Малко индивидуалност за старото комби!

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 23.03.2010
Пол: Мъж

Малко индивидуалност за старото комби!

Мнение от ivan_4ooo » 07 Апр 2014, 20:55

Привет колеги.И аз малко да споделя какво направих за малко индивидуалност на старото комби.Като цяло повече ми допада визията с габарити в мигачите и в лайсните на броните,а и ейнджълките според мен стоят по-добре на цял фар,някак си не ми допада на е34 или е32.Понеже наскоро се сдобих с второ комби е34,защото първото на брата го подарих и се заиграх да направя габарита в мигача home made.Знам че е по-добре да се купи готов,ама сега нямам възможност и не ги обичам така наречените побългарявания,ама сега така се случи.А за габаритите в лайсните тях вече ще ги поръчам в последствие.И значи какво направих-от едни странични габаритни светлини тираджийски някакви с поялника разтопих около самата фасонка и после мигача пак с поялника една дупка и наместих фасонката,залепих,малко шкурка и после една черна гумирана боя спрей.Като тези фасонки са си с букси с кабелчета и заголих преди буската оригиналната за габарита и ги вързах там,малко тенол и отгоре една термо шлауфка.Крушката е 12V5W,като на оригиналните габарити само извадих буксите,защото няма смисъл да светят и двата,но ще ги оставя,че мисля като минавам преглед тях да включвам,че да не се заядът нещо.После обаче реших още индивидуалност да добавя,нищо че трябва да си смъквам картера да му слагам гарнитура,защото сега е само със силикон и пропуска и "eвалла" на този който го е правил,но това е др тема.Исках за дневни светлини да ми светят предните габарити вече в мигачите(без задните и светлините по таблото вътре в купето) и вътрешните фарове,но те нали са дългите и на 12V много силно светят и ще дразнят,затова трябваше да измисля как да им намаля волтажа.
И ето сега решението на задачата:
-1бр. DRL реле(търсих такова,което да не пуска към фаровете 12V,но не намерих)
-2 бр. релета,които като им се подаде ток затварят верига
-2бр. релета,които като им се подаде ток отварят/прекъсват верига
-4бр. диоди,които да пропускат ток само в едната посока
-термо шлауфка и малко кабели
Само да поясня че се старах да не става някакво мн грозно,подредих,навсякъде калайдисвах и запоявах,релетата са с букси,термо шлауфка,разбандажирах снопа с кабелите и после на ново,въпреки че може и по-добре да стане,ама сега нямам време,но пак прилично се получи,а и ми стоят капаците зад фаровете и те прикриват.

DRL релето го сложих до кутията с бушоните и го свързах както е по схемата,като на плюсовият кабел,които е сигнален сложих 1 реле което прекъсва веригата щом му се подаде ток,а кабелът които пуска ток към фаровете го вързах към дългите.След това сложих реле,което като му се пусне ток затваря верига на кабела на масата/минуса на левият фар за дълги и на десният фар за дълги на плюсовият кабел,като на десният фар минусът не съм го прекъсвал.И направих мост между минусов кабел на ляв фар и плюсов кабел на десен фар,като кабелът е вързан между релето и фара,а не преди релето и още едно реле на този мостов кабел,което като му се пусне ток да прекъсне връзката между минус на ляв фар и плюс на десен.Това е с цел да стане последователно свързване +-+- и тока на фаровете е 6V,а не 12V и не светят така силно.Тези 4 релета взимат сигнален ток от късите и се случва следното-като запаля и DRL релето се включва и си работи и пуска ток към дългите,обаче като включа фаровете нали първо се включват късите и се подава ток към релетата-DRL-а се изключва,защото нали по-горе писах че съм сложил реле на сигналния плюсов кабел,съответно другите релета отварят или затварят и си работи както обикновено,после като изключа фаровете от копчето,няма кой да подава ток на релетата и пак се включва DRL-a.Остава ми само по един бушон да сложа на силовата връзка преди всяко реле,че ако някое залепне и няма да е много красиво после.После обаче ми се стори някак си недовършено.Исках с дневните светлини да ми светват и предните габарити,но само те,без тези отзад и в купето,то вярно че в слънчево време не се забелязват много,но няма значение-важна е идеята.За целта,защото по принцип нали всички габарити са свързани и няма значение къде ще пуснеш ток всички ще светнат,прекъснах плюсовият кабел на габарита и сложих един диод,който да пропуска ток да го кажа от купето към предния габарит,но не и ако се пусне ток на габарита след диода и да не светват останалите от веригата.Това и за 2-та предни габарита.След това пуснах 2 кабела от плюсовият кабел на левият фар за дългите,които идва от DRL релето,по един за всеки габарит,като сложих пак по 1 диод,които да пуска ток от фара към габарита,но не и от габарита към фарата,защото в такъв случай като включа светлините габарита ще пуска ток към фаровете,а не трябва така.И като цяло това е,остава само бушони да сложа,много добре да прибера и подредя всичко и после едни габарити в броните.Качвам няколко снимки малко да добиете представа,въпреки че са малко по тъмно и ярко се вижда,а ако има интерес после може да кача още и на инсталацията даже.



2014-03-31-488.jpg

2014-03-30-484.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 28.04.2012
Местоположение: габрово
Пол: Мъж
Кара: бмв е34 525tds

Re: Малко индивидуалност за старото комби!

Мнение от rachnata » 09 Апр 2014, 18:53

като пуснеш мигача хубаво ли се вижда , смисъл дали свети по ярко от габарита вътре

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 23.03.2010
Пол: Мъж

Re: Малко индивидуалност за старото комби!

Мнение от ivan_4ooo » 11 Апр 2014, 20:18

Да колега.Много ясно си личи щом се включи мигача.Нали там крушката е 21W,а на габарита е 5W.Може да направя клипче тези дни и да го кача.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook