Климатика сам се включва при контакт ?
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- E34 Touring
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 4.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 Touring
- Мечтае да кара: BMW E60
Климатика сам се включва при контакт ?
Здравейте колеги.
Имам малък проблем. При подаване на контакт климатика се включва? Всъщност се включва вътрешния кръг (копчето под това за климатика), но и то включва климатика. Прави го при всяко палене и всеки контакт. И не се изключва от първият път, ами иска да го прецъкам 2 пъти
Някой ако знае от къде идва този проблем да сподели.
Имам малък проблем. При подаване на контакт климатика се включва? Всъщност се включва вътрешния кръг (копчето под това за климатика), но и то включва климатика. Прави го при всяко палене и всеки контакт. И не се изключва от първият път, ами иска да го прецъкам 2 пъти

Някой ако знае от къде идва този проблем да сподели.
- marto_sv1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 19.04.2011
- Местоположение: гр.Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525TDS E34
- Мечтае да кара: BMW 525TDS E34
Re: Климатика сам се включва при контакт ?
и при мен се появява но само от време на време.защо копчето на вътрешната вентилация пуска компресора на климатика?!?
BMW не е нито най-бързата кола,нито най-луксозната,сигурно не и най-красивата,тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!!!
- E34 Touring
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 4.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 Touring
- Мечтае да кара: BMW E60
Re: Климатика сам се включва при контакт ?
Ами и аз не знам
не трябва ли? А и оправи се де от само себе си - как така не зная .. Същото го правеше миналата зима.

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Климатика сам се включва при контакт ?
marto_sv1 написа:Защо копчето на вътрешната вентилация пуска компресора на климатика?!?
Защото да има, кой да потърси в гугъл, после търсачката на форума, преди да задава подобни въпроси.
Писали сме го 1024 ...
Защо циркулацияа се пуска при палене отговор нямам, но предполагам, че е заради дефект в самия бутон


Re: Климатика сам се включва при контакт ?
не е бутона. и при мен го имаше, ама чат - пат се случваше.
трябва да се промени мястото, от където се взема захранване на целият модул на климатика. дали работи
- не знам. както казах, при мен се случваше много рядко, да се включи климатика сам и така и не го пробвах.
трябва да се промени мястото, от където се взема захранване на целият модул на климатика. дали работи

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- kufi01
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 2.02.2009
- Местоположение: София/Младост
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М57D25
- Мечтае да кара: E60///M5
Re: Климатика сам се включва при контакт ?
Така като гледам няма конкретен отговор на въпроса а тъкмо се зарадвах като видях темата че днес за 3ти път в рамките на месец ми се случи паля си колата тръгвам и след 5мин си викам бре как така рязко застудя на вън и поглеждам климатика сам се включил за пореден път 

- E34 Touring
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 4.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 Touring
- Мечтае да кара: BMW E60
Re: Климатика сам се включва при контакт ?
Няма, няма. Това е мистерия
Но, да чукам на дърво досега него е правила... Или чакам да дойде пак зимата за да започне. 


- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1199
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Климатика сам се включва при контакт ?
Щом има такива гатанки, ето и малко размисли без страсти и отговорности...
От средата на 90-та някъде има известни промени в окабеляването на Е34, които засягат и климатичните системи. Които са търсили някои кабели в букса X20 и диагностичната знаят. Както и да е...
От това време активирането на релето на компресора при М50+нафтата става зависимо от DME - за кл.с-ми IHKR2 и 3... доколкото знам и за IHKA. Компресорът заработва в тоя ред: копчеви модул - компютър клима - датчик за налягане - EKУ - реле компресор старт + старт реле ниска скорост на перката. По връзката от кл.компютър през датчика за налягане до ЕКУ-то /пин 22 от синята букса при IHKR/, трябва да има постоянно напрежение 12V при изключен климатик. При команда "пуск" от копчето, ако датчикът за налягане отчете коректна стойност над минимума, се прекъсва напрежението и DME активира релето на компресора. И мисля че е твърде възможно компресора да се включва "самоволно" ако климатичния компютър моментно остава без захранване по време на движение/или да пада близо до 0V/ - което автоматически означава включване на компресора /при нормално к-во фреон в системата/. Това може да се провокира от лошо захранване към IHKR компютъра, лоша връзка+някаква вибрация на купето примерно...Подобно става според мен и при тръгване на компресора със старт на двигателя, ако по някаква причина разтоварващото реле /стана дума за него в друга тема/,не е подало авансово достатъчно напрежение към кл.комп при втора степен на ключа. Ама там можем да опрем и до състояние на акумулатора. И в двата случая дори веднага след това да се възстанови напрежението в кл.модул, само обратната команда от копчето ще даде пак сигнал към DME за да го изключи. Самият компютър на климатика черпи захранване през бушон 20 до два пина в черната му букса, на нея са и изходите на замасяването му към общата клема при кормилния прът, както и пинът за авансово зареждане преди палене от разтоварващото реле - става дума за IHKR, не климатроника.
Като уточнение - говорим за активацията на компресорното реле при кл.с-ми за двигатели М50, М40 и дизелите откъм средата на 90-та нагоре.../при M30 до вкарването на М60, се запазва старата "школа" на IHKR1- компа на климатика стартира директно релето, едновременно с това перката, после през датчика до компресора, като тук Еку-то взема само стойността за налягане. Това - като разлика....
Та като начало за този проблем може да се почне с най-елементарното - почистване с контактен спрей на буксите на кл.комп /за случая черната/, преглед на контакта на бушон 20, проверка на масата...А за старта при палене - на II-ра степен на ключа дали идват 12V на пин 25 от черната букса на модула. Разбира се, проблемът би могъл да е и в самата платка на компа, божа работа...но той е "междинното" звено за командите с променливи напрежения и логиката сочи към него.
При монтажа на мойта клима се видях в чуденка тогава, защото съм на "мамеца" със старото окабеляване за директен старт на компресора от юнита, но с M3.1 вече, а трябваше да насадя IHKR 2 от 92-ра - малко веселба...И да вържа релето пряко към Мотроника /по схеми от 92-ра/, не ми дойде по кабели и пинове. Спазих схемите по месеца на колата и го изпълних по стария метод....и май виждам плюс в това...
...А тази схемичка по-горе касае релето на вентилатора на купето... и който знаем че може да активира постфактум компресора единствено ако е дадена такава "изчакваща" команда от бутона предварително, а потенциометърът за обдухване е бил на минимума... и после се усетим да го плъзнем. Не разбирам немски, но тази схема това ли цели да елиминира като ефект? Не схващам връзката му с произволното тръгване на компресора по време на път, без да пипаме нищо по управлението...
От средата на 90-та някъде има известни промени в окабеляването на Е34, които засягат и климатичните системи. Които са търсили някои кабели в букса X20 и диагностичната знаят. Както и да е...
От това време активирането на релето на компресора при М50+нафтата става зависимо от DME - за кл.с-ми IHKR2 и 3... доколкото знам и за IHKA. Компресорът заработва в тоя ред: копчеви модул - компютър клима - датчик за налягане - EKУ - реле компресор старт + старт реле ниска скорост на перката. По връзката от кл.компютър през датчика за налягане до ЕКУ-то /пин 22 от синята букса при IHKR/, трябва да има постоянно напрежение 12V при изключен климатик. При команда "пуск" от копчето, ако датчикът за налягане отчете коректна стойност над минимума, се прекъсва напрежението и DME активира релето на компресора. И мисля че е твърде възможно компресора да се включва "самоволно" ако климатичния компютър моментно остава без захранване по време на движение/или да пада близо до 0V/ - което автоматически означава включване на компресора /при нормално к-во фреон в системата/. Това може да се провокира от лошо захранване към IHKR компютъра, лоша връзка+някаква вибрация на купето примерно...Подобно става според мен и при тръгване на компресора със старт на двигателя, ако по някаква причина разтоварващото реле /стана дума за него в друга тема/,не е подало авансово достатъчно напрежение към кл.комп при втора степен на ключа. Ама там можем да опрем и до състояние на акумулатора. И в двата случая дори веднага след това да се възстанови напрежението в кл.модул, само обратната команда от копчето ще даде пак сигнал към DME за да го изключи. Самият компютър на климатика черпи захранване през бушон 20 до два пина в черната му букса, на нея са и изходите на замасяването му към общата клема при кормилния прът, както и пинът за авансово зареждане преди палене от разтоварващото реле - става дума за IHKR, не климатроника.
Като уточнение - говорим за активацията на компресорното реле при кл.с-ми за двигатели М50, М40 и дизелите откъм средата на 90-та нагоре.../при M30 до вкарването на М60, се запазва старата "школа" на IHKR1- компа на климатика стартира директно релето, едновременно с това перката, после през датчика до компресора, като тук Еку-то взема само стойността за налягане. Това - като разлика....
Та като начало за този проблем може да се почне с най-елементарното - почистване с контактен спрей на буксите на кл.комп /за случая черната/, преглед на контакта на бушон 20, проверка на масата...А за старта при палене - на II-ра степен на ключа дали идват 12V на пин 25 от черната букса на модула. Разбира се, проблемът би могъл да е и в самата платка на компа, божа работа...но той е "междинното" звено за командите с променливи напрежения и логиката сочи към него.
При монтажа на мойта клима се видях в чуденка тогава, защото съм на "мамеца" със старото окабеляване за директен старт на компресора от юнита, но с M3.1 вече, а трябваше да насадя IHKR 2 от 92-ра - малко веселба...И да вържа релето пряко към Мотроника /по схеми от 92-ра/, не ми дойде по кабели и пинове. Спазих схемите по месеца на колата и го изпълних по стария метод....и май виждам плюс в това...
...А тази схемичка по-горе касае релето на вентилатора на купето... и който знаем че може да активира постфактум компресора единствено ако е дадена такава "изчакваща" команда от бутона предварително, а потенциометърът за обдухване е бил на минимума... и после се усетим да го плъзнем. Не разбирам немски, но тази схема това ли цели да елиминира като ефект? Не схващам връзката му с произволното тръгване на компресора по време на път, без да пипаме нищо по управлението...
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
Re: Климатика сам се включва при контакт ?
схемата я качих преди доста време, ама като гледам всеки си пее неговата песен, и имам чувството, че се очаква отговор от типа - там има един кабел, червен е, дай го на късо или нещо от сорта.
темата е Климатика сам се включва при контакт ?
съответно качих и един документ с точно същото описание - смяна на състоянието на климатика (включване или изключване) без да е натисното копчето за вкл/изкл. т.е. буквално преведено:
"при нов старт (разбирай махане на ключа, вкарване на ключа и даване на контакт) климатика се включва или изключва сам. Ако е бил вкючен се изклюва, ако е бил изключен се включва."
как точно стигаш до "Не схващам връзката му с произволното тръгване на компресора по време на път, без да пипаме нищо по управлението...", това вече е загадка за мен.
иначе, както съм написал, и при мен го имаше чат пат (не ми пречеше), канех се да го погледна...ама така си и остана.
темата е Климатика сам се включва при контакт ?
съответно качих и един документ с точно същото описание - смяна на състоянието на климатика (включване или изключване) без да е натисното копчето за вкл/изкл. т.е. буквално преведено:
"при нов старт (разбирай махане на ключа, вкарване на ключа и даване на контакт) климатика се включва или изключва сам. Ако е бил вкючен се изклюва, ако е бил изключен се включва."
как точно стигаш до "Не схващам връзката му с произволното тръгване на компресора по време на път, без да пипаме нищо по управлението...", това вече е загадка за мен.
иначе, както съм написал, и при мен го имаше чат пат (не ми пречеше), канех се да го погледна...ама така си и остана.
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1199
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Климатика сам се включва при контакт ?
Да, темата е такава и нищо не оспорвам от поста ти, колега. И благодаря за пояснението от немски. Доколкото видях в темата последно се появи и другият случай - произволно стартиране при запален двигател без зададена команда /ако съм разбрал правилно/- това се опитах да си обясня и той действително не може да има връзка с реле K4. Не съм целял спор по въпроса, просто игнорирах заглавието на темата
.

Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
Re: Климатика сам се включва при контакт ?
по - скоро си прочел това:
"...че днес за 3ти път в рамките на месец ми се случи паля си колата тръгвам и след 5мин си викам бре как така рязко застудя на вън и поглеждам климатика сам се включил за пореден път..."
и си си го превел като "...произволно стартиране при запален двигател без зададена команда..."
нищо не пречи да се пробва да се смени захранването, както е по схемата. все пак става въпрос за смяна на един кабел а не отваряне и чистене на копчета, чудесии и т.н.
"...че днес за 3ти път в рамките на месец ми се случи паля си колата тръгвам и след 5мин си викам бре как така рязко застудя на вън и поглеждам климатика сам се включил за пореден път..."
и си си го превел като "...произволно стартиране при запален двигател без зададена команда..."
нищо не пречи да се пробва да се смени захранването, както е по схемата. все пак става въпрос за смяна на един кабел а не отваряне и чистене на копчета, чудесии и т.н.
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1199
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Климатика сам се включва при контакт ?
Хубаво. Какво съм си превел не е толкова важно, може пък да съм си писал залудо. Да пожелаем успех на колегите с осмислянето на схемата и работата в бушониерата
.

Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани