усилие на затягане на болтове на глава е34

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: пред компа и зад волана :)

усилие на затягане на болтове на глава е34

Мнение от petarv » 22 Авг 2014, 15:37

Здравейте,
Рових се в търсачката, но за този проблем не удпях да намеря решение за последователността за затягане на болтовете и силата за глава на м50. Четох че на гарнитурата пишело, но от тези надписи нещо не е много ясно. Е това пише на гарнитурата
SAM_5252.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
живей живота си и карай BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: усилие на затягане на болтове на глава е34

Мнение от M10 » 22 Авг 2014, 15:53

На новата гарнитура бре :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: усилие на затягане на болтове на глава е34

Мнение от Borymeckata » 22 Авг 2014, 17:29

Остави какво пише на гарнитурата, гледай TIS-a:
http://tis.bmwcats.com/document/torque/E34/g11:a3000:w13010/t1112/

http://tis.bmwcats.com/doc25034/
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: усилие на затягане на болтове на глава е34

Мнение от saleene » 22 Авг 2014, 20:06

Здравей , колега дано това ти помогне въпреки че не те съветвам да го правиш сам .
PS. болтовете за главата задължително трябва да са нови !!! (по принцип са усукващи се и са само за едно слагане)
Изображение :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: усилие на затягане на болтове на глава е34

Мнение от ico318 » 22 Авг 2014, 23:21

petarv написа:Здравейте,
Рових се в търсачката, но за този проблем не удпях да намеря решение за последователността за затягане на болтовете и силата за глава на м50. Четох че на гарнитурата пишело, но от тези надписи нещо не е много ясно. Е това пише на гарнитурата
SAM_5252.JPG

Въобще не се притеснявай! На гарнитурата и да не личи на болтовете си пише-12.9 . Това сигурно са кг на затягане :ok: . Много яка тема :banghead: .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: усилие на затягане на болтове на глава е34

Мнение от Borymeckata » 23 Авг 2014, 6:31

ico318 написа:
petarv написа:Здравейте,
Въобще не се притеснявай! На гарнитурата и да не личи на болтовете си пише-12.9 . Това сигурно са кг на затягане :ok: . Много яка тема :banghead: .


Колега... Това е клас на якост на болта. Няма общо с момента на затягане. Първото число х 100 дава якостта на опън в МРа, а второто х 10 - границата на провлачане в %. Двете дават изчилителната якост на болта МРа. В случая:

12 х 100 х 0.90 = 1080 MPa.

Четете TIS-a, всичко останало са свободни съчинения по картинка.
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: усилие на затягане на болтове на глава е34

Мнение от M10 » 23 Авг 2014, 10:10

Верно ли, ние понеже не купуваме нови гарнитури, досега колко матори стегнахме на 12,9 и все си работят :dunno: Мажеш с грес гарнитурата да запече и стягаш яко.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: усилие на затягане на болтове на глава е34

Мнение от Хаос » 23 Авг 2014, 10:34

няма ли някой да раздаде банани за подвеждаща информация в технически раздел?
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1793
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: усилие на затягане на болтове на глава е34

Мнение от ивчо » 23 Авг 2014, 10:47

Понякога обаче се чудя, как ви е кеф да пишете само глупости ...
Разберете че има хора, които технически не разбират много нещата ..
Защо трябва всичко да е спам и т.н. ?! :dunno:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: усилие на затягане на болтове на глава е34

Мнение от M10 » 23 Авг 2014, 12:17

В първия ми пост информацията не е подвеждаща. Ако си беше купил нова гарнитура, сега нямаше да я има темата.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: усилие на затягане на болтове на глава е34

Мнение от Хаос » 23 Авг 2014, 13:45

на самата гарнитура не пише нищо за затягането на болтовете, а го пише на листовка към новата гарнитура (обикновено)
не подвеждайте човека
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: усилие на затягане на болтове на глава е34

Мнение от Jordana » 24 Авг 2014, 9:02

Borymeckata написа:
ico318 написа:
petarv написа:Здравейте,
Въобще не се притеснявай! На гарнитурата и да не личи на болтовете си пише-12.9 . Това сигурно са кг на затягане :ok: . Много яка тема :banghead: .


Колега... Това е клас на якост на болта. Няма общо с момента на затягане. Първото число х 100 дава якостта на опън в МРа, а второто х 10 - границата на провлачане в %. Двете дават изчилителната якост на болта МРа. В случая:

12 х 100 х 0.90 = 1080 MPa.

Четете TIS-a, всичко останало са свободни съчинения по картинка.

:yes: Връзката е дотолкова че новия сет болтове трябва да е със същия клас на якост или по голям .
Казвам го по принцип защото може да има разлика през годините и производителя на болтовете .
Верно ли, ние понеже не купуваме нови гарнитури, досега колко матори стегнахме на 12,9 и все си работят Мажеш с грес гарнитурата да запече и стягаш яко
.
:lol: Греста е точно за обратното , не запича и после излиза цяла без да се късат парченца от промазването .
Зя стари гарнитури незнам колко изкарват 2-3 или повече пъти ,но знам че губи еластичност от стягането .Измерете със шублера една стара и една нова гарнитура , разликата е милиметър че и повече при по дебели гарнитури.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: пред компа и зад волана :)

Re: усилие на затягане на болтове на глава е34

Мнение от petarv » 06 Сеп 2014, 19:15

Да купих нова гарнитура от по-дебелите, че главата беше стъргана с 0.5 мм. Взех и нови болтове. Стегнах, ток и жица е сега. Гледах клипове как се слага тая глава и няма нищо сложно с тоя ванус. Преди с колко майстори говорих, аааа мани го тоя интернет, нищо няма да направих, вануса не можеш да го зацепиш, и други токива умнотии.
Верно за пръв път се занимавам с това, но човек като има желание всичко става. Ето ной-новия инструмент ръчно направен от дръжка от стара ютия с който сложих вануса.
drujka-ot-jutiq.JPG

Вместо тая кръглата лапа дето върти запчатката с веригата на вануса на изпускателния вал. Само че с това дърпам веригата вместо да въртя зъбното колело. Същата работа върши като съм я вързал с дебела тел за веригата. Вместо тая писалката дето зацепва маховика една бургия 9 мм върши същата работа. Само тия пластинти дето блокират валовете не съм ги правил, но с още един човек като държи вала с ключ и става. Преди настройката слагам една линийка на квадратите на валовете дето трабва да са пластините, като ги подравнявам точно на една линия и работата стана.
Сега това БМВ не може да държи пътя. Мноо яко е като ги има всичките 150 магарета :D
Купих и високотемпературен силикон за гарнитурата на капака дето на места се слага и така.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
живей живота си и карай BMW

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook