Siemens MS42 Следене на short/long term fuel trims
Модератор: bum_bum
11 мнения
• Страница 1 от 1
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Siemens MS42 Следене на short/long term fuel trims
Здравейте,
Имам следния въпрос:
кой е най-удобния и в същото време евтин начин да следя в реално време, с относително малък refresh rate short/long term fuel trims на E39 520i M52B20 с ECU Siemens MS42?
Евтин имам предвид с минимална инвестиция в кабели и контролери, които не ми трябват. Refresh rate поне 1 път в секунда.
Имам 2 вида кабели купувани от някъв БГ сайт, с които тръгва INPA и BMW Scanner и Car Soft ако не се лъжа.
Ама всичките тези програмки са доста куци. Предполагам, че има и разни други софтуерчета, които показват тези неща в реално време с по-читав refresh rate.
P.S. Колата няма OBDII , а само кръглата букса в коша.
Дайте съвет!
Целта ми е да си настроя ГИ-то, защото аман от газаджии
Имам следния въпрос:
кой е най-удобния и в същото време евтин начин да следя в реално време, с относително малък refresh rate short/long term fuel trims на E39 520i M52B20 с ECU Siemens MS42?
Евтин имам предвид с минимална инвестиция в кабели и контролери, които не ми трябват. Refresh rate поне 1 път в секунда.
Имам 2 вида кабели купувани от някъв БГ сайт, с които тръгва INPA и BMW Scanner и Car Soft ако не се лъжа.
Ама всичките тези програмки са доста куци. Предполагам, че има и разни други софтуерчета, които показват тези неща в реално време с по-читав refresh rate.
P.S. Колата няма OBDII , а само кръглата букса в коша.
Дайте съвет!
Целта ми е да си настроя ГИ-то, защото аман от газаджии
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Siemens MS42 Следене на short/long term fuel trims
Сега ми дадоха акъл, че всъщност ЕКУ-то ми било MS41 не MS42.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
Re: Siemens MS42 Следене на short/long term fuel trims
Ako ти се занимава, що не боднеш една широколентова сонда и да си издокараш сместа?
е21 345 0-402м 12.18
- mitrax
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Siemens MS42 Следене на short/long term fuel trims
тежко ще ни се отрази на бюджета за любителски цели да си купиш широколентова ламбда
[quote="b2"][/quote]
колега , а с някои от изброените софтове , можеш ли да чистиш адаптации ? тоест да занулиш тримовете ? Ако се опитваш да настройш гаста с вече много избягали тримове , нищо не става.
[quote="b2"][/quote]
колега , а с някои от изброените софтове , можеш ли да чистиш адаптации ? тоест да занулиш тримовете ? Ако се опитваш да настройш гаста с вече много избягали тримове , нищо не става.
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Siemens MS42 Следене на short/long term fuel trims
TOM написа:Ako ти се занимава, що не боднеш една широколентова сонда и да си издокараш сместа?
Не съм пробвал но си мисля следното:
че докато са ми вързани и оригиналните сонди (които са нови) общо взето ще се боря с вятъра. Колкото и зле да ми е настроен ГИ оригиналното ЕКУ чрез адаптациите успява за няколко секунди да докара target AFR-а в дадения момент.
Тоест аз с това упражнение целя да настроя така ГИ-то, че т.нар. адаптации (short/long term fuel trim) да са в минимални/нормални граници, както е на бензин. А не толкова крайната смес след всичките адаптации да е примерно 14.7 в даден момент, което съм убеден, че и в момента се случва при равномерно каране примерно извънградско.
Което е и правилния подход за настройка на този тип ГИ според мен. Аз съм с някъв фобос отпреди 5 год и той има вход за ламбда сонда, но е само за информация и помощ при тунинга - не влиза в никакви корекции и на мен ми е абсолютно безполезен.
Сондите си остават закачени за оригиналното ЕКУ и неговите адаптации /closed loop/ си работят по същия начин, по който и на бензин. При бедна смес увеличава duty cycle на бензиновите инжектори, което резултира в повече газ и обратно.
Целта е да настроя ГИ така, че когато съм на газ при нормална работа общо взето във всички режими на ДВГ оригиналното ЕКУ да си постига таргет смесите без адаптациите.
Най-малкото доколкото знам те работят до определени обороти и натоварване, от там нагоре минава в open-loop.
Както и доколкото знам адаптациите са "глобални" коефициенти - демек не е таблица rpm x натоварване и да си пази коефициент за всеки режим на двигателя ами е един единствен коефициент, който при "експертна" газаджииска настройка на око се налага да играе от min до max постоянно.
За последните 2 реда не съм 100% сигурен, някой който е по-навътре ако може да се изкаже ще е супер.
Та затова аз си го представях да закача някво софтуерче, което сравнително бързо да ми рефрешва тези стойности и една по една да настроя клетките в таблицата на ГИ-то, така че fuel trim-овете да са ми минимални.
нещо подобно на това:
http://www.youtube.com/watch?v=dAcyHTszSos
Иначе имам възможност да закача широколентова сонда, но според мен няма да си свърша работа.
Последна промяна b2 на 15 Авг 2013, 19:37, променена общо 1 път
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Siemens MS42 Следене на short/long term fuel trims
mitrax написа:тежко ще ни се отрази на бюджета за любителски цели да си купиш широколентова ламбдаb2 написа:
колега , а с някои от изброените софтове , можеш ли да чистиш адаптации ? тоест да занулиш тримовете ? Ако се опитваш да настройш гаста с вече много избягали тримове , нищо не става.
Да адаптациите мога да ги чистя. Съгласен съм с теб, че преди настройки е добре да се изчистят. Питам защото смятам, че като настройваш нещо, каквото и да е то, ти трябва обективна обратна връзка ако искаш да постигнеш читав резултат. А в момента нямам такава, и смятам че wideband-а няма да даде надеждни данни в случая.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- nayden
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
Re: Siemens MS42 Следене на short/long term fuel trims
Екуто не гони смеси , еле пък с нароу банд сонда . Стреми се към таргет ламбда , обикновенно 1 което е стехиометричната . Дали на газ или бензин лабдба 1 си е едно и също , само дето на бенз. е 14.7:1 , а на газ е 15.5:1
9.715@249.48km/h 1.71-60ft
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
Re: Siemens MS42 Следене на short/long term fuel trims
Ако ти е полезно - понеже и аз се заиграх със газовите настройки на моята кола (Е36 М52 97, мисля че е много близка до твоята). Ето какво направих:
- занулих компа с ДИС и изтрих всички адаптации
- пуснах една автоматична калибрация на газта, за да може да се движи колата
- на моя софтуер газовата има нещо като осцилоскоп, пуснах го него и пуснах следене на времената. По картата става нещо като крива линия от точки. Незнам дали го обясних правилно. Един вид запомня къде, при какви натоварвания, какви времена пуска оригиналното ЕКУ към газовото, целейки стажиометрична стойност. Чак и аз се обърках..
- автоматичната карта обикновенно е една права линия, аз я поогънах по точките които беше направило следенето.
- финната част беше да пусна 2 екрана - единия със осцилоскопа на сондата, а другия с картата.
- целта е да няма обедняване или обогатяване за дълго, линията на сондата трябва постоянно да е горе / долу без значение колко са оборотите и колко е натисната газата (не говоря за WOT)
- след 1-2 часа каране и бъзикане по линията успях да докарам стахиометрия в 95% от режимите ( със сигурност не съм успял да обхвана всички, но да кажен най-честите при ежедневно каране са супер.)
- линията има една чупка малко след началото си. Много и се пулех защо стана така, но после се сетих че, ванос-а отваря там и го отдадох на това (може и да не е така, това си е моя теория)
20 000км по късно колата си работи идеално, въри нормално, не забива муцуна като подадеш по рязко газ, когато е с климатика няма грижи, харесва ми много.
И накрая ако искаш да провериш какво си направил, задръж някакви обороти и сменяй газ/бензин - бензиновите времена трябва да са максимално еднакви. Ако се променят, значи трява да направиш корекция някъде...
Поздрави и дано съм ти бил полезен.
- занулих компа с ДИС и изтрих всички адаптации
- пуснах една автоматична калибрация на газта, за да може да се движи колата
- на моя софтуер газовата има нещо като осцилоскоп, пуснах го него и пуснах следене на времената. По картата става нещо като крива линия от точки. Незнам дали го обясних правилно. Един вид запомня къде, при какви натоварвания, какви времена пуска оригиналното ЕКУ към газовото, целейки стажиометрична стойност. Чак и аз се обърках..
- автоматичната карта обикновенно е една права линия, аз я поогънах по точките които беше направило следенето.
- финната част беше да пусна 2 екрана - единия със осцилоскопа на сондата, а другия с картата.
- целта е да няма обедняване или обогатяване за дълго, линията на сондата трябва постоянно да е горе / долу без значение колко са оборотите и колко е натисната газата (не говоря за WOT)
- след 1-2 часа каране и бъзикане по линията успях да докарам стахиометрия в 95% от режимите ( със сигурност не съм успял да обхвана всички, но да кажен най-честите при ежедневно каране са супер.)
- линията има една чупка малко след началото си. Много и се пулех защо стана така, но после се сетих че, ванос-а отваря там и го отдадох на това (може и да не е така, това си е моя теория)
20 000км по късно колата си работи идеално, въри нормално, не забива муцуна като подадеш по рязко газ, когато е с климатика няма грижи, харесва ми много.
И накрая ако искаш да провериш какво си направил, задръж някакви обороти и сменяй газ/бензин - бензиновите времена трябва да са максимално еднакви. Ако се променят, значи трява да направиш корекция някъде...
Поздрави и дано съм ти бил полезен.
The fun is not in the straight line...!
- mitrax
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Siemens MS42 Следене на short/long term fuel trims
nayden написа:Екуто не гони смеси , еле пък с нароу банд сонда . Стреми се към таргет ламбда , обикновенно 1 което е стехиометричната . Дали на газ или бензин лабдба 1 си е едно и също , само дето на бенз. е 14.7:1 , а на газ е 15.5:1
проблема е че като не са ти правилни коефициентите за времената на газовите инжектори , бензиновия комп гони ламбда 1 , ако си беден на гас , бенз комп обогатява .. тея корекции не стават мигновенно (лонг трим) , в следващия момент като изгасиш и запалиш на бенз - палиш с корекцията за гас. Ако корекцията е много голяма минаваш в оупън луп. При ВАГ групата с лошо настроена гас (много богато), сутрин колата не може да запали на бензин (много бедно)
както го каза колегат над мене , във всички режими като минаваш гас/бензин - времената на бензиновите инжектори не трябва да се измент. Изменят ли се , значи бенз ком прави корекции и тримовете отиват на някаде....
новите газови имат вече обд2 , и могат да си четат по комуникационния канал тримовете и сами да си нанасят корекции
цитат
PLUS линията на газова инжекционна система №$%€%№€% разполага с хардуер за връзка с OBD II контролера на автомобила.
Това е последно поколение газов контролер, който благодарение на диагностичната информация от бензиновият компютър, осигурява прецизно дозиране на газта, извършвайки корекции в реално време по бензиновия триим* на автомобила и последваща икономичност.
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Siemens MS42 Следене на short/long term fuel trims
nayden написа:Екуто не гони смеси , еле пък с нароу банд сонда . Стреми се към таргет ламбда , обикновенно 1 което е стехиометричната . Дали на газ или бензин лабдба 1 си е едно и също , само дето на бенз. е 14.7:1 , а на газ е 15.5:1
Дефакто всяка една ламбда сонда измерва "ламбда", а AFR е изведена стойност по формула зависеща от типа гориво.
И все пак говорим за едно и също.
NEDD е описал класическия подход към настройка чрез индиректни данни
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- turbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Siemens MS42 Следене на short/long term fuel trims
Аз също мислех за настройки на ГИ с широколентова сонда и все още мисля, че може да се направи, но трябва да се откачат теснолентовите сонди от колата и да се направят настройки във всички режими на мотора. Не е много ясно как ще реагират различните ЕКУ-та на липсата на ламбда сонда/и.
Другото, което може би е възможно, е да се направи настройка с теснолентовите сонди, като пак се откачат от компа на колата, за да не прави корекции чрез данните от тях, а се закачат към разни джаджи, които със светодиоди да показват как е сместа във всеки един момент.
Другото, което може би е възможно, е да се направи настройка с теснолентовите сонди, като пак се откачат от компа на колата, за да не прави корекции чрез данните от тях, а се закачат към разни джаджи, които със светодиоди да показват как е сместа във всеки един момент.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани