Проблем с реле на бензинова помпа
Модератор: Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- mighty_hasu
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: Е34 М5
- Детайли за колата: Перфектна, но не точно.
Проблем с реле на бензинова помпа
Здравейте,
Става въпрос за е34 520 М50В20 1991г. Колата има газов инжекцион Тамона (про газ). Проблема е следния:
Колата не беше карана извесно време, около месец, месец и половина. Приятелката ми я взе да ходи на някъде и колата изгубила мощност и угаснала (била е на бензин). Когато отидох мислех, че няма гориво, но не беше това проблема. Проблема беше, че към бензиновата помпа нямаше напрежение. Отворих кутията на компютъра и със замерване разбрах, че го няма управляващият сигнал за релето от компютъра на колата. Сигнала който подава ДМЕ-то е "-". Аз му подадох "-" и колата запали. След това колата си палеше без да е нужно да правя тази интервенция. Последва отново дълаг период без да се кара колата и тя отново не палеше. Вече мостчето към "-" не помагаше. Проверих сигнала към дюзите (има), проверих сигнала към бубините и искрите на свещите на всички цилиндри (има). Нямаше гориво. Смених бензиновата помпа, но колата отново не запали. Използвах мостчето отново и тя запали. В общи линии ДМЕ-то подава сигнала, когато си поиска. Мостчето го поставям само до момента, до който колата запали. След като вече работи го свалям и тя продължава да работи. Разгледах електрическите схеми на колата, кабела отива директно в ДМЕ-то без снадки букси и такива подобни (където може да има някакво прекъсване). Въпроса ми е на някой дали му се е случвало, дали съм за нов компютър и дали някой го е разглобявал и сглобявал успешно и евентоално трябва ли да се внимава с нещо ако реша да го разглобявам.
Благодаря на всички предварително.
Става въпрос за е34 520 М50В20 1991г. Колата има газов инжекцион Тамона (про газ). Проблема е следния:
Колата не беше карана извесно време, около месец, месец и половина. Приятелката ми я взе да ходи на някъде и колата изгубила мощност и угаснала (била е на бензин). Когато отидох мислех, че няма гориво, но не беше това проблема. Проблема беше, че към бензиновата помпа нямаше напрежение. Отворих кутията на компютъра и със замерване разбрах, че го няма управляващият сигнал за релето от компютъра на колата. Сигнала който подава ДМЕ-то е "-". Аз му подадох "-" и колата запали. След това колата си палеше без да е нужно да правя тази интервенция. Последва отново дълаг период без да се кара колата и тя отново не палеше. Вече мостчето към "-" не помагаше. Проверих сигнала към дюзите (има), проверих сигнала към бубините и искрите на свещите на всички цилиндри (има). Нямаше гориво. Смених бензиновата помпа, но колата отново не запали. Използвах мостчето отново и тя запали. В общи линии ДМЕ-то подава сигнала, когато си поиска. Мостчето го поставям само до момента, до който колата запали. След като вече работи го свалям и тя продължава да работи. Разгледах електрическите схеми на колата, кабела отива директно в ДМЕ-то без снадки букси и такива подобни (където може да има някакво прекъсване). Въпроса ми е на някой дали му се е случвало, дали съм за нов компютър и дали някой го е разглобявал и сглобявал успешно и евентоално трябва ли да се внимава с нещо ако реша да го разглобявам.
Благодаря на всички предварително.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с реле на бензинова помпа
Колега, провери съответният пин -52-ри дали няма някакъв нагар в буксата, ако трябва го напръскай с контакт клийнър. Същата процедура направи с буксата на помпата- виж състоянието на пиновете, дали няма замърсяване и нагар и дали контактуват добре- струва ми се, че проблема ще е там, защото понякога дори като си захранвал релето на помпата с мост, помпата пак не е сработвала. Може да премериш и консумацията на ток на помпата- да не би да е прекалено голяма поради някакво задиране и от там да не иска да завърти. Може да отвориш релето и да видиш състоянието на контактите, също така провери 30 и 87 пин- нагар и т.н. на релето и на буксата. Следващият пък като правиш мост, го направи между тези два пина- даваш ги накъсо и помпата трябва да завърти.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Проблем с реле на бензинова помпа
Сложено е допулнително реле което спира бензиновата помпа явно..Смени го и ще се оправи , само гледай да е същото като схема и крачета.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- mighty_hasu
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: Е34 М5
- Детайли за колата: Перфектна, но не точно.
Re: Проблем с реле на бензинова помпа
Благодаря за отговорите. Аз все пак смених бензиновата помпа с нова. Проблема остава, но вече знам какъв е. Бензина се връща обратно в резервоара и всичко остава празно и така, когато отново опитам да запаля помпата трябва дълго време да работи съответно да въртя на стартер за да подкачи гориво. Колата обикновено пали от раз и заради това не съм я и мъчел да я паля и директно започнах да разглобявам наред. Сега когато знам какъв е проблема въпроса ми е има ли клапан който държи налягането и ако да къде се намира или горивото се задържа по някъкав друг начин или пък вобще не се задържа и аз още не съм открил проблема. Ако колата престои 20 мин пали с въртене около 40 секунди.
Благодаря ви предварително.
Благодаря ви предварително.
- mighty_hasu
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34
- Мечтае да кара: Е34 М5
- Детайли за колата: Перфектна, но не точно.
Re: Проблем с реле на бензинова помпа
Намерих клапана който би трябвало да не позволява връщането на горивото утре ще го проверявам. За този който се интересува ето линк, позиция 12 http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=16&fg=05
- E39 Rider
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 21.05.2011
- Местоположение: г.Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 TU 1999г.
- Мечтае да кара: BMW М 5
Re: Проблем с реле на бензинова помпа
mighty_hasu написа:Намерих клапана който би трябвало да не позволява връщането на горивото утре ще го проверявам. За този който се интересува ето линк, позиция 12 http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=16&fg=05
прегледай клапана които е на реиката на дузите направо го смени оня ден го правих същото колата вече ми пали перфектно иначе въртеше докато падне акумулатора и пак не палеше.

Re: Проблем с реле на бензинова помпа
Зддравей колаега.
И аз имах подобен проблем, всъщност така я купих със проблема съществуващ от няколко години. Странното беше че сутрин и когато е студена пали от раз, а когато е топла трябва да се повърти около 10 секунди за да запали ! Оказа се спукан маркуч във резервоара, от помпата до фланеца които затваря резервоара и налягането просто се разтоварваше през въпросната "дупка". Смених го със маслоустоичив маркуч на Barum ( 7-8 лв/м ) и 3-та година нямам проблеми ! Кoлицата е Е34 M50B25TUV.
Надявам се да съм бил полезен !
И аз имах подобен проблем, всъщност така я купих със проблема съществуващ от няколко години. Странното беше че сутрин и когато е студена пали от раз, а когато е топла трябва да се повърти около 10 секунди за да запали ! Оказа се спукан маркуч във резервоара, от помпата до фланеца които затваря резервоара и налягането просто се разтоварваше през въпросната "дупка". Смених го със маслоустоичив маркуч на Barum ( 7-8 лв/м ) и 3-та година нямам проблеми ! Кoлицата е Е34 M50B25TUV.
Надявам се да съм бил полезен !
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани