Чип тунинг или аванс процесор?

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от bavar4o.70 » 05 Авг 2011, 20:12

Влез в AEB на латиница и виж кой е за твоя мотор.После се обади и питай за цената!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от Jordana » 07 Авг 2011, 15:22

Момчета изчетох темата и да ви кажа честно никой от вас не е наясно на 100% какво трябва да прави.За да ви улесня ще споделя няколко неща.
1. Мотора ако е на газ аванс процесора е просто задължителен
2.Гаста гори по бавно от бензина и ефект от АП има със сигурност
3.АЕВ имат аванс процесори за всички модели БМВ
4.Към повечето АП има отделен кабел за връзка със инсталацията на автомобила без да се нарушават заводските кабели
5.За различните АП има различно свързване едни се монтират между магнитноинд. датчик на кол.вал и ЕКУто а други между ЕКУто и бобината .
6.За по старите м20 мотори с мотроник 1.3 само КОБРА 510 .
7.Въпреки че иска ТПС потенциометър работи и с стария тип он оф дросел
8.Със добре настроен газов инжекцион и АП колата върви по добре от колкото на бензин
9. Не мислете че газаджиите при които ходите са наясно със всичко и за всички автомобили
ако някой нещо не е разбрал питайте ще помагам.Карам на газ от десет години така че съм минал през всичките тия простотии.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от Bass_Man » 09 Авг 2011, 3:18

Jordana написа:Момчета изчетох темата и да ви кажа честно никой от вас не е наясно на 100% какво трябва да прави.За да ви улесня ще споделя няколко неща.

Колега съжалявам , че ще го кажа но и ти не си наясно на 100% :mhihi: !

Jordana написа:1. Мотора ако е на газ аванс процесора е просто задължителен
- еми не е вярно ! Задължителен е на метан , който също е газ , но за втечнен газ пропан-бутан не е задължителен но е препоръчителен .

Jordana написа:2.Гаста гори по бавно от бензина и ефект от АП има със сигурност
и това не е вярно на 100%! При различните условия и различните газове скоростта е различна и може да бъде по-голяма от тази на бензина !

Jordana написа:3.АЕВ имат аванс процесори за всички модели БМВ
- съмнява ме но може и да е вярно .

Jordana написа:4.Към повечето АП има отделен кабел за връзка със инсталацията на автомобила без да се нарушават заводските кабели
- вярно е !

Jordana написа:5.За различните АП има различно свързване едни се монтират между магнитноинд. датчик на кол.вал и ЕКУто а други между ЕКУто и бобината .
- ако говориш само за БМВ е вярно !

Jordana написа:6.За по старите м20 мотори с мотроник 1.3 само КОБРА 510 .
- може и да е вярно но чак пък САМО ?!?!?

Jordana написа:7.Въпреки че иска ТПС потенциометър работи и с стария тип он оф дросел
- и това може да е вярно ?!?!

Jordana написа:8.Със добре настроен газов инжекцион и АП колата върви по добре от колкото на бензин
- не е вярно ! До сега единствено и само по-добър вървеж е постиган с течна фаза !!!

Jordana написа:9. Не мислете че газаджиите при които ходите са наясно със всичко и за всички автомобили
ако някой нещо не е разбрал питайте ще помагам.Карам на газ от десет години така че съм минал през всичките тия простотии.
- не че нещо колега ама така си го казал , че газаджийте не разбират ( с което съм склонен да се съглася ) , а ти разбираш от всички модели БМВ понеже караш 10 години на газ ?!?! Иначе е хубаво ,че имаш желание да помагаш !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от Jordana » 09 Авг 2011, 17:54

Ами и ти си прав да не приемаш всичко което е написано но аз не съм съгласен с някои неща написани по тоя начин. конкретно говорим за БМВ и форума е такъв че се подразбира. За това дали е необходим аванс процесора всеки сам може да потърси повече информация . Хората навсякъде по учебниците са го написали че газта пропана и метана горят с по малка скорост от бензина и затова искрата е необходимо да се подаде по рано.Това че ефекта от АП при метан е много по осезаем е отделен въпрос. За газаджиите нищо против нямам обаче който не се е разправял с туй племе той няма как да знае за кво става на въпрос. Бас хващам че ако в 5 сервиза поискаш монтаж ще чуеш 5 различни версии и 5 различни цени за едно и също нещо.Освен туй много от майсторите са научили осбеностите при монтаж на определени марки газови и сичко друго отказват под предлог че не става.Затова казвам че като тръгваш да правиш нещо е добре човек малко отмалко да знае какво точно трябва да иска.То най малкото виж на АЕВ тия АП имат за метан има и за пропан . Ако не са необходими няма да ги произвеждат.Истината се ражда в спора и дано да съм помогнал на някой който търси инфо по въпроса.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от Bass_Man » 10 Авг 2011, 1:12

Колега виж внимателно в "учебниците" каква е кривата на предварението при бензина и при пропана и ги сравни ! След това си оправи мнението :mhihi: за да не объркаш някой .

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 15.12.2010
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: на кафе и цигари цял ден
Мечтае да кара: Нещо с V10

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от oem » 01 Сеп 2011, 9:42

Кривата на предварението при пропан-бутана в старите книжки е +10 градуса по-висок аванс в ниски и средни и - 10 във високи. Това е за АГУ обикновени системи, когато няма точен контрол на сместа. Пропан-бутана в ниски и средни обороти изгаря много бавно, а горе във високите изгаря по-бързо от бензина. И за да няма детонации горе и да има добър празен ход аванса там или се запазва същия (понеже повечето АП нямат опция да връщат) или се сваля под заводските на бензин.

Това обаче не важи за ГИ! Където сместа може да се настрои оптимално в целия диапазон от обороти и натоварване. Там можем да увеличаваме аванса в целия диапазон, но в никакъв случай +12 градуса както някои АП имат такива опции. Това е прекалено.

Пропан-бутана не е чак толкова устойчив на детонации. Лично съм си правил сравнение на един и същи мотор при долу горе еднакви условия 100 октана бензин срещу пропан-бутан. Сместа е настроена еднакво на двете горива. И на кнок монитора който е свързан към кнок сензора на колата при пропан-а се виждат повече шумове от колкото на бензин. Разбира се сравнено с 95 е обратното. За информация само аванса беше увеличен с 6 градуса. Това е 16 клапанов мотор със степен на сгъстяване 11:1 - работна смес 12.5:1. При двигатели с по-ниска степен на сгъстяване може и да се увеличи аванса с повече, но чак с +12 градуса ще хвърляте свещи на по 20 000 км.
Skype: oemotorsport

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от Jordana » 02 Сеп 2011, 16:57

Къде да я видя тая крива колега? Двигател който фабрично не му е заложено да работи с пропан и при бензин и при пропан ще има едно исъщо предварение без аванс процесор. А това за което ми говориш няма как да го видиш защото АП лъже ЕКУ то за положението на КВ и така добавя градуси в предварение . :smoke:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1053
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от krasi_bmw » 07 Сеп 2011, 10:22

какво колеги ,оправдано ли е монтажа на авансатор при м52 б20 с газов иж.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от Jordana » 09 Сеп 2011, 19:32

Еми аз в момента съм с газов инжекцион и аванс процесор и разлика има.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от BABHOMED » 02 Мар 2012, 18:19

Колеги намерих малко суха информация дано да е полезна .

Както е известно двигателите с искрово запалване на горивото, са проектирани да работят с бензин с определено октаново число. Моментът на подаване на искрата зависи от много параметри и те основно са обороти на двигателя, натоварване, качество на изгаряне на горивото и т.н. Сравнително по-новите автомобили са снабдени с компютър "ЕКУ", който има грижата да следи всичките или някои от тези параметри и да изчислява оптималния момент на подаване на искрата. По-старите автомобили имат само вакуум регулатор или октан коректор за фиксирани типове бензини. Така или иначе, във всички случаи производителят не е предвидил използването на алтернативно гориво като газ или метан. Октановото число на газта или LPG /Liquefied Petroleum Gas/ е от 100 до 105 октана и зависи от съотношенито на основните и съставки пропан и бутан. Високото октаново число обуславя по-бавното горене на газта спрямо бензина в горивната камера, това поражда и необходимоста от корекция на момента на запалването на сместа при работа на газ. Поради неоптимизацията си за работа с газ, газифицираните автомобили имат определено по-ниски параметри на газ отколкото на бензин

Някои двигатели и почти всички на по-старите автомобили, позволяват да се коригира ъгълът на предварение (моментът на подаване на искрата) чрез завъртане на “делкото”. Това дава известен по-добър резултат, но влошава стартирането на двигателя (палене), особено в студено време. Освен това, този метод не е оптимален, понеже само е добавен константен ъгъл на предварение. За по-новите автомобили този частичен подход е невъзможен - просто няма лесен начин да се правят корекции в компютъра. Тъй като алтернативното гориво пропан-бутан е преди всичко с по-високо октаново число, то гори по-бавно и следователно има нужда от повече време за горене спрямо бензина. Това обуславя необходимоста от "Тайминг Адванс Процесор" или динамичен коректор на ъгъла на запалването по време на работа на двигателя на газ.

Преди монтирането на устройството, двигателят на автомобила е желателно да бъде настроен, както производителят го е направил. Някои собственици на Жигули и Самара, както и на някои автомобили като Skoda “бутат” “аванса” напред, карат на газ и палят трудно. Именно в такива ситуации собствениците на автомобили при които е извършена такава "настройка", е необходимо да върнат заводските си настройки за бензин. За автомобилите с компютърно управление, това е факт и собственика няма как да промени настройките.

Ефекта от Адванс Процесора: По-доброто изгаряне на сместа довежда до повишаване на мощността и устойчивоста на двигателя на натоварване, намалява разхода на гориво без да се правят никакви реглажи по изпарителя. Мощноста на двигателя се повишава 5-10 процента, консумацията на гориво пада 5-10 процента, автомобилът ускорява по-добре, товарната характеристика на двигателя се променя към по твърда, което означава по "дълги" скорости. Устройството се самоблокира по време на стартиране на двигателя. По-този начин се постига стабилно и сигурно запалване, защото не се изменя предварението по време на запалване. Стартирането на двигателя на бензин става както е предписано от завода, производител на автомобила. При палене на газ Адванс Процесора осигурява още по-меко и стабилно “палене”.
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от Jordana » 04 Мар 2012, 12:21

Колега BABHOMED напълно съм съгласен с информацията която си написал дано е полезна и на други колеги които се интересуват от темата за газта и аванс процесорите. :yes:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от DirtySouth » 15 Мар 2012, 21:24

Темата е интересна , но много писане и малко казано ....

Гледам аванспроцесори по 150 лева сте писали ,а има човек от рено форума прави от години такива за по 30 лева , бихте ли казали каква е разликата в тея за по 30 и за по 150 лева ?
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от turbo » 29 Мар 2012, 21:11

DirtySouth написа:Темата е интересна , но много писане и малко казано ....

Гледам аванспроцесори по 150 лева сте писали ,а има човек от рено форума прави от години такива за по 30 лева , бихте ли казали каква е разликата в тея за по 30 и за по 150 лева ?


Колега, питай този човек дали прави за 320и м50б20 Ванос със Сименс електроника и за 320и м50б20 без Ванос с Бош електроника (двете коли са реални и имат нужда от процесори, че се карат на газ). В зависимост от неговия отговор може да обсъдим какви са разликите между тези от 30 и 150 лева.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от Le Transporteur » 04 Апр 2012, 20:40

На аванс процесора правят ли му се настройки през компютър или само се подвързва към системата, задават се градуси и той си изпълнява фукцията? Конкретно за модела от снимката, взел съм го за двигател M52B20.
Изображение
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от Jordana » 04 Апр 2012, 21:43

Настройки с джъмперите .За друго програмиране ти трябва хардуерен ключ и сервизен софтуер нещо което е напълно излишно за твоя случай.
Колега ти сигурен ли си че този АП става за твоя мотор? Питам щото като му гледам карлиста е главно за сименс ЕКУ и то по новите.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ПредишнаСледваща

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook