Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 26 Апр 2018, 12:56

Следваше да се направят лунички на буталата, така че да може ваноса като завърти вала, да не блъска клапаните в челата на буталата (тоя проект става за без ванос, без преправяне очевидно). Наглед лесна задача. Имах 2 излишни бутала от втория комплект и дадох да се пробват на едно, с мостра (старите ми 80мм. бутала с фаски и с още една мостра, ваносово, пак с фаски). Не се справиха, пълен провал - наредиха клапаните като на Лада - всмукателен до изпускателен :conf: Как като гледат от другото не знам :banghead:
Свършиха ми пробните бутала и за това си взех мотора в склада (бях леко контузен и не можех да вдигам нищо):
Изображение
и реших да сваля моите. Е да де, ама то се видя, че без стойка за двигател няма да мина и за това си купих - ейй, чиста работа, като бял човек :smoke:
Разглобих ги, дадох ги повторно с 2 мостри, ала бала - взех ги след сума време - грешни пак. Несъобразяване на факта че мострата е 80мм, а това е 81мм - съответно центровете не съвпадат :paranoid: :conf:
Трябваше ми нов комплект бутала - намерих 2 комплекта в спорно състояние, но не можах да ги измеря на място и ги взех. Гледах че полите само на 2 са надрани и ги взех. Варене в ултразвуковата вана 2 часа - 4 бутала супер, 4 бутала от ебаси масларката :ok:
Чистене 2 дена - имало беше яко детонации на някои цилиндри, ама да речем че 6 бутала намерих и с едно от старите - ще стане. След като 2 дни чистих канали чела и тн, дойде момента на истината - вече можеше да премеря не маслото по буталото, а размера на самото бутало :mhihi: 8 стотни бутало/цилиндър, а с новите сегменти луфта на компресионния е около 8 стотни, като на едно бутало само беше 1 десета (отиде на 6ти цил, че уж е най-топъл).
Исках 7 стотни бутало/цилиндър, ама какво да се прави, няма пълно щастие - подготвена е за повече бууст сега :mhihi:
Сегментите си стоят с предния луфт както го направих.
Време беше да се науча да работя на фреза, тъй като явно нямаше как да стане outsourcing-а. След 3-4 проби на старите (вече развалени бутала) започнах да хващам идеята. Направих си чертеж, компенсирах размера и реших следното:
- необходими са ми 3.5мм фаски за всмукателните клапани, тъй като ползвам дебелата гарнитура - още 1.8мм. от нея (2.04мм, ама я взимам предвид сплескана и в worst case, разбира се) = 5,3мм до тук. Още ~ 1мм от главата (тъй като са по-навътре от челото й) ~= 6,5мм. да имам ход на клапаните в буталото. Това е при положение че вала ми е с ход 10,6, а ваноса бута 15 градуса - демек повече от 2-3мм. няма да ми трябват и за това избирам повече, че да може да сме презастраховани :conf:
Измерих на оригиналните бутала наклона на фаската - на бутала от 20-ска наклона на фаските на клапаните е 30 градуса. Направих си подложка, така че винаги да имам един и същ наклон и айде газ на фрезата. Леко, леко си направих буталата. Пробвах ги (без гарнитура, тъй като с гарнитура имаме още изместване към центъра на буталото на клапана и се оказа че клапаните ми влизат точно! Само на един цилиндър имах съвсем леко закачане - това беше неприемливо близо, въпреки че това е без гарнитура. Айде всичко вън и още малко с дремела, точно на апекса на фаската на всички цилиндри - е сега вече стана както трябва. Последва измерване - 6мм. на всички цилиндри имах потъване на клапана, без тия 1.8 от гарнитурата.
Вече бях доволен:

Изображение

Естествено в процеса на "проектиране" на фаските се сблъсках с дебелина на челото на буталото спрямо 1ви сегмент (там ми останаха около 3мм.) и за това оставих като лек "борд" (по-високо) в най-външната част на буталото, че да не претопля сегмента..... :paranoid:
Време беше да сглобя отново:
Изображение

Спестявам по-прозаичните моменти след това като brake cleaner + VD40 за чистене на челото на блока, изсушаване, гарнитура, затягане на стари болтове (така ме посъветва О-ринг майстора), после след 1 ден слагане на нови болтове и тн.
Изображение

Малко цвят накрая, че иначе беше грозно и е време след някоя и друга седмица да потегли към коша:
ИзображениеИзображение
Изображение

Междувременно не устоях и си взех и това:
Изображение
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

Предишна

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook