Капак на клапаните
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- discus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 26.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 M50B20
Капак на клапаните
Смених преди година и половина гарнитурите на капака на клапаните сега гледам тече пак...Гарнитурата ли е кофти капака ли е крив...има ли вариант да се шлайфа капака ...
Оригинална гарнитур али да сложа..сегашната е lemforder....
Оригинална гарнитур али да сложа..сегашната е lemforder....
- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
сложи и силикон и да я стегне некой който знае какво прави иначе винаги ще протича
тука при стягането принципа колкото повече толкова повече е крайно противопоказен
тука при стягането принципа колкото повече толкова повече е крайно противопоказен
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- discus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 26.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 M50B20
На един комшия слагахме силокон на Пасата после няма махане залепва жестоко .Иначе да бая е стегнах моята ...гледам тук там е раздуло...
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Здравей колега,
Не си написал какъв е мотора...
Ако е М50:
- силикон не се слага;
- и да искаш не можеш да натягаш - болтовете на капака са с ограничителни втулки - просто навиваш докато спре и притягаш леко колкото да е стегнато, иначе най-много да скъсаш резбата - ще го усетиш - то много ясно отказва да се навива повече.
Ако мотора е М20 или друг:
- Нямам си никаква идея.
Съвет:
Ако е М50:
- Провери системата за отвеждане на картерните газове.
Ако никога не си почиствал тези маркучи и онази хуйовина закачена на главата, то 100% е затлачена със мазгочи разни и картерното налягане може да е избило към тази гарнитура. Това е по-малката беля - можеше да е гарнитурата на картера. Там филма е по интересен... пак се сменя лесно, но трябва повече техника.
Ето така изглежда системата при М50
При М52 е доста по-интересно, ако ти е такъв мотора ще ти дам информация.
При М30 е много къс и много дебел маркуч - трудно би се затлачил, но пък се затлачват основите на щуцерите в двата края на маркуча
Еми, това за сега.
А, сетих се - за изтървалата гарнитура ще имам съвет, но първо да видим дали е от картерните газове проблема...
Поздрави и успех,
Д
Не си написал какъв е мотора...
Ако е М50:
- силикон не се слага;
- и да искаш не можеш да натягаш - болтовете на капака са с ограничителни втулки - просто навиваш докато спре и притягаш леко колкото да е стегнато, иначе най-много да скъсаш резбата - ще го усетиш - то много ясно отказва да се навива повече.
Ако мотора е М20 или друг:
- Нямам си никаква идея.
Съвет:
Ако е М50:
- Провери системата за отвеждане на картерните газове.
Ако никога не си почиствал тези маркучи и онази хуйовина закачена на главата, то 100% е затлачена със мазгочи разни и картерното налягане може да е избило към тази гарнитура. Това е по-малката беля - можеше да е гарнитурата на картера. Там филма е по интересен... пак се сменя лесно, но трябва повече техника.
Ето така изглежда системата при М50

При М52 е доста по-интересно, ако ти е такъв мотора ще ти дам информация.
При М30 е много къс и много дебел маркуч - трудно би се затлачил, но пък се затлачват основите на щуцерите в двата края на маркуча
Еми, това за сега.
А, сетих се - за изтървалата гарнитура ще имам съвет, но първо да видим дали е от картерните газове проблема...
Поздрави и успех,
Д

- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Аз ще ти кажа един многократно изпробван метод.Сваляш капака и гарнитурите след което ги почистваш перфектно със обезмаслител и ги подсушаваш пак идеално същата процедура и на главата там където ляга гарнитурата вземаш Curil и намазваш тънко главата и капака на клапаните изчакваш около 15 мин. поставяш гарнитурата след това и капака стягаш и проблема изчезва.До сега съм правил тази процедура три пъти на три различни БМВ-та с М50 мотор и проблема се реши тотално.
- discus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 26.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 M50B20
М50...
Няма запушване на маркучите и на пластмасовия щуцер , гарнитурата е омаслила по цялата обиколка така е от 2-3 мсц преди това беше ок 1г.Отворите на свешите са сухи ...което е важно ..възможно ли е да е крив капака...и мойе ли да се шлайфа.
Няма запушване на маркучите и на пластмасовия щуцер , гарнитурата е омаслила по цялата обиколка така е от 2-3 мсц преди това беше ок 1г.Отворите на свешите са сухи ...което е важно ..възможно ли е да е крив капака...и мойе ли да се шлайфа.
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Капака ти е крив на 100% като на всички... Това е от времето... Споко... Като се сменя гарнитурата се слага силикон винаги и то само в краищата... Така го правят и в Дару Кар... Смени си я наново почисти хубаво и главата и капака и тогава сложи силикон по краищата... Проблема ще ти се реши...Мойта гарнитура я сменях 2пъти единия път щото протече а втория щото правих ремонт на мотора... И двата пъти се слагаше силикон... От тогава е сухо като гьон...
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Еми, то няма невъзможни неща...
трудно ми е да си го представя, защото капака не е стоманен, следователно магнитна маса няма да го хване и формата му е една такава фасонна и на стяги трудно ще се хване... има опасност да се счупи... и колко да отнемеш и каква гарнитура ще намериш после... по-дебела трябва да е, защото както писах вече болтовете са със стопери. Или пък да смениш болтовете с обикновенни, ама да не стане някоя беля. Все пак германеца като е сложил тези странни болтове е имал нещо в предвид.
И не на последно място е опита на шлосера (шлайфиста). Да не се стигне до подфорум "Продава".
Може би е най-удачно да последваш примера на колегата LiTtLeRoCk.
Ако, пък съвсем не искаш да слагаш мазила, то вземи си една гарнитура от Дару 75,31лв. Изчисти и обезмасли МНОООГООО добре и двете повърхности. Изсуши и монтирай. И ако пак изтърве, е тогава вече ще лепаш с мазилата.
Поздрави,
Д
P.S.: Само информативно, аз два пъти съм сменял гарнитура на капака и на картера това в рамките на един месец. На картера при различни "майстори", а на капака втория път сам. Резултата: вече не тече, както беше след интервенцията на първия "майстор"
, но пак си е леко омаслено горе и долу. Всъщност така си беше като взех колата и реших да ги сменя и да ми е чист мотора, но уви, "където е текло пак ще тече". И си карам така, вече претръпнах. Дадох един чувал пари за нищо
, но важното е да сме здрави.
P.S.2: Ако ти е направило впечатление, гарнитурата от едната страна е гладка (към капака), а от другата страна е грапава (от към главата). Не точно грапава, а на едни линийки като плитки каналчета. Това е т.н. "спираловидно" или "винтово" уплътнение. Маслото тръгва по каналчетата (защото е по-малкото съпротивление отколкото при напречно движение)) и докато обикаля се "умаря" и не излиза извън уплътнението. По този начин, хем камерата диша, хем масло не излиза, хем има възможност за температурни разширения и свивания. Ако се запечата яко тази камера има опасност при повишено картерно налягане, то да избие някъде другаде. И където и да е това "другаде" ще е по-зле от капака.
В тази връзка повторно избиване на масло при сменена гарнитура, била тя и най-евтината, е много вероятно да е от повишено картерно налягане. А причината за последното може да е ... най-различна. И докато не отстраним проблема има да си сменяме гарнитури до безкрай.
Ех, че много писах...
трудно ми е да си го представя, защото капака не е стоманен, следователно магнитна маса няма да го хване и формата му е една такава фасонна и на стяги трудно ще се хване... има опасност да се счупи... и колко да отнемеш и каква гарнитура ще намериш после... по-дебела трябва да е, защото както писах вече болтовете са със стопери. Или пък да смениш болтовете с обикновенни, ама да не стане някоя беля. Все пак германеца като е сложил тези странни болтове е имал нещо в предвид.
И не на последно място е опита на шлосера (шлайфиста). Да не се стигне до подфорум "Продава".
Може би е най-удачно да последваш примера на колегата LiTtLeRoCk.
Ако, пък съвсем не искаш да слагаш мазила, то вземи си една гарнитура от Дару 75,31лв. Изчисти и обезмасли МНОООГООО добре и двете повърхности. Изсуши и монтирай. И ако пак изтърве, е тогава вече ще лепаш с мазилата.
Поздрави,
Д
P.S.: Само информативно, аз два пъти съм сменял гарнитура на капака и на картера това в рамките на един месец. На картера при различни "майстори", а на капака втория път сам. Резултата: вече не тече, както беше след интервенцията на първия "майстор"



P.S.2: Ако ти е направило впечатление, гарнитурата от едната страна е гладка (към капака), а от другата страна е грапава (от към главата). Не точно грапава, а на едни линийки като плитки каналчета. Това е т.н. "спираловидно" или "винтово" уплътнение. Маслото тръгва по каналчетата (защото е по-малкото съпротивление отколкото при напречно движение)) и докато обикаля се "умаря" и не излиза извън уплътнението. По този начин, хем камерата диша, хем масло не излиза, хем има възможност за температурни разширения и свивания. Ако се запечата яко тази камера има опасност при повишено картерно налягане, то да избие някъде другаде. И където и да е това "другаде" ще е по-зле от капака.
В тази връзка повторно избиване на масло при сменена гарнитура, била тя и най-евтината, е много вероятно да е от повишено картерно налягане. А причината за последното може да е ... най-различна. И докато не отстраним проблема има да си сменяме гарнитури до безкрай.
Ех, че много писах...


- discus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 26.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 M50B20
хехех...значи ще взема от дару една гарнитура 70лв. е аз съм без ванус и ще я сменя друго не остава не съм фен на силокона поне за двигатели
))) ще видиме какво ще стане ..и шлайфането не е вариант явно.

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
discus написа:хехех...значи ще взема от дару една гарнитура 70лв. е аз съм без ванус и ще я сменя друго не остава не съм фен на силокона поне за двигатели))) ще видиме какво ще стане ..и шлайфането не е вариант явно.
Купи 2 и стягай смело


Аз каналчета не видях на мойта , само едни пъпки имаше , ама как си я мазнах с черни силиконче , не смее да гъкне. Мажу със силикон клозета , не бой се , Ханс преди тебе няма да ти се сърди


М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
discus написа:хехех...значи ще взема от дару една гарнитура 70лв. е аз съм без ванус и ще я сменя друго не остава не съм фен на силокона поне за двигатели))) ще видиме какво ще стане ..и шлайфането не е вариант явно.
Аз не виждам какъв е проблема на силикона... Издържа на до 350 градуса , които мотора ти никога няма да развият и уплътнява малки процепи... Другото което е разликата между тая в Дару и тази в магазина е точно никаква а цената в магазина е 35-40лв а тая в Дару е 80лв... Производителя е един и същ Виктор Рейнц ( гаранция щото мотора като го отворих на оригиналната на главата си личаха надписите )... А и щом в Дару слагат силикон значи технологично така трябва да е ... Дори на картера също се слага силикон... Лично на мойта като сменях комплект гарнитури така направих... А колегата по-горе си личи че не е постигнал ефект след като не е слагал... Никой не се опитвам да убедя в нещо просто казвам, че това е стара кола... От топлинното разширение има умора на материала и част от еластичните деформации са вече пластични... И все някога трябва да се прибегне до материал който да уплътни същите тези цепнатини отворили се... Същата работа е и с радиаторите ни... След време се отварят точно на цепката между разширителния съд и алуминия... Поради същите тези деформации...
Успех на всички... Всеки има право да си прави каквото иска с колата... Но смятам че тук е технически подфорум и е добре да се намират решения, които не са свързани с "купи си от Дару", "отиди в Дару те ше те оправят" и такива глупости... Ако е така то тогава подфорума се обезмисля...
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Както казаха колегите, хубаво обезмасляване, нова гарнитура, мляскаш тънко от двете страни силиконче и слагаш.
Моята вече ръждясва към картера
Моята вече ръждясва към картера

- discus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 26.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 M50B20
верно ще те оправят в дару
) ....абе изкара 1 година ...все пак..ще пробвам с оригинална ..Май прекалих със стягането а верно като се замисля и аз не видях канали само пъпки...Може да мазна тук там с лепило за адет...


13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани