Е30 с няколко проекта по него.....
Модератор: bum_bum
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Е30 с няколко проекта по него.....
Започнах със смяна на мотора-лятото миналата година- тъй като беше М40 и реших да сложа М42 защото в бъдеще смятам да го турбинирам, но се оказа че е бил на доста хиляди км и се натруши... успокоителя на веригата най-вероятно е бил опечен от италианските жеги и се е натрушил-веригата го е повлякла надолу и парченцата влезли между зъбното колело на коляновия вал и веригата, съответно вала превърта от веригата и...... 14 клапанчета криви
сега му правя ремонт, но за това по напред в темата.
След мотора реших да сменям спирачките отпред и най-лесния и достъпен вариант поне за мен излезе да е съвкупност от М 3.0 и 3.2 на Е36 - шенкели комплект с главини, дискове и апарати от 3.2л, носачи от 3.2л, тампони с изместен център от 3.0л и макферсони от 3.2л но те най-вероятно ще се сменят с коиловъри по нататък като има пари
:
The Beginning......



до тук всичко си пасна без никакви усложнения, тампона на амортисьора отгоре си е е30-ковия щото М-ковия с изместения център няма да се събере
обаче на М-ковите пружини най-долните навивки за счупени, а пружините нагоре леко се разширяват и не могат да легнат добре на макферсона, и сложих ето тези пружини от е30:

Още едно малко уточнение:
тампоните стоят на колата така както съм ги снимал:

разстояние А е по малко и от В и от С,
разстояния В са еднакви,
разстояния С са еднакви и са по-големи от А и по-малки от В,
болта който е до буквичка L сочи напред към фара,
съответно тампона с изместен център не пасва на никъде и трябва да се дупчат нови дупки на ботуша, а аз мразя селските изпълнения пък и колата си я правя за удоволствие затова си оставих е30-ковите тампони
Ето как стои вече на земята


но се оказа че гумата стои назад, след което сложих носачи от 3.2л и тампони на тях с изместен център от 3.0л и всичко си заспа
След това правих малко тестове и.... са номер 1 нема такива просто...... възхитен съм отвсякъде
няколко пъти съм обиколил нашия балкан-Карандила ........ и такова спиране на е30 няма..... няма познатото прегряване на дискове и накладки, няма пушеци и миризми на запалено феродо, ако някой се чуди какви спирачки да слага- това е варианта и цената е добра
ето и малко клипчета на моята гордост:
http://www.vbox7.com/byuser:valy0



След мотора реших да сменям спирачките отпред и най-лесния и достъпен вариант поне за мен излезе да е съвкупност от М 3.0 и 3.2 на Е36 - шенкели комплект с главини, дискове и апарати от 3.2л, носачи от 3.2л, тампони с изместен център от 3.0л и макферсони от 3.2л но те най-вероятно ще се сменят с коиловъри по нататък като има пари

The Beginning......



до тук всичко си пасна без никакви усложнения, тампона на амортисьора отгоре си е е30-ковия щото М-ковия с изместения център няма да се събере

обаче на М-ковите пружини най-долните навивки за счупени, а пружините нагоре леко се разширяват и не могат да легнат добре на макферсона, и сложих ето тези пружини от е30:

Още едно малко уточнение:
тампоните стоят на колата така както съм ги снимал:





съответно тампона с изместен център не пасва на никъде и трябва да се дупчат нови дупки на ботуша, а аз мразя селските изпълнения пък и колата си я правя за удоволствие затова си оставих е30-ковите тампони

Ето как стои вече на земята



но се оказа че гумата стои назад, след което сложих носачи от 3.2л и тампони на тях с изместен център от 3.0л и всичко си заспа

След това правих малко тестове и.... са номер 1 нема такива просто...... възхитен съм отвсякъде

ето и малко клипчета на моята гордост:
http://www.vbox7.com/byuser:valy0
Последна промяна VaLy0 на 26 Апр 2010, 14:16, променена общо 1 път
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Е30 с няколко проекта по него.....
След 3 месеца-ноември месец май беше- реших малко тунинг по мотора да направя щото така или иначе ще се турбинира и поне да има правилен
смукател





Разлика във вървежа не усетих кой знае колко може би и хич
, повече се усети като сложих Мегаскуирт и като махнах дебитомера, но със сигурност трябваше и малко по големи дюзи ама...... мотора капалъ!







Разлика във вървежа не усетих кой знае колко може би и хич

- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Е30 с няколко проекта по него.....
Тъкмо бях се зарадвал че МС-а почти бях го настроил и колата тръгна да върви както трябва и........ след работа един ден си давам леко назад с около 1000 оборота на полусъединител щото джамовете бяха замръзнали отвън от студа и нищо се не виждаше
и маторя угасна.... въртя на стартер и нещо се чува да стърже ама мноо гадно на желязо, викам туй беше..... разглобих го и видях счупения успокоител на парченца около веригата и зъбното колело на коляновия вал, счупен долен плъзгач на веригата в следствие на което и алуминиевия капак зад веригата на който стои маслената помпа беше счупен- имаше дупка малко по дебела от палец и 8 клапана стояха заседнали в отворено положение, съответно ми стана пределно ясно че ще трябва основен ремонт да го е.
и сега след около 5 месеца престой дойде момента за ремонта.
Първо малко изчисления и проби правих за да реша с какви мотовилки(биели- по селски му) какъв вал и какви бутала и го измислих- мотовилките ми ги скъсиха с 1мм и сега буталата са 1.5мм под нивото на блока защото и вала е малко по различен
После купих биелни лагери от 320D:



После и другите части:

Малкия комплект г-ри за предните ангренажни капаци се оказа излишен защото в големия комплект имало всички ама аз от де да знам- някви 9-10лв съм се набутал

гарнитурки, банани(успокоител и плъзгач), друг плъзгач, държачи, гумени уплътнения- са оригинални, г-ри на картери- Viktor Reinz;
сегменти и лагери- KOLBENSCHMIDT, биелните както писах по горе са от 320D, основните- стандартни за М42-но поръчах още една "оригинална" черупка(аксиален лагер) за да станат и отгоре и отдолу щото от завода слагат само една и стария ми вал беше износен от предната страна с почти 2мм, а лагера беше на стружки станал и като цяло вала си ходеше напред-назад с около 3-4мм
и тъй като ще слагам друг съединител(керамичен) пък и турбо след време- трябва лагерите да издържат повече- ако е само една аксиална черупка незнам колко време ще издържи.Както се казва "вържи попа да е мирно селото" или нещо от сорта
M40-то което беше на купето преди това и него като го разглобих, вала му беше същия- и той си танцуваше, както и лагера на стружки!
Г-ра глава- тъничка 1мм за да се сгъсти малко(щото по принцип малко съм го разредил) докато го карам атмосферен, а като събера всички чаркалъци за турбинирането махам главата и слагам малко по дебеличка пак по поръчка като тази само че 2.40мм

Малко странично докато чакам останалите части:

капак, планки, стойчици и маншонче за плюсовия кабел за акумулатора който преместих отзад в багажника
А това нещо
го намерих захвърлено в едно мазе и трябва да го навържа скоро време, обаче незнам какъв датчик за налягане да сложа и откъде да си купя, както и за температура!Ако някой знае да предложи
За температурата смятам да го мушна в картера, но за налягането най-вероятно ще трябва да правя фланец там където е заводския датчик-да се навият двата.

Ето го и блока-пръснах го с една черна спешъл боя докато нямах какво да правя:



Лекичко му направиха и канали за орингване, пълната информация за това как трябва да стане ми даде Том от Несебър, за което съм му много благодарен


Тук малко подсилване ама то само за kiro_trabanta щото той изключително много........................ правеше компания
шегувам се разбира се, каквото трябваше помогна дори и само снимки да правеше
ама после ще му дам малко да

Ето и буталата изчистени на ултразвук:

А тук новите лагерченцанца как се отличават:

Малко модификация на вала тъй като е леко различен:


Тук искам да отбележа за буталата- леко излизат извън цилиндъра ама мисля че няма да е проблем:


Това е за сега, като направя нещо друго ще слагам снимки.



Първо малко изчисления и проби правих за да реша с какви мотовилки(биели- по селски му) какъв вал и какви бутала и го измислих- мотовилките ми ги скъсиха с 1мм и сега буталата са 1.5мм под нивото на блока защото и вала е малко по различен


После купих биелни лагери от 320D:



После и другите части:

Малкия комплект г-ри за предните ангренажни капаци се оказа излишен защото в големия комплект имало всички ама аз от де да знам- някви 9-10лв съм се набутал


гарнитурки, банани(успокоител и плъзгач), друг плъзгач, държачи, гумени уплътнения- са оригинални, г-ри на картери- Viktor Reinz;
сегменти и лагери- KOLBENSCHMIDT, биелните както писах по горе са от 320D, основните- стандартни за М42-но поръчах още една "оригинална" черупка(аксиален лагер) за да станат и отгоре и отдолу щото от завода слагат само една и стария ми вал беше износен от предната страна с почти 2мм, а лагера беше на стружки станал и като цяло вала си ходеше напред-назад с около 3-4мм








Г-ра глава- тъничка 1мм за да се сгъсти малко(щото по принцип малко съм го разредил) докато го карам атмосферен, а като събера всички чаркалъци за турбинирането махам главата и слагам малко по дебеличка пак по поръчка като тази само че 2.40мм

Малко странично докато чакам останалите части:

капак, планки, стойчици и маншонче за плюсовия кабел за акумулатора който преместих отзад в багажника

А това нещо



Ето го и блока-пръснах го с една черна спешъл боя докато нямах какво да правя:



Лекичко му направиха и канали за орингване, пълната информация за това как трябва да стане ми даде Том от Несебър, за което съм му много благодарен




Тук малко подсилване ама то само за kiro_trabanta щото той изключително много........................ правеше компания






Ето и буталата изчистени на ултразвук:

А тук новите лагерченцанца как се отличават:

Малко модификация на вала тъй като е леко различен:


Тук искам да отбележа за буталата- леко излизат извън цилиндъра ама мисля че няма да е проблем:


Това е за сега, като направя нещо друго ще слагам снимки.
Последна промяна VaLy0 на 27 Апр 2010, 21:27, променена общо 1 път
- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: Е30 с няколко проекта по него.....
Евала супер е,това че излиза не се притеснявай,мойте излизат повече.
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Е30 с няколко проекта по него.....
ТУРБО написа:Евала супер е,това че излиза не се притеснявай,мойте излизат повече.
Мерил ли си колко точно мм излизат и какъв ти е хода на вала ?

- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: Е30 с няколко проекта по него.....
VaLy0 написа:ТУРБО написа:Евала супер е,това че излиза не се притеснявай,мойте излизат повече.
Мерил ли си колко точно мм излизат и какъв ти е хода на вала ?
Ще ти ги мерна,а хода на вала е 76,8мм
Re: Е30 с няколко проекта по него.....
Браво, блока изглежда много хубаво, като от магазина 

е21 345 0-402м 12.18


- svilgg
- ентусиаст
-
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
Re: Е30 с няколко проекта по него.....
евала за проекта , чудесен старт , ще го следим с нетърпение
само един въпрос да вметна.какви биели си позлвал , или как по точно ти ги скъсиха ?

само един въпрос да вметна.какви биели си позлвал , или как по точно ти ги скъсиха ?
Re: Е30 с няколко проекта по него.....
VaLy0 написа:Мерил ли си колко точно мм излизат и какъв ти е хода на вала ?
А твоя вал какъв е колега? 88мм?
- bmw 318 is
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 386
- Регистриран на: 2.08.2008
Re: Е30 с няколко проекта по него.....
Нещо не ми е ясно
Като си със Мегаскуирт как е по добре да е ако си с по-голям дебит инджектори или с още един ред отгоре ?И ако се сменят с по-големи какви по точно се слагат от каква кола ?Благодаря за вниманието


- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Е30 с няколко проекта по него.....
bmw 318 is написа:Нещо не ми е ясно![]()
Като си със Мегаскуирт как е по добре да е ако си с по-голям дебит инджектори или с още един ред отгоре ?И ако се сменят с по-големи какви по точно се слагат от каква кола ?Благодаря за вниманието
Още не ми е много ясно с Мегата, ама това което съм чувал, а и по мое усмотрение е по добре да е с два реда щото ако е с един те трябва да са големи кубици и нормалното градско каране ми се струва че ще е гадно.Някой ми каза че дори и много големи да са дюзите- пак можели да се настроят да пръскат малко и на ниски обороти да върви добре, но аз лично се съмнявам и затова на моя мотор ще сложа още един ред както и повечето правят




- bmw 318 is
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 386
- Регистриран на: 2.08.2008
Re: Е30 с няколко проекта по него.....
Да те питам за Мегата на каква цена я взе и кой ще ти прави настроиките?
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Е30 с няколко проекта по него.....
bmw 318 is написа:Да те питам за Мегата на каква цена я взе и кой ще ти прави настроиките?
За цени можеш да питаш valentino , а настройките като за начало Аз ще си ги правя докъдето успея, а за по точно настройване имам тук един колега, който доста ги усеща Мегите

- bmw 318 is
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 386
- Регистриран на: 2.08.2008
Re: Е30 с няколко проекта по него.....
Пак ще питам
Мегата е електронен блок /ецу/ако не се бъркам/слага се на мястото на стария заводски комп подменят се.Ама пак те сигурно няма да паснат буксите на Мегата и тази на колата.Какво се прави с тази букса как се връзва?Реже ли се буксата за да се подвърже на ново?това ми е въпроса правилно ли съм разбрал или нещо бъркам

Re: Е30 с няколко проекта по него.....
bmw 318 is написа:Пак ще питамМегата е електронен блок /ецу/ако не се бъркам/слага се на мястото на стария заводски комп подменят се.Ама пак те сигурно няма да паснат буксите на Мегата и тази на колата.Какво се прави с тази букса как се връзва?Реже ли се буксата за да се подвърже на ново?това ми е въпроса правилно ли съм разбрал или нещо бъркам

Колега, да не пълним темата с отговори на въпроси за 1ви клас


22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани