Проблем с паленето, Е34

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Проблем с паленето, Е34

Мнение от lester » 07 Окт 2008, 19:35

Днес сутринта се качих в 520-ката (1991, М50В20), завъртях ключа и... Не запали. :roll: При завъртането му, за кратко (0,5 сек.) се чу обичайното енергично въртене на стартера и след това нещо започна да ръмжи, въртеше като на тласъци и изобщо имах чувството, че маховика не се движи... Не бях карал колата от 10-ина дни. Не знам на колко години е акумулатора, но се надявам той да е причината. :) Не съм сменял нищо по колата, освен масло, накладки и подобни.
Въпросът ми е: ако сваля акумулатора за да го заредя, ще има ли проблем с компютъра или има ли нещо по-специално, което трябва да знам при махането и слагането му?
Ще споделя накрато историята на колата, откакто я взех. Това беше преди 4 месеца, на 227 000 км. За първите 3 мес. направих 4 000 км и нямаше никакви проблеми. Преди месец започна да ми прави един номер с аварийките - когато отворя някоя врата започват да стветят, но след като я затворя не угасват, а продължават да мигат около 10-15 сек. После няколко пъти ми се случи като карам на климатик и съм спрял на някой светофар, оборотите да паднат под 600, веднага след което се качват на 800 (вероятно след намесата на компютъра) и след 6-7 сек. се повтаряше същото... Още откакто взех колата, при подаване на газ (в над 3000 об.) се чуваше нещо като припукване или леко гърмене през ауспуха.
Ще съм ви благодарен за съветите. :)
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 30.09.2008
Местоположение: София
Кара: E34 tds и E30 M50

Мнение от MISHO_BMW » 07 Окт 2008, 20:37

Колега, зареди акумулатора и пробвай. Няма никакви сложни неща при сваляне и слагане. Само дето трябва да си свериш часовника после. За мигачите трябва да отидеш на жичкаджия да ти види алармата. Да не е нещо от нея. А за оборитите бих ти препоръчал някъде на диагностика.

Манчестър Юнайтед Фен
Аватар
Мнения: 585
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
Пол: Мъж
Кара: E39 525d с много кончета
Мечтае да кара: GT5
Детайли за колата: Е39

Мнение от Nasic » 07 Окт 2008, 21:36

Мога да кажа само за аварайките, и мойта е същата, мисля че е от аларамата, като отворя врата и мигат, после като я затворя мигат около 10-15мин.
А и кажи колата на газ или бензин е.
| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: e34 M50B20 touring

Мнение от panchev88 » 07 Окт 2008, 21:46

Не сваляй акумулатора! Ще имаш проблем с компютъра. Ще запалиш доста трудно, но след определено време ще се оправи. Под капака (нз точно къде беше) от към шофьорската седалка имаш нещо като гайка. На нея има 12V. Ако сваляш акумулатора дай на нея 12V от друг(преди да свалиш твоя де) за да запазиш настройките на комп-а. Или просто дай плюса на зарядното на нея и минуса някъде на маса - така без да сваляш акумулатора ще го заредиш.

Манчестър Юнайтед Фен
Аватар
Мнения: 585
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
Пол: Мъж
Кара: E39 525d с много кончета
Мечтае да кара: GT5
Детайли за колата: Е39

Мнение от Nasic » 07 Окт 2008, 22:10

Аз пък почти на всеки 2 седмици си свалям акомулатора, и съединявам плюс и минус един към друг за около 30мин. за да изчисти грешките в компа.Вярно че след това за около 5-10мин. работи като трактор, но пък маха грешките.
| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Мнение от lester » 07 Окт 2008, 22:14

Бензин е, газ никога няма да сложа на БМВ, макар другите ми 2 (вече 1 :)) коли да са с АГУ.
Иначе сега съм сложил акумулатора да се зарежда. Измерих го с волтметър - показва 12,23 V, без товар. Зарядното показва, че е изхабен... :confused: Когато отворих капачките на акумулатора се видя, че крайните 2 секции са с 3-4 мм по-малко електролит от останалите. :roll:
П.С: май късно прочетох другите мнения и вече съм махнал акум-ра... Вероятно после ще пиша и за проблем с компютъра. :mhihi:
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Мнение от lester » 08 Окт 2008, 6:29

Лоша новина - акумулатора не е бил причината... Стартера пак издаваше странни звуци, както вчера. Обаче пробвах с бутане (добре че живея на стръмна улица :)) и запали. След това я изгасих, завтъртях ключа и пак запали, т.е. май всичко е наред, проблеми с компютъра не виждам да има, но не знам дали ще мога да разчитам на нея за в бъдеще. Дали все пак да не я закарам на някой мастор (поне вече ще мога да стигна на собствен ход :mhihi:) и как да му обяня каква е била повредата? :lol:
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 08 Окт 2008, 7:23

Какви "странни звуци" се чуват от стартера? Най-вероятно той е проблема. Отвори го за да провериш как са втулките/лагерите на ротора, може те да са отишли и затова да прави такива мизерии... поне при ладите и голфовете е така :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: Е46 N42B20
Мечтае да кара: 2002 turbo

Мнение от i D r i v e » 08 Окт 2008, 17:17

това, че си имал нестабилни обороти при включен климатик определено не е от стартера...
Препоръчвам ти диагностика и аз :!: , но не сега тъй като може би си изтрил грешките - покарай седмица и я води за диагноза

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 08 Окт 2008, 22:11

И според мен нещо става със стартера :roll:
Аз почти не съм чувал за проблемни стартери на БМВ


Георги Пенчев
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Мнение от lester » 08 Окт 2008, 23:51

Значи май съм уцелил кьоравото с този стартер. :mhihi: Днес си поиграх с колата: палих, гасих, палих, гасих - всичко е ок, даже пали за няма и половин секунда въртене, а преди беше поне за 1-1,5 сек. Ама ще е я закарам някъде да я видят все пак. Когато има развитие ще пиша какво е станало. Мерси на всички отзовали се. 8)
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 11.10.2008

Re: Проблем с паленето, Е34

Мнение от ivonte » 11 Окт 2008, 21:37

ЗДРАВЕЙ КОГАТО МАХАШ АКУМОЛАТОРА НЕ БИ ТРЯБВАЛО ДА ИМАШ ПРОБЛЕМИ ОСВЕН ДА ТИ СЕ РАЗКОДИРА КАСЕТОФОНА АМИ ЗА НЕ ПАЛЕНЕТО ТИ ИЗЧАКАЛ ЛИ СИ Я ДА ПОДГРЕ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1349
Регистриран на: 15.04.2006
Местоположение: Любимец
Пол: Мъж
Кара: E38

Re: Проблем с паленето, Е34

Мнение от the_gate » 12 Окт 2008, 8:20

ivonte написа:...АМИ ЗА НЕ ПАЛЕНЕТО ТИ ИЗЧАКАЛ ЛИ СИ Я ДА ПОДГРЕ?

:shock: :shock: :shock: и за бензиновите мотори ли се чака подгряване :roll: :shock: :shock: :shock:
колегата е написал в първия пост:Днес сутринта се качих в 520-ката (1991, М50В20)

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 5.04.2008
Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
Пол: Мъж
Кара: Велосипед :)
Мечтае да кара: F10 550i xDrive

Мнение от lester » 14 Окт 2008, 13:34

Сигурно колегата е пропуснал да прочете някои подробности. :)
Иначе по темата: преди малко ми се обади майстора и каза, че четките на стартера ги нямало никакви и ги е сменил. Но тъй като аз не закарах лично колата при него (защото нямах възможност тогава) и не съм му описал точно проблема и подозренията си, сега като се чухме му споменах, че според мен стартера изобщо не зацепваше с маховика, когато не искаше да запали и той каза "с това трябваше да започнеш". :roll: (Макар че това си е лично мое мнение, съдейки само по звука.) Все пак ми каза да я покарам така и да видя дали пак ще се появи проблема или наистина е бил от четките. Разказа ми някаква теория, че можело да не е стигал ток на бендикса за да вкара стартера навътре... Аз не разбирам много от такива неща и затова ще попитам: възможно ли е това и ще мога ли да разчитам на колата или да си имам едно на ум (все пак от "покарай я малко" не става ясно колко малко :), а и не се знае кога и дали ще се появи проблема)?
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook