ЕКУ и чип

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '00 E46 323ci & 12' F30 335i

ЕКУ и чип

Мнение от taba4ko » 30 Юни 2010, 23:57

Здравейте колеги. На скоро станах собственик на Е46 323ЦИ с двигател М52Б25ТУ с 170 коня. Писали сме си с Лъчо от форума за чип на колата, но вече не ми е удобно да го разпитвам, та за това реших да попитам в този форум. Въпроса ми е следният. След като, както предполагам знаете, двигателя е само 170 коня, а не 192 както сме свикнали да е (в Е36 последните серии). Възможно ли е с постявянето на чип мощността да стане над 200 коня без да се пипа електрониката? Също така ако не става, възможно ли е да се смени ЕКУ-то с такова от 325-ца и двигателя да заработи с "другите" коне - и после чип естествено? Само ЕКУ ли ще е нужно да се смени ако само това е начина?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '00 E46 323ci & 12' F30 335i

Re: ЕКУ и чип

Мнение от taba4ko » 01 Юли 2010, 0:30

Преди малко прочетох подобна тема в силовия тунинг, но там почти нищо не се споменава по същество. При мен интересното, е че генерациятя ми е двойна а не единична както смятах. Сега е Ваш ред за полезни съвети.
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: ЕКУ и чип

Мнение от Zagy » 01 Юли 2010, 8:50

taba4ko написа:Възможно ли е с постявянето на чип мощността да стане над 200 коня без да се пипа електрониката?

Е точно това няма как да стане, щото чипа си е електроника :mrgreen: (смяна на софтуера). А и на атмосферен мотор чипа качва малко коне.
Si non confectus, non reficiat.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: ЕКУ и чип

Мнение от Dimitroff » 01 Юли 2010, 8:59

При Е36 192 коня не са ли 2.8 моторите ?
Ти от 2.3 искаш 200 коня ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1898
Регистриран на: 29.12.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: 39

Re: ЕКУ и чип

Мнение от DanielzZz » 01 Юли 2010, 9:44

325 е 192,328 е 193 коня.
Колкото до 323 и 325,моторите са 2.5 литра.
Мисля,че имаха разлика в компютъра,главите и изходящата система само.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '00 E46 323ci & 12' F30 335i

Re: ЕКУ и чип

Мнение от taba4ko » 01 Юли 2010, 11:18

По принцип разликата м/у двигателите на 323 и 325 физически са доста малко. Имам предвид, че М50Б25 е с чугунен блок и е без ванос, а при М52Б25ТУ има двоен ванос и алуминиев блок. Единствено на М54Б25 има и двойна генерация, но конете пак са 192. Разликата в мощността е в това че 25-цата ги постига при 5900 оборота, а 23-ката при 5500 оборота. За чипа е ясно. Той ще качи горната граница на прекъсвача, но тогава ше имам коне почти колкото 325-цата, а не колкото 325 с чип. Въпроса е дали ще заработи двигателя като 25-ца ако се смени ЕКУ-то с такова от 325 и след това се чипоса, и ако не става, какво друго да се направи?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12068
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: ЕКУ и чип

Мнение от bum_bum » 01 Юли 2010, 11:26

DanielzZz написа:Мисля,че имаха разлика в компютъра,главите и изходящата система само.


Само... само, дето тва са най-важните неща за конете.
Иначе като си има тема не знам защо отваряте нова?
viewtopic.php?f=62&t=167847&hilit=%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0+%D0%BC52%D0%B128&start=15
Изображение

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook