Възкресение на Е34 524td
Модератор: Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Възкресение на Е34 524td
Здравейте на всички! Случайно попаднах на едно бяло е34 524td в селски гараж, стояло там 16 години. Колата запали :Х... - Взех я.
Смених абсолютно всичко като "течност" в колата.
Обслужих и окачването каквото се виждаше, че е нужно. Колата няма изгнило и реших, че си заслужава да се опитам да я вкарам в движение.
Бих искал да попитам хората с повече знания, има ли нещо по-специфично, което е добре да сменя след толкова години стоене.
Другото е, че загрява до 100 градуса. Обаче забелязах, че и перката не сменя оборотите и доколкото прочетох, може би е "Виско". Утре ще бъде сменено с ново и ще видим. Надявам се да е това.
И Още - някой някога е махнал климатика (компресор, радиатор, перка). Стоят само тръбите и инсталацията. В момента търся да набавя R12 компресор... но засега без успех...
Въпросът ми там е по-скоро дали липсата на този радиатор/перка е проблем за охлаждането на мотора (Мисля ,че има и 524 без климатик като цяло?)
Благодаря.
ПС. Ако всичко е наред с колата отива на цялостна боя и ще споделя крайния резултат.
Смених абсолютно всичко като "течност" в колата.
Обслужих и окачването каквото се виждаше, че е нужно. Колата няма изгнило и реших, че си заслужава да се опитам да я вкарам в движение.
Бих искал да попитам хората с повече знания, има ли нещо по-специфично, което е добре да сменя след толкова години стоене.
Другото е, че загрява до 100 градуса. Обаче забелязах, че и перката не сменя оборотите и доколкото прочетох, може би е "Виско". Утре ще бъде сменено с ново и ще видим. Надявам се да е това.
И Още - някой някога е махнал климатика (компресор, радиатор, перка). Стоят само тръбите и инсталацията. В момента търся да набавя R12 компресор... но засега без успех...

Въпросът ми там е по-скоро дали липсата на този радиатор/перка е проблем за охлаждането на мотора (Мисля ,че има и 524 без климатик като цяло?)
Благодаря.

ПС. Ако всичко е наред с колата отива на цялостна боя и ще споделя крайния резултат.

- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Възкресение на Е34 524td
...Не е проблем, заводски колите без климатик са и без елперка - само на виско.
Елперката е с две степени. Първата тръгва с пускането на климата. При TDS-а в допълнителното охлаждане на двигателя участва само втората степен - когато двигателят достигне 101 гр. На такива градуси е термошалтера. Би трябвало и при 2.4TD да е същото.
Смени виското, явно не зацепва въобще, то трябва да се чува доста отчетливо.
Компресорът сигурно е с клиновидния ремък...
Елперката е с две степени. Първата тръгва с пускането на климата. При TDS-а в допълнителното охлаждане на двигателя участва само втората степен - когато двигателят достигне 101 гр. На такива градуси е термошалтера. Би трябвало и при 2.4TD да е същото.
Смени виското, явно не зацепва въобще, то трябва да се чува доста отчетливо.
Компресорът сигурно е с клиновидния ремък...
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
Re: Възкресение на Е34 524td
Вече ми е над 3000лв и още съм до никъде
Това е в период има/няма 2 седмици. Много трудна работа излезе с намиране на елементарни части (като ролка и ремък за ангренаж).
Иначе както казах, колата няма ръжда и е стояла МНОГО години в гараж. Смених абсл. всички течности/масла, филтри, окачване. ABS, моторче на резервара и какво ли не
Успях да набавя всичко необходимо, дори и климатика и сега остава да успея да го подкарам.
За късмет има нещо заседнало в перките на парното. Или плъх или някакви боклуци... ще видим...
Общо взето скъпо забавление, но забавление
Като нерешен проблем остава следното - трудно пали и има леки колебания в оборотите. Следствие от стоенето най-вероятно... но какво точно ще излезе не знам.

Иначе както казах, колата няма ръжда и е стояла МНОГО години в гараж. Смених абсл. всички течности/масла, филтри, окачване. ABS, моторче на резервара и какво ли не

Успях да набавя всичко необходимо, дори и климатика и сега остава да успея да го подкарам.
За късмет има нещо заседнало в перките на парното. Или плъх или някакви боклуци... ще видим...

Общо взето скъпо забавление, но забавление

Като нерешен проблем остава следното - трудно пали и има леки колебания в оборотите. Следствие от стоенето най-вероятно... но какво точно ще излезе не знам.
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Възкресение на Е34 524td
SRD_ написа:Вече ми е над 3000лв и още съм до никъдеТова е в период има/няма 2 седмици. Много трудна работа излезе с намиране на елементарни части (като ролка и ремък за ангренаж).
Иначе както казах, колата няма ръжда и е стояла МНОГО години в гараж. Смених абсл. всички течности/масла, филтри, окачване. ABS, моторче на резервара и какво ли не
Успях да набавя всичко необходимо, дори и климатика и сега остава да успея да го подкарам.
За късмет има нещо заседнало в перките на парното. Или плъх или някакви боклуци... ще видим...
Общо взето скъпо забавление, но забавление
Като нерешен проблем остава следното - трудно пали и има леки колебания в оборотите. Следствие от стоенето най-вероятно... но какво точно ще излезе не знам.
Къде ги търсиш тия ремъци и ролки, че да ги няма? По спомен миналата година за Е28-цата ме зариха с такива по магазините. Нещо ми се мотае в главата, че полицейската астра с 1,7 литровия дизел използваше същия ремък. Помоли някой да провери взаимозаменяемост

Провери зацепването на гнп-то. Изобщо с кое гнп си механичното или ел? Дай му малко аванс и виж дали ще има промяна. Снимай я тая кола да я видиме какво е, що е и т.н.
Ето ти малко книжки за М21


http://e28-535i.com/524td/2.4L%20Diesel ... rtment.pdf

ATR-42/72
Re: Възкресение на Е34 524td
Благодаря много за книжката!
Ремък имаше, но ролка - зор.
Скоро ще я снимам колцата и ще кача, само да излезе от бояджията.
Интерсното е, че е с червен/бордо кожен салон (в доста прилично състояние). С електронна помпа е - ще накрам да я погледне някой.
За момента съм сменил/направил:
Всички видове масла.
Всички течности като цяло.
Всички филтри.
Ролки/ремъци.
Виско
Компресор климатик + радиатор + перка (беше "продаден" явно)
Изчистен резервар от мизерия.
Помпа на резервара.
Обслужване на кормилната кутия.
Купчина неща по окачването.
Перка и реостат на парното/климатика.
Помпа АБС (пак не работи... трие гумите...)
+ Нови гуми и акумулатор естествено...
И още доста дреболии, но като цяло му се вижда края . Както казах - скъпо забавление, но забавление
Ремък имаше, но ролка - зор.


Интерсното е, че е с червен/бордо кожен салон (в доста прилично състояние). С електронна помпа е - ще накрам да я погледне някой.
За момента съм сменил/направил:
Всички видове масла.
Всички течности като цяло.
Всички филтри.
Ролки/ремъци.
Виско
Компресор климатик + радиатор + перка (беше "продаден" явно)
Изчистен резервар от мизерия.
Помпа на резервара.
Обслужване на кормилната кутия.
Купчина неща по окачването.
Перка и реостат на парното/климатика.
Помпа АБС (пак не работи... трие гумите...)
+ Нови гуми и акумулатор естествено...
И още доста дреболии, но като цяло му се вижда края . Както казах - скъпо забавление, но забавление

Re: Възкресение на Е34 524td
Странен въпрос , но на колко оборота трябва да се карат тия старите дизели?
Защото до 3000 оборота мога да я мина пеш, след това е ок. 


- Moni_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 337
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E90 M47D20TU2 2005
475 Black Sapphire Metallic
M3- package, 18” wheels Style 260
Re: Възкресение на Е34 524td
Как върви проекта ти колега, че сега попаднах на темата и ми стана интересно.
///M power
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани