Климатика сам се включва при контакт ?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 4.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 Touring
Мечтае да кара: BMW E60

Климатика сам се включва при контакт ?

Мнение от E34 Touring » 01 Окт 2013, 13:59

Здравейте колеги.

Имам малък проблем. При подаване на контакт климатика се включва? Всъщност се включва вътрешния кръг (копчето под това за климатика), но и то включва климатика. Прави го при всяко палене и всеки контакт. И не се изключва от първият път, ами иска да го прецъкам 2 пъти :kuku:

Някой ако знае от къде идва този проблем да сподели.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 19.04.2011
Местоположение: гр.Свищов
Пол: Мъж
Кара: BMW 525TDS E34
Мечтае да кара: BMW 525TDS E34

Re: Климатика сам се включва при контакт ?

Мнение от marto_sv1 » 02 Окт 2013, 8:29

и при мен се появява но само от време на време.защо копчето на вътрешната вентилация пуска компресора на климатика?!?
BMW не е нито най-бързата кола,нито най-луксозната,сигурно не и най-красивата,тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 4.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 Touring
Мечтае да кара: BMW E60

Re: Климатика сам се включва при контакт ?

Мнение от E34 Touring » 02 Окт 2013, 13:51

Ами и аз не знам :dunno: не трябва ли? А и оправи се де от само себе си - как така не зная .. Същото го правеше миналата зима.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Климатика сам се включва при контакт ?

Мнение от cod-cdbp » 02 Окт 2013, 17:56

marto_sv1 написа:Защо копчето на вътрешната вентилация пуска компресора на климатика?!?


Защото да има, кой да потърси в гугъл, после търсачката на форума, преди да задава подобни въпроси.
Писали сме го 1024 ...


Защо циркулацияа се пуска при палене отговор нямам, но предполагам, че е заради дефект в самия бутон 8)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Климатика сам се включва при контакт ?

Мнение от @2bar » 04 Окт 2013, 14:26

не е бутона. и при мен го имаше, ама чат - пат се случваше.

трябва да се промени мястото, от където се взема захранване на целият модул на климатика. дали работи :kuku: - не знам. както казах, при мен се случваше много рядко, да се включи климатика сам и така и не го пробвах.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Климатика сам се включва при контакт ?

Мнение от cod-cdbp » 04 Окт 2013, 14:39

A причината за нежеланието му да се включи, същата ли е?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 2.02.2009
Местоположение: София/Младост
Пол: Мъж
Кара: Е39 М57D25
Мечтае да кара: E60///M5

Re: Климатика сам се включва при контакт ?

Мнение от kufi01 » 30 Май 2014, 11:54

Така като гледам няма конкретен отговор на въпроса а тъкмо се зарадвах като видях темата че днес за 3ти път в рамките на месец ми се случи паля си колата тръгвам и след 5мин си викам бре как така рязко застудя на вън и поглеждам климатика сам се включил за пореден път :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 4.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 Touring
Мечтае да кара: BMW E60

Re: Климатика сам се включва при контакт ?

Мнение от E34 Touring » 03 Юни 2014, 15:27

Няма, няма. Това е мистерия :lol: Но, да чукам на дърво досега него е правила... Или чакам да дойде пак зимата за да започне. :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Климатика сам се включва при контакт ?

Мнение от The Heartlistener » 04 Юни 2014, 10:57

Щом има такива гатанки, ето и малко размисли без страсти и отговорности...
От средата на 90-та някъде има известни промени в окабеляването на Е34, които засягат и климатичните системи. Които са търсили някои кабели в букса X20 и диагностичната знаят. Както и да е...
От това време активирането на релето на компресора при М50+нафтата става зависимо от DME - за кл.с-ми IHKR2 и 3... доколкото знам и за IHKA. Компресорът заработва в тоя ред: копчеви модул - компютър клима - датчик за налягане - EKУ - реле компресор старт + старт реле ниска скорост на перката. По връзката от кл.компютър през датчика за налягане до ЕКУ-то /пин 22 от синята букса при IHKR/, трябва да има постоянно напрежение 12V при изключен климатик. При команда "пуск" от копчето, ако датчикът за налягане отчете коректна стойност над минимума, се прекъсва напрежението и DME активира релето на компресора. И мисля че е твърде възможно компресора да се включва "самоволно" ако климатичния компютър моментно остава без захранване по време на движение/или да пада близо до 0V/ - което автоматически означава включване на компресора /при нормално к-во фреон в системата/. Това може да се провокира от лошо захранване към IHKR компютъра, лоша връзка+някаква вибрация на купето примерно...Подобно става според мен и при тръгване на компресора със старт на двигателя, ако по някаква причина разтоварващото реле /стана дума за него в друга тема/,не е подало авансово достатъчно напрежение към кл.комп при втора степен на ключа. Ама там можем да опрем и до състояние на акумулатора. И в двата случая дори веднага след това да се възстанови напрежението в кл.модул, само обратната команда от копчето ще даде пак сигнал към DME за да го изключи. Самият компютър на климатика черпи захранване през бушон 20 до два пина в черната му букса, на нея са и изходите на замасяването му към общата клема при кормилния прът, както и пинът за авансово зареждане преди палене от разтоварващото реле - става дума за IHKR, не климатроника.
Като уточнение - говорим за активацията на компресорното реле при кл.с-ми за двигатели М50, М40 и дизелите откъм средата на 90-та нагоре.../при M30 до вкарването на М60, се запазва старата "школа" на IHKR1- компа на климатика стартира директно релето, едновременно с това перката, после през датчика до компресора, като тук Еку-то взема само стойността за налягане. Това - като разлика....
Та като начало за този проблем може да се почне с най-елементарното - почистване с контактен спрей на буксите на кл.комп /за случая черната/, преглед на контакта на бушон 20, проверка на масата...А за старта при палене - на II-ра степен на ключа дали идват 12V на пин 25 от черната букса на модула. Разбира се, проблемът би могъл да е и в самата платка на компа, божа работа...но той е "междинното" звено за командите с променливи напрежения и логиката сочи към него.
При монтажа на мойта клима се видях в чуденка тогава, защото съм на "мамеца" със старото окабеляване за директен старт на компресора от юнита, но с M3.1 вече, а трябваше да насадя IHKR 2 от 92-ра - малко веселба...И да вържа релето пряко към Мотроника /по схеми от 92-ра/, не ми дойде по кабели и пинове. Спазих схемите по месеца на колата и го изпълних по стария метод....и май виждам плюс в това...
...А тази схемичка по-горе касае релето на вентилатора на купето... и който знаем че може да активира постфактум компресора единствено ако е дадена такава "изчакваща" команда от бутона предварително, а потенциометърът за обдухване е бил на минимума... и после се усетим да го плъзнем. Не разбирам немски, но тази схема това ли цели да елиминира като ефект? Не схващам връзката му с произволното тръгване на компресора по време на път, без да пипаме нищо по управлението...
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Климатика сам се включва при контакт ?

Мнение от @2bar » 04 Юни 2014, 20:06

схемата я качих преди доста време, ама като гледам всеки си пее неговата песен, и имам чувството, че се очаква отговор от типа - там има един кабел, червен е, дай го на късо или нещо от сорта.

темата е Климатика сам се включва при контакт ?
съответно качих и един документ с точно същото описание - смяна на състоянието на климатика (включване или изключване) без да е натисното копчето за вкл/изкл. т.е. буквално преведено:

"при нов старт (разбирай махане на ключа, вкарване на ключа и даване на контакт) климатика се включва или изключва сам. Ако е бил вкючен се изклюва, ако е бил изключен се включва."

как точно стигаш до "Не схващам връзката му с произволното тръгване на компресора по време на път, без да пипаме нищо по управлението...", това вече е загадка за мен.

иначе, както съм написал, и при мен го имаше чат пат (не ми пречеше), канех се да го погледна...ама така си и остана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Климатика сам се включва при контакт ?

Мнение от The Heartlistener » 04 Юни 2014, 20:42

Да, темата е такава и нищо не оспорвам от поста ти, колега. И благодаря за пояснението от немски. Доколкото видях в темата последно се появи и другият случай - произволно стартиране при запален двигател без зададена команда /ако съм разбрал правилно/- това се опитах да си обясня и той действително не може да има връзка с реле K4. Не съм целял спор по въпроса, просто игнорирах заглавието на темата :bchug:.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Климатика сам се включва при контакт ?

Мнение от @2bar » 04 Юни 2014, 21:14

по - скоро си прочел това:

"...че днес за 3ти път в рамките на месец ми се случи паля си колата тръгвам и след 5мин си викам бре как така рязко застудя на вън и поглеждам климатика сам се включил за пореден път..."

и си си го превел като "...произволно стартиране при запален двигател без зададена команда..."


нищо не пречи да се пробва да се смени захранването, както е по схемата. все пак става въпрос за смяна на един кабел а не отваряне и чистене на копчета, чудесии и т.н.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Климатика сам се включва при контакт ?

Мнение от The Heartlistener » 05 Юни 2014, 6:06

Хубаво. Какво съм си превел не е толкова важно, може пък да съм си писал залудо. Да пожелаем успех на колегите с осмислянето на схемата и работата в бушониерата :smoke:.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook