проблем с двигателя на БМВ 725 ТДС

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 6.09.2008

проблем с двигателя на БМВ 725 ТДС

Мнение от k_ognyanov » 29 Сеп 2008, 10:38

--------------------------------------------------------------------------------

Здравейте колеги!
Бих искал да се информирам за един проблем който се проявява в моята кола. при по-силничко натискане на педала за газта извън града или на по-стръмен баир по нагорнище, стрелката за температурата на охладителната течност преминава от средата вдясно и стои там докато примерно преодолея наклона , след което се връща в положение "дванадесет часа" по часовниковата стрелка. Проверил съм всичко за което се сетих и не намирам решение на проблема. Всичи детайли, които имат отношение към нормалното функциониране на двигателя са подменени. Но пак си грее леко мотора. Питал съм познати с те де еси, и ми казват че при тях стрелката си стои вертикално и не мръдва вдясно. В същото време съм виждал ланча и мерцедес спринтер с подобно поведение на стрелката за температурата при движение извън града. Къжете къде да го търся проблема. Благодаря предварително!

П.С. Пиша в този раздел понеже разбрах от колеги във форума, че тук евентуално мога да бъда насочен къде да търся проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 29 Сеп 2008, 11:30

Измий на водоструйка водния радиатор.
Последна промяна Ненко Вранков на 29 Сеп 2008, 14:47, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 568
Регистриран на: 8.10.2004
Местоположение: Хасково

Мнение от His Shadow » 29 Сеп 2008, 12:32

точно измий радиаторите... а е добре и да си смениш охлаждащата течност... като преди това направи промовка на мотора

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 29 Сеп 2008, 16:06

Колегите ти отговориха-при миене на радатора ,го направи от вътре навън,като разделиш радиаторите на охлаждането и климатика.Може и в радиатора да е отложен котлен камък-чувал съм ,че някои колеги го почистват с калгон.Може би трябва да погледнеш и термостата,но ти сигурно си го направил. ;)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 29 Сеп 2008, 19:51

Мотора шумен ли е,в смисъл работи ли по-твърдо :?:
Кажи кое по-точно си проверил-вискозитета,водната помпа,термостата,обезвъздушена ли е хубаво с-мата?
Ако всичко това е проверено измий радиаторите,както ти казват колегите
няма лошо да минеш и водната с-ма в една промивка(ако в казанчето антифриза е мътен)
Изображение
by ''kompleksa''

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 6.09.2008

Мнение от k_ognyanov » 29 Сеп 2008, 21:24

Сменил съм вискосъединителя, термостата, водната помпа също като поставих немска с метална турбинка. Антифриза също е сменен с нов. Доколкото знам автомобила се обезвъздушава сам когато работи.Поне така ми казаха. Ако трябва някаква специална формула или марка антифриз за този мотор, кажете. Иначе радиаторите на климатика и водния такъв бяха разкачени и измити външно много добре. Промивка вътрешно не съм правил наистина, но пак от сведующи по въпроса разбрах, че не би бил там проблема защото колата трябвало да загрява постоянно, а не само при настъпване по баир нагоре. Четох по форума, че капачките на разширителното казанче също правели проблеми. Може ли да е от капачката?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 29 Сеп 2008, 21:39

k_ognyanov написа:Сменил съм вискосъединителя, термостата, водната помпа също като поставих немска с метална турбинка. Антифриза също е сменен с нов. Доколкото знам автомобила се обезвъздушава сам когато работи.Поне така ми казаха. Ако трябва някаква специална формула или марка антифриз за този мотор, кажете. Иначе радиаторите на климатика и водния такъв бяха разкачени и измити външно много добре. Промивка вътрешно не съм правил наистина, но пак от сведующи по въпроса разбрах, че не би бил там проблема защото колата трябвало да загрява постоянно, а не само при настъпване по баир нагоре. Четох по форума, че капачките на разширителното казанче също правели проблеми. Може ли да е от капачката?


Един колега с твоят проблем го реши като смени радиатора,който беше задръстен от вътре-затова ти я даваме тази идея.Ще ти загрява постоянно ако е много задръстен ,отначало ще почне да го прави при по-голями натоварвания на охладителната система.За обезвъздушаването-и според мен колата се самообезвъздушава ,но можеш да направиш следното-отвърти вечерта всички пробки за обезвъздушаване и отвърти капачката и остави антифриза да изстине през ноща-при свиването си гони перфектно всичкият въздух.Кажи и за работата на двигателя-Ванката те пита ненапразно,ако помпата е завъртяна много към двигателя за да се компенсира разтягането на веригата и той "чука" при работа, двигателят може да грее повече-погледни дали помпата не е завъртяна максимално към двигателя(виж бъбрековидните прорези на помпата,където са стягащите гайки).

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook