MORIMOTO mini, лупи-ПРОБЛЕМ, превкл.на дълги+дневни светлини

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.11.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ги наред...
Мечтае да кара: луноход
Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3

MORIMOTO mini, лупи-ПРОБЛЕМ, превкл.на дълги+дневни светлини

Мнение от grandvizitor » 29 Дек 2015, 20:04

Здравейте, с е46 съм и си включих американските дневни светлини, които включват дългите светлини на 30%, когато колата е на контакт и ключът на фаровете не е на къси светлини. Всичко добре, но след това, тъй като секцията на късите светлини ми беше с рефлектор, си монтирах лупи (прожектори), които имат механизъм, който отваря и затваря цялата леща и могат да се ползват и те за дълги, заедно с другата секция на фаровете, като просто свържеш кабелчето на механизма към дългите светлини. До тук добре, но когато карам на дневни светлини, съответно на 30% дълги, към механизма на лупата потичат 3.3 волта (~30% от 12 волта) и механизма се опитва да се отвори, но поради слабия ток не успява и в резултат се чува едно постоянно бръмчене от самия механизъм, който според мен би погло да го изгори, а и е много дразнещ шумът.

Въпросът ми е какво бих могъл да направя, че като по минава ток под 4 волта, примерно, веригата да не се затваря и към механизма на лупата да не потича никакъв ток? Само, когато потече 12 волта веригата да се затваря и механизма да сработва. :shock:
Последна промяна grandvizitor на 27 Яну 2016, 9:13, променена общо 7 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как ел.верига да не се затваря под определено напрежение

Мнение от ivoaudi » 29 Дек 2015, 20:32

С едно 12 волтово реле би трябвало да стане лесно.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.11.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ги наред...
Мечтае да кара: луноход
Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3

Re: Как ел.верига да не се затваря под определено напрежение

Мнение от grandvizitor » 29 Дек 2015, 21:37

ivoaudi написа:С едно 12 волтово реле би трябвало да стане лесно.


А какво точно и как да се свърже?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Как ел.верига да не се затваря под определено напрежение

Мнение от gentata » 29 Дек 2015, 21:50

Там не е постоянно напрежение а е ШИМ с размах на импулсите 12V. Поради тази причина предполагам ценеров диод няма да върши работа но може да пробваш. Свързваш го последователно на управляващата верига на механизма. Катода (чертичката) трябва да е към плюса от дългите, напрежението му на стабилизация 3-4V или повече. Това реално трябва да е разликата при която би сработила механиката. По сложния вариант е да се направи схема с малко повече чаркове и ще се получи точно желания ефект. Ползвал съм подобна за автоматично включване на светлини като заработи двигателя но ще трябва преоразмеряване.
Реле предназначено да работи с управляващо напрежение 12V може да сработва и на 5-6 волта. И пак е възможо да се получава това бръмчене което се чува и в момента.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как ел.верига да не се затваря под определено напрежение

Мнение от ivoaudi » 29 Дек 2015, 23:57

Не знаех, че имаме ШИМ във въпросната верига, тоест казал съм глупост. Мисля, че gentata е прав и надеждно без платка с малко наредени елементи няма да стане.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Как ел.верига да не се затваря под определено напрежение

Мнение от kener » 30 Дек 2015, 0:54

Нещо такова ти трябва
1.PNG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
40653

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.11.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ги наред...
Мечтае да кара: луноход
Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3

Re: Как ел.верига да не се затваря под определено напрежение

Мнение от grandvizitor » 01 Яну 2016, 16:43

kener написа:Нещо такова ти трябва
1.PNG


А някой конкретно, който би могъл да го направи в София?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: Как ел.верига да не се затваря под определено напрежение

Мнение от fitter » 01 Яну 2016, 17:48

Аз мога да ти помогна с елементите и платката. Колегата Кенер да сподели повече инфо за транзистора в схемата.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Как ел.верига да не се затваря под определено напрежение

Мнение от Jordana » 23 Яну 2016, 21:27

Показаната схема с релето не е подходяща в тоя си вид .Транзистора става който и да е npn ключов транзистор , с работно напрежении 25 волта и нагоре , и ток над 0.3 А .Паралелно на оперативните контакти на релето трябва да има има диод заради самоиндукцията иначе транзистора ще пробие .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.11.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ги наред...
Мечтае да кара: луноход
Детайли за колата: f10 535i n55, downpipe DCF, race intercooler, performance charge pipe, MHD Stage 2+, xHP Stage 3

Re: Как ел.верига да не се затваря под определено напрежение

Мнение от grandvizitor » 26 Яну 2016, 19:28

Който има нужда от работеща схема може да се обърне към колегата fitter. С негова помощ си реших проблема, за което още веднъж му благодаря! :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: MORIMOTO mini, лупи-ПРОБЛЕМ, превкл.на дълги+дневни свет

Мнение от fitter » 27 Яну 2016, 22:15

За да е градивна темата, каквато всъщност е целта на форума слагам схемата която сглобих от коментарите на Jordana и Kener. Тествана е на колегата grandvizitor с халогенни крушки.
ImageUploadedByTapatalk1453925724.548555.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: MORIMOTO mini, лупи-ПРОБЛЕМ, превкл.на дълги+дневни свет

Мнение от kokok0 » 27 Окт 2016, 20:57

Здравейте, супер за темата! Без никакви задни мисли искам да попитам има ли каквато и да е опасност да се случи нещо с тази електроника и недай Боже да изгори колата, че адски ме е страх от такова събитие?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: MORIMOTO mini, лупи-ПРОБЛЕМ, превкл.на дълги+дневни свет

Мнение от swetlioo » 13 Юли 2019, 19:53

Здравейте, ще ползвам темата, за да не отварям нова.
Замислил съм един проект, с четири подобни лупи. Интересува ме има ли някакъв прост метод на свързване, така че при включване на къси, да светват четирите лупи, а при светване на дълги, да сработват дългите и на четирите лупи, така че да не изгърми нещо и да не дава грешки на таблото?
Преди да се изложа, искам да кажа, че относно ел. схеми, авто ел. и подобни съм кръгла нула.
Идеята ми е, да не ползвам ксенон, а да сменя цоклите на фабричните H7 с H1 такива, на късите и дългите.
Върти ми се из главата, да навържа, на всеки от фаровете, и двете секции към захранването на късите, а пък към дългите да навържа подвижния механизъм на лупата, така че да светват дългите. При тези мои фантазии, възможно ли е да се получи нещо, ако ли пък не, какво е необходимо, да се направи, за да се доближи до този вариант на сработване?
Благодаря

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook