Start/Stop Button e46 e36

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 19.01.2011
Местоположение: Плевен/Кипър
Пол: Мъж

Start/Stop Button e46 e36

Мнение от cooladdicted » 27 Яну 2011, 14:25

Здравейте колеги, попаднах на интересен материал,описващ как се инсталира старт/стоп бутон от z8 на е36/46. Предполагам принципа може да се използва и при други модели, но нямам представа, тези които разбират могат да пробват. Аз лично не разбирам много от електрониката на автомобилите и единственото, което мога да направя е да преведа на български материала, който открих.

Инсталиране на старт/стоп бутон от z8 на е46/е36

Пиша това ръководство за инсталиране на старт/стоп бутон от z8 на е36/е46. Но може да го използвате при инсталиране на повечето модели на BMW.

Нужни инструменти
Дрелка
Инструмент с който да пробиете дупка с размери 35мм (предполагам някакъв вид трион не разбирам от тези неща)
Поялник
Комплект отверки
Макетен нож
Клещи за оголване на кабели (ние българите и с вилица можем да оголим кабел, така, че едва ли са толкова важни тия клещи, но аз съм само преводач :) )
Мултицет или Волтметър

Части и материали
z8 старт/стоп бутон Part no. 61318377343 (оригинално наименование Z8 Engine Start Button Part no. 61318377343 )
40A (min) 12v, 4 или 5 пина автомобилно реле
Реле socket/base (по желание)
Вътршен PC/CD/DVD 4 пинов аудио кабел тип черен щепсел (оригинално название Internal PC CD/DVD drive 4 pin audio cable (black plug type) така, предполагам това е кабела в компютрите ни, който предава сигнала от двдто към дънната платка. Такъв кабел можете да намерите за стотинки в всеки един компютърен магазин. Прилагам и снимка за да знаете какво да търсите.)
Изображение
4 х 6,3 мм женски гуфрирани конектори (аз лично нямам представа какво е това ако някой има желание да обясни предполагам че е нещо от рода на чорапчета )
2M х 2,5 автомобилни кабели
5M х 0,65 или 1,00 мм автомобилни кабели
материал за спояване (тенол, колофон)
силиконова или пвц лента (предполагам някакав вид шлаух за кабелите)

изулирбанд

Схема на свързване
Изображение

Процедура
Махнете панела на приборно табло и малката жабка около шофьорските педали под волана.Има 4 винта за прмахване на жабката има и един пластмасов шифт ,също и винт над съединитела с който се маха главния панел.
Сваляме капака под волана. Има два щифта, които се натискат в средата за да се освободят, сега трчбва да махнем кората за целта трябва да се дръпме на долу с малко сила, за да успее да излезе, защото до колкото разбрах от превода, някаде там се намират кабелите и щифтовете за упраението на волана. Така вече имаме добра видимост в зоната зад и под волана окабеляването и прекъсвача.
Изображение
Сега трябва да пуснете кабели от прекъсвача. В случея от 2.5мм зелен и 2.5мм син/черен кабел, като на снимката отгоре. Има и по лесен начин под волана на кормилната колона, изобразено е на снимката по долу.
Използваите минимум 2.55мм кабел за да окабелите.Аз използвах черен и червен цвят на кабелите. Оголете 12-15 милиметра от кабелите и завартете добре телчетата. Същото направете и с кабелите с които ще удължавате. Запоете с средно дебела нишка тенол и се обедете, че сте направили хубава спойка. Тъй, като това е високотокова верига около 40А. Изолирайте колкото се може по добре кабелите, които снадахте с изулирбант. (Не пестете изулирбанта, ако трябва сложете и шлаух. Направете го колкото се може по защитено за да не стане инфекция.)
Изображение
направете дължините на двата нови кабела, които пуснахме възможно най-къси така, че релето което ще монтираме да се намира възможно най близо до снадките на кабелите, които правихме. Било при кабелите до волана или тези в кормилната колона. Сега трябва да вържем новите скъсени кабели към релето. (пак казвам моите кабели са червен и черен вашите може да са ралични) Поставям женско "чорапче" на червения кабел 6.3 мм заедно с предпазителя (това не успях да го разбера за какъв предпазител става въпрос предполагам че се слага предпазител на кабела)(удължението ми от зеления кабел ) също така спояваме и изулираме с шлаух и вкарваме в терминал 87 на реле базата .
Слагаме женско чорапче на опашката на предпазителя, спояваме и слагаме в терминал 86. В предпазителя поставяме бушон от 2А или по малък.
Поставяме женско чорапче на новия черен кабел, (който пуснахме от черно/син кабел) спояваме изолираме и вкарваме в терминал 30 от главното реле.
На по дълъг тънък кабел 0.65 1.00 мм поставяме женско чорапче изулираме и поставяме в терминал 85 на главното реле.
аз лично не успях да разбера много как да вържа кабелите към релето надявам се някой да обясни пак казвам че само превеждам
Изображение

Време е да монтираме бутона. Може да го сложите кадето поискате. В снимкахта по долу ще видите мястото което аз избрах, за поставяне на бутона, както казах вие можете да го сложите кадето пожелаете. Важно е да сте сигурни. че мястото което сте избрали за монтиране е празно и от там не минават кабели или каквото и да било друго. Процедирайте внимателно пробийте дупка с размер 35 мм.
Изображение
Изображение
Ако погледнем бутона от z8, ще видим че има 4 пина в слотове само през крайните два преминава тока за вкл/изкл. Кабел за пренос на аудио от цд към пс отговаря перфектно на пиновете след оголване и почисване на кабелите.
Изображение
Запете кабелите към бутона, а от другата страна свържете с кабелите които пуснахме от релето, изолирайте хубаво поставете бутона в дупката. На бутона има щифтове така че няма а ви трябва лепило за да го прикрепите.
Изображение
Сега остана само да сглобите всички пластмаси и сте готови .
Изображение


това е от мен опитах се да преведа всичко възможно най точно и въпреки че часта с кабелите бушоните и релето не са написани много точно схемата доста помага скоро ще преведа и марериал как се слага старт бутон + смяна на стартер с новия ключ и радиоуправлението му

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от стан » 27 Яну 2011, 21:16

по-добре от е90 понеже свети

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от Делян » 27 Яну 2011, 22:16

Евала, че си се постарал :yes: На е36 бих си сложил такава шукария на мястото на запалката :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 15.09.2009
Местоположение: гр.Русе
Пол: Мъж
Кара: 318 I Touring
Мечтае да кара: Самолет

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от paco_sp » 27 Яну 2011, 22:28

Браво колега много интерсна тема,още от утре почвам да търся необходимите части и започвам проекта. :yes: :bowdown: ако и някои го е правил вече да сподели ако има тънки моменти,че дане стане фал някъде.
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 19.01.2011
Местоположение: Плевен/Кипър
Пол: Мъж

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от cooladdicted » 28 Яну 2011, 0:29

ако някой разбере колко пари са бутоните за Z8 или Е90 нека сподели иначе като изключим цената на бутоните всичко се прави с подръчни средства

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 15.09.2009
Местоположение: гр.Русе
Пол: Мъж
Кара: 318 I Touring
Мечтае да кара: Самолет

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от paco_sp » 29 Яну 2011, 18:20

За Е90 в дару го дават 120 лв. а за Z3-та неможах да намеря но предполагам ще е по-евтин,ако някои знае да сподели. :yes:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 21.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Все по-рядко :(
Мечтае да кара: нещо поне 5.7 V8

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от Green_Label » 29 Яну 2011, 19:22

Z3 е с ключ, затова не си намерил бутон. Обаче идеята си я бива :bchug:
Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 26.10.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW 525

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от iamatuning » 29 Яну 2011, 20:13

Ето тук колегите могат да видят как изглежда бутона на мястото на запалката и да проследят операцията за Е36.
http://translate.googleusercontent.com/ ... VsOANe27tw

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 19.01.2011
Местоположение: Плевен/Кипър
Пол: Мъж

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от cooladdicted » 30 Яну 2011, 20:10

колеги намерих старт бутон за Е30 Е34 Е36 Е38 Е39 Е46 произведен спецялно за тези модели то е някакав кит на доста приятна цена ето линк http://cgi.ebay.co.uk/ENGINE-PUSH-START-BUTTON-BMW-E36-E46-E39-E34-E30-E38-/140453010550?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20b3a6dc76има и бутони за по новите модели които естествено могат да се монтират и на по старите автомобили линкhttp://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=bmw+start+button&_sacat=0&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_odkw=bmw+button&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313 а бутона за М-пакета е супер поръчвайте без да мислите цените къртят е поне в сравнение с цената която колегата сподели по горе
Последна промяна cooladdicted на 30 Яну 2011, 21:04, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от bum_bum » 30 Яну 2011, 21:02

Нещо не ти излиза линка. Бутони и м пакети има в Ибей колкото искаш ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от Делян » 30 Яну 2011, 21:20

На мен ми излиза линка му, добре е обяснено за е36, евала :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 336
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: му се с повече от 525 hp
Мечтае да кара: ама честно: ONE1
Детайли за колата: важи

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от sonic » 30 Яну 2011, 21:50

Според мен няма особен смисъл от този бутон само за стартера. Ще е много истинско ако ключът ти стои в джоба, а бутона да върши всички останали операции.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 26.10.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW 525

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от iamatuning » 31 Яну 2011, 0:12

Като гледам бутона може да се сложи на 10 места и да се получи ефекта 1 към 1 с Е90,бутона се натиска еднократно без задържане,това на 100% го поддържа модул за дистанционно палене и самия бутон ако се върже към модула ще стане супер,понеже като подадеш ток на информационния кабел на модула той прави проверките дали е дръпната ръчната спирачка или натисната крачна и след като запали взема информация от динамото че зарежда и преустановява дейност,но все пак ако колата ви не пали с малко въртене модулът прави още един-два опита така че да запали.Според мен това е професионалният и оригинален вариант за копирането на палене с бутон или който иска може да го сложи за гъзарийка но като седне да го държи докато запали.Единствено за крайния резултат влияе цената разбира се,ако един бутон е 100лв. и модула е примерно 150лв.цената скача но всеки може да предцени колко иска да се доближи до оригинала,аз лично имам монтиран модул и бих си купил бутон да си го направя.Всичко е въпрос на доработки,всеки ключ си има чип и този чип дава инфо на компа а то може да се ползва за направата на на следната схема: слагаш ключа в определено гнездо и колата дава контакт,чукваш бутона-пали,чукваш пак-гаси,вадиш ключа-изкл.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 26.02.2008
Пол: Мъж
Кара: e39 525 tds

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от t1sh0o » 01 Фев 2011, 1:43

За да се направи както е истинското трябват доста пари и умения.
Това което колегата е превел е общо взето как да си вържем копче с реле. Значи много лесно и евтино може да се направи за 10тина лева с почти никакви познания. Купувате си едно по яко реле с кабелите към него и едно ключе дет се натиска без да се застопорява. Слагал съм такъв ключ на един сеат бензинов даже без реле щото човека не искаше( все пак е търговец на коли) и нямаше ядове.
За релето:
1) свързвате 85 и 30 към 2ри контакт на контактния ключ
2) 87 свързвате с 3ти контакт на контактния ключ
3) от някое болтче което е завито в желязо взимате маса и я подавате на ключето ви а другия му край свързвате с 86 на релето
4) изолирате всичко
Само да кажа че според мен и тъпо да се качиш да дадеш на контакт от контактния ключ и после да натиснесх бутонче.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 19.01.2011
Местоположение: Плевен/Кипър
Пол: Мъж

Re: Start/Stop Button e46 e36

Мнение от cooladdicted » 01 Фев 2011, 13:12

iamatuning написа:Като гледам бутона може да се сложи на 10 места и да се получи ефекта 1 към 1 с Е90,бутона се натиска еднократно без задържане,това на 100% го поддържа модул за дистанционно палене и самия бутон ако се върже към модула ще стане супер,понеже като подадеш ток на информационния кабел на модула той прави проверките дали е дръпната ръчната спирачка или натисната крачна и след като запали взема информация от динамото че зарежда и преустановява дейност,но все пак ако колата ви не пали с малко въртене модулът прави още един-два опита така че да запали.Според мен това е професионалният и оригинален вариант за копирането на палене с бутон или който иска може да го сложи за гъзарийка но като седне да го държи докато запали.Единствено за крайния резултат влияе цената разбира се,ако един бутон е 100лв. и модула е примерно 150лв.цената скача но всеки може да предцени колко иска да се доближи до оригинала,аз лично имам монтиран модул и бих си купил бутон да си го направя.Всичко е въпрос на доработки,всеки ключ си има чип и този чип дава инфо на компа а то може да се ползва за направата на на следната схема: слагаш ключа в определено гнездо и колата дава контакт,чукваш бутона-пали,чукваш пак-гаси,вадиш ключа-изкл.



предполагам говориш за нещо такова http://www.youtube.com/watch?v=7yx8y05EgIc
аз също не виждам голям смисъл в старт бутона при положение че вкарваш клуча и го завърташ преди да натиснеш бутона което си е пълна загуба на време преведох го защото може да има хора на които да им хареса но да не знаят как да го напаравят

Следваща

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook