Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 14 Юни 2011, 19:56

nParMaTuK написа:....
Казахте минус било, че се преправяла инсталацията - като се сложи в оригиналната кутия не се реже нито едно кабелче.
Относно надежността, ако имам проблем оригиналното еку седи в багажника и е плъг&плей, макар че досега не се е налагало.
....


Тва на 328-цата турбо ли? Ако предположим, че си сменил инжекторите с примерно 2x дебит , при евентуален проблем ще смениш набързо и инжекторите като част от plug&play rollback процедурата :lol: И MAF-а набързо ще закачиш и монтираш по пътя на въздуха .. не че и без него не може :)
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София, Овча Купел
Пол: Мъж
Кара: '98 540i
Мечтае да кара: на 2 бара

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от nParMaTuK » 15 Юни 2011, 1:09

Даам колата работи с 440цц инжектори и без дебитомер, със сток еку-то, пробвано :D
Иначе тоз мотроник работи само по датчик колянов вал, а за да е адекватно и тпс, тъй че не виждам къф е проблема :D
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: US
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от NEDD » 19 Юни 2011, 20:41

b2 написа:@NEDD Аз не бих слагал пиги само за да заменя дебитомера с клапа с MAF. Замисли се, че решаваш сравнително прост проблем със сравнително нисък положителен ефект по доста сложен начин с доста променливи.

Как го правят американците? Емулират сигнала на дебитомера на база на показанията на MAF-a? Тоест мапването ще се изразява в натъманяване при колко волта от MAF-a колко волта да пратим на входа за дебитомер на ЕКУ-то /евентуално спрямо RPM или TPS или МАП/ - осоновния входен параметър в изчисленията на ЕКУ-то. И едновременно с това манипулираш и изходните данни на ЕКУ-то - импулса на инжекторите.

Специално при Е30 М20 нищо не рискуваш и губиш минавайки на мега. Като пари ми се струва, че за нови от магазина мегата е по-евтина. А щом те блазни тунинга значително повече опции имаш и по-интересно ще ти е да цъкаш мегата.

Колега, задължен съм за изчерпателния отгвор. Сигурен съм, че ще бъде полезен и на други хора :yes:
След като го прочетох няколко пъти, обмислих варианта "мега". Където и да четох из чуждите форуми, като цяло препоръчват да се стои настрана от пиджитата. Просто наистина незнаеш "къде си реално".
Прав си, че ми харесва да човъркам но с железата сякаш ми беше по лесно :mhihi Мисля и в електрониката малко да се ограмотя. От хора е измислена неможе да е безкрайно сложно.
Благодаря още веднъж. :bchug:
The fun is not in the straight line...!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от S-stail » 23 Юни 2011, 19:46

bum_bum написа:
Dafy написа:а WAR-a тряаа да се пробва ;)


Щях, ако не бях се отказал тая година да правя колата. Мен 4-те режима не че ме греят ама кво ме бърка да имам един икономичен :mhihi:



E това ми отговориха от милър и по-точно въпросния броуди който
драска из бимерфорума.
Поне за м42 на тоя етап имат само базови карти и за момента нямат опция за принудително
пълнене.

Hi there,

We don't support the M42 engine very good at this time. I would not recommend the WAR Chip for M42 turbo until we spend more time with M42 ECU's.

Not in real time. The only base maps we have for M42 are 175, 282 and 990 ECU's
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Bass_Man » 04 Юли 2011, 19:07

Принципно важно е да се спомене , че в повечето случай Пиджибеците не регулират аванса или го регулират при определени условия . А най-хубавите пиджибеци , които правят почти всичко са доооста скъпи .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от slavianko » 04 Юли 2011, 19:25

Bass_Man написа:Принципно важно е да се спомене , че в повечето случай Пиджибеците не регулират аванса или го регулират при определени условия . А най-хубавите пиджибеци , които правят почти всичко са доооста скъпи .
b2 написа:За да коригира ъгъла на запалването пигито забавя или забързва сигналите от датчика за положението на коляновия (и/или разпределителния/те) вал на база на заложен в него математически алгоритъм
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от S-stail » 05 Юли 2011, 19:10

Bass_Man написа:Принципно важно е да се спомене , че в повечето случай Пиджибеците не регулират аванса или го регулират при определени условия . А най-хубавите пиджибеци , които правят почти всичко са доооста скъпи .

чак пък доста,aem fic-6 е около 400$.
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 05 Юли 2011, 21:54

AEM FIC може да прави само ретард
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от TOM » 05 Юли 2011, 23:23

Това ти е достатъчно, повече аванс не ти трябва, а ако държиш да пробваш, можеш по друг начин да го постигнеш!
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 06 Юли 2011, 8:39

На кого му е достатъчно? Дадох пример от практиката с 11+ CR мотор разреден до 8.5. В този случай определено ти трябва още аванс.
Естествено, че по друг начин можеш да го постигнеш, но едва ли като си купуваш от "най-хубавите" пигита очакваш после да правиш и ремап за да го догодиш. То ако ще се прави ремап, защо ти е пигито изобщо? :) Това е идеята на темата - да споделим от опит факти около различните опции за тунинг, така че ако евентуално някой се е запътил по този път да има предвид тези неща при избора на решение, което да си купи.
Аз мисля, че така е по-добре - като ще купуваш нещо да подбереш решение, което ще отговаря на всичките ти нужди и ще ти реши всичките проблеми. А не да купиш нещо, което те ограничава, но после евентуално чрез друга кръпка да си решиш единия от проблемите.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 06 Юли 2011, 8:45

Друга идея:
Всеки производител си има customer support форум. Добра идея е преди да си купиш пиги или стендалоун да прегледаш форума какво е нивото на поддръжка, изобщо има ли го. Дали хората се оплакват от еднотипни проблеми. Ако голяма част от хората страдат от едни и същи проблеми и голяма част от темите за проблеми висят от месеци без отговор и без решение горе долу знаеш какво да очакваш :lol: Хубаво е да знаеш дали можеш да разчиташ при евентуален проблем на помощ от производителя.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от TOM » 06 Юли 2011, 18:54

b2 написа:На кого му е достатъчно? Дадох пример от практиката с 11+ CR мотор разреден до 8.5. В този случай определено ти трябва още аванс.
.

Ами на мен ми е достатъчно например, също и на тези които са със стандартната степен на двигателя :!: Защото там липсата на 3-4 гр повече аванс не е съществена...не напразно в завода не са се "възползвали" или "забравили" да го сложат ;) И обикновенно пиджибек ползват хора които нямат намерение да утрояват мощността, а искат при стандартната (или единица надолу) степен да си карат. И липсата на възможност да добавиш малко аванс не е критерий за отказ от пиджибека :!: Всеки може ли да си купи Випек за няколко хиляди долара? Не може! Много ясно че Випека е на светлинни години от пиджито на АЕМ, ама и цената е светлинна ;) И ако искаш малко повече аванс на по-елементарни двигатели като М40/42/43/50, не е необходимо да правиш ремап :!:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от TOM » 06 Юли 2011, 18:58

b2 написа:Друга идея:
Всеки производител си има customer support форум. Добра идея е преди да си купиш пиги или стендалоун да прегледаш форума какво е нивото на поддръжка, изобщо има ли го. Дали хората се оплакват от еднотипни проблеми. Ако голяма част от хората страдат от едни и същи проблеми и голяма част от темите за проблеми висят от месеци без отговор и без решение горе долу знаеш какво да очакваш :lol: Хубаво е да знаеш дали можеш да разчиташ при евентуален проблем на помощ от производителя.

За това съм съгласен напълно, тия от поддръжката на АЕМ не знам как да ги нарека, ама при всички случаи трябва да е доста обидно :!: Същото важи и за Аутроник...да не се окаже и за други същото...
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 07 Юли 2011, 8:36

TOM написа:
b2 написа:На кого му е достатъчно? Дадох пример от практиката с 11+ CR мотор разреден до 8.5. В този случай определено ти трябва още аванс.
.

Ами на мен ми е достатъчно например, също и на тези които са със стандартната степен на двигателя :!: Защото там липсата на 3-4 гр повече аванс не е съществена...не напразно в завода не са се "възползвали" или "забравили" да го сложат ;) И обикновенно пиджибек ползват хора които нямат намерение да утрояват мощността, а искат при стандартната (или единица надолу) степен да си карат. И липсата на възможност да добавиш малко аванс не е критерий за отказ от пиджибека :!: Всеки може ли да си купи Випек за няколко хиляди долара? Не може! Много ясно че Випека е на светлинни години от пиджито на АЕМ, ама и цената е светлинна ;) И ако искаш малко повече аванс на по-елементарни двигатели като М40/42/43/50, не е необходимо да правиш ремап :!:


И липсата на възможност да добавиш малко аванс не е критерий за отказ от пиджибека :!:


:yes:

Критерийте се определят на база изискванията на задачата. Естествено, че ако това което си планирал да правиш по колата не изисква повече аванс, тогава дали го може или не не е решаващо. Но ако ще ти трябва може да поне бъде критерий за избор на модел, който го поддържа.

Това е и идеята на темата. На горе долу еднаква плоскост да се обсъдят възможностите и особеностите на трите вариянта. С колкото се може повече споделен опит от практиката и интересни дискусии. 1 човек да има дето в момента е на такава вълна и прочете темата и го подсети за нещо, което да му спести главоболия завбъдеще или пък някоя интересна дискусия да се получи все файда :) Не се опитвам да фаворизирам нищо. Нито продавам випеци нито изкарвам пари от настройката им :)

Мда има и друг начин за повече аванс на елементарни двигатели, който можем да го пречислим към побългаряването :) Нищо де щом работи все пак.. :)
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Bass_Man » 11 Юли 2011, 2:14

slavianko написа:
b2 написа:За да коригира ъгъла на запалването пигито забавя или забързва сигналите от датчика за положението на коляновия (и/или разпределителния/те) вал на база на заложен в него математически алгоритъм


Това е само единия вариант но може да има и други ! За това съм писал при различни условия !

TOM написа: И обикновенно пиджибек ползват хора които нямат намерение да утрояват мощността, а искат при стандартната (или единица надолу) степен да си карат. И липсата на възможност да добавиш малко аванс не е критерий за отказ от пиджибека :!: Всеки може ли да си купи Випек за няколко хиляди долара? Не може! Много ясно че Випека е на светлинни години от пиджито на АЕМ, ама и цената е светлинна ;) И ако искаш малко повече аванс на по-елементарни двигатели като М40/42/43/50, не е необходимо да правиш ремап :!:


Аз пък виждам нещата по малко по-различен начин ! Ако е правилно подбран пиджибека позволява да се запази пълната функционалност на всички системи в автомобила като : климатроник , имобилайзер , уреди за отчитане на различни велични ( километраж, оборотомер, скоростомер и тн ) , автоматична скоростна кутия и тн. Което не можеш да постигнеш със stand-alone дори да си купиш Мотек за 10 000 евро ! И това по никакъв начин не е обвързано с коефициент за повишаване на мощността или светлинните години . В тези случай ремап и/или пиджи са единствените варианти .

Та от тази гледна точка b2 е абсолютно прав за всяко конкретно приложение се търсят вариантите .

ПредишнаСледваща

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook