лек ремонт на нафтовата помпа
Модератор: Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
лек ремонт на нафтовата помпа
Здравейте колеги,реших да драсна 2 реда за това как можете сами да си помогнете за ремонта на дизеловата ви помпа.Разбира се ако не ви харесва това което съм написал ТРИЙТЕ, ако пък ви заинтересува и можете да помогнете с още инфо това може да стане полезна тема за всички които имат дизелови двигатели на колите.
Ред на разглобяване;
1.първо махате пластмасовите капаци на двигателя
2.изключвате акумулатора от захранването на колата като по този начин триете всички натрупани грешки в компа,но имайте предвид че освен грешките триете и кодовете за неизправност на ДВГ,АБС,радио,часовник и т.н и после дупе да ви е яко това се програмира в сервиз за това аз не го изключих а просто работих внимателно
3.махате всмукателния колектор
като смените гарнитурките на колектора(едната струва 2 лева така че не пестете ) и така стигате до помпата
преди да я разглобите махнете 2та маркуча номерирани с номер 1 и 2 на картинката като продухате с помпата за гуми маркуч 2 по този начин правите и профилактика на горивната система т.е.ако има някакви отлагания по тръбопровода ще отидат в резервоара
4.Маркирайте капака на помпата към корпуса по този начин няма да ви се налага да се бавите при слобяването и да се чудите после защо двигателя се държи като идиот т.е.настройките ще бъдат каквито са били преди разглобяването.
5.След маркирането на капака развийте 4 болта като имате предвид че единия е секрет и ще ви се отели вола докато го развиете ако нямате такова ключе,а по магазините няма само при асансьорните техници(това под секрет)
След махането на електронния блок(капака)развийте и трите болта на капачето
обозначени с номер 31,след това стигате и до самата основа
където са датчика за оборотите и датчика за температурата на горивото,ако единия датчик е заминал и не работи(визирам електронната плочка) подменете я, в магазините на БОШ я има като резервна част.подменете и гумените уплътнения обозначени на картинките с номера 29 и 92 и с това упражнението по електронната плочка приключва.
Тъй като сте си дали парите за работния комплект,който струва цели 11 лева е хубаво да смените и другите компоненти(всички (О)пръстени и дифтунги на 5та картинка е дадена разглобена помпата и се вижда как може да стане това внимавайте със смяната на гарнитурките и (О) пръстените на позиция 39,36,37,30 започва се със 39,36 и внимавайте да не се разлетят пружинките че после зор със събирането,като махнете капачето откъм калника тогава махате и капачето откъм двигателя после след смяната на частите се сглобява по обратен ред ако всичко друго по помпата е наред по добре не го пипайте.След като сте приключили ,сглобяването става по обратен ред.Забележете до тук помпата си беше на колата и не е махана,маха се само при по тежък ремонт.мога да ви опиша как става това,но това само ако има интерес от вас скъпи ми колеги.
Ред на разглобяване;
1.първо махате пластмасовите капаци на двигателя

2.изключвате акумулатора от захранването на колата като по този начин триете всички натрупани грешки в компа,но имайте предвид че освен грешките триете и кодовете за неизправност на ДВГ,АБС,радио,часовник и т.н и после дупе да ви е яко това се програмира в сервиз за това аз не го изключих а просто работих внимателно
3.махате всмукателния колектор

като смените гарнитурките на колектора(едната струва 2 лева така че не пестете ) и така стигате до помпата

преди да я разглобите махнете 2та маркуча номерирани с номер 1 и 2 на картинката като продухате с помпата за гуми маркуч 2 по този начин правите и профилактика на горивната система т.е.ако има някакви отлагания по тръбопровода ще отидат в резервоара
4.Маркирайте капака на помпата към корпуса по този начин няма да ви се налага да се бавите при слобяването и да се чудите после защо двигателя се държи като идиот т.е.настройките ще бъдат каквито са били преди разглобяването.
5.След маркирането на капака развийте 4 болта като имате предвид че единия е секрет и ще ви се отели вола докато го развиете ако нямате такова ключе,а по магазините няма само при асансьорните техници(това под секрет)

След махането на електронния блок(капака)развийте и трите болта на капачето

обозначени с номер 31,след това стигате и до самата основа

където са датчика за оборотите и датчика за температурата на горивото,ако единия датчик е заминал и не работи(визирам електронната плочка) подменете я, в магазините на БОШ я има като резервна част.подменете и гумените уплътнения обозначени на картинките с номера 29 и 92 и с това упражнението по електронната плочка приключва.
Тъй като сте си дали парите за работния комплект,който струва цели 11 лева е хубаво да смените и другите компоненти(всички (О)пръстени и дифтунги на 5та картинка е дадена разглобена помпата и се вижда как може да стане това внимавайте със смяната на гарнитурките и (О) пръстените на позиция 39,36,37,30 започва се със 39,36 и внимавайте да не се разлетят пружинките че после зор със събирането,като махнете капачето откъм калника тогава махате и капачето откъм двигателя после след смяната на частите се сглобява по обратен ред ако всичко друго по помпата е наред по добре не го пипайте.След като сте приключили ,сглобяването става по обратен ред.Забележете до тук помпата си беше на колата и не е махана,маха се само при по тежък ремонт.мога да ви опиша как става това,но това само ако има интерес от вас скъпи ми колеги.
- pit55
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23.08.2006
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: бос през тръни
- Детайли за колата: 325TDS комбинезон, 728i
- cvetoslav
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 18.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E kak BMW
- Мечтае да кара: MMMMMPower
Най-накрая някой да сподели опит с нафтовата помпа и да не каже, че е супер супер сложно. Браво колега поздрави. Аз така като ми протече помпата и 100 човека се опитваха да ме убедят, че за да си сменя уплътнението в случая №29 ще разкажа играта на помпата им казах че са луди а ето колегата цялата плочка си сменил. Като се внимава няма проблеми но все пак риск си има и трябва да си се преценява индивидуално според възможностите и познанията на човека.
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
и после един ден настроика на помпата до като
земи да работи както трябва закот само 4аст от милиметара
да е не както е била и по4ва ддвигателя да работи похавата си
аз моита около 3 часа я настроивахдокато земи да работи перфектно
след като напраих гореуписаното упражнение
тва бе6е лятото де ся за да нямам пове4е главоболия си сложих механична ГНП
земи да работи както трябва закот само 4аст от милиметара
да е не както е била и по4ва ддвигателя да работи похавата си
аз моита около 3 часа я настроивахдокато земи да работи перфектно
след като напраих гореуписаното упражнение
тва бе6е лятото де ся за да нямам пове4е главоболия си сложих механична ГНП
Вярно,настройката става бавно когато нямаш цифров оборотомер с който да следиш оборотите,но пропуснах да кажа че се извършва и реглаж на реостата(датчика)на педала на газта,а тя става по следния начин;
.Трябва да се провери разстоянието на позиция номер 2 то трябва да е 3мм,при различем размер се охлабва гайката 1 и като се придържа педала се измества до необходимия размер(3мм)това е за автомобили с механическа скоростна кутия

- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Ей, вие двамата, пак го обърнахте на чат!
Ша ви търпя още малко и почва да трия.
Виждате, че ви оставям да мажете из някои теми, но когато има серионзи неща, ще ви замоля да се въздържате. Щото модератора "извинявай" не пие, а бира и то по много.







- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Valeri а при автоматиците прави ли се подобен реглаж на педала на газта
Поздравления за темата много е полезна

Поздравления за темата много е полезна

За автоматиците освен този размер е дадено и регулиране на размера на датчика обозначен с номер 3 (сега предполагам че може и да има грешка в работната книга )и да е необходимо да се извършва реглаж на 2 та размера за двата вида скоростни кутии защото датчика за подаване и управление на подаването на горивото е под педала за газта и също подлежи на регулировка а контролния размер е даден ( 5мм ) там на картинката където е дадено с позиция 3 и 4,също така се извършва и проверка на контролера самоче там вече идва малко греда с инфото.
Казаха ми че се разсъединява куплонга на компа и там се мери съпротивление на някои от клемите ама какво..един господ знае.Ако има някой с непипана помпа в сервиз и си е заводско пломбирана мога да замеря и да кажа колко трябва да е параметъра и да го пуснем тука за полза на всички

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Незнам маята помпа е пипана и няма пломба.Но за канкретното съпротивление е дадено в аутодатата само че нешто се прецака моята
и не мога да видя стойностите.Ако успея да я оправя ще ги пусна точно какви са 


9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани