Каде са свещите Е34?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 22.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46
Мечтае да кара: М6

Каде са свещите Е34?

Мнение от morkodan » 14 Ное 2008, 18:01

Как се свалят свещите на М50Б20 :uups: ако има няква скица нещо? :help: :help: Знам ,че само тук ще получа точен и подробен отговор-защото тук са най-добрите :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 14 Ное 2008, 18:07

Сваляш пластмасовия капак (където е капачката за маслото), след това виждаш бобините - 6 на брой :) те са захванати с по 2 гайки, отвиваш ги и издърпваш бобините нагоре. ОБърни внимание на буксите за кабелите - има една лъскава скобичка-издърпваш я нагоре и буксата сама се издърпва напред. След като си свалил бобините имаш пряка видимост към свещите, а те се свалят като всички други- с ключ. Ами това е. :) Успех!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 22.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46
Мечтае да кара: М6

Мнение от morkodan » 14 Ное 2008, 22:59

Ясно ми стана-благодаря за подробното обяснение аз ги видях бубините ама не знаех че са под тях :yes:

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 15 Ное 2008, 12:44

А, пък аз си мислех, че се бъзикаш :D
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 16.03.2004
Местоположение: гр. София

еее

Мнение от Joro2004 » 15 Ное 2008, 18:59

E, не. Айде стига де. Приятел, като не знаеш къде са свещите, как си тръгнал да ги сменяваш? Отиди и дай 20лв, за да ти е мирна главата. Абе вие сами си създавате приключения.
Лесно е да се жертваш за приятел, но е трудно да намериш приятел, за когото да се жертваш!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: еее

Мнение от @2bar » 15 Ное 2008, 19:43

Joro2004 написа:E, не. Айде стига де. Приятел, като не знаеш къде са свещите, как си тръгнал да ги сменяваш? Отиди и дай 20лв, за да ти е мирна главата. Абе вие сами си създавате приключения.


ей това е отговор в десятката....макар, че друг въпрос е къде в Пловдив?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 22.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46
Мечтае да кара: М6

Мнение от morkodan » 15 Ное 2008, 20:29

Eeeeee голяма работа станало сега :mhihi: :mhihi: :mhihi: смених си ги сложих NGK BKR6EK сега е много по добре ама видях че и лулите са нацепени ама аре сега няма да питам какви да си взема че вие ма напраихте на нищо направо дроп ма напраихте ама така е нали сам се още БУМБЕ ;) ама и аз някой ден ше стана стар пес 8) а на колегата dj_ennsy_1- ЕВАЛА ТОЙ ПИЧ СТАБИЛЯГА :bowdown:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 15 Ное 2008, 21:30

morkodan написа:...........така е нали сам се още БУМБЕ ;) ама и аз някой ден ше стана стар пес 8) а на колегата dj_ennsy_1- ЕВАЛА ТОЙ ПИЧ СТАБИЛЯГА :bowdown:


майна, споко и аз съм бомбе, е ти си по - голямо от мен, ама карай :mhihi:

става въпрос, че смяната на свещи е готино упражнение, ама си върви и някои други неща, освен самата смяна на свещи (става въпрос за лична кола, или такава, която обичаш много, или пък ако много си обичаш работа).

значи първо е готино да ползваш при затягането на свещите динамометричен ключ. има си предиписан момент, с който се стягат свещите и така се избягва сваляне на глава в някои случаи. и при самото развиване не е лошо да видиш с колко е стягано, за да можеш да си направиш сметка, дали този преди теб, който е сменял свещи е бил аджамия или не.

новите свещи ги навиваш на ръка, почти до края (не е лошо и старите да ги развие на ръка или поне да опиташ, за да добиеш представа, коя как върви) за да няма тръгнала накриво свещ (ако нямаш чувство, даже и няма да се усетиш, как пак ще трябва да се сваля главата).

сега за самите свещи - освен, че старите се сменят с нови, старите си ги подреждат по цилиндри и после ги разглеждаш. първо гледаш цвета на централният електрод, после сравняваш с другите цилиндри. съвсем логично е, че при нормална работа на двигателя, цвета на всичките трябва да е еднакъв (при нарушена работа на празен ход, пропуски в запалването и т.н., логично е проблемият цилиндър да е с друг цвят). по самият цвят можеш да хванеш и качеството на сместа - богата/бедна респективно как работи самата ламбда сонда. в интернет има много снимки на добре работили двигатели и самите свещи, ако ти се търси направи справка, можеш и тук са сложиш снимки на самите свещи.

после разглеждаш и изолатора - възможно е да има и пробив по него. ако има, това е и предпоставка за тръгнала бобина, макар, че уж тока в първичната се следи, има и защита и не би трябвало да се стига чак до там. ако все пак има вече знаеш и коя бобина е предстояща за смяна.

лулите и те подлежат на проверка - дали има места, където е прескачала искра (при положение, че има пробит изолатор) или не.

заедно с това хвърляш и едно око на двигателя, след смяната на свещите (вече всичко се е успокоило/стекло) - ниво на маслото, антифриза, спир. течност, течове и т.н.

пафкаш си от време на време (ако си модерен вече си ги отказал или не си ги започвал) и си бараш нещата табиетлийската, все пак е твоята кола :winky:

и да не вземеш да запалиш сега, просто си пиша в такъв стил, без никакви лоши мисли.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София, Люлин
Кара: Е34 1.8
Мечтае да кара: Е39 2.5 D

Мнение от vodach » 15 Ное 2008, 21:42

@2bar написа:
morkodan написа:...........така е нали сам се още БУМБЕ ;) ама и аз някой ден ше стана стар пес 8) а на колегата dj_ennsy_1- ЕВАЛА ТОЙ ПИЧ СТАБИЛЯГА :bowdown:


майна, споко и аз съм бомбе, е ти си по - голямо от мен, ама карай :mhihi:

става въпрос, че смяната на свещи е готино упражнение, ама си върви и някои други неща, освен самата смяна на свещи (става въпрос за лична кола, или такава, която обичаш много, или пък ако много си обичаш работа).

значи първо е готино да ползваш при затягането на свещите динамометричен ключ. има си предиписан момент, с който се стягат свещите и така се избягва сваляне на глава в някои случаи. и при самото развиване не е лошо да видиш с колко е стягано, за да можеш да си направиш сметка, дали този преди теб, който е сменял свещи е бил аджамия или не.

новите свещи ги навиваш на ръка, почти до края (не е лошо и старите да ги развие на ръка или поне да опиташ, за да добиеш представа, коя как върви) за да няма тръгнала накриво свещ (ако нямаш чувство, даже и няма да се усетиш, как пак ще трябва да се сваля главата).

сега за самите свещи - освен, че старите се сменят с нови, старите си ги подреждат по цилиндри и после ги разглеждаш. първо гледаш цвета на централният електрод, после сравняваш с другите цилиндри. съвсем логично е, че при нормална работа на двигателя, цвета на всичките трябва да е еднакъв (при нарушена работа на празен ход, пропуски в запалването и т.н., логично е проблемият цилиндър да е с друг цвят). по самият цвят можеш да хванеш и качеството на сместа - богата/бедна респективно как работи самата ламбда сонда. в интернет има много снимки на добре работили двигатели и самите свещи, ако ти се търси направи справка, можеш и тук са сложиш снимки на самите свещи.

после разглеждаш и изолатора - възможно е да има и пробив по него. ако има, това е и предпоставка за тръгнала бобина, макар, че уж тока в първичната се следи, има и защита и не би трябвало да се стига чак до там. ако все пак има вече знаеш и коя бобина е предстояща за смяна.

лулите и те подлежат на проверка - дали има места, където е прескачала искра (при положение, че има пробит изолатор) или не.

заедно с това хвърляш и едно око на двигателя, след смяната на свещите (вече всичко се е успокоило/стекло) - ниво на маслото, антифриза, спир. течност, течове и т.н.

пафкаш си от време на време (ако си модерен вече си ги отказал или не си ги започвал) и си бараш нещата табиетлийската, все пак е твоята кола :winky:

и да не вземеш да запалиш сега, просто си пиша в такъв стил, без никакви лоши мисли.


Добре казано. Подкрепям. И аз има чат-пат такъв стил, ама често ми се сърдят.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 15 Ное 2008, 22:03

vodach написа:Добре казано. Подкрепям. И аз има чат-пат такъв стил, ама често ми се сърдят.


е, ама и ти ги къдриш едни....(разбирай не съм на същото мнение) пък и подхождаш малко с рогата "....няма връзка с централният мозък...."

иначе съм за конструктивен диалог (както му се казва по новому) и не изключвам възможноста да науча нещо ново. така, че за да не пълним темата с въпроси, които не са за смяна на свещите пусни ако искаш друга тема само за газови (то се е видяло, че тя мизерийката ще е още известно време, поне при мен :( )

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 22.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46
Мечтае да кара: М6

Мнение от morkodan » 16 Ное 2008, 0:03

Колега нито се засягам, нито имам лоши мисли за някого шегувам се разбира се.Искам само да те помоля (ако искаш разбира се)за мнението ти. Забелязах ,че на 5-ти цилиндар отгоре на свеща имаше 3-4 капки масло и лулата е прокасана,а самите свещи кадето дават искра са сухи?какви пари са тези лули.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook