Съединител на компресора на климатика

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Съединител на компресора на климатика

Мнение от zvetiko » 10 Юли 2007, 22:28

Колеги,може ли да ми дадете чертежа.Някой правил ли е подобно нещо и от къде може да се намери като резервна част. :help:

И предисторията:

Вчера спря да духа студено и почнах да търся причината.Реших да видя дали не изпуска от вентила за пълнене и като махнах защитната капачка,почна да блика фреон-очевидно вентила се е прецакал.Отидох в прехваленият сервиз на "Черни връх" и "Сребърна".Любезни момчета с огромни машини ,но не вършат работа.Напълниха го,взеха ми 80 лв. и казаха "Я,че то не работи.Причината е елктрическа,а ние не разбираме от това.Имаме добър електротехник ,но той ще си дойде неизвестно кога и се оправяй сам".Както и да е взех си мултицета,мерих,гледах,лягах под колата и най-накрая се оказа въпросният съединител-има една буферна гумена втулка ,която изглежда е скъсана,превърта и затова не зацепва,но ми трябва чертежа за да съм и сигурен и да знам какво разглобявам.

От цялата работа научих две неща от полза за всички:

1.В описаният сервиз са обикновени пълначи-не очаквайте някакъв ремонт на нещо.А може и да го закъсате и да плащате два пъти-да кажем повредата е в компресора или защитният клапан,те вече са ви взели парите,отивате да го правите другаде и там плащате още един път за пълнене.

2.Втората степен на перката на климатика се включва от датчик ,който се намира в защитният датчик ,който изключва компресора ,когато фреона падне под определено ниво-от датчика излизат два куплунга и се намира под съда за водата на чистачките.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 11 Юли 2007, 18:09

Одисеята приключи.След ходене до поредният сервиз.Където в предварителният разговор ми казаха ,че се е скъсал съединителя,че го имат за 80лв. и го сменят за 15 минути.На място обикновените глупости-а-у-у ама нашият не става ,защото компресора ми бил като М-класата на Мерцедес,струвал 1600лв. ,а въпросната шайба само 600.Реших си проблема с 4 рапиди за 10ст. и малко Поксипол.Аман от нещастници. :evil:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: burgas

Мнение от dango » 09 Авг 2007, 23:18

Колега я кажи нещо повече за този съединител на климатика.Моя фреон всичко си има от никъде няма пропуск обаче паднат ли оборотите на двг и започва да затопля-дали е от този съединител твоите симптони какви бяха или някой знаещ да ме светне че и аз да помогна на нашите ,,майсторчета,,

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 10 Авг 2007, 10:30

Мисля,че при твоят случай не е от съедининителя.Ако все пак приплъзва,сигурно ще го чуеш.Може и да го погледнеш-намира се вътре в ремъчната шайба.Гледаш вътрешноста на шайбата дали се върти-ако се върти значи е зацепил.
Казваш ,че фреона ти е наред,значи остава или радиатора да е запушен или да не работи някоя от степените на перката му.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: burgas

Мнение от dango » 10 Авг 2007, 17:00

Значи днес си викам да посетя един човек който наистина ги чатка,установи че радиатора на климатика има пробив че следва въпроса тези какво са мерили преди това?както и дае днес поръчах нов радиатор утре ще го сменям отказвам се от отремонтирането му той като е избил от някаде значи че пак ще избие от другаде.Майстора също така установи че виско-съединитела ми е за смяна след като изгася и перката продължава да си варти около 10-ина секунди,отивам аз да се допитам до други по виското казаха ми че по принцип си се върти перката след загасянето и при загрят двиг. форсирах да заегрее и се усети усилването и.Така че имам 2 въпроса:
1.Оказва ли влияние в/у работата на климатика виско-то
2.Как да разбера дали моето работи или е пред отказване

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 10 Авг 2007, 19:01

Да не ти хванат,спукан радиатор и да ти кажат ,чеи всичко е наред-просто нямам думи. :evil:

Виското не оказва влияние върху работата на климатика. ;)
При добре загрят двигател,го изфорсирай яко и виж дали перката ще се върти адекватно на оборотите на двигателя. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 24.01.2005
Местоположение: София

виско

Мнение от plamenppppp » 10 Авг 2007, 23:30

Виското можеш да провериш - като навиеш вестник и със него - вместо с пръсти / се опиташ да спреш перката - при загряла кола - тогава когато мислиш че би трябвало да е зацепила. Ако успееш да я спреш - значи си за ново виско. Ако е в ред - няма да можеш да го спреш със вестника колкото и да се мъчиш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: burgas

Мнение от dango » 11 Авг 2007, 20:09

Мерси мн. за информацията на всички установих си че виското ми е наред и днес след смяната на радиатора на климатика се установи че компресора и той е за смяна!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 12 Авг 2007, 11:52

dango написа:...
1.Оказва ли влияние в/у работата на климатика виско-то
...

Да, оказва влияние! Вентилатора на виското тегли въздуха от вън през радиаторите на вътре към мотора. Ако го няма, вентилатора на климатика само ще блъска въздуха в радиатора, без да преминава през него и да охлажда в достатъчна степен. Но ако е средно износено виското, проблема не е чак толкова голям за климатика, а само за двигателя. А щом върти 10-тина секунди след изключване на двигателя, занчи, че е наистина за незабавна смяна.
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Авг 2007, 9:04

pazokolarov написа:
dango написа:...
1.Оказва ли влияние в/у работата на климатика виско-то
...

Да, оказва влияние! Вентилатора на виското тегли въздуха от вън през радиаторите на вътре към мотора. Ако го няма, вентилатора на климатика само ще блъска въздуха в радиатора, без да преминава през него и да охлажда в достатъчна степен. Но ако е средно износено виското, проблема не е чак толкова голям за климатика, а само за двигателя. А щом върти 10-тина секунди след изключване на двигателя, занчи, че е наистина за незабавна смяна.


Този радиатор да не е монолитна плоча,че да не минава нищо през него.Вентилатора на радиатора тегли въздух отзад,но засмукването отпред ,едвали е само през радиатора на климатика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 13 Авг 2007, 15:10

zvetiko написа:Този радиатор да не е монолитна плоча,че да не минава нищо през него.Вентилатора на радиатора тегли въздух отзад,но засмукването отпред ,едвали е само през радиатора на климатика.

Няма да се впускам в научни спорове - за това си има аеродинамика и динамика на флуидите. Не съм писал никъде, че през радиатора не минава нишо! :evil: Чети по-внимателно, МОЛЯ!
pazokolarov написа:.... Ако го няма, вентилатора на климатика само ще блъска въздуха в радиатора, без да преминава през него и да охлажда в достатъчна степен. ...

И естествено, че засмукването на въздух от виското не става само през радиатора на климатика, но той закрива по-голямата част от този на двигателя :!:
Изображение
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 13.08.2007
Местоположение: София

Мнение от V8 » 13 Авг 2007, 15:50

От цялата работа научих две неща от полза за всички:

1.В описаният сервиз са обикновени пълначи-не очаквайте някакъв ремонт на нещо.А може и да го закъсате и да плащате два пъти-да кажем повредата е в компресора или защитният клапан,те вече са ви взели парите,отивате да го правите другаде и там плащате още един път за пълнене. .


Абсолютно вярно. Изпитах го и аз. Вземат си парите за пълненето (160 левро при мен) а фактури? - нема такива вещества. Прехвалени са - та внимание - обикновени пълначи са.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Авг 2007, 18:23

pazokolarov написа:
zvetiko написа:Този радиатор да не е монолитна плоча,че да не минава нищо през него.Вентилатора на радиатора тегли въздух отзад,но засмукването отпред ,едвали е само през радиатора на климатика.

Няма да се впускам в научни спорове - за това си има аеродинамика и динамика на флуидите. Не съм писал никъде, че през радиатора не минава нишо! :evil: Чети по-внимателно, МОЛЯ!
pazokolarov написа:.... Ако го няма, вентилатора на климатика само ще блъска въздуха в радиатора, без да преминава през него. ...
и да охлаждав достатъчна степен
И естествено, че засмукването на въздух от виското не става само през радиатора на климатика, но той закрива по-голямата част от този на двигателя :!:


Извинявай колега,без да навлизаме в теория на флуидите ,но точно това си написал. :evil: Сега ,ако и виското е наред ,безспорно потока на въздух през радиатора на климатика ще е по-голям,но дали работата му е от толкова голямо значение-аз поне не съм чул досега когато на някой виското не му работи добре,да не му работи, поради тази причина и климатика добре. :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: burgas

Мнение от dango » 13 Авг 2007, 18:39

Има значение според мен ама не чак толкова голямо.Както и дае смених си компресора и силата на климата се появи,като ви четях постовете че ви става студено не вярвах ама се уверих.Перка,радиатор нови и компресор 2-ра употреба обаче в перфектно състояние каза майсторчето с изключение лагера на шайбата в смисъл че до другото лято ще издържи,остава само филтъра на фреона ама и той ще е заедно с лагера.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook