Смяна на гумено каре (тампон)-Е34 комби

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 30.12.2007
Местоположение: София

Смяна на гумено каре (тампон)-Е34 комби

Мнение от bbratcheda » 05 Сеп 2008, 20:58

Наложи ми се смяна на същото и нямаше начин.Нужни инструменти -комлект гедоре и звездогаечени ключове. Първо:-изчистване с телена четка на болтовете(резбите) на двете скоби след катализатора и напръскването им с някакъв спрей против ръжда. Изчаква се около половин час да подейства химикала против ръжда и се отвиват болтовете с ключ 13 за болта и 12 за гайката .Следващите болтове нямат нужда от химикал но е хубаво да се минат с телената четка за да се свали натрупаната мърсотия по тях и за да няма после повлекли резби та следващите са отдолу на скоростната кутия който държат двуцевката, след като се отвият те катализатора малко увисва което на мен ми беше достатъчно. Сега се свалят четирите болта с ключ13 или камък от гедоре13 и тресчотка който държат предпазната ламарина (алуминиевата) която се намира между катализатора и кардана. Когато я извадите се открива кардана и висящия лагер, точно преди висящия лагер се виждат шлиците (един вид зъбна предавка на въртяшия момент)като от там върху тях се вижда една чашка със шестостен в единия край-това е гайка.Разхлабва се гайката окло 2-3 оборота и се преминава към самото сваляне на гуменото каре.Взимат се ключ 18 и камък за гедорето 18 и се отвиват шесте болта, след като се отвият и извадят с някаква по-здрава отверка или къса щанга се избутва кардана назад и той се плъзга по шлиците към висящия лагер.Тогава се отваря място за да излезне карето. След като сте свалили карето едва тогава отивате да купите ново защото са няколко модела и е хубаво да го имате в магазина за да сравните с новото.Карето струва между 60 и 160 лева. Аз си купих билщайн за 90.Монтажа става по обратния ред като се внимава за посоката на карето която е обозначена на борда отстрани със стрелки за да няма после повторение . Успех на всички който се решат като мен на смяна сами.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 05 Сеп 2008, 21:12

:clap: :clap: :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 9.06.2007
Местоположение: София Местожителство: Лондон

Мнение от TazzMann » 05 Сеп 2008, 22:18

...браво готин :clap: , и аз съм за смяна на карето но на седан така че може скоро да се чуем по въпроса ;) ;) ;)
Powered By BMW !!!
Sounded By Pioneer & Hertz !!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 19.03.2008
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: 525тдс
Мечтае да кара: 730d

Мнение от kumo82 » 05 Сеп 2008, 23:47

аз като включа на коя и да е скорост и пусна съеденителя се чува някакво лупане :arrow: това е когато колата е в движение :arrow: и колкото внимателно да пускам съединителя пак си причуква :bcry: да не би да ми е за смяна точно този тампон за който става въпрос :?: :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 06 Сеп 2008, 6:55

Брачет това много добре ама може ли марко инфо как става за висящия лагер същата процедура, да не се омотам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 30.12.2007
Местоположение: София

Мнение от bbratcheda » 06 Сеп 2008, 9:51

kumo82 написа:аз като включа на коя и да е скорост и пусна съеденителя се чува някакво лупане :arrow: това е когато колата е в движение :arrow: и колкото внимателно да пускам съединителя пак си причуква :bcry: да не би да ми е за смяна точно този тампон за който става въпрос :?: :help:
може да са демферите на притискателния диск , може той да е пътник.
Последна промяна bbratcheda на 06 Сеп 2008, 9:55, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 30.12.2007
Местоположение: София

Мнение от bbratcheda » 06 Сеп 2008, 9:54

NikiNikolov написа:Брачет това много добре ама може ли марко инфо как става за висящия лагер същата процедура, да не се омотам.
не съм свалял целия кардан и не знам дали мога да ти помогна . Виж картинката в галерията ми и ако ти стане ясно пробвай.Успех

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 06 Сеп 2008, 10:17

Разпечатал съм си цялата книга за Е34 на руски, че е по евтинко. Тези двете снимки съм ги разгледал, но най-добре ще се разбере като се свали кардана и тогава :banghead: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 06 Сеп 2008, 10:29

NikiNikolov написа:Брачет това много добре ама може ли марко инфо как става за висящия лагер същата процедура, да не се омотам.

висящия лагер май става от лада, пробвай :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 06 Сеп 2008, 10:55

Кат става, що не дадеш една цена и да пиеме по бира някой ден.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 06 Сеп 2008, 11:27

Stanchev написа:
NikiNikolov написа:Брачет това много добре ама може ли марко инфо как става за висящия лагер същата процедура, да не се омотам.

висящия лагер май става от лада, пробвай :mhihi:


Не само висящият лагер-целият кардан става.Айде на новата марка 95' BMW 520i E34 Lada Tuning Touring :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 19.03.2008
Местоположение: ПЛОВДИВ
Пол: Мъж
Кара: 525тдс
Мечтае да кара: 730d

Мнение от kumo82 » 06 Сеп 2008, 11:29

bbratcheda написа:
kumo82 написа:аз като включа на коя и да е скорост и пусна съеденителя се чува някакво лупане :arrow: това е когато колата е в движение :arrow: и колкото внимателно да пускам съединителя пак си причуква :bcry: да не би да ми е за смяна точно този тампон за който става въпрос :?: :help:
може да са демферите на притискателния диск , може той да е пътник.
даааа може и да имаш право :uups: съединителя ми отделя доста високо и може да се заминал :bcry: ако е така ще трябва да я продам че да се свалят скоростите е голяма мъка а и комплект съединител е сигурно доста скъп :?:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook