Ултразвукова вана за дюзи -начин на действие диапазон
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Ултразвукова вана за дюзи -начин на действие диапазон
Здравейте колеги днеска бях в един магазин на едни познати и гледам продават там ултразвукови вани и работят и са на доста прилична цена 50лв. - та ми се роди една идея в главата защо требе да даваме по 60-80лв. за почистване на дюзи като можем и ние да го правим
Сега тези вани които гледах работят на 43-45 килко херца това ли е чистотата за чистене на дюзи някой знае ли
Аз тука попаднах на една статийка и малко ми се разминава теорията ето :
Та идеята е тази вана работи на 26kHz - а тази в магазина на 43-45kHz
дали ще стане за дюзите или да търся друга. Тука във Фиат форума има разисквана тази тема погледнете линк-а интересен е
http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic. ... highlight=
Като обобщение от отва което прочетох според мен ще стане работата само трябва някаква горе-долу хубава вана и ще ги разглабяме дюзите или да им пуснеме ток с някакво реле да отварят и затварят

Сега тези вани които гледах работят на 43-45 килко херца това ли е чистотата за чистене на дюзи някой знае ли

При почистване на бензинови електрически дюзи е необходимо по време на почистването дюзите да се комутират . Това позволява на разтрептения разтвор да навлезе в пространството около ''иглата'' и да разбие замърсяванията там. Замърсената дюза има понижен дебит, което може да е причина за нестабилен празен ход, понижена мощност/динамика, детонации в смукателния колектор при резки натоварвания и др. Почистването на механични бензинови дюзи и почти всички дизелови, почти не влияе на дебита и на дефузиращите им способности поради механичното им износване. Силно замърсяване се наблюдава при автомобили работещи на газ или метан. Причина за това е липсата на поток от гориво което да отмива завърсяванията (най-често финен прах неуловен от въздушния филтър примесен с маслени пари от вентилацията на картера). Ваната е с обем 1 литра с вътрешни размери 125х205х80мм. Ултразвуковата честота е 26 kHz, а консумираната мощност е 60 W. Към комплектацията на ваната има кошничка за почистване на различни по-дребни детейли /за по-икономично използване на миещ разтвор/. Tаймерът на ваната позволява да се избират различни фиксирани времена за почистване 1,2,3, 4 мин.
Та идеята е тази вана работи на 26kHz - а тази в магазина на 43-45kHz
дали ще стане за дюзите или да търся друга. Тука във Фиат форума има разисквана тази тема погледнете линк-а интересен е
http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic. ... highlight=
Като обобщение от отва което прочетох според мен ще стане работата само трябва някаква горе-долу хубава вана и ще ги разглабяме дюзите или да им пуснеме ток с някакво реле да отварят и затварят
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
За да бъдат изчистени добре, дюзите трябва да симулират работен режим, тоест да се отварят и затварят...
трябва ти генератор за импулси към тях и помпа с подходящо налягане
Цаката на чистенето е не само да ги топнеш вътре.
трябва ти генератор за импулси към тях и помпа с подходящо налягане

Цаката на чистенето е не само да ги топнеш вътре.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Трябва горивна помпа, резервоарче за бензин и бензин. Тоя генератор все не остава време за него, ама няма да е скоро както се очертава.
- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Ясно работата се задълбочава аз утре сигурно пак ще отида у магазина и ще разпитам за какво иде реч май има готов такъв уред за импулси дето се закача за дюзите и им предава режим на работа
- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
saint85 написа:Ясно работата се задълбочава аз утре сигурно пак ще отида у магазина и ще разпитам за какво иде реч май има готов такъв уред за импулси дето се закача за дюзите и им предава режим на работа
Ако искаш да си унищожиш сам дюзите и следващата тема да е "Момчета дюзите нещо си ебаха мамата" си купи машинка и си чисти дюзите иначе решението е обсъждано 100 пъти казва се дезолит всички останало е загуба на пари и умишлено унищожаване на собствената ти кола зорлем!!!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
аз си чистих единия комплект дюзи с четка за зъби спирт и бензин и лъснаха перфектно. А имайки в предвид че са от щатско ...

- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
NikiNikolov написа:Трябва горивна помпа, резервоарче за бензин и бензин. Тоя генератор все не остава време за него, ама няма да е скоро както се очертава.
И после ще го четем по вестниците

За оптимално почистване се ползва специален разтвор!
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Е, като не се чета между редовете така ще бъде. Използва се специален разтвор - нещо си някакъв спец. спирт и още нещо в някаква комбинация.
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Пише бензин, защото предполагам тука в БГ с това работят. В нета четох точно как става и с какво работят инжектоплякторите, въобще не става въпрос за бензин, а за някакъв смес от някакъв етилов спирт и нещо друго което не разбрах какво е. Да ме убиеш не мога да го намеря отново това, че и клипче имаше. Ако се зорлии за чистене, давайте си пощата и да ви пращам схемата на генератора за дюза, за 1 бр. инжектопляктор е, но ще ви трябва и осцилоскоп за настройката му.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани