Резонатор

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 4.08.2006

Мнение от bob » 04 Авг 2006, 14:33

Има два варианта на слагане на датчиците за ламбда контрол.
Единият е с 2 сонди: една преди и една след катализатора.
Вторият е с 1 сонда: преди катализатора.
Махайки катализатора се премахва и неговото съпротивление.
Резонаторното гърне не е предназначено да коригира звука. Неговото предназначение е да създава съпротивление същото като на катализатора.
В случай че има една сонда и се премахне катализатора без да се сложи резонаторно гърне, сондата отчита грешни показания. В следствие на това в компютъра на инжекциона се записва грешка и той влиза в така наречения авариен режим, в който мощността е намалена, а разхода увеличен. Ако компютъра на инжекциона не разполага с такива режими, то грешното отчитане на ламбда сондата ще доведе до преобогатяване на горивната смес (или обратното).

П.П.: Относно съпротивлението, ефекта е същия, както ако вземете една ел.схема и премахнете част от товарното съпротивление - нито една стойност като ток и пад на напрежение не е една и съща в който и да е елемент, както когато товарното съпротивление има номиналната си стойност.
Mercedes-Benz W124 200E

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 04 Авг 2006, 16:37

аз не мога да разбера защо спорите с мен? моята е така на братовчед ми е по същия начин. нямам канал иначе да ви направя снимки
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 04 Авг 2006, 21:24

съгласен, но специално средното гърне според мен е точно и единствено за обешумяване...

това което аз знам е...

- крайните гърнета генерират значителен backpressure
- това долу на картинката е резонатор
http://auto.howstuffworks.com/muffler5.htm
идеята му е точно да обешумява без да генерира голям backpressure.
именно и затова като махнеш катализатора пада backpressure и се освобожават малко коне във високите. както и има специални hi-flow катализатори.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 04 Авг 2006, 21:37

bob написа:...Резонаторното гърне не е предназначено да коригира звука. Неговото предназначение е да създава съпротивление същото като на катализатора...
A chamber called a resonator is connected to the first chamber by a hole. The resonator contains a specific volume of air and has a specific length that is calculated to produce a wave that cancels out a certain frequency of sound.
Цитат от тук.
Заглавието на следващата статия е "The Resonator" ... Колко близо до българското "резонаторно гърне", нали ;) .

П.С. [steeN] пак пише по-бързо, отколкото чета аз :uups: :mhihi:
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook