E34 2.4TD M21D24

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

E34 2.4TD M21D24

Мнение от TheDriver » 21 Сеп 2013, 20:41

Здравейте!

Търсех си дизелова кола, с която да пътувам всеки ден, при това доста като километри.
Поради ред причини търсех нещо от началото до средата на 90те с механично ГНП.

Попаднах на едно приемливо като състояние Е34 с 2.4 ТД мотора, който в случая е единственият монтиран в това купе, който ме устройва.
Имам опит с М50Б20 на газ, но бензиновата алтернатива към момента не е вариант.Търкалял съм и 2.5ТДС в Омега и този мотор също не ме устройва.

Въпросите са ми следните:

ГНП-то би трябвало да е механично на БОШ ?
Ако е такова позволява ли настройки - работил съм с други механични помпи, който позволяват да се регулира дебита при максимално натоварване, така наречения "пушек" и празния ход - това при Исузу мотора монтиран в опелите.

Резонно следващият ми въпрос е - как е този мотор откъм глава и гарнитура на главата? Исузу дизелът позволяваше леко повишение в бууста, след което стандартната гарнитура си отиваше.
Този мотор позволява ли подобни доработки?

И един страничен въпрос - Седалки от Е38; Е36 или Е39 могат ли да заменят старите изтурбушените от Е34?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 27.02.2006
Местоположение: София
Кара: BMW E21

Re: E34 2.4TD M21D24

Мнение от AUTOMAX » 21 Сеп 2013, 22:07

Колега, ако си вземеш такава кола просто я върни във 'заводския" режим на помпата и няма да имаш ядове.
С такава съм правил България-Дания с багаж до ушите и даваше разход 6/100км/ч. при крейсерска скорост.
Да помпата позволява да се "бута", мотора е по читав от Опелския (от личен опит ти го казвам)
Остави я за загрее до работната температура преди да я газиш и няма да имаш ядове с глава и гарнитура.
Минус е ангренаж, а не веригата.
Може да си буташ помпата ако си достатъчно кадърен да четеш - има много информация и може да си я настроиш както ти е кеф!
Седалките са в пъти по добри от тези на Е36 :evil: ...Ако е читав салона ще е грехота да сменяш, еле ако са с подлакътници.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Майна
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 1982 Corvette
Детайли за колата: WBS...

Re: E34 2.4TD M21D24

Мнение от XaH-kpyM » 22 Сеп 2013, 8:10

Да ама м21 в е34 го няма с механична помпа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: E34 2.4TD M21D24

Мнение от TheDriver » 22 Сеп 2013, 8:11

С механичната БОШ в исузото се справях без проблем.За тази прочетох това онова и нещата са малко по-различни, но не е нищо извън възможностите ми.

Проблемът е, че като се бутне помпата откъм гориво си трябва и повече въздух, а той идва с бууст.
От опит пак със същия исузу дизел знам, че като се надуе турбината страда гарнитурата на главата и главата, за това и питах как е това желязо откъм въпросните компоненти.

Всичките тези гимнастики искам да знам дали са възможни тъй като всяка вечер и сутрин пътувам през планински проход, като си има едни 20-30км изкачване и ще трябва да се изпреварва там при това с пълна кола.

Интериора жизнено ме интересува, тъй като всеки ден прекарвам по над 2 часа в колата и искам да ми е удобно и чисто.Седалките в Е34ката, която ми изпадна са заминали и откъм тапицерия и откъм дунапрен отдолу.
Имам кадърен тапицер под ръка, но ми се струва, че оправянето на салона ще е излезе доста по-скъпо от намирането на други седалки - ще се разровя в темите за интериора да видя как стоят нещата с намирането на читав салон за Е34.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: E34 2.4TD M21D24

Мнение от Zubcho » 22 Сеп 2013, 15:30

Има жив пример на създаден би турбо м21 около 330к.с.. Но инвестицията е безумна и цялото нещо не се случва в БГ. Ако искаш повече информация, ще пусна тук в темата линк към темата на човека.

Ако искаш можеш да повишиш до 1.5 буста и едва ли ще й стане нещо, но е препоръчително да направиш ревизия на двигателя преди това. Турбото физически е по-голямо от на м51 и ще постигнеш повече мощност (примерно 5%)

Също поставяш средно голям челен интеркулер или такъв от тдс (поне).

Интериора според състоянието можеш да намериш много хубав за около 700лв - говорим кожен с екстри, но трябва да чакаш и да дебнеш. Аз лично дадох моя дадох да се претапицира с изкуствена кожа март 2010г. Кожата е същата като на нова Е класа. До сега не е мръднал, тъй че не очаквам и скоро да мръдне. Струваше около 700 лв. всичко. Можеш да се върнеш и да видиш снимки в темата със снимките на е34ките. Това е по-добрия вариант според мен лично.

Общо взето с едни 5К една такава кола може да стане много приятна и лъскава, като си гарантираш дълговечност с направените ремонти по нея. А те няма да са никак малко ако имаш такъв бюджет. Говоря за подновяване на голяма част от окачването, поставяне на кулери, ревизия на мотора и външно да изчистиш всякакви дефекти.

Лично аз съм смятал около 2 000лв части и труда излиза една ревизия както трябва за м51. Външно цялостно боядисване пак толкова, и окачването със ревизия на спирачките ще стъпи към 1000лв с труд.

Естествено цитираните от мен суми са силно ориентировъчни и може да са много по-малки :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: E34 2.4TD M21D24

Мнение от TheDriver » 22 Сеп 2013, 17:16

Аз такива амбиции нямам засега.Вървеж като 2.5ТДС ми е достатъчен за целта за която ми трябва колата.
Иначе намерих инфо за подобно М21 като там целта беше 400кс. на мотора - та там прочетох, че само с механично бутане на помпата не става, а си трябва и едит на ДДЕ-то.

За края на другата седмица съм планирал оглед на два екземпляра.Неприятното е, че едната която ми е по-наблизо и прегледах, е със здраво купе, но с мотор на поне половин милион.
Другата е по-добре откъм мотор (поне на думи и снимки от продавача), но купето е тръгнало.
То общо взето голям избор няма - в сайтовете за обяви има не повече от 7-8, като само 2-3 си струват разкарването.А на мен ми трябва дизелова кола колкото се може по-скоро, т.е. чакането нещо да изникне не ме устройва :)

Иначе преди отваряне на мотора и проверка на карантиите и главата над 1.1 не мисля да отивам.

Видях го твоя интериор - хареса ми - много :D
Ще видя моят тапицер какво ще каже по въпроса.Но мен ме задоволяват и платнени седалки без екстри, стига да са със здрави дунапрени, тапицеря, рамки и да са чисти.Т.е. не държа непременно на кожа въпреки, че определено изглежда изкушаващо :)

Пребоядисване и драстични козметични подобрения (освен ако не са свързани с премахване на ръжда), не са изобщо в менюто, така да се каже :mrgreen:
Трябват ми мотор, окачване, спирачки, гуми(подготвени вече :mrgreen: ), салон и ако остане бюджет - шперче, че при мен зимата е дълга, а баирите са стръмни :D

П.С. Ако не ти е проблем, пусни линка, да имам някаво четиво тази седмица :mrgreen:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: E34 2.4TD M21D24

Мнение от alchohol » 25 Сеп 2013, 22:08

Помпата със сигурност е сменяна. Моята е механична от Е28 и колата си върви прилично. Трета година я карам и съм повече от доволен. Разхода за тоя параход е доста приличен, 60 литра за 940 км, от които около 40 бяха градско.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: E34 2.4TD M21D24

Мнение от Zubcho » 26 Сеп 2013, 20:17

Link към mye28.com

Има доста материал за четене тук. Като цяло помпа със сменен елемент на 12мм, Портната глава, голямо и малко турбо и още 1 куп неща.

Аз лично бих заложил на колата със здраво купе. Половин милион не са нищо за тоя дизел. Мразя ръждите, а те веднъж почнат ли нямат спирка.

Препоръчвам ти да вземеш здраво купе и да си направиш мотора, от колкото да се мъчиш с ръжди. Поне това е моето мнение. Макар, че си е доста криво, да ти се строши мотора. При мен 1 път сериозно и втори път духна гарнитура. :dunno:

Но трябва да е забавно иначе няма да има за какво да се ядосваме.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: E34 2.4TD M21D24

Мнение от TheDriver » 30 Сеп 2013, 19:12

Капарирах една красавица! :D

Сега остава да му намерм на човека друга кола, та да не ходи пеш на работа и я отнасям в къщи. :mrgreen:

Заложих на купе без ръжда, много добра ходова част и добър салон.

Притеснява ме един теч обаче - не надува маркучи, не прави балончета в казанчето, не плюе масло от капачката и щеката.
Някъде отзад под казанчето за охладителната течност обаче сълзи антифриз, отича се около скоростите, както и върху стабилизиращата щанга.При захващането на единия от маркучите е влажно, но не съм убеден, че това е всичко.Самото казанче, а и около и под него е сухо така, че не е то проблема.
Напред към ГНП и радиатора всичко е сухо, течът е някъде в задната част на мотора.
Сега само гарнитури ми се въртят в ума :mrgreen:

Във всички други отношение мотора е добре.
Има си частична амнезия на таблото (скоростомер, оборотомер, километраж и танцуваща стрелка на температурата) и калпав датчик/кабел на предна дясна гума, но това са бели ядове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: E34 2.4TD M21D24

Мнение от alchohol » 30 Сеп 2013, 20:07

TheDriver написа:Капарирах една красавица! :D

Сега остава да му намерм на човека друга кола, та да не ходи пеш на работа и я отнасям в къщи. :mrgreen:

Заложих на купе без ръжда, много добра ходова част и добър салон.

Притеснява ме един теч обаче - не надува маркучи, не прави балончета в казанчето, не плюе масло от капачката и щеката.
Някъде отзад под казанчето за охладителната течност обаче сълзи антифриз, отича се около скоростите, както и върху стабилизиращата щанга.При захващането на единия от маркучите е влажно, но не съм убеден, че това е всичко.Самото казанче, а и около и под него е сухо така, че не е то проблема.
Напред към ГНП и радиатора всичко е сухо, течът е някъде в задната част на мотора.
Сега само гарнитури ми се въртят в ума :mrgreen:

Във всички други отношение мотора е добре.
Има си частична амнезия на таблото (скоростомер, оборотомер, километраж и танцуваща стрелка на температурата) и калпав датчик/кабел на предна дясна гума, но това са бели ядове.



Аз го имах същия проблем. Някой разбирач беше сложил маркуч отрязан накриво и скобата се беше охлабила. Изравних го, претегнах скобата и вече нищо не тече. Само че, за да може да се работи удобно, разкачих казанчето от болтовете и го преместих встрани. Прегледай също и самия фланец, моят не се сваля, но при теб не знам как е...
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook