Проблем с"давене" М50 ванос- решен
Модератор: Технически модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
vladobate написа:Първо в таз тема се прокрадна теза че видиш ли бензиновия комп си променял настройките ( заради газовия или няма значение какъв е повода ) , което значи че си пише сам картите на гориво и моменти на запалване наново. Демек супер компютър на 20 години . Това е абсолютна измислица и не видях някой спец да го каже открито , което ще заблуди следващите неопитни търсещи помощ колеги. Другото , резултат има ,само че постановката е че се отчита богата смес на студено само , как аджеба се обяснява това с постоянно прищипания маркуч ( предполагам ) или кат мине синия сектор и се отщипва. Това сериозно , дайте малко разяснения . И последно, излиза тека че тия 20% по-високо налягане на рейката системата като цяло ( ламда , ЕКУ , дюзи ) не може да компенсира и сместта продължава да е богата. На мен лично ми се вижда малко като възможности за компенсация , но пък е възможно знаещи да потвърдят , за да има добре обяснен завършек , който да е максимално полезен за форума .
Аз пък прочетох ,че имало бубина замесена ...поне така пише колегата в друга тема на 1-ва страница
По темата.Колега може някоя бобина да е дала фира...Аз скоро се мъчих така(моята прекъсваше само на топло) и ходих при колегата zvetiko та той я откри и мотора заспа.
Вярно малко като междузвездни войни,но здраве да е това е ...
п.п. Хайде и да прощавате ако има нещо-празник е такъв днес.

by ''kompleksa''
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
ivan. написа:vladobate написа:Първо в таз тема се прокрадна теза че видиш ли бензиновия комп си променял настройките ( заради газовия или няма значение какъв е повода ) , което значи че си пише сам картите на гориво и моменти на запалване наново. Демек супер компютър на 20 години . Това е абсолютна измислица и не видях някой спец да го каже открито , което ще заблуди следващите неопитни търсещи помощ колеги. Другото , резултат има ,само че постановката е че се отчита богата смес на студено само , как аджеба се обяснява това с постоянно прищипания маркуч ( предполагам ) или кат мине синия сектор и се отщипва. Това сериозно , дайте малко разяснения . И последно, излиза тека че тия 20% по-високо налягане на рейката системата като цяло ( ламда , ЕКУ , дюзи ) не може да компенсира и сместта продължава да е богата. На мен лично ми се вижда малко като възможности за компенсация , но пък е възможно знаещи да потвърдят , за да има добре обяснен завършек , който да е максимално полезен за форума .
Аз пък прочетох ,че имало бубина замесена ...поне така пише колегата в друга тема на 1-ва страницаПо темата.Колега може някоя бобина да е дала фира...Аз скоро се мъчих така(моята прекъсваше само на топло) и ходих при колегата zvetiko та той я откри и мотора заспа.
Вярно малко като междузвездни войни,но здраве да е това е ...
п.п. Хайде и да прощавате ако има нещо-празник е такъв днес.

Последна промяна fox1981 на 17 Мар 2013, 20:13, променена общо 1 път
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
fox1981 написа:ivan. написа:vladobate написа:Първо в таз тема се прокрадна теза че видиш ли бензиновия комп си променял настройките ( заради газовия или няма значение какъв е повода ) , което значи че си пише сам картите на гориво и моменти на запалване наново. Демек супер компютър на 20 години . Това е абсолютна измислица и не видях някой спец да го каже открито , което ще заблуди следващите неопитни търсещи помощ колеги. Другото , резултат има ,само че постановката е че се отчита богата смес на студено само , как аджеба се обяснява това с постоянно прищипания маркуч ( предполагам ) или кат мине синия сектор и се отщипва. Това сериозно , дайте малко разяснения . И последно, излиза тека че тия 20% по-високо налягане на рейката системата като цяло ( ламда , ЕКУ , дюзи ) не може да компенсира и сместта продължава да е богата. На мен лично ми се вижда малко като възможности за компенсация , но пък е възможно знаещи да потвърдят , за да има добре обяснен завършек , който да е максимално полезен за форума .
Аз пък прочетох ,че имало бубина замесена ...поне така пише колегата в друга тема на 1-ва страницаПо темата.Колега може някоя бобина да е дала фира...Аз скоро се мъчих така(моята прекъсваше само на топло) и ходих при колегата zvetiko та той я откри и мотора заспа.
Вярно малко като междузвездни войни,но здраве да е това е ...
п.п. Хайде и да прощавате ако има нещо-празник е такъв днес.
Е то е повече от ясно че бобината е сменена...Просто си бяха два различни проблема....От бобината не работеше добре на топло(прекъсваше),а от маркуча само на студено и се давеше.Като след смяна на бобината проблема на студено си остана(давенето),докато не намерихме маркуча.Все пак си мисля че между прекъсване и давене има бая разлика.Ей сега вече трябва да е ясно мисля

- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
за съжаление мен тия "дребни" проблеми с м50-те ме отказаха от бензинова 34-ка.Са поне на шибаната печка кат заиграи нещо елементарно се разбира от кво е.Евала,че си се преборил с проблема.
ТДС - Турбо Див Селянин
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
ОК . Следейки темата се вижда първо ,че бензиновия регулатор е замерван и отваря на 3бара ( така пише ) , което веднага охвърля варианта да има много по-високо налягане. Следващото , данните за М50 обаче B25 ( няма споменато коя е версията на мотора ) са за 3.5 бара налягане в системата което до 4 бара е 15% отгоре и съгласи се това не е чак толкоз много за да доведе до толкова богата смес , че компа с намаляне на времената на дюзите с няколко % да не може да реагира адекватно и да компенсира. Това ми е мисълта , и някой дето хал хабер си няма ще разбере точно нищо. А моя опит с бензинките е по-малко от 6 месеца и пак виждам неизяснени пояснения . Радвам се, че е решен проблема , Успех. ПС: А и друго . Темпеаратурния датчик бил бом-бок и отичтал много ниска температура и освен ,че компа работи по карти на студено отгоре се добавя и таз ниска ( като подадени данни ) темп. и той още повече изливал гориво. Ами няма такъв филм . Компа работи по карти за студено по данни от същия тоз датчик , няма как да разбере че току що е запален мотора и е студен все още та да си кара по тез карти по дефаулт. И отгоре на всичко след това да му се намесва датчика и да го газира още повече че било арктически студ и още повече пък да го накара да работи извън работните карти ( софтуер или там кой както иска да си ги нарича) , което няма как да стане .
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
Bavarishe написа:за съжаление мен тия "дребни" проблеми с м50-те ме отказаха от бензинова 34-ка.Са поне на шибаната печка кат заиграи нещо елементарно се разбира от кво е.Евала,че си се преборил с проблема.
Хе . Не казвай голяма дума че кви мръсни номера играе тдс-а понякога ще ти излезе джигера . А иначе то още си го има тва че тдс-а се раждал с пукната чутура , а в темите напоследък се признава колко е крехка на 20-ската главицата , а не че имаше и мнение колко перфектен и уникален бил тоз матор дет се пука без да усетиш. Малко спам съжале , но то и елементаризма на бензиновия двг се прославяше и как нямал за обслужване ( сравнявам с дъртия тдс ) , а то обратното е , сигурация . Прощавайте за спама.
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
vladobate написа:Първо в таз тема се прокрадна теза че видиш ли бензиновия комп си променял настройките ( заради газовия или няма значение какъв е повода ) , което значи че си пише сам картите на гориво и моменти на запалване наново. Демек супер компютър на 20 години . Това е абсолютна измислица и не видях някой спец да го каже открито , което ще заблуди следващите неопитни търсещи помощ колеги.
Колега, не е нужен супер компютър за това. Само трябва да запамети няколко коефициента за корекция. Според АФР и засечените детонации се коригира ъгъла на запалване и обогатяването на сместа. Корекцията е просто едно число, което се умножава по стойността в картата и това е. Защо да не може да си запамети компа този коефициент и да го използва и след повторно стартиране.А ако тогава вече не си на газ а на бензин, точно този коефициент те бърка много лошо.Защото за газ и за бензин не са едни и същи, понеже ГИто малко се е разцентровало. Като се настрои пак ГИ, тогава няма да има разлика или ще е незабележима.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
Абе нека да дрисна и аз в темата ,,,Та как точно се прещипаха маркучите ? Те едвам се монтират по специален начин , па ти ги и прещипа
. Още повече оригиналните кафяви маркучи Ъпсурт да ги прещипеш. ВИж са ако някой е сменял маркуча и е сложил 10 санта по дълги за да му е лесно монтажа на помпата и нивомера е друга работа. Те са 2 маркуча вързани с една опашка към кабела за помпата..Как ги прищипахте че ги и смотахте..не знам??? Питам само , сигурно щото съм вадил баят помпи ни една не прещипах 



М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Абе нека да дрисна и аз в темата ,,,Та как точно се прещипаха маркучите ? Те едвам се монтират по специален начин , па ти ги и прещипа. Още повече оригиналните кафяви маркучи Ъпсурт да ги прещипеш. ВИж са ако някой е сменял маркуча и е сложил 10 санта по дълги за да му е лесно монтажа на помпата и нивомера е друга работа. Те са 2 маркуча вързани с една опашка към кабела за помпата..Как ги прищипахте че ги и смотахте..не знам??? Питам само , сигурно щото съм вадил баят помпи ни една не прещипах


- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
fox1981 написа:ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Абе нека да дрисна и аз в темата ,,,Та как точно се прещипаха маркучите ? Те едвам се монтират по специален начин , па ти ги и прещипа. Още повече оригиналните кафяви маркучи Ъпсурт да ги прещипеш. ВИж са ако някой е сменял маркуча и е сложил 10 санта по дълги за да му е лесно монтажа на помпата и нивомера е друга работа. Те са 2 маркуча вързани с една опашка към кабела за помпата..Как ги прищипахте че ги и смотахте..не знам??? Питам само , сигурно щото съм вадил баят помпи ни една не прещипах
Винаги има вариант...Смених си помпата щото старата даде фира преди време
И новата ми дойде с кошницата(не смених само помпата) и просто съм засукал тоя за връщащо.....спрямо извивката на маркуча , нивомера и помпата и ето я белята и като ги навиеш по специалния начин за да сложиш нивомера и хоп чудо 4,2 бара.
Сигурен бях.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
penio написа:vladobate написа:Първо в таз тема се прокрадна теза че видиш ли бензиновия комп си променял настройките ( заради газовия или няма значение какъв е повода ) , което значи че си пише сам картите на гориво и моменти на запалване наново. Демек супер компютър на 20 години . Това е абсолютна измислица и не видях някой спец да го каже открито , което ще заблуди следващите неопитни търсещи помощ колеги.
Колега, не е нужен супер компютър за това. Само трябва да запамети няколко коефициента за корекция. Според АФР и засечените детонации се коригира ъгъла на запалване и обогатяването на сместа. Корекцията е просто едно число, което се умножава по стойността в картата и това е. Защо да не може да си запамети компа този коефициент и да го използва и след повторно стартиране.А ако тогава вече не си на газ а на бензин, точно този коефициент те бърка много лошо.Защото за газ и за бензин не са едни и същи, понеже ГИто малко се е разцентровало. Като се настрои пак ГИ, тогава няма да има разлика или ще е незабележима.
Защо да не може какво. Всичко може само че разликата е в това че запамети ли някакви настройки е все едно да си смени софтуера. И кога ще започне управление отново по старите карти и защо по тая логика да го прави като може всеки път да си вкарва нови коригиращи коефициенти и да си бачка така. То и на бензин кат се скапе нещо почне така да си запаметява коефициенти , при смяна на повредената част той пак ще си работи като трактор щото му трябва едва ли не ново обучение . Ами тез карти нали са затова да покрият определен диапазон на нормална работа и такъв извън нея в някакви граници, след което вече минава в авариен режим. Иначе няма да има такъв ще си праска новите коефициенти и тва е . Малко си обясняваме нещата само да има нагласация. Няма смисъл от корекции извън написаните карти , защото те няма да доведат до нищо съществено добро , ами направо ще си мине в авариен режим докато се оправи проблема.При следващо палене ако има запаметени корекции си е намеса в софтуера , това е идеята , че не може да се случи . Все едно неработеща свещ, сменяш и палиш и той си продължава да работи известно време със запаметени корекции докато се обучи. А дали е така в действителност , ами не.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с"давене" М50 ванос- решен
ОК . Следейки темата се вижда първо ,че бензиновия регулатор е замерван и отваря на 3бара ( така пише ) , което веднага охвърля варианта да има много по-високо налягане.
Не е ясно кой, кога, как и до колко вярно го е замервал и дали прегъването на маркуча не е станало след това замерване. При мен беше 4-4.2 бара.

Първо в таз тема се прокрадна теза че видиш ли бензиновия комп си променял настройките
Колега, той не си променя настройките, а работи по фабрично зададен алгоритъм съгласно информацията от датчиците. Както в случая- ако ламбда сондата му подава информация за богата смес, ДМЕ започва да я обеднява до достигане на необходимият ламбда коефициент на гориво-въздушната смес. Друг величина, която е променлива и е функция от оборотите, натоварването на двигателя и данните от антидетонационните датчици е момента на подаване на искрата.
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани