Бушон #25?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Мнение от BAI_DOBRI » 01 Авг 2007, 22:16

И при мен конкретния бущон гореше като пуснех климата (не ми бачкаше 1-ва степен и направо вкл. на 2-ра когато трябва) и само се чуваше едно чат и бущона изгаряше. Смених 2-3 и най-накрая сложих един 40А и до момента нямам никви грижи с него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 02 Авг 2007, 11:36

pazokolarov написа:
zvetiko написа:
tsb_bg написа:За климатика освен бушона има и един резистор (долу в дясно до радиатора на климатика).
Той е за първата (бавната) степен. Ако изгори работи но директно на бързите обороти и обърква регулирането на температурата (компресора включва и изключва директно) а не преввключва между двете степени. Не че е болка ама не е както е измислено. Така че е най добре да го пробваш и това. Общо взето БМВ-то не работи нито с повече нито с по-малко части.


Колега, не съм съгласен с теб-втората степен се включва при достигане на определено високо налягане в системата от защитен клапан ,който се намира върху дехидрататора.Същият клапан спира компресора ,когато налягането стане опасно малко-при липса на достатъчно фреон.


Леко уточнение ;)
Както всички уважаващи себеси призводители на реномирани стоки, БМВ не могат да си позволят едностепенна обезопасеност в агрегат, работещ под високо налягане. Принципа на работа на климатика (както и на обикновенния хладилник) е следния: фреона се нагнетява под високо налягане от помпата (компресора), в следствие на което се нагрява и втечнява, преминава през радиатора и през дросел, където увеличава скоростта си и понижава температурата и налягането си и пътува към изпарителя, за да достави кеф на пасажерите през жегите. Това е възможно най-раткото обяснение :mhihi:
Та главния превключвател на степените на вентилатора са резисторите. Цитирания по-горе клапан се задейства при аварийни ситуации по вренме на работа на климатика, т.е. ако при запускане налягането на фреона е повишено, но в рамките на допустимите граници, се включва директно втората степен на вентилатора. Ако налягането продължи да се покачва (или не може да сетигне работното при липса на достатъчно фреон), преди да гръмне радиатора или някоя тръба, сработва клапана и изключва системата. А вентилатора задължително се включва директно с включването на климатика, а също и в помощ на виското - на макс. степен.
За да не гори или да не се стапя изолацията му е добре да си взвмеш качествен бушон, може и 40А. Почисти преди това добре гнездото с обезмаслител, продухай го и напръскай с контактен спрей. Ако продължи топенето на корпуса на предпазителя, значи има повишена консумация на ток във веригата. Причина за това може да е както стар мотор на перката, така и несръчна "майсторка" намеса в някой от другите елементи във веригата (например поставени неоригинални резистори).


Ето още по-просто обяснение.Всичко почива на физични закони-при преминаване от течно в газообразно състоянието,процеса на изпаряване отнема температура,докато при увеличаване на налягането ,температурата се повишава.В изпарителя в колата,фреона преминава от течно в газообразно състояние при ,което отнема температура,след това за да се втечни се подлага на компресия,като отделената при този процес температура се се намалява чрез кондензатора.
Когато не работи първата степен на вентилатора,критичното налягане се достига доста бързо и защитното реле включва втората степен.Поне аз не съм чувал при неработеща първа степен,с включването на климатика да заработи директно втората.

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook