капачка за масло - гасне М52b20
Модератор: Технически модератори
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
stambo_81dg написа:има едни буустметърчета дето отчитат налягане и подналяганепри дизелите мерят само налягането ;)
кво да ти обяснявам повече
от маркираното с червено вече можеш и сам да се светнеш. само ще ти нахвърлям посоката.
обикновен дизел (без AGR и други чикии) няма дросел клапа - какво е налягането във всмук. колектор? викаш при дизелите мерим само налягане ?
бензинов двигател с напълно отворена дросел клапа - каква точно е разликата при това положение с един дизелов двигател? и какво точно ще измерим във всмукат. колектор?
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
stambo_81dg написа:при всички положения ще е под атмосферното налягане![]()
не ми се спори повече
общо взето съм написал "почти около атмосферното", защото малко или много има хидравл. загуби.
както ти казах, от маркираното можеш да си изясниш доста неща, даже да те наведе и на други мисли, например - защо при новите дизели има дросел клапа, при положение, че не е необходима за самото управление на двигателя

просто ти обърнах внимание,че ти както и доста други си с грешна представа, че като даваш газ се увеличава вакуума.
айде, че стана вече ракиено време.
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
така, колеги,
стана ми ясно, че нищо не е ясно
Ако, обяснението за объркването на дебитомера е вярно, то тогава абсулютно всички пълни инжекциони трябва да правят така! А не всички правят така
Моят двигател например М50В20 не прави... дори нищо не става като му отвия капачката... дори маркуча на вентилацията на картерните газове липсваше - бях писал тема, че там липсва нещо, ако си спомняте и тука във форума, колеги ми помогнаха да му намеря щуцера, та да му го ръгна маркуча
Трябва да ви кажа, че без този маркуч бях изминал около 1000 км и съвсем случайно открих липсата му и като го сложих просто нищо не се промени. Апропо двигателя ми си е напълно стабилен - никакви оплаквания.
Но след тая тема излиза, че при мен нещо не е наред!!!!!!!!!!!
Хм, както и да е - тепърва почвам да търся и да чета и да разнищя тая история с гасненето и картерните газове и капачката на маслото...
В заключение, благодаря на колегите, които са отзоваха с мнение в темата
Поздрави,
Дамян
стана ми ясно, че нищо не е ясно







Ако, обяснението за объркването на дебитомера е вярно, то тогава абсулютно всички пълни инжекциони трябва да правят така! А не всички правят така

Моят двигател например М50В20 не прави... дори нищо не става като му отвия капачката... дори маркуча на вентилацията на картерните газове липсваше - бях писал тема, че там липсва нещо, ако си спомняте и тука във форума, колеги ми помогнаха да му намеря щуцера, та да му го ръгна маркуча

Трябва да ви кажа, че без този маркуч бях изминал около 1000 км и съвсем случайно открих липсата му и като го сложих просто нищо не се промени. Апропо двигателя ми си е напълно стабилен - никакви оплаквания.
Но след тая тема излиза, че при мен нещо не е наред!!!!!!!!!!!




Хм, както и да е - тепърва почвам да търся и да чета и да разнищя тая история с гасненето и картерните газове и капачката на маслото...

В заключение, благодаря на колегите, които са отзоваха с мнение в темата

Поздрави,
Дамян

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
stambo_81dg написа:@2bar написа:stambo_81dg написа:НЯКОИ ДЕН ЩЕ ОТКАЧА![]()
![]()
![]()
ху бу де, ти к'во викаш последно, че смуче от капачката ли?
и малко off: каква е тази нова за мен дума "клампиране"?
на обороти не е осезаемо но при по високи (при отворен дросел) определено налягането в картера ще е по ниско от атмосферното при хубав мотор. тоя отдушник з а картерните газове е точно за това .в картера има малко или много газове, и този мъркуч за отвездането им е свързан с смукателния колектор ,и тъи като в него се плучава доста голямо замукване ,изсмуква всичко що е газ в картера
стискаш тръбата да не преминава въздух през нея, или направо я вадиш и затапваш да не смуче въздух края които влиза преди дросела
КАКТО КАЗАХ ПО ГОРЕ -КАТО ОТВОРИШ КАПАЧКАТА ВСЕ ЕДНО ДА ПРОБИЕШ ЕДНА ДУПКА 20мм В ГОФРЕТО СЛЕД ДЕБИТОМЕРА И ДА ИСКАШ МОТОРА ДА РАБОТИ ПЕРФЕКТ
Ти хептен се обърка



Виж я ако искаш и оная тема в Е36 където на колеги с нови гумички при отваряне на капачката за маслото,двигателя не им тресе. Е36-та ,която карам в момента също не реагира при отваряне на капачката за маслото.
баце, по принцип се получава точно обратното - на празен ход вакуума е най - голям (почти затворена дросел клапа), а на високи обороти налягането в всмук. колектор е равно почти на атмосферното.
просто се опитвах да кажа, че не съм 100% убеден, че сместа започва да беднее при всички двигатели.
Колега,наистина при празни обороти от едната срана смукателният колектор е затворен ,а от другата има само смучене,но не забравяй ,че с вдигането на оборотите от двете страни на смукателният колектор се случват две противоположни неща-отваря се дроселовата клапа откъдето налягането пада от една страна,но пък буталата почват да се движат по-бързо и да създават подналягане по интезивно.Сега си представи колко е голяма площа ,от която се създава вакум и колко голяма от където този вакум намалява и ще си отговориш какво има в смукателният колектор.
Ако, обяснението за объркването на дебитомера е вярно, то тогава абсулютно всички пълни инжекциони трябва да правят така! А не всички правят така
А глупоста за дебитомера ,няма как да е вярна.Ето как става подържането на оборотите на празен ход-ECU получава информация от датчика на дроселовата клапа ,че е затворена и почва да подава някакво количество бензин,след ,което сравнява оборотите ,които са в момента ,със зададените по програма обороти,ако са по-малки,се отваря един байпасен клапан,който заобикаля дросела и от там влиза,допълнително въздух в двигателя или все едно се симулира отваряне на дросела,това води до създаване на вакум преди клапата на дебитомера,която промяна своето положение и дава сигнала на ECU да подаде още гориво,ако оборотите станат по-високи от зададените тогава байпасният клапан се затваря и количеството гориво ,което се подава намалява.От обяснението ,което ти давам разбираш колко е тъпо да се твърди ,че ако с отварянето на капачката на двигателя оборотите не се променят ,това означава ,че дебитомера е повреден-просто тези елементи нямат никакво взаимодействие помежду си.

И накрая поразсъждавайте какво точно правят гумичките на клапаните и ако са износени какво би преминало по-лесно около тях-газова смес каквато е въздуха или течност каквато е маслото.Наистина маслото уплътнява,но до един момент

- bmw_M5 power
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 10.11.2008
Абе стига с тея твойте гумички. Ти сам си направи сметка: Ако през тях влиза определено количество въздух , то тогава колко масло ще консумира този автомобил на 1000км? Може би 5-10л. Сваляли сме глави за смяна на гумички, които са станали като кокали твърди и горяли по 1.5-2л масло , ама не гаснат като им се свали капачката.
Това пък че са ти го казали в Дару ако вярно , ще платя външният дълг на България. Това май си е лично твоя теза, на която ти упорито държиш. Така да бъде: От гумичките е проблема. Даже и от резервната гума. А защо не и от гумените уплътнения по вратите.

Това пък че са ти го казали в Дару ако вярно , ще платя външният дълг на България. Това май си е лично твоя теза, на която ти упорито държиш. Така да бъде: От гумичките е проблема. Даже и от резервната гума. А защо не и от гумените уплътнения по вратите.


- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
zvetiko написа:stambo_81dg написа:@2bar написа:stambo_81dg написа:НЯКОИ ДЕН ЩЕ ОТКАЧА![]()
![]()
![]()
ху бу де, ти к'во викаш последно, че смуче от капачката ли?
и малко off: каква е тази нова за мен дума "клампиране"?
на обороти не е осезаемо но при по високи (при отворен дросел) определено налягането в картера ще е по ниско от атмосферното при хубав мотор. тоя отдушник з а картерните газове е точно за това .в картера има малко или много газове, и този мъркуч за отвездането им е свързан с смукателния колектор ,и тъи като в него се плучава доста голямо замукване ,изсмуква всичко що е газ в картера
стискаш тръбата да не преминава въздух през нея, или направо я вадиш и затапваш да не смуче въздух края които влиза преди дросела
КАКТО КАЗАХ ПО ГОРЕ -КАТО ОТВОРИШ КАПАЧКАТА ВСЕ ЕДНО ДА ПРОБИЕШ ЕДНА ДУПКА 20мм В ГОФРЕТО СЛЕД ДЕБИТОМЕРА И ДА ИСКАШ МОТОРА ДА РАБОТИ ПЕРФЕКТ
Ти хептен се объркапросто няма начин налягането в картера да е отрицателно,значи хем нахлуват картерни газове,колегата ти обясни от къде,между другото тези газове ги има и при нови двигатели,хем се създава подналягане-ще почна да внимавам ако вадя пръчката за маслото при работещ двигател,да не ми се всмукне някоя пръст и да влезе в картера.
И накрая вакума в картера трябва да го вентилираме през смукателният колектор
![]()
Виж я ако искаш и оная тема в Е36 където на колеги с нови гумички при отваряне на капачката за маслото,двигателя не им тресе. Е36-та ,която карам в момента също не реагира при отваряне на капачката за маслото.
ае обясни от каде се вентилира картера ,като си толкова отворен и не се ли изсмукват картерните газове в смукателния колектор???
а пък тва за гумичките е наи големия смях и по добре недеи го казваи другаде да не ти се смеят





направо ще се попилея от смях ти имаш ли си на идея колко въздух трябва да мине от там





1.клапана във водача влиза много плътно
2.там постоянно се смазва с масло има масло което и то оплътнява и отгоре има и гумичка








Последна промяна stambo_81dg на 22 Ное 2008, 21:51, променена общо 1 път
@ bmw_M5 power
много грубо бе, брат… ама ти си знаеш, пък и аз не съм модератор.
@ zvetiko,
значи отваряйки дросел клапата се вдига и налягането във всмукат. колектор (понеже започваме от налягане 0 атм. вдигане означава в случая падане на разреждането). При напълно отворена дросел клапа налягането е близко до атмосферното, но не е равно на него. В противен случай няма да се осъществява и пълненето на цилиндрите, т.е. все още има вакуум, но е съвсем малък. Това е и причината при дизелите (ниски стойности на вакуума) да се слага допълнителна вакуум помпа за захранване на усилвателя на спирачките, при старите мерцедеси и за захранване на допълнителни агрегати – клапи на климатроник и т.н.
Същото е и положението с новите разработки при бенз. двигатели – различни начини на горене с ламбда>2, Valvotronic на BMW и т.н. При тях поради отсъствието на дросел клапа (или наличие само за авариен режим) разреждането във всмукат. колектор е недостатъчно и се слага допълнителна вакуум помпа.
Вдигайки оборотите при един обикновен бензинов двигател, който работи винаги с ламбда=1, т.е. има дросел клапа единствено се получава така, че се намалят пулсациите и потока от определени обороти може да се приеме за равномерен. Като казвам потока има предвид на глобално ниво. На локално ниво, всяка фирма си има собствени разработки, при какви обороти да се завихри потока, при какви да е равномерно, други ползват различни фокуси с дължината и реда на работа на двигателя за да засилят разреждането във всмукат. колектор, после казват, че са измислили нов тип горене, патентоват и после не е много ясно, какво ти продават. Важното е да се спазят изискванията за екология – Nox, CO, CO2, HC и твърдите частици. Другото е и самият клиент да хареса как се кара колата, защото без това цялото начинание е обречено.
Конкретно, ако на някой му се занимава, може да закачи един манометър във всмукат. колектор и да мери. Другаде, където може да се намери нещо по въпроса е още при карбураторите – още там се описва характеристиката на елементарният карбуратор, защо не ни върши работа – именно, че с увеличаване на оборотите разреждането намалява и съответно и самата смес обеднява и точно затова слагат различни коригиращи системи, които правят точно това – при високи обороти обогатяват сместа.
Другият начин е сложният – Механика на флуидите, ама чак до там не вярвам да стигнем.
Айде, момчета, аз вече трета обиколка правя тук с едни ракийки, пожелавам лека вечер и на вас.
много грубо бе, брат… ама ти си знаеш, пък и аз не съм модератор.
@ zvetiko,
значи отваряйки дросел клапата се вдига и налягането във всмукат. колектор (понеже започваме от налягане 0 атм. вдигане означава в случая падане на разреждането). При напълно отворена дросел клапа налягането е близко до атмосферното, но не е равно на него. В противен случай няма да се осъществява и пълненето на цилиндрите, т.е. все още има вакуум, но е съвсем малък. Това е и причината при дизелите (ниски стойности на вакуума) да се слага допълнителна вакуум помпа за захранване на усилвателя на спирачките, при старите мерцедеси и за захранване на допълнителни агрегати – клапи на климатроник и т.н.
Същото е и положението с новите разработки при бенз. двигатели – различни начини на горене с ламбда>2, Valvotronic на BMW и т.н. При тях поради отсъствието на дросел клапа (или наличие само за авариен режим) разреждането във всмукат. колектор е недостатъчно и се слага допълнителна вакуум помпа.
Вдигайки оборотите при един обикновен бензинов двигател, който работи винаги с ламбда=1, т.е. има дросел клапа единствено се получава така, че се намалят пулсациите и потока от определени обороти може да се приеме за равномерен. Като казвам потока има предвид на глобално ниво. На локално ниво, всяка фирма си има собствени разработки, при какви обороти да се завихри потока, при какви да е равномерно, други ползват различни фокуси с дължината и реда на работа на двигателя за да засилят разреждането във всмукат. колектор, после казват, че са измислили нов тип горене, патентоват и после не е много ясно, какво ти продават. Важното е да се спазят изискванията за екология – Nox, CO, CO2, HC и твърдите частици. Другото е и самият клиент да хареса как се кара колата, защото без това цялото начинание е обречено.
Конкретно, ако на някой му се занимава, може да закачи един манометър във всмукат. колектор и да мери. Другаде, където може да се намери нещо по въпроса е още при карбураторите – още там се описва характеристиката на елементарният карбуратор, защо не ни върши работа – именно, че с увеличаване на оборотите разреждането намалява и съответно и самата смес обеднява и точно затова слагат различни коригиращи системи, които правят точно това – при високи обороти обогатяват сместа.
Другият начин е сложният – Механика на флуидите, ама чак до там не вярвам да стигнем.
Айде, момчета, аз вече трета обиколка правя тук с едни ракийки, пожелавам лека вечер и на вас.
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
толкова е просто ама незнам защо някои не проумяват
отваряш ,капачката-осигоряваш по пряк път на въздуха настъпващ в двигателя дебитомера не го отчита сместа беднеее почва да тресе а ко е с много мръсе фвъздушен филтър може и да изгасне,ако е с нов може и да няма коизнае ква промяна в работата
кви гумички ки 5 лв


отваряш ,капачката-осигоряваш по пряк път на въздуха настъпващ в двигателя дебитомера не го отчита сместа беднеее почва да тресе а ко е с много мръсе фвъздушен филтър може и да изгасне,ако е с нов може и да няма коизнае ква промяна в работата

кви гумички ки 5 лв

- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
Колеги, подържм, Zvetiko,
По книга е точно както казва той. 100%. Това, че сте разглобявали много ДВГ-та, е нещо като Фелшер да разправя на лекар как се изражда теле. И двамта знаят как става, и двамата са го виждали, ама само единия може да обясни как става. Сетете се кой !?
На въпроса на бимаджията от Варна. Понеже едва ли някой от вас е карал Опел с Екотек, не знае, че BMW вкарват тази система доста по-рано от опел. Използва се при по-големите ДВГ над 1.8 куб. Целта е да се изполват отработените газове (с разлина цел-екологичност, по-добра мощност и др.). След като при отваряне на маслената капачка губи налягане значи картерното налягане е прекалено голямо. Може да е от дефектирала Екотек система, но може и ДВГ да е заминал. И двата случая ,се ремонтират с доста пари. Следователно ще препоръчам на Варненеца, да бега от тая кола. Беглия тест с капчката е е един от много субективни тестове, които показват състоянието на ДВГ-то без да се качва на комп.
Доста коли продадох по неволя в живота ми.
По книга е точно както казва той. 100%. Това, че сте разглобявали много ДВГ-та, е нещо като Фелшер да разправя на лекар как се изражда теле. И двамта знаят как става, и двамата са го виждали, ама само единия може да обясни как става. Сетете се кой !?
На въпроса на бимаджията от Варна. Понеже едва ли някой от вас е карал Опел с Екотек, не знае, че BMW вкарват тази система доста по-рано от опел. Използва се при по-големите ДВГ над 1.8 куб. Целта е да се изполват отработените газове (с разлина цел-екологичност, по-добра мощност и др.). След като при отваряне на маслената капачка губи налягане значи картерното налягане е прекалено голямо. Може да е от дефектирала Екотек система, но може и ДВГ да е заминал. И двата случая ,се ремонтират с доста пари. Следователно ще препоръчам на Варненеца, да бега от тая кола. Беглия тест с капчката е е един от много субективни тестове, които показват състоянието на ДВГ-то без да се качва на комп.
Доста коли продадох по неволя в живота ми.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
- tahsinov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 22.07.2006
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: ше E34 /грухчо/
- Мечтае да кара: E34 M5
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Колеги,
напълно съм съгласен с vodach.
С Zvetiko съм съгласен с уговорката, че вложките на клапаните са прекалено бял кахър и лично на мен ми е трудно да си представя такъв поток от въздух от там... но ... може!
Колега, stambo_81dg, въобще не си прав, баце
... но като почета още малко и ще пиша.
Апропо, днес гледах още 2 принцески... и направо съм възмутен, но ще пусна утре нова тема "Размисли и страсти" или нещо такова ще я формулирам
Поздрави
Д
напълно съм съгласен с vodach.
С Zvetiko съм съгласен с уговорката, че вложките на клапаните са прекалено бял кахър и лично на мен ми е трудно да си представя такъв поток от въздух от там... но ... може!
Колега, stambo_81dg, въобще не си прав, баце

Апропо, днес гледах още 2 принцески... и направо съм възмутен, но ще пусна утре нова тема "Размисли и страсти" или нещо такова ще я формулирам

Поздрави
Д

- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
ddddk написа:
Колега, stambo_81dg, въобще не си прав, баце... но като почета още малко и ще пиша.
Д
чети ,чети , четене му е маиката
сменяите гумички





аз не ангажирам никои с това колко разбирам от двг

всеки да се спасява

- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
Май само аз говорих за екотек, и къде точно съм казал че е "уред" ?!
По принцип ако са изпуснали съвсем леко гумичките на клапаните почва да пуши, все едно ДВГ-то е заминало, но е е задължително да прави картерно налягане.

По принцип ако са изпуснали съвсем леко гумичките на клапаните почва да пуши, все едно ДВГ-то е заминало, но е е задължително да прави картерно налягане.

"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани