лек ремонт на нафтовата помпа

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 5.05.2006
Местоположение: sofia

лек ремонт на нафтовата помпа

Мнение от valeri » 29 Мар 2007, 11:53

Здравейте колеги,реших да драсна 2 реда за това как можете сами да си помогнете за ремонта на дизеловата ви помпа.Разбира се ако не ви харесва това което съм написал ТРИЙТЕ, ако пък ви заинтересува и можете да помогнете с още инфо това може да стане полезна тема за всички които имат дизелови двигатели на колите.
Ред на разглобяване;
1.първо махате пластмасовите капаци на двигателя
Изображение
2.изключвате акумулатора от захранването на колата като по този начин триете всички натрупани грешки в компа,но имайте предвид че освен грешките триете и кодовете за неизправност на ДВГ,АБС,радио,часовник и т.н и после дупе да ви е яко това се програмира в сервиз за това аз не го изключих а просто работих внимателно

3.махате всмукателния колектор
Изображение
като смените гарнитурките на колектора(едната струва 2 лева така че не пестете ) и така стигате до помпата
Изображение
преди да я разглобите махнете 2та маркуча номерирани с номер 1 и 2 на картинката като продухате с помпата за гуми маркуч 2 по този начин правите и профилактика на горивната система т.е.ако има някакви отлагания по тръбопровода ще отидат в резервоара
4.Маркирайте капака на помпата към корпуса по този начин няма да ви се налага да се бавите при слобяването и да се чудите после защо двигателя се държи като идиот т.е.настройките ще бъдат каквито са били преди разглобяването.
5.След маркирането на капака развийте 4 болта като имате предвид че единия е секрет и ще ви се отели вола докато го развиете ако нямате такова ключе,а по магазините няма само при асансьорните техници(това под секрет)
Изображение
След махането на електронния блок(капака)развийте и трите болта на капачето
Изображение
обозначени с номер 31,след това стигате и до самата основа
Изображение
където са датчика за оборотите и датчика за температурата на горивото,ако единия датчик е заминал и не работи(визирам електронната плочка) подменете я, в магазините на БОШ я има като резервна част.подменете и гумените уплътнения обозначени на картинките с номера 29 и 92 и с това упражнението по електронната плочка приключва.
Тъй като сте си дали парите за работния комплект,който струва цели 11 лева е хубаво да смените и другите компоненти(всички (О)пръстени и дифтунги на 5та картинка е дадена разглобена помпата и се вижда как може да стане това внимавайте със смяната на гарнитурките и (О) пръстените на позиция 39,36,37,30 започва се със 39,36 и внимавайте да не се разлетят пружинките че после зор със събирането,като махнете капачето откъм калника тогава махате и капачето откъм двигателя после след смяната на частите се сглобява по обратен ред ако всичко друго по помпата е наред по добре не го пипайте.След като сте приключили ,сглобяването става по обратен ред.Забележете до тук помпата си беше на колата и не е махана,маха се само при по тежък ремонт.мога да ви опиша как става това,но това само ако има интерес от вас скъпи ми колеги.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 23.08.2006
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: бос през тръни
Детайли за колата: 325TDS комбинезон, 728i

Мнение от pit55 » 29 Мар 2007, 13:27

:bowdown: :clap: :wave: браво колега!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E kak BMW
Мечтае да кара: MMMMMPower

Мнение от cvetoslav » 29 Мар 2007, 14:23

Най-накрая някой да сподели опит с нафтовата помпа и да не каже, че е супер супер сложно. Браво колега поздрави. Аз така като ми протече помпата и 100 човека се опитваха да ме убедят, че за да си сменя уплътнението в случая №29 ще разкажа играта на помпата им казах че са луди а ето колегата цялата плочка си сменил. Като се внимава няма проблеми но все пак риск си има и трябва да си се преценява индивидуално според възможностите и познанията на човека.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 29 Мар 2007, 17:07

и после един ден настроика на помпата до като
земи да работи както трябва закот само 4аст от милиметара
да е не както е била и по4ва ддвигателя да работи похавата си
аз моита около 3 часа я настроивахдокато земи да работи перфектно
след като напраих гореуписаното упражнение
тва бе6е лятото де ся за да нямам пове4е главоболия си сложих механична ГНП

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 5.05.2006
Местоположение: sofia

Мнение от valeri » 29 Мар 2007, 18:37

Вярно,настройката става бавно когато нямаш цифров оборотомер с който да следиш оборотите,но пропуснах да кажа че се извършва и реглаж на реостата(датчика)на педала на газта,а тя става по следния начин;Изображение.Трябва да се провери разстоянието на позиция номер 2 то трябва да е 3мм,при различем размер се охлабва гайката 1 и като се придържа педала се измества до необходимия размер(3мм)това е за автомобили с механическа скоростна кутия

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 30 Мар 2007, 15:37

Ей, вие двамата, пак го обърнахте на чат! :evil: Ша ви търпя още малко и почва да трия. :twisted: Виждате, че ви оставям да мажете из някои теми, но когато има серионзи неща, ще ви замоля да се въздържате. Щото модератора "извинявай" не пие, а бира и то по много. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 31 Мар 2007, 8:56

Valeri а при автоматиците прави ли се подобен реглаж на педала на газта :?:
Поздравления за темата много е полезна :clap:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 5.05.2006
Местоположение: sofia

Мнение от valeri » 31 Мар 2007, 10:53

За автоматиците освен този размер е дадено и регулиране на размера на датчика обозначен с номер 3 (сега предполагам че може и да има грешка в работната книга )и да е необходимо да се извършва реглаж на 2 та размера за двата вида скоростни кутии защото датчика за подаване и управление на подаването на горивото е под педала за газта и също подлежи на регулировка а контролния размер е даден ( 5мм ) там на картинката където е дадено с позиция 3 и 4,също така се извършва и проверка на контролера самоче там вече идва малко греда с инфото. :uups: Казаха ми че се разсъединява куплонга на компа и там се мери съпротивление на някои от клемите ама какво..един господ знае.Ако има някой с непипана помпа в сервиз и си е заводско пломбирана мога да замеря и да кажа колко трябва да е параметъра и да го пуснем тука за полза на всички


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 31 Мар 2007, 11:07

Незнам маята помпа е пипана и няма пломба.Но за канкретното съпротивление е дадено в аутодатата само че нешто се прецака моята :( и не мога да видя стойностите.Ако успея да я оправя ще ги пусна точно какви са :roll:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook