Стабилност при движение/управление - Е34 с нивомат

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 23 Яну 2009, 22:34

Пенчев, първо благодаря за комплиментите към моята кола!
Сега да споделя и аз моите наблюдения - гумите са изключително важни от момента, в който вече са налице твърдото окачване и големите джанти, както и новоматът. Когато карах с летните гуми (255/40), от които откровенно не съм доволен понастоящем заради стария ДОТ, не мога да кажа че беше трудно да хлъзна задницата. След това сложих пак едни стари зимни 235/45 с които нещата бяха същите в общи линии. Наскоро сложих чисто нови зимни 245/45 и нещата вече са други - скоростта, с която взимам плавни завои без поднасяне отзад се увеличи осезаемо. Така че, колкото и пари да се наливат в окачване, гумите в крайна сметка имат последната дума и ако те са галоши цялото усилие бива компроментирано.
С една дума - съветвам да не се пести от гуми :).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 826
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: ВАРНА
Кара: вана Чайка

Мнение от .:BENZINO:. » 23 Яну 2009, 23:12

И аз се чудя защо спря да пишеш в онази тема :) Това че не вярвам беше на майтап ;) На колегата Постман комбито е яка работа-мисля че той беше пуснал тема за подобряване на окачвнето със стабилизираща щанга и нивоматни червени пружини ;) Е моите възможности не се простират чак дотам но мисля че следващата ми цел ще са 17 цолови колела ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 24 Яну 2009, 1:37

Незнам... Аз навремето като си купувах Е34ката му казах на един приятел... Търся си Е34 с готина спортна стойка...Черна с черен кожен салон... Той ми се обади един ден и ми каза ела тука да си взимаш колата ... Та я купих без да съм я виждал дори... Имам му голямо доверие... Не мисля че съм сгрешил.... Но честно казано се накарах на кола със смортно окачване...Всичко бих дал да си сменя спортното окачване ( М спорт съспеншън сетингс, Билщайн Б8 дуалконтакт, Айбах Про черни пружини ) за един нивомат... Като покарах един ден колата на Зъбчо а тя е ТДС, атомат с нивомат... В много прекрасно състояние му е колицата... И се влюбих в нея... Просто искам вече кола с меко окачване (особенно нивомат) и автомат... Иначе и аз съм пробвал с летни 205/65/15 си влизам в кръговото на 4ти километър със 90км/ч и точно като вземе да подминава 90 и изстърват предните гуми... Което показва че е предела..Все си мисля че със едни 17ки и нови гуми би се държала до около 110 поне...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 24 Яну 2009, 3:41

за мен няма нищо общо стабилността на една кола с нивомата,единствено помага когато я товариш,остава равна на пътя,с хубави амортисьори и ниски гуми е34 не се накланя много и не прави кой знае какви камшици ако не я накараш насила естествено
ето един клип,напълно сток с гуми 225/45/17
http://vbox7.com/play:c85df6e0

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 24 Яну 2009, 3:45

Penchev
Има и аудита с нивомати ;)
ТДС - Турбо Див Селянин

ентусиаст
Аватар
Мнения: 826
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: ВАРНА
Кара: вана Чайка

Мнение от .:BENZINO:. » 24 Яну 2009, 11:46

kirililiev написа:за мен няма нищо общо стабилността на една кола с нивомата,единствено помага когато я товариш,остава равна на пътя,с хубави амортисьори и ниски гуми е34 не се накланя много и не прави кой знае какви камшици ако не я накараш насила естествено
ето един клип,напълно сток с гуми 225/45/17
http://vbox7.com/play:c85df6e0

Кире очаквах и ти да се включиш-Добре де казваш нивомата няма смисъл от него-ми защо тогава М-ките са с нивомати отзад и отпред даже ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 24 Яну 2009, 16:07

BENZINO VN написа:
kirililiev написа:за мен няма нищо общо стабилността на една кола с нивомата,единствено помага когато я товариш,остава равна на пътя,с хубави амортисьори и ниски гуми е34 не се накланя много и не прави кой знае какви камшици ако не я накараш насила естествено
ето един клип,напълно сток с гуми 225/45/17
http://vbox7.com/play:c85df6e0

Кире очаквах и ти да се включиш-Добре де казваш нивомата няма смисъл от него-ми защо тогава М-ките са с нивомати отзад и отпред даже ;)


за комфорт,ако не я ползваш за товарна или да качваш 5 човека вътре къв е смисъла,имам проблем със стабилността като сложа 100 кила в багажника и няма нивомат да комкпенсира,но на дали с натоварена кола ще карам на макс :lol: ,

предимства:
1 колата остава стабилна и равна при товарене на хора и багаж
недостатъци
1 сложно и трудно за подръжка
2 излишна тежест
3 бавни реакции при динамично каране
4 трудна настройка при промяна на височината на колата с цел стабилност
по добре да се сложат по дебели стабилизиращи щанги добри амортисьори и пружини. все пак зависи от това за какво ще се ползва колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Варна

Мнение от баварка » 25 Яну 2009, 6:48

SaSo написа:Незнам... Аз навремето като си купувах Е34ката му казах на един приятел... Търся си Е34 с готина спортна стойка...Черна с черен кожен салон... Той ми се обади един ден и ми каза ела тука да си взимаш колата ... Та я купих без да съм я виждал дори... Имам му голямо доверие... Не мисля че съм сгрешил.... Но честно казано се накарах на кола със смортно окачване...Всичко бих дал да си сменя спортното окачване ( М спорт съспеншън сетингс, Билщайн Б8 дуалконтакт, Айбах Про черни пружини ) за един нивомат... Като покарах един ден колата на Зъбчо а тя е ТДС, атомат с нивомат... В много прекрасно състояние му е колицата... И се влюбих в нея... Просто искам вече кола с меко окачване (особенно нивомат) и автомат... Иначе и аз съм пробвал с летни 205/65/15 си влизам в кръговото на 4ти километър със 90км/ч и точно като вземе да подминава 90 и изстърват предните гуми... Което показва че е предела..Все си мисля че със едни 17ки и нови гуми би се държала до около 110 поне...



Кoлега като ти чета поста и ти маи не си безгрешен,сега какво трябва да ти сипя с чарпака за СМОРТНОТО окачване.
Последна промяна баварка на 25 Яну 2009, 21:55, променена общо 1 път
Изображение

Олдскул фен
Аватар
Мнения: 1142
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: Техеран
Пол: Мъж
Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)

Мнение от justboy » 25 Яну 2009, 15:08

SaSo написа:Незнам... Аз навремето като си купувах Е34ката му казах на един приятел... Търся си Е34 с готина спортна стойка...Черна с черен кожен салон... Той ми се обади един ден и ми каза ела тука да си взимаш колата ... Та я купих без да съм я виждал дори... Имам му голямо доверие... Не мисля че съм сгрешил.... Но честно казано се накарах на кола със смортно окачване...Всичко бих дал да си сменя спортното окачване ( М спорт съспеншън сетингс, Билщайн Б8 дуалконтакт, Айбах Про черни пружини ) за един нивомат... Като покарах един ден колата на Зъбчо а тя е ТДС, атомат с нивомат... В много прекрасно състояние му е колицата... И се влюбих в нея... Просто искам вече кола с меко окачване (особенно нивомат) и автомат... Иначе и аз съм пробвал с летни 205/65/15 си влизам в кръговото на 4ти километър със 90км/ч и точно като вземе да подминава 90 и изстърват предните гуми... Което показва че е предела..Все си мисля че със едни 17ки и нови гуми би се държала до около 110 поне...

Давай да ги трампиме :mhi: Аз отпред съм със закс червени, отзад.. незнам :uups: :help:
Вози добре(меко) и пак си има стойка(виж подписа).
Все пак съм на 19, сега ако не карам със спортно окачване незнам кога да е :) (Това в кръга на шегата естествено)
Един въпрос по темата : Може ли да се присъди нивомат на кола без такъв? И голям ли е зора?
Изображение
E34, E38

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 25 Яну 2009, 15:23

SaSo написа:Незнам... Аз навремето като си купувах Е34ката му казах на един приятел... Търся си Е34 с готина спортна стойка...Черна с черен кожен салон... Той ми се обади един ден и ми каза ела тука да си взимаш колата ... Та я купих без да съм я виждал дори... Имам му голямо доверие... Не мисля че съм сгрешил.... Но честно казано се накарах на кола със смортно окачване...Всичко бих дал да си сменя спортното окачване ( М спорт съспеншън сетингс, Билщайн Б8 дуалконтакт, Айбах Про черни пружини ) за един нивомат... Като покарах един ден колата на Зъбчо а тя е ТДС, атомат с нивомат... В много прекрасно състояние му е колицата... И се влюбих в нея... Просто искам вече кола с меко окачване (особенно нивомат) и автомат... Иначе и аз съм пробвал с летни 205/65/15 си влизам в кръговото на 4ти километър със 90км/ч и точно като вземе да подминава 90 и изстърват предните гуми... Което показва че е предела..Все си мисля че със едни 17ки и нови гуми би се държала до около 110 поне...


бартер за два нивомата,отивам да ги свалям казвай бързо :D ще си имаш и един резервен да се возиш мекичко :D

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 25 Яну 2009, 18:46

Киро за предимствата и недостатъците ,които си писал си прав донякъде ;)

Значи инжинерите на Моторшпорт не са гонили в никой от ///М моделите нито комфорт ,нито висок праг на полезен товар ,това е сигурното.Мките винаги са били най-бързи от своята конкуренция на всички писти ,даже има една маняшка снимка в каталог на ///М5 комби с пилот с каска на волана летящ по Нюрбургринг и текст ,че това е най-бързото комби в света :twisted:
Ти знаеш много добре ,че най-важните елементи по окачването за напречна устойчивост на каросерията( минимално странично накланяне и люлеене в завои) са стабилизиращите щанги , пружините и тогава амортисьорите.При ///М5 и стабилизиращите щанги са други ,по-дебели от на нормалните :arrow: 18/19/20 мм ,пружините са други дори от тези на ///Мтехник окачване и амортисьорите са други от на нормалните.Нивомата на Мките работи с течност 7.1 ,която странно са решили да е полусинтетична а не 11 пълна синтетика като нивоматите на нормалните модели ,както моето комби.Помисли само освен яките щанги и пружини ,че те поставят система която е със спортна настройка ,работи по-чевръсто от нормалния нивомат и вдига 150 бара при товар ,налягане което за спортен амортисьор е непостижимо.Това е нещо като дядото на сегашното поколение спортни амортисьори ,като Bilstein B16 ridecontrol ,които си имат захранване и модули подаващи електромагнитен импулс на специалната течност в пълнителите им ,която пък се сгъстява мълниеносно много здраво и те се вдървяват буквално.В момента за тях има много интересен тест в Sport Bild брой 2 от Февруари месец ,купете го и го разгледайте ,ще ви е интересно.
Нивомата не дава повече комфорт има тук колеги ,които са вдигнали малко задниците на колите си и се оплакват от ненормално твърда возия

Ето клипа с ///М3 ката на Шаро :arrow: http://vbox7.com/play:94926cc5
Забележете как стои колата на пътя и то със скорост над 220 км/ч

Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 25 Яну 2009, 20:52

Penchev написа:Киро за предимствата и недостатъците ,които си писал си прав донякъде ;)

Значи инжинерите на Моторшпорт не са гонили в никой от ///М моделите нито комфорт ,нито висок праг на полезен товар ,това е сигурното.Мките винаги са били най-бързи от своята конкуренция на всички писти ,даже има една маняшка снимка в каталог на ///М5 комби с пилот с каска на волана летящ по Нюрбургринг и текст ,че това е най-бързото комби в света :twisted:
Ти знаеш много добре ,че най-важните елементи по окачването за напречна устойчивост на каросерията( минимално странично накланяне и люлеене в завои) са стабилизиращите щанги , пружините и тогава амортисьорите.При ///М5 и стабилизиращите щанги са други ,по-дебели от на нормалните :arrow: 18/19/20 мм ,пружините са други дори от тези на ///Мтехник окачване и амортисьорите са други от на нормалните.Нивомата на Мките работи с течност 7.1 ,която странно са решили да е полусинтетична а не 11 пълна синтетика като нивоматите на нормалните модели ,както моето комби.Помисли само освен яките щанги и пружини ,че те поставят система която е със спортна настройка ,работи по-чевръсто от нормалния нивомат и вдига 150 бара при товар ,налягане което за спортен амортисьор е непостижимо.Това е нещо като дядото на сегашното поколение спортни амортисьори ,като Bilstein B16 ridecontrol ,които си имат захранване и модули подаващи електромагнитен импулс на специалната течност в пълнителите им ,която пък се сгъстява мълниеносно много здраво и те се вдървяват буквално.В момента за тях има много интересен тест в Sport Bild брой 2 от Февруари месец ,купете го и го разгледайте ,ще ви е интересно.
Нивомата не дава повече комфорт има тук колеги ,които са вдигнали малко задниците на колите си и се оплакват от ненормално твърда возия

Ето клипа с ///М3 ката на Шаро :arrow: http://vbox7.com/play:94926cc5
Забележете как стои колата на пътя и то със скорост над 220 км/ч

Георги Пенчев


това е седан,което значи че има пет места и място за товар,повярвай ако беше за един човек нямаше да има нивомат :D за амортисьори няма нужда да говорим,там играта е много по сериозна,в истинска кола за спорт не съм чувал да има нивомат щото си е нивелирана чрез прецизни настройки на амортисжори и пружини и се променят спрямо условията в които се кара,неможе аз да се мъча да пренасям тежест и да карам с техника използваща камшика а нещо да се мъчи да ми невилира колата,за комфорт е добре но за спорт 1000%е ташак,гарантирам ;)

пп
незнам какво трябваше да видя в клипа,при мен със същата скорос като беше сток пак толкова се накланяше а нямам нивомат,силите на натискане са в пъти по големи и е нормално колата да е като заварена,аз пробвам друго с 220 въртя рязко волана ляв и десен и колата само мърда от тампоните и гумите просвирват леко,изобщо за накланяне и дума неможе да става щото е притисната достатъчно кум земята,пробвай с 80 да я разклатиш,направи един камшик и виж как ще тръгне по врати :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 826
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: ВАРНА
Кара: вана Чайка

Мнение от .:BENZINO:. » 25 Яну 2009, 21:02

Кире говорим за стоене на пътя не за дрифтинг ;) Ти използваж камшика за да влезеш на врати примерно от ляв завой веднага в десен ;) Не става въпрос за пързаляне а за поведение на автомобила при високи скорости-Пенчев демонстрира с тези два клипа какво има в предвид ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 25 Яну 2009, 21:04

BENZINO VN написа:Кире говорим за стоене на пътя не за дрифтинг ;) Ти използваж камшика за да влезеш на врати примерно от ляв завой веднага в десен ;) Не става въпрос за пързаляне а за поведение на автомобила при високи скорости-Пенчев демонстрира с тези два клипа какво има в предвид ;)


е аз също съм бил сток,то и сега разликата ми е сини пружини само но по същия начин ми е седяла колата,доста време съм я карал и знам за кво става въпрос,17 джанти с ниски гуми и ако окачването ти е в ред няма мърдане 8)

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook