко знания и опит.Доколкото знам,компресора се управлява от модула на климатика, а ЕКУ-то само го спира над 5000 /или там някъде/ оборота.Със сигурност това вкл/изкл го прави когато не работи ел.перката или когато е малко фреона.Най-добрата диагностика могат да ти дадат момчетата от клима-сервиза като измерят нското и високото налягане в системата.Ако има аномалии трябва да се търси причината.Също има вероятност въпросният модул на климата да се е бъгнал,но не е много вероятно.


По темата:напоследък се занимавам с ремонт и пълнене на климатици и натрупах малко знания и опит.Доколкото знам,компресора се управлява от модула на климатика, а ЕКУ-то само го спира над 5000 /или там някъде/ оборота.Със сигурност това вкл/изкл го прави когато не работи ел.перката или когато е малко фреона.Най-добрата диагностика могат да ти дадат момчетата от клима-сервиза като измерят нското и високото налягане в системата.Ако има аномалии трябва да се търси причината.Също има вероятност въпросният модул на климата да се е бъгнал,но не е много вероятно.

Здрасти и благодаря!
За доволен съм много доволен, недостига на мощност е факт, ама все още успявам да зема старта на некой друг Москвич осмак
...
За чарджера те разбирам напълно, то и моя кит ми говори "Ела, вземи ме!", така че ще хода да го взема, какво да го правя
Ти какъв чарджър си избрал?
Инак за климатика точно това си помислих и аз първоначално - че няма достатъчно фреон и затова отидох до Стенли, те го допълниха и мериха наляганията; вентилаторите също работят - казаха ми занапред да не търся причината в липса на фреон или механично състояние на компресора или вентилаторите. Управлението на компресора и по-точно конфликта му с ограниченията, които ECU-то на двигателя налага, били най-вероятната причина.
В крайна сметка досега никой не казва, че неговия компресор работи подобно на моя, явно си имам проблем и ще трябва да се открие.
Впрочем винаги ми се струваше странно как така компресора ще се включва за по 1 до 3 секунди и изключва после - ми това превръща директно съединителя му в консуматив...
За доволен съм много доволен, недостига на мощност е факт, ама все още успявам да зема старта на некой друг Москвич осмак

За чарджера те разбирам напълно, то и моя кит ми говори "Ела, вземи ме!", така че ще хода да го взема, какво да го правя

Инак за климатика точно това си помислих и аз първоначално - че няма достатъчно фреон и затова отидох до Стенли, те го допълниха и мериха наляганията; вентилаторите също работят - казаха ми занапред да не търся причината в липса на фреон или механично състояние на компресора или вентилаторите. Управлението на компресора и по-точно конфликта му с ограниченията, които ECU-то на двигателя налага, били най-вероятната причина.
В крайна сметка досега никой не казва, че неговия компресор работи подобно на моя, явно си имам проблем и ще трябва да се открие.
Впрочем винаги ми се струваше странно как така компресора ще се включва за по 1 до 3 секунди и изключва после - ми това превръща директно съединителя му в консуматив...
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Моя съвет е все пак да потърсиш някой друг клима сервиз,ако попаднеш на някой който може да "прочете" наляганията ще си късметлия.Пак си мисля за упр.блок на климата-има ли някакво"странно" поведение-вкл-изкл когато поиска,светодиодите на копчетата светят/не светят когато не трябва , и други такива макар и малки аномалии?
Аз сам си харесал два модела чарджъри-единия е от ГМ 3.8л мотор и може да се вземе за до $150.По-интригуващия,и по-рядък, е от Тойота превия(ван,ужас),2.4 литра мотор и чарджера е със съединител.Песен направо.
Аз сам си харесал два модела чарджъри-единия е от ГМ 3.8л мотор и може да се вземе за до $150.По-интригуващия,и по-рядък, е от Тойота превия(ван,ужас),2.4 литра мотор и чарджера е със съединител.Песен направо.
Ще видя какво ще покаже при четенето на грешките и ще пиша пак какво е развитието по темата. Мисля да посетя и още един сервиз също така. Инак е логично и термо-датчика в купето да спира компресора ако дава информация за достигната температутра, но си мисля че това би трябвало да е отчетено като грешка.
Сагата продължава (започва)
P.P. За чарджъра успех, аз оставам на центробежен та ще можем да обменяме опит и да се оплакваме после един на друг
Сагата продължава (започва)

P.P. За чарджъра успех, аз оставам на центробежен та ще можем да обменяме опит и да се оплакваме после един на друг

10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани