E36 M43 B16 kompressor

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от slavianko » 22 Дек 2023, 11:18

slatanic написа:Занимава ли се той с тия ротрекси още? Баси като се сетя кога съм го питал за м20ката...малий... :paranoid:
От как спря да пише и в офроуда хептем му загубих дирите.
Имам и аз едни еретични мисли в посока ротрекс ама в кит за ВТХ-а, но да не цапаме темата на Славян.
Успех и повече снимки, че ще се забравим... :ok:


Не ми я цапаш темата. С кеф пиша и чета тук, че с тея социални мрежи ми писна. Свързах се с него и веднага ми даде напътствия и съвети.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от slavianko » 24 Дек 2023, 0:28

Интейка също вече е готов за новия компресор

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/

Както и масленото охлаждане на чарджъра

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от slavianko » 28 Дек 2023, 23:17

Доста си поиграх и с турбо пътищата

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от slavianko » 02 Яну 2024, 22:08

Понеже оригиналния дросел е твърде малък изработих преходен фланец за 6 цилиндров такъв

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от slavianko » 04 Яну 2024, 0:30

Понеже нямам никакво търпение да финализирам проекта, но същевременно съм заринат от чужди коли, се наложи няколко нощи буквално да спя в сервиза. Пусти ми мерак не стихва с годините а става по-зле. :mhihi:
В крайна сметка успях да наредя абсолютно всичко и дори да направя 300 километровата разработка зададена от производителя. Закачих широколентовата и понеже на бензин колата беднее не смеех да я сритам преди да съм настроил. Хубавото обаче е, че имам LPG и на газ си оправих смесите сам и дори си давах прилична газ. По показанията на уреда горивото на бензин е около 13.5 което ме радва, защото на същото налягане мотора си иска още петролец. Ще рече, че му е дошла още сила.
Леко съм разочарован обаче от налягането което получих с шайбата която поръчах. По сметките от сайта на Ротрекс със 140мм шайба на кол вал и 85 на компресора излиза, че трябваше да имам 1.2- 1.3 бара. Да ама не. Стрелката закова 1 бар на 6500 оборота. Знаех си аз, че трябваше да пусна от мен малко, но... Запитах се веднага дали и къде бъркам. Първоначално подкарах колата с интейка от стария компресор с леки преправяние за да пасне.

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/

След като се замислих реших, че 90мм интейк и филтър може да влияят негативно на бууста и днес вече направих нов. 102мм филтър и интейк и леко по-плавни ъгли.

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/

Ефекта още не мога да го споделя, защото до преди малко бях в свервиза а навън заваля и е невъзможно да задам газ.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от In_Memoriam » 04 Яну 2024, 11:03

В сайта на Ротрекс има калкулатор за оборотите на перката на компресора обаче за пиково налягане оказват влияние и много други фактори като работен обем, колко рестриктивна е главата и колекторите и т.н.

При теб ако е по-ниско от очакваното може да означава, че ти е по-ефективен двигателя, което е супер и може да го наваксаш с други шайби.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от slavianko » 04 Яну 2024, 20:51

In_Memoriam написа:При теб ако е по-ниско от очакваното може да означава, че ти е по-ефективен двигателя, което е супер и може да го наваксаш с други шайби.

Е за това не се бях сетил. Прегледах всичко което съм направил за грешки, но веднъж не се замиалих върху това което написа
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от Postman » 10 Яну 2024, 10:00

Компресорните карти на Rotrex се „добиват“ на стенд при практически идеални условия – минимално съпротивление на тръбопроводите на входа и изхода на компресора, като сензорите, измерващи параметрите на въздуха са разположени сравнително близко до компресора. Веднъж измерени параметрите на въздуха (температура и налягане), следва математическа корекция към т.нар. „стандартни атмосферни условия“ – примерно 20*С и 101.3 КРа, като изчислението за всяка точка от всяка крива на Pressure ratio е отношението на пълното налягане на въздуха преди и след компресора.

Пълно налягане е сбор от статичното налягане (потенциална енергия) и динамичното налягане (кинетична енергия) в точката на измерване (преди и след компресора).
Тези карти са сравнително точни сами по себе си, но не могат да се прилагат директно за прогноза на налягането в пълнителния колектор на ДВГ, т.е. ако човек пресметне с какви обороти ще върти компресорното колело (което изчисление също е специфично и обикновено е грашно ако просто се раздели диаметъра на голямата шайба на този на малката), и отчете от компресорната карта по коя крива на Pressure ratio ще се движи, очаквайки да види това налягане в пълнителния колектор, такъв подход винаги носи разочарование.

Причините за разочарованието са няколко – първо, в пълнителния колектор налягането никога не е същото, каквото е измерено на стенда в Rotrex, защото то точката на измерване в колектора има турбо пътища, колена, интеркулер и т.н., т.е. поредица от съпротивления, които въздухът с даден дебит преодолява понижавайки своето статично налягане.

Второ – съпротивленията между филтъра и входа на компресора, т.е. intake pipe, винаги понижават статичното налягане на входа в компресора – когато компресора при дадени обороти започне да сгъстява от по-ниско статично налягане, винаги налягането на изхода намалява, защото то е разултат от конкретното Pressure ratio, което компресорът постига при тези обороти. Пример, ако PR = 2 от картата, при 0 загуби на входа (абсолютно статично налягане 1 бар) , налягането на изхода би било 2 бара абсолютно или 1 бар boost, но ако е 0.9 бара абсолютно (при рестриктивен intake pipe и позапушен филтър), на изхода се очакват 1.8 бара абсолютно, или само 0.8 бара boost. И тези 0.8 бара са на изхода от компресора. Ако ги мерим в пълнителния колектор, след всияките турбо пътища, вече падат до 0.7 бара boost.

И последно – изчислението на оборотите на компресора – Rotrex, както и повечето други компресори ползват PK профил на ремъчните предавки – при тях предавателното число се изчислява като към измерения диаметър на шайбите са добавят около 2 мм към диаметъра, защото там минава нулевата линия на ремъка, която обтъркалва шайбите без разтягане или свиване, т.е. линията на кинематично съответсвие на периферните скорости на ремъка и шайбата. Това изчисление влияе минимално на ремъчното предавателно число, но все пак го променя с малко (отношението намалява с между 1 и 2 процента в зависимост какви са диаметрите). Отделно винаги има приплъзване в по-малката ремъчна шайба, което реално се случва при максимални обороти – при добре конструирани ремъчни предавки, то е до 2 процента, при недобре конструирани до 10 процента, като това приплъзване много често остава незабелязано за хора с недостатъчен опит по темата. Отделно от приплъзването в ремъка, има и приплъзване вътре в компресора (защото предавката е фрикционна), което може да достигне до 1.5 процента. Всичко това за загуба на обороти, т.е. от картата се отчитат, или очакват, едни обороти на компресорното колело, в реалния живот те са по-ниски с примерно до 5 процента.

Та ето го разочарованието облечено в цифри... :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от slavianko » 11 Яну 2024, 0:24

[quote="Postman"][/quote]

Както винаги брутално изчерпателен. Винаги с кеф съм ти чел постовете тук. Радвам се, че имах честа да се запознаем лично и че и сега ми помагаш със съвети.

Сега по темата. Поръчах 75мм шайба и превантивно и нарязах канали за да нямам драми с приплъзване.

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/

До късно днес се занимавах с монтажа, понеже имаше проблеми с размера на ремъка който ми беше нужен. Наличните които имат в магазините идваха или къси или дълги и се наложи да сменя едната паразитна ролка с по-малка такава за да си дойдат нещата.
Ограничих електрониката да изключва след 1.3 бара и върнах авансите след 1 бар защото все още не е настроена на това налягане.
Не съм я мачкал на макс за да и видя възможностите, но впечатленията ми са УАУ. Тая кола направо полудя и общо взето мина границите на приятното и го замени с леко страшно.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от slavianko » 13 Яну 2024, 20:14

И докато си чакам реда за диното за да си настроя колата попаднах на два пълнителя Koni Sport за Е36 и реших да ги преправя на Койловъри

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/

Отзад вече съм с Кони и отдавна търся за предни и днес им дойде реда
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от slavianko » 18 Яну 2024, 22:40

Днес хем ще се похваля, хем ще се оплача.
Понастроихме колата на диното докато изтаваних инжекторите
Резулрата е повече от доволен за мен. Не очаквах да извади такива коне и бях изненадан.

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/

След 6200 почва да беднее и затова оставих ограничителя на тея обороти. Като сложа по-големи ще врътна до към 6500- 6700 и с нормални смеси предполагам ще извади 350-360кс
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от slavianko » 20 Яну 2024, 21:09

Ново 20. След всичката газ на диното усетих, че задното гърне е почнало да се предава. Цялата ми генерация от колектора до крайния ауспух е къстъм на ф76 неръждавейка. Само крайното гърне оставих оригиналното от 6 цилиндрово Е46 за да обезшумява. Проблема е обаче, че е доста рестриктивно и сега му дойде реда и на него.
Ето какво реших да си сътворя сам, защото тези които се предлагат на пазара не си заслужават

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/

Само да вметна, че го правя от материали каквито са ми останали в сервиза. Целта е не толкова външния вид колкото да върши работа и да е трайно. Ще бъде проходно гърне с една преграда вътре за да не тапи. Тези дни ще пусна снимки пак
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от slavianko » 25 Яну 2024, 22:00

Ето ги и останалите конски сили.
Simens Deka 630cc

https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1369
Регистриран на: 14.04.2008

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от slatanic » 26 Яну 2024, 19:49

А поне ги забърши малко за снимките де. :ok: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: E36 M43 B16 kompressor

Мнение от slavianko » 27 Яну 2024, 2:51

slatanic написа:А поне ги забърши малко за снимките де. :ok: :mhihi:

Знаех си, че трябваше. :mhihi:
Вече ги проверих макар, че са почти нови, но стояха 2г и им пуснах един ултразвук. Като бързам със снимките така ще е
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ПредишнаСледваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook